Gå til innhold

Februarbabyer 2015 <3


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei jenter.

Har vært inne og lest her en del, men får skrive litt nå da ;-)

 

Er 18+2 i dag og skal på OUL på torsdag. Er veldig spent.....kjenner som mange av dere ikke mye bevegelser, men var hos legen forrige uke og hørte fosterlyd på 140 :hjerte: 
Er veldig klar for å vite kjønn, og håper på å se det. Kjenner jeg er litt bekymret på om barnet er friskt. Vet også at det er vanlige tanker å ha.....

 

Ang utstyr har vi FÅTT en ny sprinkelseng. Den måtte vi bare takke ja til. Så måtte jeg slå til på en nøytral ulldress på tilbud....Etter torsdag er jeg klar for mer shopping :babyjente:  :babygutt: 
Jeg skal ha Emmaljunga vogn. Er ikke så nøye på hva som er nytt og ikke. Bilstolen er vel det eneste som SKAL være ny.

 

Jobber 100% enda (ped.leder i bhg). Men er nok ikke mange ukene til jeg må ha litt kortere dager, tror jeg...Begynner å kjenne det nå. Magen har blitt stor de siste ukene.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skal ha oul på Ahus og fått fødeplass der, har dere fått Fødselsbrev dere kan fylle ut og gi de ved oul?

Ja det har jeg fått. Ikke begynt å fylle det ut enda. Har du? Skal du ta det med eller sende inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaklehone: Hurraaa, jeg kjente baby i morgen! Jeg måtte stå opp for å trene men været var so trist at jeg hadde ikke lust. So jeg sente mannen min på jobb og la meg igjen :natti: . Og da jeg hadde fant en god posisjon kjente jeg at noen spiller trommer so fort som mulig  :duskedame:  :bolledeig:  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro at flere har begynt å kjenne noe:-) Er 16+4 i dag.

Jeg har vært litt bekymret siden jeg bare har sett lubben ut og ikke gravid i det hele tatt. Har kjent den harde magen men den synes absolutt ikke! Og har heller ikke kjent noe særlig liv. Men var hos jordmor i går og alt var fint. Symfysemålene lå i overkant og fine og tydelige hjerteslag =)

 

Har fortsatt ingen lyst på noe søtt og ikke noe spesielt fysen på noenting. Jordmor ville at jeg skulle inn og prate med en psykoterapeut som er spesialisert innen svangerskapsdepresjon. Det er gratis tilbud gjennom helsestasjon så det sa jeg ja til. Ho sa at det er mange som føler at dagene blir veldig grå og tunge når de går gravide og at det finnes verktøy som kan hjelpe. Så håper det hjelper for vil virkelig nyte dette svangerskapet! Har lyst til å kjenne lykke og glede og ikke tunge tanker og gråtetokter i sofaen. :-|

Endret av Vi3+1!:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moro at flere har begynt å kjenne noe:-) Er 16+4 i dag.

Jeg har vært litt bekymret siden jeg bare har sett lubben ut og ikke gravid i det hele tatt. Har kjent den harde magen men den synes absolutt ikke! Og har heller ikke kjent noe særlig liv. Men var hos jordmor i går og alt var fint. Symfysemålene lå i overkant og fine og tydelige hjerteslag

Akkurat der skjønner jeg hva du mener. Føler meg ikke gravid, heller lubben.

 

Jeg skal til jordmor om en uke. Greit å få sjekket at alt fortsatt er i orden og muligens høre hjertelyd fra baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke ut, som 4 moned gravid. Sa til venninna mi, at jeg er gravid og ho sa at jeg må vere rundt 2 månader. Ho hadde så store øyne da jeg sa, at jeg er 16+2 :D

Har starta å hekle. Det hjelper meg å ikke tenke om babyen hele tida. Siste gang jeg hekla, var

rundt 15 år sidan. Det skal vere dyk med mange forskjellig farger blomster :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me too, er 15 uker imrg og ser bare litt småtjukk ut fra navlen og ned og rundt, hehe, føler meg ikke gravid, men det er nok noe inni der likevel ;). Skal på ul på torsdag - ekstra oppfølging pga litt forsinket iforhold til hvor langt jeg egentlig skulle vært(ivf), legen ville dobbeltsjekke feste på navlestrengen, mest sannsynlig var det iorden sa hun, men alltid litt noian og det blir jo litt ekstra bekymringer når det er sånn, men bra de følger opp nøye da. Ellers føler jeg meg stort sett uopplagt og sliten. gleder meg til energien kommer tilbake igjen! Hadde de store planene om å trene og holde meg i form men det har jeg ikke sjans til å greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du får hjelp Vi3+1, det var godt å høre 👍 Håper det hjelper deg litt og får deg til å se litt lysere på tiden fremover.

