Gå til innhold

Februarbabyer 2015 <3


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Orker ikke å skrive så mye her for tiden, føler det bare blir syt :P 2.trimester er overhodet ikke så lett som det liksom skal være for min del. Bekkensmerter, strekksmerter i livmor, vondt i hoftebein av å sove på siden om natten, halsbrann, stoooor mage med strekkmerker som begynner å bli veldig tung å drasse på, gått mye opp i vekt osv.. Men sikkert ikke bare jeg som har plager :P

 

Er det noen som har tenkt seg på 3D ultralyd? Har lyst til å dra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer golden80 :-) 
Hjelp.... 4 måneder...Det er ikke lenge :-§
Fikk kjøpt vogn idag da! Superfornøyd :-) Nå mangler vi bare madrass og hentetøy fra sykehuset. Synes at det første tøyet han skal få på seg er hans eget og ikke arvetøy fra broren. 
Må samle inn babyutstyret jeg har lånt bort til venninner også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æhh, tiden går så fort. så gøy at du har kjøpt vogn. hvilken kjøpte du? er det noen som  har noen erfaringer med mountain buggy urban jungle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått svar på blodprøvene som ble tatt i uke 12?

Nei, har purra tre ganger på legen. Ganske krise visstnok hvis man ikke har de sammen med helsekortet når man skal føde for da blir man behandlet som smittepasient. Utrolig frustrerende at de ikke klarer å sende meg det. Svarene hadde visst blitt sendt fra Ahus for mange uker siden, men fortsatt ikke fått noe jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk svarene ganske kjapt ... Det skal ikke gå så lang tid før man får svar vel?

Tror blodprøve svarene kom bare dager etterpå. De analyseres omtrent samme dag de blir tatt. Og svarene blir sendt til legekontoret raskt så de har vel prøvesvarende liggende. Dra innom evt ring å be de sende det til deg evt si du kommer innom å henter det hvis de er "klare". Noe de nok er 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia:) 

Det er helt utrolig hvor fort tiden går! Fikk mail fra babyverden og der står det at det er 16 uker igjen! Hjelpes! 16 uker igjen!! 

 

Av utstyr har jeg fått kjøpt vogn, Mountain Buggy. Elsker den vogna<3;)Og så har jeg fått kjøpt meg dunpose og Stokke daybed:) 

Alle babyklærne etter datteren min har jeg lånt/gitt vekk, så jeg har ingenting her.. Men det betyr bare mer shopping;) 

Ellers så sikler jeg så helt utrolig mye på Storksak Elizabeth stelleveske i svart.. MEn den er jo helt ekstremt dyr;( 

 

Håper alt er bra med formen til dere andre her! Jeg plages litt med bekkenet, men jeg kan styre det litt selv ifht hvor mye jeg gjør osv..Ellers så går det ganske bra her nå:) Masse liv<3

 

Jeg får vel hive meg tilbake til maling og oppussing av soverommet vårt:) 

 

En fin fin dag til dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har dere fått svar på blodprøvene som ble tatt i uke 12?

Nei, har purra tre ganger på legen. Ganske krise visstnok hvis man ikke har de sammen med helsekortet når man skal føde for da blir man behandlet som smittepasient. Utrolig frustrerende at de ikke klarer å sende meg det. Svarene hadde visst blitt sendt fra Ahus for mange uker siden, men fortsatt ikke fått noe jeg..

Samme her. Jeg var hos jordmor for noen uker siden hun sa at blodprøvene skal ligge sammen med helsekortet. Jeg skal jo på 2.kontroll hos legen min første uka i november men dumt at det skal ta så lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lust for noe godt hele tida!!!  Jeg er ikke sulten men tenker om godteri hele tida....   

Jeg også , og jeg spiser masse!! :-) Klarer ikke la være :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen glad gravidbuksene har så mye strikk i livet at de tåler matinntaket mitt! Spiser nok mer enn "en brødskive og en frukt" ekstra eller hva som nå er anbefalt :P Menmen, kiloene går jo av igjen etterhvert.

Legen sykemeldte meg for to uker i dag, etter å ha snakket med jordmoren min. Satt en time hos henne og gråt forrige uke fordi jeg var så sliten. Litt uventet med så lang sykemld, men tida kommer vel til å fort allikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner og bli sliten, og lei av å jobbe med en voksende mage, jeg merker det veldig i jobben jeg har ... 

Var hos legen her om dagen, og legen mente det var sunt jeg var i jobb og alt det der. 

