Gå til innhold

Februarbabyer 2015 <3


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da var OUL overstått, og vi får en... GUTT!! :-D er jo skikkelig guttegruppe det her! :-P Alt stod bra til inni magen, så det var deilig :-) har gruet meg litt, så ble letta nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var OUL overstått, og vi får en... GUTT!! :-D er jo skikkelig guttegruppe det her! :-P Alt stod bra til inni magen, så det var deilig :-) har gruet meg litt, så ble letta nå :-)

Gratulerer!

 

Jeg har ikke time på AHUS før om 4 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for gode nyheter  :laugh:

 

 

I dag fikk papsen kjenne spark utvendig for første gang, sparkene har begynt å komme nå - endelig! Er 22+4 i dag :-) 

Kjenner så si bare liv og spark da jeg ligger og tar det med ro. Er jo "alltid" på farten så kjenner ikke så mye til spark enda da. 

NÅ bør det vel begynne å gå opp for meg at det snart kommer baby i hus, 18 uker til barnet er her, de ukene går jo fort, tenk hvor fort tiden frem til nå har gått... Men jeg syns tiden går sakte for det, og kan nesten ikke vente med å se den lille frøkna!:) 

 

Har dere "dilla" på noe? 
Og hvordan er det med dere om dagen, hvordan er magen, formen, og hvordan ligger dere ann med babyforbredelsene? 

Her er kun barnevogna i boks. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommode og sprinkelseng står klart her, ellers bittelitt klær :) Formen er "fin", men har halsbrann hver kveld, veldig treg mage og hemorider :( Vondt i føttene å vondt i hode :( Men ellers fin! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig trøtt om dagen; syns aldri jeg får sovet ut og har mye som skjer i hverdagen. Men har endelig første jordmortime på torsdag, kanskje jeg får noen råd der!

Forberedelser? Nja... Tror jeg har det meste og at resten ikke haster ;) Vi snakker jo neste år! Håper jeg ikke våkner av at vannet går første nyttårsdag eller noe, for da blir det styr! :P Er på ingen måte klar til verken fødsel eller å få en ny baby, det virker bare absurd. :) Men det er veldig kos med magen da, og det sparkes omtrent konstant. Eller romsteres; det er noe stort som rører på hele seg inni der! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært utrolig trøtt de siste 2 ukene jeg også. Og magen har vokst i rekordfart, så tipper det har en sammenheng:-) Ellers er det mye romstering her også😊 og allerede spark mot blæra:-p

Var supetaktiv her en natt, så trodde nesten han var på vei ut, rett ut av magen :-p 😊 Ble liggende våken å kose meg meg romsteringen ☺

Syns den tiden her er herlig! 23+1 i dag, formen er nesten upåklagelig, jeg nyter sparkene og at magen vokser!☺ Elsker at storebror koser med magen, og at han stiller 100 spørsmål om babyen kan bli med på forskjellige ting, om han kan få holde han og kose med han, at han gir magen nattakos fordi han vil kose med babyen, osv...Jeg smelter 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UOL gikk fint igår. Alt står bra til med babyen. Og vi fikk vite at vi får en jente!

Termin ble flyttet til 28.februar.

Endret av MissJulia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer miss julia! :-D

Mye romstering og dulter her også, veldig koselig. Formen er nesten super! Klarer ikke å spise så mye pga den lille tar opp all plass der inne men får i meg nok til at jeg nesten er kommet opp i normalvekt igjen :-)

Har litt småvondter her og der av og til, men ikke noe alvorlig. Klarer fortsatt å jobbe 100%, handle til lille og være med i oppussingsprosjektet så det at jeg kan være litt trøtt har nok en årsak ;-)

Og dessuten har jeg en frisk og rask liten parasitt i magen som er så etterlengtet!!

Nei, jeg klager IKKE!

Ha en strålende dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med bare gode nyheter fra ultralyd :) nå er det vel ikke mange igjen som ikke har vært ennå?

 

Her er formen omtrent som normalt. Har slutta å være kvalm, og vekta går endelig opp i stedet for ned. Sliter fortsatt litt med matlysta tidlig på dagen, og blir småuggen av søte ting, men ikke verre enn at jeg spiser det likevel.

 

Vi har bestemt oss for å ikke vite kjønn, så blir ikke mye handling før fødsel. Blir det gutt, må vi nok supplere litt etter fødsel, for vi har mye rosa. Blir det jente, skal vi heller koste på oss noen få fine ting. Har alt utstyr fra før, så må bare ha noen smokker, nye tuter til tåteflaskene og noen små bleier. Kommer nok også til å kjøpe litt ulltøy, siden det minste ulltøyet vi har er 68.. Har kjøpt en dress fra lillelam i str 62, men det er det eneste så langt. Grubler også litt på hva vi skal gjøre med vogn, siden storesøster bare vil være halvannet år. Heller mot å kjøpe ei ny billig vogn til henne, pluss søskenbrett til den vogna vi har.