 

@ Opp, sånn har jeg det også :) Skulle jo fortsette med løpingen og gjøre øvelser osv. Istedet er jeg helt stuptrøtt og har akkurat litt for vondt i korsryggen til at jeg tror løping er en god ide. Håper det går bedre om litt, for deg og meg og alle her som plages :)

Jeg er jo i 100% jobb og har tenkt å fortsette med det, så jeg får overhodet ikke klage :-D

 

Hmmm nå begynner det å lukte fårikål her, får se om mannen er ferdig snart. (* verdens beste mann!* )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 15 uker og kjenner ikke noe liv, tror jeg :)

Plages ennå med noe oppkast og har i en uke vært plaget med smerter som i helgen ble til rielignende, jævlig vondt, og småblødninger siden søndag! ! :(

Det er ikke noe gøy, og håper det ikke betyr noe for lille i magen.. har vært på ul mandag og da var det fint med h*n :)

Lykke til på ul dere som snart skal der :) har 4 uker ca å vente på oul :)

God tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skummelt Vinterblomst! :( men bra at alt var fint med den lille! Mye bekymringer i et svangerskap!

 

Er det noen som merker kynnere enda? Kjenner det når jeg stresser på jobb, strammer seg til!

 

Bruker så mye penger på kiropraktor og fysioterapeut om dagen, behandling flere ganger i uken blir fort over 1000 kr. Håper jeg slipper å gå så mye snart!

 

Var det idag dere skulle på oul KapteinSabeltann-mamma og Stella Maris? Håper det har gått bra isåfall!

 

Har også fått fødebrev fra Ahus, får vel sende det inn! Glemte det sist og vips var han født :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulusen: Jepp var i dag jeg/vi hadde ultralyd. Må tilbake i morgen siden de ikke klarte å måle h*n skikkelig, og ikke klarte å se på hjerteklaffene. Ser ut til at de vil sette meg tilbake nesten en uke og, selv om det ikke er fysisk mulig at befruktning skjedde da. Men men. Jeg hadde masse fostervann og morkaken ligger på bakveggen, så jeg er strålende fornøyd. Satser på at denne blir hakket mindre prematur enn superhelten vår :)

Endelig går det kanskje an å begynne å kjenne etter og begynne å glede seg over graviditeten. Kan ihvertfall slappe litt mer av, nå som alt ser ut til å være i orden.

 

Ta vare på alle kvitteringer fra behandlingene, vet at noen klarer å skrive dette av på skatten ;) Håper kroppen din fikser seg snart, er ikke noe stas å gå rundt å ha vondt hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så også smålubben ut, eller jeg SER lubben ut flere ganger. Innimellom er jeg bare meg selv med litt ekstra magefett og andre ganger er jeg ordentlig gravid! Det kan veksle flere ganger pr dag! Kommer litt ann på tror jeg.

Men mage er mage, uansett, og lubben, ja fordi det er fordi det er en baby der. Om et par uker, eller kanskje bare dager ser man at gravidmagen kommer!

 

Lulusen: Det var i dag ja, hadde hjertebank og var nervøs fra jeg våkna 06 i dag og til timen!  Det gikk veldig fint, alt så bra ut, to hender, to ben, hjerte som banka :-)

Når skal du på oul?

 

Nå har jeg  begynt å få ordentlig mage, og nå kjenner jeg veldig lysten til å ikke bruke all energi på å jobbe lengere, jeg begynner å bli ordentlig lei av å bli så fort sliten, og ikke orke noe hjemme. Det går smått med alt annet som bør gjøres :-( Jobbet 100% hele veien, og nå i uke 18/19, men jeg skal prøve å holde ut så lenge jeg kan. Ønsker jo ikke å være sykemeldt. Føler ikke grunnen er god nok heller bare det å være sliten og "lei" av å bli tappet for alt av energi på jobb. :-/ Jeg skal holde ut så lenge jeg klarer, storkoser meg på jobb så :-)

 

Jeg er treg i magen :blush: , vært det "hele" tiden egentlig, noen tips til hvordan jeg kan gjøre det for at det skal bli bedre?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at ultralyd gikk bra for dere :) Da får du en bonustitt imorgen da Stella Maris, håper de klarer å ta målene da!

 

Jeg skal på oul neste uke på torsdag! Spent! Håper virkelig alt er bra :) Gleder meg sånn til å se babyen igjen, føles ut som en evighet siden forrige ultralyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert med gode UL!

