Gå til innhold

Februarbabyer 2015 <3


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var på ny ultralyd fredag. Var da 13+1. Alt så bra ut. Termin er 19 februar. Kunne ikke se om det var jente eller gutt. Fosteret sparket og strakk på seg. Hadde den søteste lille nesetippen jeg har sett. nå har jeg hoppet i mammabukse siden de andre ble for trange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Er 14+0 idag. Skal skrive på engelsk, fordi norsk er ikke mitt morsmål, men hvis dere har lust å svare på norsk, er det heilt ok og forstår alt. :) mitt vokabular er ikke så full enda for å skrive alt på norsk...

 

I have had these freakin dreams about travelling by car with my boyfriend to somewhere. Its so bretty around and suddenly we drive off the bridge.... its so crazy!! 2 nights i saw it over and over again so im afraid to fall a sleep now :(  Yesterday we had to drive from Østland to Vestland and i was constantly afraid that something is gonna happen and was so glad to get to the destination in one piece :)

Har dere like måte nightmares?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff kiku, skumle drømmer. Men ofte har drømmene overført betydning ;)

Jeg drømmer mer men ikke som jeg husker så godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 15+4 idag. Igår kveld var første gang jeg kjente sterkere tegn til liv! Sto på badet og pusset tennene, så kjente jeg noe som sprella nederst i magen på venstre siden! Jeg skvatt til, var ikke forberedt på at det skulle skje, da jeg bare har kjent små kilinger når jeg har ligget i ro. Samboeren fortet seg å la hånda på magen der, men da var det for sent. Ikke sikkert han hadde kjent noe utenpå uansett ;)

 

Ha en fin dag jenter. Gruer meg til lang arbeidsdag etter nok en dårlig nattesøvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å kjenne liv Lulusen:) Gleder meg til jeg kan det, men det er vel en 2-3 uker frem i tid. 13+5 i dag, så ukene flyr. Gleder meg til neste ultralyd 10 september. Blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy Lulusen :D gleder meg til å kunne kjenne liv selv! :)

 

Idag har jeg vært på UL, og alt sto bra til med lille :) sprella rundt og hjertet slo som bare det :D nakkefolden og alt så også bra ut, så det var jo en lettelse :) Fikk time til OUL den 30 september, føler det er sååå lenge til, så håper tiden går fort :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjent liv også! Det MÅ ha vært minis bevegelser jeg kjente 😊 NÅ gleder jeg meg til fortsettelsen 😀

Er 16+4, eller 16+0...Kommer an på hvilke av ul jeg skal "tro" på... mest sannsynlig 16+4 tror jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig Julibaby10! :) Har vært full aktivitet i magen i løpet av dagen, kjenner små dult her og der. Startet på jobben at jeg kjente det, og kjent masse ikveld og. Det er så koselig <3 nå blir det en fin tid framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13+2 og kjenner ikke en dritt 😄 Jeg er også førstegangs, så vet i og for seg ikke hva jeg skal kjenne etter. Har hørt det kan ta opp til uke 20 før man kjenner noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+3 i dag. Fikk se en liten på ul i går og skal inn igjen om ca 3uker siden babyen var for liten til å få sjekket hjerteklaffene skikkelig;) dette blir vår nummer 3 og termin er satt til 04.02.15. Gleder oss med litt skrekkblandet fryd:) har ikke helt slått meg til ro med at det er en baby der. Har enda ikke hørt hjertelyd. Men sett at det slår flere ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer også mye, og mye rart. Det gjør jeg for såvidt alltid men nå blander jeg alt som har skjedd, som jeg har lest eller tenkt på i løpet av en dag til en mer eller mindre salig blandig. Det blir det mye rart ut av!! :-)

 

Jeg går og kjenner veldig etter om jeg kjenner den lille, men hver gang jeg tror at "NÅ må det være den!"' så enten stopper det, eller jeg kjenner at tarmene er aktive samtidig, og da blir jeg så usikker. 16 uker i morgen, så det kan godt ta flere uker til jeg kjenner det ordentlig. Gleder meg så masse!

 

Er fortsatt veldig trøtt, hele tiden. Ellers så har jeg det fint og løper fortsatt, dog på roligere tempo.

 

Mannen holder på med oppussingen og jeg får ikke gjøre en dritt! Føler meg så lite nyttig da! Han har også tømt det som blir barnerommet, jeg fikk plutselig melding at jeg kunne starte shoppingen :-) Okei da, om en liten stund. Noen som har begynt allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke begynt shoppingen ennå. Er kun 13+6. Har dog begynt å se og drømme om vogner, bilsete osv. Spennende tider. Ny ultralyd 10 september. Gleder meg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir ikke så voldsomt mye shopping her, da vi har det meste av utstyr etter 2-åringen. Han bruker nesten ikke vogna si lenger heller, så da overtar neste baby den og. Blir det en gutt til så har jeg mye av klær og, så det som skal shoppes denne gangen som jeg savnet sist er babynest, sånn trygg seng for baby til samsoving, ammepute og lekegrind. Har også veldig lyst på en av de lekre risarosa vognposene! Og hvis det blir jente blir det mye nye klær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter med shopping av klær til jeg får vite kjønn. Blir det en gutt så har vi masse fra før, og er det en eller to jenter så må det mye handling til :-) Har allerede kjøpt vogn faktisk. Bugaboo som jeg ville ha forsvinner på null komma niks, så måtte slå til da jeg så en fiks ferdig tvillingvogn til salgs. Fikk også med to dunposer, så håper jeg har gjort et kupp. Vognen etter eldste er allerede solgt. Gøy med shopping av slike søte, små klær!! Gleder meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skrevet her nå.