Tok prøver på labben og helsesekretæren mente jeg burde sykemelde meg hvis jeg var sliten, jeg måtte tenke på meg først selv og ikke minst den lille i magen. 

Men jeg har rett og slett ikke samvittighet til det!! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det irriterer meg så mye, jeg tenker på andre som faktisk "klarer" å bli sykemeldt, ol. Jeg skulle ønske jeg klarte det! Jeg blir så missunelig, for jeg er såpass sliten og hadde trengt det :-(
Går å "manner" meg opp for å kanskje spørre om en fri dag neste uke, ubetalt. Men så dukker det opp en annen sykemelding, så da spør jeg ikke om det likevel :-(

Jeg føler det ikke er god nok grunn at jeg ikke er sliten nok, men hvor god grunn må man ha for å ta vare på seg selv? Hvor sliten må man være? Jeg tenker innimellom, kan ikke legen eller jordmor bare finne en grunn til å sykemelde meg da, uten at jeg må nevne det selv. Men så er man bare hos lege og jm en gang i mnd. Og legetimen var jo her om dagen :-/ Og jeg klarer ikke å si annet enn "alt bra", og tenke "er ikke meningen å forstyrre deg, og unnskyld at DU må undersøke MEG."

det plager meg at jeg ikke klarer det å si jeg faktisk egentlig ikke orker å jobbe, jeg bare gjør det. Jeg kommer ikke til å "tørre" å si noe på jobb, redd for i bli mislikt, herregud nå ser jeg kanskje at jeg er litt teit! :-(

Disse hormonene tuller sånn med meg! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår hva du mener, føler noen er veldig fordomsfulle og ikke forstår hvordan det er å være gravid. Ikke alle har det like godt, selv om det kan virke at alt er ok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sånn jeg også føler det, KapteinSabeltann-mamma! Derfor var det veldig greit at de bare bestemte at det blir sykemld. Jeg er jo ikke syk, jeg klarer jo å være på jobb, men samtidig så er det jo ikke riktig at jeg har mest lyst til å legge knerten kl 17 fordi jeg er så sliten. Eller parkerer han foran tv'n så jeg kan sove på sofaen. Og ikke får jeg premie for å ikke være sykmeldt heller!

Men jeg klarer ikke selv å finne balansen mellom jobb, familie og fritid, og da ender det med tårer på jobb (kun på toalettet, så ingen skal se meg), hos jm (i overflod!) og ellers hver gang jeg blir for sliten. Og sånn er det kanskje ingen vits å holde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen jeg også..... "jeg orker denne uken også..." Er jo ikke vant til å "klage"/snakke om at dette orker jeg ikke lenger. Men må nå ta opp med sjefen om tilrettelegging videre, hvis ikke bli det stopp. Og jordmor sa at jeg måtte roe ned nå. Så da får jeg nok ordne opp i det til uka. Som jeg nevnte i et innlegg tidligere, så fikk jeg høre at jeg kunne søke om svangerskapspenger, men det er jo mye vanskeligere å styre med enn å ta en telefon til legen om sykemelding.....For jeg kjenner det i ryggen og nedover bak låra nå+ halsbrann og at ting går tyngre.

 

Jeg har bestilt 3D ultralyd 18.nov og gleder meg masse til den.

 

Ang. handling så er jeg godt i gang :rolleyes: vogn er på plass, seng, vippestol og en del tøy. Så nå må det bare bli jente....er det jeg håper å virkelig få bekreftet på 3D'n. Kan jo gå bananas, men prøver å beherske meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere tenkt på om dere skal velge 80 eller 100% permisjon? Sist valgte jeg 100%. Syns det var utrolig kjedelig at den var over så fort. Tok 1 1/2 mnd ulønnet permisjon etterpå, vet ikke hva som hadde lønt seg økonomisk egentlig. Vet jo ikke om man får barnehageplass fra januar heller, så derfor bør man kanskje ta 80? Hva tenker dere å velge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha 100%. Det hadde jeg sist også. Det vil alltid lønne seg. En taper penger på 80%. Forrige gang gikk permisjonen min ut i slutten av januar, og gikk derfor uten lønn frem til midten av august og bhg start. Regner med det blir slik denne gang også. Alt går hvis en er innstilt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller mest mot 100% igjen og så er det lov å håpe på barnehageplass fra januar. Ifjor var det flere som sluttet på minste avdelingen til jul og flere som fikk plass fra januar. Hvis ikke vi får plass skal jeg jobbe 60 % og mannen 40% fram til august tror jeg. Eventuelt dagmamma hvis man finner noen som virker flinke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...