Bare sånn kjapt ang treg mage: jeg spiste mange plommer og activia. Plagdes ikke så veldig da, og spiste sunt ellers mtp fibre. Ville prøve på naturlig måte og det holdt akkurat ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KapteinSabeltann-mamma

 

 

Jeg er treg i magen :blush: , vært det "hele" tiden egentlig, noen tips til hvordan jeg kan gjøre det for at det skal bli bedre?

 

Jeg fikk tips fra jordmor om et glass biola med en ss linfrø hver morgen, og det funker som fjell. Jeg er plaget m treg mage til vanlig og det har vært ekstremt etter jeg ble gravid. Men altså, dette hjalp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! 

Jeg har nett skumlest gjennom 13(!) sider her for jeg kunne ikke vente med å "melde" meg inn her :-) 

 

Er i dag 17+2. Var på tidlig UL i, noe som ble målt til, uke 9. Dette var fordi vi var usikre på hvor langt jeg var på vei siden jeg hadde blitt gravid RETT etter en SA. Her var alt finfint! Og var til jordmor i går hvor vi fikk høre hjertelyd osv. Alt står bra til :-) 

Mannen i hus kjente første første spark for ca 15 min siden! Utrolig morro å kunne kjenne at det lever der inne. Er da den skikkelige gravid-følelsen kommer. 

 

Ordinær ul er 11.september og vi gleder oss mye! Har allerde en gutt fra før som fyller 2 år i oktober. Vi har følelsen av at det blir en gutt til. Noe som er helt greit. Er mange i familien som vil ha en jente, men jeg blir veldig glad dersom det blir en gutt også :-) Da har jeg klær og masse erfaring! Hehe. Dessuten så ser jeg på meg selv som en gutte-mamma og ikke en jente-mamma. Kan kanskje høres litt rart ut? :P Men før jeg møtte mannen i mitt liv så hadde jeg flere gutte-venner enn jenter og ..ja, de er kanskje lettere å omgås en jenter ?? :huh:  :fnise:

 

Formen er så som så. Har hatt min første egenmeldings-dag i dag. Har bestemt meg for å være hjemme i morgen også. Jobber 70% i klesbutikk som avd.leder, så blir mye ståing og gåing. Masse stress... så nå sa kroppen at det var på tide å roe seg litt :-) 

 

Er et helt annet sv.skap en det jeg hadde sist! Har sletet mye med tretthet og kvalme...hodepine og ryggsmerter ++. Utrolig frustrerende at det ikke skal gå slik som det var sist :P men energi-nivået stiger nå sakte men sikkert! 

 

Det var en kort intruduksjon av meg! Gleder meg til å følge dere på deres reise og kunne dele opplevelser og erfaringer her  :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaptenSabeltan Mamma

 

Jeg er treg i magen :blush: , vært det "hele" tiden egentlig, noen tips til hvordan jeg kan gjøre det for at det skal bli bedre?
 

Jeg var også, men har starta å spise så mye grønt jeg kan. Epler, gulroter, pærer, bananer, selleri,kål, brokkoli, blomkål, sukker erter osv.  Ja, de gir ganske mye luft i magen, men ... hjelper meg med dotid :D
Jeg har de som snack på bordet plus med mat.
Har drukket kanske mye biola og. OG MYE VANN.

Venninna mi sa at ho spiste forskjellige grøter hver dag for frukost og det hjulpet henne.

Endret av Kiku
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese om andres UOL.

 

Idag er jeg skikkelig kvalm. Jeg har vært heldig hittil.. Ikke vært kvalm siden jeg begynte på jobb igjen i august etter sommerferien. Men idag er jeg både kvalm og trøtt. Jeg fikk ikke sove etter at vekkeklokka til samboeren ringte kl 4:44. Kjipt når vekkeklokka mi ikke ringer før kl 6. Så dette kan bli en lang dag.

 

Over til noe annet: Har dere annonsert nyheten deres på facebook?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at de allerfleste plages med NOE, så jeg klager ikke, som bare er trøtt-trøtt-trøtt :) Hold ut jenter, bare et par måneder igjen ^_^

 

Jeg har ikke skrevet noe på facebook. Siden vi slet med å bli gravid og måtte gjennom diverse kurer og ivf, kjente jeg at det av og til kunne være litt mye med 'alle' rundt seg som 'plutselig' var gravid og alle statusene og magebildene som dukket opp på facebook. Må si at jeg egentlig taklet det fint selv om jeg av og til tok meg i å bli litt sånn "Åja, heldig er DE da, men hva med oss?! :sur: " før jeg trykte liker og gratulerte så masse. Det hadde jo litt med hvem det var også da, må jeg innrømme :sjenert: . Det ER jo selvfølgelig bare flott for de som lykkes, og jeg husket heldigvis at det ikke er satt kvote på barn, sånn at deres lykke ikke påvirket våre sjanser. Men jeg ble kjent med flere i samme situasjon som ikke taklet det å se og høre om andre som var gravide. Dermed tenkte jeg at andre skal slippe å oppleve det samme med meg.

