Gå til innhold

Februarbabyer 2015 <3


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Jeg har også opplevd dette masse den siste uka. Natt til i går stod jeg opp kl halv tre etter å ha ligget å kjedet meg i en halvtime og ble oppe til kl fem. Sovna ikke ordentlig før kl 7, men jeg fikk hvertfall ro nok i kroppen til å bli liggende. Vanligvis, når jeg våkner om natta, men ikke får sove igjen, så er jeg hvert døsig nok til å bare bli liggende og slappe av, men det er ikke like lett nå for tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det samme for noen uker no. Kroppen er urolig. Av og til har lust å stå opp og trene så hardt som mulig. Men venninnene mine som har barn seier at jeg bør ikke stå opp fordi da vokner baby samme tid etter fødsel... 
Men hva å gjøre med den uro i kroppen da???

 

Av og til har det vert at baby og jeg er ikke enige hvilken side skal jeg sove...  forrige helg dansa han rundt i magen heile natt!! jeg sovte bare 3 timar.  Derfor stodde opp klokka 7 på lørdag morgen og var så sinna på ham at jeg gråt en time.  Jeg kjønner at det er veldig dum and that he is so small and innocent and i cant be angry on someone like him. but i really-really wanted to sleep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover eegentlig ganske godt fremdeles, men våkner en del ganger av at jeg mister følelse i hendene mine, så det gjør litt vondt også :( Skikkelig irriterende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover ganske lenge som regel, men har en tendens til å våkne veldig lett. Hvis jeg først våkner og feks går på toalettet, har jenta i magen en tendens til å våkne. Ikke lett å få sove da :fnise:

 

Var på første jordmortime på helsestasjonen på onsdagen. Hun var bekymra da magen min ikke vokst så mye de siste fire ukene ifølge symfyse-målene på helseskjema. Enten har fastlegen min målt meg feil, eller så har ikke magen min vokst noe særlig. Fikk ny time en uke etter så får vi se hva hun sier. Må innrømme at jeg ble litt bekymret selv. Har gått opp 7 kg til uke 26 så er nok ikke der det ligger, og det er MYE liv i magen  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte meg og gubben på for et par dager siden. Det var jordmor som sa at vi burde melde oss på nå så vi var sikre på å få plass. Det virket som hun mente at desember er en perfekt tid å gjøre det. Vi får ikke gjort det før i januar da, så jeg håper ikke det kommer til å bli stess. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk på kurs forrige svangerskap og ble kjempeskuffet. Lærte ingenting selv om det var første svangerskap/barn. Eneste som var kjekt var omvisningen på sykehuset :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor var du på kurs fisken2015? Fikk dere ikke vite noe om hva slags tegn man skal se etter når fødselen settes igang, ikke noe om hvor man ringer og når man skal komme inn osv. Personlig tenker jeg at selve fødselen kommer til å gå som det går uansett hvor mye jeg kan om åpninger og tider mellom rier, men det er greit å vite når man faktisk er i ferd med å føde. Lærer man ikke noe om det på kurset? For kurset er ganske dyrt og jeg tror ikke jeg trenger å betale 750 kr for en omvisning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor var du på kurs fisken2015? Fikk dere ikke vite noe om hva slags tegn man skal se etter når fødselen settes igang, ikke noe om hvor man ringer og når man skal komme inn osv. Personlig tenker jeg at selve fødselen kommer til å gå som det går uansett hvor mye jeg kan om åpninger og tider mellom rier, men det er greit å vite når man faktisk er i ferd med å føde. Lærer man ikke noe om det på kurset? For kurset er ganske dyrt og jeg tror ikke jeg trenger å betale 750 kr for en omvisning. 

Jeg var på kurs i regi av Den norske jordmorforeningen. To jordmødre som hadde kurset. Et tema var siste del av svangerskapet, fødselens begynnelse og kontakt med sykehuset. Men altså.....som regel blir det vel ikke som "etter boken" allikevel, og å ta en telefon til sykehuset og snakke med dem angående tegn/begynnelse gjør en jo uansett om en har gått på kurs eller ikke he,he....Men for all del....kan være adre synes de har bedre utbytte av det, men jeg syntes faktisk som sagt alt var bortkastet. men nå er jeg litt sånn som tar ting som de kommer :-) Er en veldig usikk  rpå ting og tang er det jo også rom for spørsmål og diskusjon, så det kan kanskje være ok. Men dette kan en jo spør lege og jordmor om der hvor en går til svangerskapskontrollene. Lykke ti lmed valget :-) Gi en tilbakemelding etter kurset hvis du velger å gå da .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på fødselsforberedende kurs på sykehuset sist. To kvelder, tror det var tre timer per gang. Syntes det var veldig greit, for selv om jeg visste det meste fra før, gjorde jo ikke samboeren min det. Jordmoren min sa at noen hadde klagd på at kurset bare fokuserte på alt som kunne gå galt, men jeg er ikke enig. De brukte en del tid på å forklare hva som kunne skje, og det syntes jeg var fint, for det er ikke nødvendigvis så god tid til det under fødselen. Synes det er greit å vite at det kan hende de plutselig må løpe avsted med mor og/eller barn og hvorfor, så kan man bli et hakk mindre redd om det skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos JM på måndag. Ho skal gi oss liten "overview" i begynnelse av januar.

 

Det kom ut at jeg har jern mangel. Siste gong var det 12 men nå er det 8,2. Ho sa, at det er grunn av hvorfor jeg føler so sliten det sist. Har ikke spist så sunt det sist og.  Har ikke tatt ingen ekstra vitaminer fordi jeg fekk alt fra mat men siste måned har jeg vert litt lat å lage middag hver kveld og mannen min laga "søppelmat" som var fort og enkelt....
Og nå må jeg ta jern tabletter. :(  
Oh well, i guess i got what i deserve. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte en kjole tidligere i høst, den får duge selv om lyseblått kanskje ikke er typisk julefarge. Etter litt leting viser det seg at jeg bestilte fra bestseller. (jeg er så surrete om dagen, husker ingenting og mister alt i gulvet) De hadde masse ulike merker, og et nesten for stort utvalg (var så mye fint å velge i! :))

Endret av mortilknerten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte 2 kjoler på bestseller jeg og. Mange fine kjoler å velge mellom.

 

Sliter med å sove for tiden.. Samboeren snorker og da holder han meg våken. Sover dere med masse puter i senga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med soving selv, gjør så vondt i hoftene av å ligge på siden lenge, men hjelper litt med en pute mellom beina. Har ikke gravidpute. Også har jeg utrolig vondt i de venstre ribbeina! Når jeg våkner om morgenen og snur meg i senga kjennes det ut som noen knivstikker meg på venstre side :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...