Gå til innhold

Februarbabyer 2015 <3


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Å nei Stella Maris! :( så triste nyheter!! :( og så forferdelig uheldige dere skulle være :( håper den lille klarer seg gjennom svangerskapet. sender deg en stor trøsteklem <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så trist å høre stella maris! :-/ Lykke til med videre undersøkelser!

 

 

Var selv på UL i dag! 19+1, og det ventes en liten gutt. Alt så bra ut:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre stella maris! :-/ Lykke til med videre undersøkelser!

 

 

Var selv på UL i dag! 19+1, og det ventes en liten gutt. Alt så bra ut:-)

Så fint å høre at alt så bra ut! Og gratulerer med gutten! <3 nå om dagen sier magefølelsen min mest gutt så spent på om det er en lillebror der på oul :) Heldig dere som har ultralyd overstått med gode nyheter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter :) 

 

Jeg tror jeg flytter inn hit, for først nå tror jeg at jeg kan begynne å glede meg over at det kanskje blir baby i februar :) Gleder meg til vi skal følge hverandre! 

 

StellaMaris: så trist å høre :( Vi fikk også dårlige nyheter på UL i uke 18, lillegutt har en stor cyste i magen, og legene frykter det kan være noe mer, men vi vet ikke enda :/ Vi skal på ny UL om 2 uker, så da får vi vite mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen lucky-baby! Så trist at dere også fikk dårlige nyheter! Syns det begynner å bli mange i denne gruppa med dårlige nyheter :( Får håpe dere får vite mer om hva det er om 2 uker..

 

Begynner å bli litt bekymret for oul, ingen garanti for at alt er bra, er også redd for å få dårlig nytt! Men alle er vel det.. Bare en uke igjen til oul for min del. I mellomtiden nyter jeg de små sparkene og merker det hjelper godt på å være 40 % sykemeldt! Måtte krangle med legen som ville sykemelde meg mer, men jeg må prøve å holde ut 60 % en stund til av økonomiske årsaker.

 

Nå skal jeg lage en vaffelrøre og hente sønnen min tidlig i barnehagen så kan vi kose oss med nystekte vafler når han kommer hjem :) ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, velkommen Lucky baby, kjenner deg igjen fra Ass.befruktning :) så koselig du har blitt gravid også og vi må tro alt kommer til å gå bra, men ikke noe gøy at det skal være usikkerhet og mye oppfølginger! da var ultralyden overstått for meg for denne gang også og vi har som deg stellamaris 1 vene for lite i navlestrengen.. I tillegg er navlestrengen festet litt feil som gjør at jeg ikke kan føde normalt men må ta keisersnitt noen uker før. Ellers så alle organer og str etc helt riktig og fint ut, men fikk likevel beskjed om at disse to tingene gir en liten økt risiko for at det likevel kan være en kromosomfeil :(. Bare 1% sjanse for det, men de anbefalte å ta fostervannsprøve for å utelukke. Ble satt opp på time til det neste uke. Ikke no gøy m slike beskjeder selvom vi selvfølgelig er kjempeglade for at fosteret lever og mest sannsynlig er alt iorden. Det er forresten en liten jente ❤. Er det noen andre her som har tatt fostervannsprøve? Gjør det vondt? Ville dere gjort det i mitt tilfelle? Legen sa det var bare 0,13% sjanse for abort v å ta prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, velkommen Lucky baby, kjenner deg igjen fra Ass.befruktning :) så koselig du har blitt gravid også og vi må tro alt kommer til å gå bra, men ikke noe gøy at det skal være usikkerhet og mye oppfølginger! da var ultralyden overstått for meg for denne gang også og vi har som deg stellamaris 1 vene for lite i navlestrengen.. I tillegg er navlestrengen festet litt feil som gjør at jeg ikke kan føde normalt men må ta keisersnitt noen uker før. Ellers så alle organer og str etc helt riktig og fint ut, men fikk likevel beskjed om at disse to tingene gir en liten økt risiko for at det likevel kan være en kromosomfeil :(. Bare 1% sjanse for det, men de anbefalte å ta fostervannsprøve for å utelukke. Ble satt opp på time til det neste uke. Ikke no gøy m slike beskjeder selvom vi selvfølgelig er kjempeglade for at fosteret lever og mest sannsynlig er alt iorden. Det er forresten en liten jente ❤. Er det noen andre her som har tatt fostervannsprøve? Gjør det vondt? Ville dere gjort det i mitt tilfelle? Legen sa det var bare 0,13% sjanse for abort v å ta prøve.

Hvis svaret betyr noe for dere i forhold til om dere evt vil ønske å avbryte svangerskapet ved alvorlig kromosomfeil, så ville jeg tatt prøven! Jeg tok den i dag og har lest at det skulle gjøre vondt. Ble også informert av legen på forhånd om at det kunne være det. Vondt vil jeg ikke si det var, mer ubehagelig. Gjort kjapt og gæli.

