Gå til innhold

Februarbabyer 2015 <3


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Utrolig trist å høre både Stella Maris og Lucky baby! :( Ønsker dere masse lykke til videre <3

 

Da kommer jeg med en gladnyhet! Alt så bra ut på OUL og vi skal få en liten gutt! Er så ubeskrivelig glad nå! Ble flyttet fram så ny termin er 31.januar, men blir her med dere koselige februarjenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt tidlig vannavgang og vi måtte avbryte svangerskapet i uke 16 :(

Han er så fin liten gutt, idag følger vi ham til hvileplass.

Han er obdusert samt morkake, og prøver er tatt av meg. Så får vi se om det finnes svar.

Vi får prøve igjen senere.

Lykke til videre dere andre, kos dere med magen ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nå var det utrolig mye trist å lese- det er jo bare grusomt når det går så galt, føler virkelig med dere. Stella Maris, Lucky baby og Vinterblomst. Vil bare gi dere en stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke du også Vinterblomst :cry:  Føler med dere og vil gi deg en varm klem. Håper dere lykkes på nytt snart, selv om det ikke erstatter tapet der går gjennom nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-( Så utrolig trist :-(
Jeg vet ikke om dette hjelper noenting.. men en venninne av meg mistet ganske sent i sitt første svangerskap. De måtte etter dette igjennom en god del runder med prøverør og de ble eldre og eldre(nærmet seg 40). Men de sitter i dag med 2 nydelige tvillinger på 2 år. Det er absolutt håp! men jeg skal ikke forskjønne den lange veien de måtte gå. Sorgen etter barnet satt i og er fortsatt ikke glemt, men hun sa noe her om dagen.. At selv om sorgen over sønnen aldri ville forsvinne... Så ville ikke tvillingene vært der idag dersom de hadde fått beholde ham. Og den tanken synes hun faktisk var helt utenkelig. 

Så jeg håper dere finner håpet og motet til å fortsette drømmen om barnet i armene deres. :hjertesmil:  For at det tar mot er det ingen tvil om.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig tragisk vinterblomst og stella Maris :( blir lei meg på deres vegne og utrolig at så mange av februar jentene dette har skjedd med mtp at det er nokså sjeldent. Føler jeg på ingen måte er på trygg grunn selv heller, mangler også en vene i navlestrengen på min og hun er en ukes tid mindre enn hun skulle, men legen har ikke funnet noe feil m fosteret, så jeg avventer fostervannsprøve mtp den risikoen det innebærer.barnet er så sterkt ønsket at skulle noe skje så kommer jeg aldri til å tilgi meg selv. Blir mistanken sterkere etterhvert får jeg ta en prøve. Legene er positive og de tror ikke det er noe gæernt, ligger vel på rundt 1-2% sjanse for at det er en kromosomfeil. Skal på ny ul om 1,5 uke så da får vi se. Lever litt fra Ul til Ul kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil sende en varm trøsteklem til dere som har mistet. Men ikke gi opp jenter.

 

Jeg har vært på OUL i dag, og da venter vi en aktiv gutt 10 februar. Alt sto bra til med nurket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i sykehuset i dag for OUL  og det var helt klar at det er en veldig aktiv gutt. De sa at jeg er ikke 18 men 20 uker så ny termin er 3. feb. De var overraska at magen min er så liten. Der var ei mamma før oss som hadde samme termin og ho så ut som termin er neste månad..

So, hvordan går med dere? er dere veldig gravide eller ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å ta en Nifty-test i Danmark for de vanligste kromosonfeilene. Det er en blodprøve og ingen risiko for fosteret. Mye sikrere resultat enn duo-test. Men det koster en del da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig tragisk vinterblomst og stella Maris :( blir lei meg på deres vegne og utrolig at så mange av februar jentene dette har skjedd med mtp at det er nokså sjeldent. Føler jeg på ingen måte er på trygg grunn selv heller, mangler også en vene i navlestrengen på min og hun er en ukes tid mindre enn hun skulle, men legen har ikke funnet noe feil m fosteret, så jeg avventer fostervannsprøve mtp den risikoen det innebærer.barnet er så sterkt ønsket at skulle noe skje så kommer jeg aldri til å tilgi meg selv. Blir mistanken sterkere etterhvert får jeg ta en prøve. Legene er positive og de tror ikke det er noe gæernt, ligger vel på rundt 1-2% sjanse for at det er en kromosomfeil. Skal på ny ul om 1,5 uke så da får vi se. Lever litt fra Ul til Ul kan man si.

Vi fikk beskjed om at å bare ha en vene i navlestrengen ikke trenger å ha noe som helst å si. Ofte blir barna bare litt mindre enn de ellers ville blitt ved fødsel, men det er også alt. Satser på at det er tilfelle for dere :)

Vet alt om å leve fra ul til ul. Gjorde det fra uke 18-27 i forrige svangerskap. Bra dere får tett oppfølging, håper dere har gode leger rundt dere. Om det blir mange ul fremover så be dem passe på at dere får samme lege, om de ikke allerede gjør dette. Hvis ikke dere har et ønske om forskjellige da. Vi var innom så vanvittig mange leger, jordmødre og sykepleiere sist, at denne gangen ga vi klar beskjed om at det ikke var stas.

Masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mulig å ta en Nifty-test i Danmark for de vanligste kromosonfeilene. Det er en blodprøve og ingen risiko for fosteret. Mye sikrere resultat enn duo-test. Men det koster en del da...