 

So far so good... men så fant jo selvfølgelig folk ut av at jeg er gravid, og begynte å skrive en masse innlegg på veggen min. Det er jo koselig det, men der røk den strategien :klaske:

 

Så: nei, jeg har ikke annonsert nyheten på facebook, men det ligger nå en masse gratulasjoner og bilder der mens jeg ikke har hatt bursdag ennå :rolleyes:

Jeg sier jo ikke at man ikke skal gjøre det, bare at det går an å tenke seg om hvordan man gjør det/hva man skriver, og så bestemmer man jo heldigvis selv hva man gjør på facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å annonsere noe på Facebook. Syns jeg har for mye bekjente og perifere folk jeg aldri snakker med eller bryr meg om der, så tenker at de egentlig ikke har noe med at jeg er gravid for det kommer jo ikke gratulasjoner fra dem uansett ;) men på instagram skal jeg legge ut et ultralydbilde etter oul, der har jeg bare 40 følgere og stort sett bare de jeg har kontakt med ellers i hverdagen :) tenker at folk må gjøre det de vil! Jeg føler meg bare for blottlagt hvis det står noe personlig om meg på Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja vi får satse på det blir bedre igjen så vi får vært litt i aktivitet :) er jo glad i det også så savner spesielt å være ute i skogen og trene. Usj ikke noe særlig vinterblomst, men veldig bra alt var iorden på ul på mandag! Til dere m treg mage, jeg har ikke vært noe særlig plaget av det,heldigvis, jeg spiser mye fiber, masse grønnsaker og litt frukt, og hjemmelaget grovbrød og drikker mye vann. Er til gjengjeld plaget m mye hodepine, nesten hver dag og jeg forsøker å ikke ta paracet men må noen dager bare krype til korset, det er vel ikke farlig å ta det noen ganger i uka? Jeg er heller ikke så aktiv på Facebook,og har som babel vært gjennom mange ivf forsøk og for meg følte jeg også når andre la ut om graviditeten og nyfødte, litt stikk i magen/sorgen over å ikke få det til og følelse av å være mislykket, så jeg kommer ikke til å legge ut noe. Men jeg er absolutt ikke imot å legge ut, det er jo bare egentlig fryktelig hyggelig nyhet :), man blir bare litt "skadet" av å være ufrivillig barnløs gjennom mange år. Jeg har ikke sagt det til noen venner enda, kun nærmeste familie som vet. Tror ikke jeg vil si noe før etter oul som er 23 sept. Imrg er det ny ul på meg! Håper alt fremdeles er bra! Er alltid noian å dra på, selvom det er betryggende også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet det på fb. Fordi flere lurer, magen vokser og jeg syns det var en fin måte å dele det på, så slipper jeg å føle at jeg må fortelle "alle" det, bedre at "alle" får nyheten på fb. (Det blir jo det samme når man møter noen på butikken med gravidmage, blir jo samme "følelse" - nesten litt bedre for de som sliter med å få barn å få det på fb, enn rett i fleisen på butikken.).

Ryktene går jo, og fikk melding og kommentarer på at "vi syns vi så det skjønner du". Og "lillesøstern min spurte meg om når du skulle ha baby, jeg sa du ikke skulle ha, men så skal dere det, så koselig!". Da jeg fikk den siste mld tenkte jeg at det egentlig godt at det var ute...
Eneste jeg ikke har sagt det til er barnehagen til guttungen..... Burde kanskje gjøre det snart? Han har ikke sagt noe, det er jeg helt sikker på ;-) Har dere sagt det til barnehagen til deres barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke sagt noe i full offentlighet fb eller andre medier. Vi skulle egentlig si noe etter ul. Mannen har så lyst til det. Jeg har vært mer skeptisk og tilbakeholden, siden vi ikke fikk gode nyheter i uke 18 sist. Heldigvis postet ikke mannen noe i går, selv om jeg vet han hadde lyst. Jeg ble innkalt igjen i dag, så da ville vi vente til i dag. Men nå spørs det om det blir noe, før det evt blir fødsel. Hull i hjertet og en vene for lite i navlestrengen. Så det spørs om det er liv laga :( Det vil bare videre undersøkelser kunne vise.

Vi som bare ville ha et normalt svangerskap denne gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...