Endret av verpesjuk86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir masse gutter i februar gitt! Her er formen godt bortsett fra at magen er begynt å komme litt i veien... merker det når jeg sitter på kontoret at magen står i veien for å nå fram til PC'en :fnise:

 

Ellers er det ingen tvil om at lille kommer til å bli fotballspiller som sin far...her sparker vi i alt som finnes inni der og gir meg noen gode lusinger så jeg kvepper innimellom :laugh:

Fikk låne meg en navnebok i går med 10 001 navn. Var mye god underholding eksempel Analius eller Gul :fnise:

 

Har det meste av utstyr fra storesøster, men har kjøpt noen brukte klespakker i str: 56 og 62 til gutt sånn at vi har noe klart. Har også bestillt babynest av en dame som syr på bestilling så gleder meg til å få det i dag :laugh:

 

Ha en flott dag alle mine vakre gravide forum venner :strix:

Endret av Litagoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baby sparker nesten hele tida nå. Igår prøvde ta en video av magen men han slutta akkurat da jeg starta :D
Magen min har vokset mye med det siste to uker. 

Har også starta å tenke om navn. Jeg har to hva jeg liker mye, men svigermor kommenterte og made a joke out of them :(. Er ikke sikker hvis jeg skal bruke de. Vil ha et enkelt og kort navn så han vil ikke ha problemer med lære det. Men jeg har tid å finne noe.

Har tenkt å hekle en babyteppe. Har kjøpt alt nødvendig for det og nå er det bare bestemme hvilket mønster jeg skal bruke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også oul unnagjort. Etter alt å dømme blir det ei jente. Det sa de forrige gang også og da ble det gutt så litt nøktern. Men kjenner at det er koselig. Har ikke hatt tid til å tenke på utstyr. Det koker på jobb men ser frem til roligere tider og mer babyforberedelser. Jeg har sydd babyrede og det ble så nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt å lese at folk har fått gode nyheter på Oul :) Håper at vi alle henger med videre nå!

 

Jeg har ikke fått "dilla" på noe egentlig, hadde veldig lyst på spekemat en periode- men har da klart å ikke spise det. Sist hadde jeg dilla på appelsiner, klementiner osv. Matlysten har vel ikke vært på topp- men det går mye bedre nå som jeg ikke er så kvalm lenger :)

 

Tenk at så mange venter gutt, men det blir da noen jenter også i gruppa. Jeg får bare vente i spenning. Men har fått kjøpt noe nøytralt utstyr. Tenkte at vi og kunne ønske oss litt til jul kanskje.

 

Formen er veldig god nå- så jeg bare nyter det, men sliter med at jeg er endel trøtt.

 

Den lille i magen kommer med noen skikkelig spark innimellom, men hver gang jeg ber samboer om å holde på magen, så er det liksom stille og rolig- blir gøy når han får kjenne sparkene også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg i full gang med eksamenslesning (eksamen i neste uke), og uken etter eksamen flytter vi inn i vårt nyinnkjøpte hjem <3 Mye som står på planen med andre ord. Har ikke fått tid til å begynne med innkjøp enda, men har allerede fått noen klær i gave :)

 

Allerede i uke 16 begynte hun å gi fra seg spark enda jeg er førstegangsfødende, og jeg synes hun bare blir mer og mer livlig. Samboer har allerede fått kjenne sparkene. Morsomt å se uttrykket hans  :fnise:

 

Er spent hvordan tiden framover kommer til å bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen 😊 Som flere andre har jeg fulgt denne gruppen. Jeg har termin 15. februar og det ser ut til å være en frisk og fin jente. Hun blir nummer to. Dette svangerskapet er tøffere enn forrige, mangler en god del B12 som gjør meg veldig sliten. Er i gang med sprøytekur nå så får håpe formen blir bedre. Bekkenet har også begynt å tulle. Men ut over det så har jeg ingenting å klage over. Føler meg veldig heldig som får lov til å gravid enda en gang. Er stolt av magen. Deilig å kjenne liv og spark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg inn til dere her 😉 etter oul i dag ble jeg flyttet frem 9 dager fra egen termin(legen beregnet 4.mars, jeg 28.feb/1.mars), ny termin 19.februar! Har ei jente fra før og i magen ligger lillesøster 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det stille!!:-)

 

For en ukes tid siden var jeg så sulten hele tiden, og utrolig godtesyk! Dette varte vel ca 2-3 uker. Tenkte på mat og godteri hele tiden;-) Men så plutselig har det skjedd noe; jeg har ikke lyst på noe lengre! Frokosten dytter jeg i meg fordi jeg må. Resten av måltidene også forresten. Og etter 2 skiver og et glass melk, er jeg stappa og får så vidt puste(føles ihvertfall sånn). Småkvalm har jeg blitt igjen, og skikkelig svimmel!

Hva skjer a?! Flere som har det sånn plutselig?

Ellers har jeg ganske mye energi, og har lyst til så mye at jeg ikke veit hvor jeg skal begynne :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mangen som har etterlyst en facbook gruppe. Har laget en som heter : BIM- Termin februar 2015

Tenkte å gjøre den hemmelig om 1 ukes tid sånn at ingen andre kan se hva vi skriver om der inne. De som ønsker å være med bare søker opp gruppen og vips er dere med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mangen som har etterlyst en facbook gruppe. Har laget en som heter : BIM- Termin februar 2015

Tenkte å gjøre den hemmelig om 1 ukes tid sånn at ingen andre kan se hva vi skriver om der inne. De som ønsker å være med bare søker opp gruppen og vips er dere med :)

Finner den ikke :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart...står at alle skal kunne finne den...     BIM- Termin februar 2015 ( direkte copy av navnet )

Skal se om jeg finner ut av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gort den helt offentligl.... prøv nå og gi en lyd om du finner den :)

Sikkert jeg som er helt teit, men kopoierte nå navnet og limte inn og finner den fortsatt ikke. Sender deg en melding her jeg med navnet mitt. Kanskje du da kan søke meg opp på FB? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...