Om vi velger å prøve igjen senere, akkurat nå så klarer jeg ikke se for meg at jeg skal kjøre kroppen gjennom en ny graviditet, men hvem vet... Men ihvertfall, om vi blir gravid igjen så vil vi automatisk få tidlig ultralyd, tett oppfølging, blodprøver, morkakeprøve og fostervannsprøve om vi ønsker dette. Så akkurat det var oppløftende å høre. Da slipper vi ihvertfall å gå like lenge som vi har gjort denne gangen. Håper og tror det er en enklere beskjed å få i uke 10 enn uke 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da takker jeg for meg jenter. Vi skal opp for nemda på tirsdag, og får forhåpentligvis gå i gang med medisiner samme kveld. Da blir jeg i såfall innlagt torsdag, og fredag blir den tyngste dagen så langt. Vi bestemte oss for å vite kjønn, og vi hadde rett i følelsen av at det er en liten jente i magen min. Hun er så altfor altfor liten. Jeg rekker akkurat å rundt halvgått svangerskap før det er slutt. Vi fikk såvidt se at hun vinket til oss i dag, og det er både godt og vondt på samme tid.

 

Håper ingen andre februarjenter trenger å forlate gruppen, og ønsker dere så utrolig masse lykke til :)

 

Takk for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det er mulig å ta en Nifty-test i Danmark for de vanligste kromosonfeilene. Det er en blodprøve og ingen risiko for fosteret. Mye sikrere resultat enn duo-test. Men det koster en del da...

Om vi velger å prøve igjen senere, akkurat nå så klarer jeg ikke se for meg at jeg skal kjøre kroppen gjennom en ny graviditet, men hvem vet... Men ihvertfall, om vi blir gravid igjen så vil vi automatisk få tidlig ultralyd, tett oppfølging, blodprøver, morkakeprøve og fostervannsprøve om vi ønsker dette. Så akkurat det var oppløftende å høre. Da slipper vi ihvertfall å gå like lenge som vi har gjort denne gangen. Håper og tror det er en enklere beskjed å få i uke 10 enn uke 19.

Denne prøven kan tas i uke 9 og du får svar etter ca 10 dager.

Vi har også gått gjennom veldigmye så det var utrolig beroligende å ta denne testen.

Kan ikke forestille meg hva dere har gått igjennom og ønsker dere alt godt videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i sykehuset i dag for OUL  og det var helt klar at det er en veldig aktiv gutt. De sa at jeg er ikke 18 men 20 uker så ny termin er 3. feb. De var overraska at magen min er så liten. Der var ei mamma før oss som hadde samme termin og ho så ut som termin er neste månad..

 

So, hvordan går med dere? er dere veldig gravide eller ...?

Jeg har helt detti ut av hvor langt jeg er på vei, tenker sånn ca bare, har fått termin 2/2. En dag etter deg. Er du 20+0 i dag? Da er jeg evt 19+5 i dag? :-) Ikke lett å bli klok på dette.... :-)

 

Noen ganger har jeg lite mage, men andre ganger har jeg stor mage, tror magen er sånn "passe".. Nå syns den mer og mer ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ca 18 uker. Litt usikker på om det er nøyaktig 18 uker eller 18+2. Har fått 3 forskjellige termindatoer så langt fra 14 til 17 februar så blir spennende å se hva de sier på OUL til onsdag.

Men jeg har ikke spesielt stor mage. Har kommet litt mer den siste uken men dersom jeg hadde holdt magen inne så hadde jeg bare sett litt lubben ut. Har nå gått opp de 2 kg jeg mistet de 3 første månedene. 
Alt under navlen er en hard avlang fotball nå. Kjente tydelige spark for 2 dager siden men ikke kjent noe siden.
Kjenner dere spark hver dag? Grugleder meg til OUL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 20+1 idag, rart å bli flyttet fram og plutselig være halvveis i svangerskapet!

 

Har lagt på meg 9(!!) kg alt.. Føler meg svær og tung! Magen er jo veldig stor og livmora er langt over navelen.. Syns jeg har lagt på meg mye med tanke på at jeg bare gikk opp 8 kg totalt i første svangerskap.

 

Kjenner mye spark hver dag, men har morkaka bak så mulig derfor jeg kjenner hver lille bevegelse?

 

Kjenner jeg blir sliten av folks kommentarer om kjønn allerede, det er EN dag siden ultralyd og allerede har "kommer du ikke til å savne jenta" kommentaren kommet! Sukk.. Blir noen lange måneder det her! Hvorfor tenker ikke folk over hvor heldig man er som får friske barn forran kjønnet på barnet? Tenker mye på hvor heldig jeg er, og spesielt når jeg leser om så mye fælt flere her må gå igjennom.. Tenker mye på dere om dagen! Håper dere også en dag får gleden av et svangerskap hvor alt går bra.. <3

 

Jeg får forresten vondt i magen når jeg er ute å går, er det noen som har hatt det? Vondt i hele magen liksom! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg har gått opp 9-10 kg jeg også :-0

 

Ang gutt, sannsynligvis er det ei jente i magen er, men føler så veldig at det er en gutt! Glemmer meg bort og ser på gutteklær 😉 var så sikker på at det var en guttebaby 😊 kan hende det er det, jordmor var ikke helt sikker ... Blir gøy å se 😊

 

Hvordan vondt i magen har du Lulusen? Mage kino? Jeg tenker det kan være kynnere siden du får vondt når du går ... Og hele magen ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg har lyst til å "sykmelde" meg 😳 jeg er så sliten om dagen og bena verker hver kveld etter jobb ... Ha en dag i uka hvor jeg ikke jobber hadde vært godt .. Eller Annhver onsdag f eks. Men det er litt tidlig vel ..

 

Hvordan er det for dere å ta fri fra jobb for å gå til lege ?

Jeg føler meg upopulær :(

og gjort det siden dag 1 siden jeg var gravid da jeg starta i jobben igjen ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...