Ble informert om at dte i noen tilfeller kan bli fostervannslekkasje etterpå, at det kommer ut litt gjennom hullet, og renner ut gjennom kjeden. Fikk ikke inntrykk av at dette "gjordet noe" men de ville ha beskjed sånn at de kunne følge med. Det er snakk om 2% sjangse eller noe. Jeg lakk fostervann i 10 uker i fjor(som i så og si ikk enoe fostervann og bare groms på skjermen på UL), men sitter her med en nydelig liten prematurgutt som klarer seg veldig godt på tross av stive lunger.

 

Vi valgte å ta prøven fordi det i vårt tilfelle dessverre har noe å si om dette barnet vil ha ekstra store pleiebehov og forventet sykdomsforløp osv. Vi har som sagt allerede en liten prematur gutt, og vi ønsker å gi han alt det beste, og ikke vet vi hvilke behov han(kanskje) vil ha i fremtiden. Vanskelige og lange dager dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Jeg tror jeg flytter inn hit, for først nå tror jeg at jeg kan begynne å glede meg over at det kanskje blir baby i februar :) Gleder meg til vi skal følge hverandre! 

 

StellaMaris: så trist å høre :( Vi fikk også dårlige nyheter på UL i uke 18, lillegutt har en stor cyste i magen, og legene frykter det kan være noe mer, men vi vet ikke enda :/ Vi skal på ny UL om 2 uker, så da får vi vite mer. 

Håper virkelig at dere får gode nyheter om to uker. Det er lange dager å gå å vente og være bekymret. Masse masse lykke til. Vet alt om lange dager og venting...

Vi og er blitt gravid "av oss selv" mens vi har planlagt søskenforsøk(frys).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeei, det var trist lesning Stella Maris og Lucky baby :( Vet hvordan det er å gå rundt og vente på dommen og bekymre seg for hvilke følger oppdagelsene vil ha for barnet/dere.

Kjenner jeg blir mer og mer nervøs for OUL i morgen når jeg leser om dere. Håper de ikke finner noen hjertefeil og tidligere uavdekte årsaker til feilen med vårt barn.

 

Ang. annonsering på facebook: vi annonserte det der i uke 14. Veldig greit å slippe katta ut av sekken for alle på en gang. Men nå skal det sies at jeg har slettet alle perifere "venner" og bekjentskaper der, så det er stort sett folk jeg er komfortabel med som har tilgang til sida mi. Blir kanskje litt skeptisk til å ha gjort det sånn når dere forteller hvor lei dere dere har opplevd å bli. Samtidig så tenker jeg at det må være lov å være lykkelig også. Er jo ikke flust av anledninger av slik art ;) Hver sin gang, ikke sant?

 

Er 18+3 og magen blir bare større og større! Opplever oftere og oftere at folk på jobb bare kommer og tar på magen min. Er ikke helt sikker på hva jeg synes om det. Er litt ukomfortabel med det egentlig, samtidig som at det ikke er et problem heller... Hva synes dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre om flere av dere nå.....Krysser fingrene for at det kommer noen gode nyheter for dere.

 

Også nå når jeg tenkte å skrive om at jeg har vært på OUL i dag....
For jeg er superglad og beroliget etter det jeg fikk se i dag.

 

Jordmor var sikker på at det var jente :duskedame: og hun flyttet terminen til 6. feb.(Det var 2.)

Legger meg i kveld med en god følelse, kjente jeg trengte dette.
Jeg var nok mer bekymret og urolig enn jeg trodde. Tårene trillet litt når jeg så lille nurket mitt :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så triste nyheter for noen av dere .-( Håper det vser seg at alt går greit allikevel!

Er bare 2 1/2 uke til OUL her. Har vært noen laaange uker denne gangen. Utrolig utålmodig, for er veldig nysgjerrig på hvilket kjønn disse to små mageboerene har <3 Så håper virkelig de vil vise seg frem. Formen min har vært på topp bortsett fra en ufattelig trøtthet. Den har begynt å forsvinne men de siste dagene har jeg fått vondt nederst i ryggen (ned i rumpa) :-( Googlet litt og det kan høres ut som bekkenet? Det er fullt levelig slik det er nå, men er så redd det skal utvikle seg å bli værre. Ja,ja kan ikke ta sorgene på forskudd.

Ha en fin dag dere! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Er kjempe trist å lese om alle disse dårlige nyhetene og krysser fingrene for at det skal gå bra med dere alle :)

Her går jeg bare rundt å venter på OUL som ikke er før 18 sep og merker at jeg blir mer og mer nærvøs...Kjenner endel liv faktisk og har gjort det en stund selvom jeg bare er 15+6.

 

Bambi-Bolla: Min mor kom løpende bort til meg og begynte å kose med magen min forann alle i familien for en ukes tid siden i et bursdagsbesøk. Kjente at det var rett og slett svært ubehagelig og gav beskjed om at jeg ikke ønsket en gjentakelse med mindre jeg sier at det er greit først. Følte meg litt som en babymaskin på utstilling!!! Men dette er selvfølgelig veldig individuelt.

 

Ellers er formen gangske god, men merker at det er blitt vanskeligere å reise seg opp fra sofaen :fnise:  Er heller ikke så god å bøye seg ned. Drar til syden på tirsdag og kjenner det skal bli godt med litt ferie.

 

Ønsker alle som skal ha OUL lykke til og håper det er slutt på alle de dårlige nyhetene for denne gruppa nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hyggelig å lese ting som ikke har gått helt som forventet/ ønsket, klem til dere! Og håper og tenker at ting skal gå fint uten store problemer for dere <3

 

Lykke til andre som skal på oul snart :-)

 

 

Bare et spm fra meg, jeg hadde termin 4/2 og den ble flyttet til 2/2. Jordmor sa det så ut som jeg var i uke 18-19 da jeg var på ul var jeg 18+2. Men termin ble flytta til 2/2 betyr det at jeg i dag er 19 uker på vei og ikke 18+5?

Kjenner lite liv :/ håper det kommer seg veldig snart blir jo litt bekymret... Kjente bobling daglig før men i uke 17/18 ca en uke før ul kjente jeg mindre ... Syns jeg ... Men har en travel hverdag og kan kanskje ikke forvente å kjenne noe når jeg først er rolig?

Med førstemann kjente jeg det før! :-/ morkaka er foran, øverst i livmoren tror jeg og nedover mot navelen, baby hadde magen mot morkaka og var vanskelig å måle ... Babyen var også rolig under ul. Så ut som babyen sov sa jm.. Og jeg syns jeg så baby gjespe!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte rett inn og lese om for få vener/arterier i navlestrengen for dette hadde jeg ikke hørt om før. Ble litt beroliget på deres vegne for jeg leste om flere som dette ikke hadde hatt noen betydning for. De hadde fått barn med helt vanlig fødselsvekt.  Det var visstnok økt risiko for lavere fødselsvekt dersom babyen hadde 1 mindre blodforsyning.Men en jordmor hadde sagt at dette ofte ikke hadde så mye å si.
Krysser fingrene for at dere får positivt svar på prøvene! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :-) nå tror jeg at jeg tørr å skrive litt her igjen :-)

Er 15+1 i dag og egentlig termin 2.mars, men fikk vite på tidlig UL at vi venter tvillinger denne gangen, så de kommer nok i februar. Fikk skumlest litt på tidligere innlegg, men ikke sikkert jeg har fått med meg alt som har blitt skrevet her altså :P håper dere her som har ventet på nyheter får noen gode i tiden som kommer :-)

Er selv også mer bekymret nå når man får høre det er risikosvangerskap hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte rett inn og lese om for få vener/arterier i navlestrengen for dette hadde jeg ikke hørt om før. Ble litt beroliget på deres vegne for jeg leste om flere som dette ikke hadde hatt noen betydning for. De hadde fått barn med helt vanlig fødselsvekt. Det var visstnok økt risiko for lavere fødselsvekt dersom babyen hadde 1 mindre blodforsyning.Men en jordmor hadde sagt at dette ofte ikke hadde så mye å si.

Krysser fingrene for at dere får positivt svar på prøvene!

 

 

Hei Vi3+1, takk for det :) ja har vært og lest endel om det selv og det er ikke farlig, men som du sier så kan enkelte vokse litt saktere. Så jeg bekymrer meg ikke noe for det. Eneste skumle er jo at ca 2 % av de som har denne tilstanden har kromosomfeil. Men 98% har jo ikke det. Så mest sannsynlig er jo alt bra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på verdens lengste UL. 4 timer faktisk. Er ikke denne babyen blitt "nuket" og grillet nå, så vet ikke jeg...

 

Vi fikk dårlige nyheter desverre: barnet fikk påvist alvorlig hjertefeil (Fallots tetrade) og må opereres rett etter fødsel og deretter flere ganger igjennom livet. Får ikke føde her i Trondheim, så de sender meg til Rikshospitalet to uker før termin. Jeg hadde bestemt meg for å ikke vite kjønn, men da vi fikk denne beskjeden så følte jeg umiddelbart at jeg måtte ha noe konkret å forholde meg til så da ville jeg vite kjønn likevel. Vi får en liten prinsesse <3 For meg blir dette barnet ekstra spesielt, et hjertebarn.<3 <3 <3  Vi er optimistiske, kunne vært verre.

De nevnte noe om at hun kunne ha DiGeorge Syndrom, så de skal gå igjennom morkakeprøven min en gang til, men jeg orker ikke å bekymre meg for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei Bambi-Bolla  :cry:  Det er absolutt ikke gode nyheter å få. Men så utrolig bra at de har funnet det ut allerede nå! Og at babyen din kommer til å få den beste hjelpen fra første minutt! 
Gratulerer med en liten tøff jente!!
:hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så triste nyheter Bambi bolla. Men bra de finner utav det tidlig, så står de klar for å gjøre alt det beste for den lille med det samme! Dette er nok en tøff jente! 💜Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...