Tror jeg er i ferd med å få en svangerskapsdepresjon..  :sukk:

Noen av dere som har noe erfaring med det? Det forrige svangerskapet mitt var litt tungt hormonelt, og jeg var flat.. på en måte i følelseslivet. Ble ikke ordentlig glad, men ikke ordentlig lei meg heller.

Nå føles ting så utrolig tunge. Har ikke lyst til å våkne om morgenen, får sånn "å nei..." følelse når jeg våkner.Men har ikke lyst til å bli liggende når jeg våkner heller, ikke lyst til å spise, ikke lyst til å se på tv, lese, gjøre noe... Lillegutt er et stoooort lyspunkt heldigvis.
 

Mannen min er ikke akkurat kjempetilstede i graviditeten dessverre. Han føler nok at det er litt utenfor hans ekspertiseområde og stempler gravid kvinne med "hormonell gråtedame" og at det liksom bare skal være sånn når noen er gravide.

Jeg er ikke så deprimert at jeg ikke orker å fungere, jeg drar på jobb, ordner hjemme, middag og ting som før. Men er veldig veldig redd for at det skal bli verre :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da Vi3+1 :( Har dessverre ikke noen erfaring med svangerskapsdepesjon selv, men da jeg var på første svangerskapskontroll ble jeg advart av legen om at dette er veldig vanlig, at det ikke har noe med deg å gjøre og at man må ta kontakt med lege/helsestasjonen hvis man begynner å merke tegn til det. Er visst hjelp å få! Så ville tatt kontakt hvis jeg var deg og si det du skrev her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi3+1 jeg var hos jordmor for snart en uke siden.
Jeg vet de tar sånn "hvordan mor har det"-sjekk når barnet er ca 8 uker, pga det med depresjon. Og nå har de begynt med at jordmor har skjemaer man fyller ut når man er ca 22-24 uker på vei, for å kartlegge akkurat dette. Fikk brosjyre om det, og skulle bare ta kontakt. Jeg hadde tatt kontakt med helsestasjon og jordmor der hvis jeg var deg. Lykke til, og god klem.

 

 

Jeg har ikke begynt shoppinga enda, jeg venter til etter oul, for å se om det er jente eller gutt, og om barnet er friskt. Vet egentlig at sannsynligvis er ting som de skal, var jo på en ul i uke 13. Men er litt "sparsom" for det merker jeg. Jeg hyler ikke ut om at jeg er gravid (men er det mulig som ryktene går!), og "tør" ikke kjøpe noe enda. Senest i dag tenkte jeg "tenk om jeg ikke er gravid, tenk om jeg bare er tjukk". Jeg er av den typen at det meste av fleske kommer på magen hvis jeg er i en periode der jeg går opp litt, og tenker jo på det, om jeg bare blir tjukkere og tjukkere.
Også "glemmer" jeg at jeg er gravid. Tenker meg nesten ikke om når jeg er på jobb og lignende. "hæææ er JEG GRAVID".
Nesten så jeg også kjenner den "misunneligefølelsen" når jeg hører og ser andre som har gode nyheter om barn på vei... haha. Så sitter jeg der, med termin samme tid eller tom før.. Er det mulig.
Hormonene er også "normale" her. Reagerer på et par ting som rører meg, men ikke mye. Er så si helt meg selv. Bare litt mer sliten en vanlig. Jobber 100% og gjør alt som før.
Er 16+3 i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!
Ja tror og håper at jordmor kan hjelpe. Skal dit om halvannen uke. Men hva gjør jordmor? Samtale? Er de trent i å ordne opp i depresjoner? Får man ekstra samtaler ved siden av kontrollen?
Merker at depresjonen har sammenheng med lite støtte fra mannen. Altså fullstendig uinteressert i å prate og løse forholdsproblemer. Litt sånn " snakker vi ikke om det så er ikke problemene der..." Han har det sikkert fint han. Jeg som mangler noe virker det som. 

Jeg har også litt sånn aha opplevelser av å være gravid innimellom. Magen er ennå ikke synlig annet enn at alt flesket har blitt trykket utover, så jeg ser bare skikkelig rund ut rundt magen :-| Blir sikkert bedre når jeg kan gå i stramme topper fordi magen er hard og ikke myk med valk..
Fortsatt ikke lagt på meg. Vekta viser minus 1,5 kg siden jeg ble gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 14+4 i dag. Har ikke vert hos jordmor eller ul enda. Jordmor er 12.sept. Lang tid å vente :(  

Ingen veit enda, selv foreldre. Jeg ser ikke ut som gravid... Kanskje litt om kvelden. Men jeg tror at kanskje mora hans suspects noe...
Hver dag har vert som vanlig. Har ikke hatt lyst for noe spesiel og spiser som normalt.
Vi har starta å titte litt rundt i web for barnevogn, bilsete osv. Alt er så latterlig dyrt!!! Men vi har jo tid og termin er ikke i morgen.

Jeg har hatt en "emotional meltdown" to dager siden.. jeg var så umotivert og trist. Mannen min var så snill og "cheered" meg up og jeg er veldig takknemlig for det. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dere, leser her jeg ikke er den eneste som er sliten og dårlig energi om dagen, jeg som trodde det skulle bli omvendt i 2 trimester gitt,var så sliten at jeg bare måtte bli hjemme idag, og har mye hodepine også. Vi3+1 det er slik magen min ser ut også nå,hehe, og jeg er bare 13+1, gått opp 1kg og jeg ser mye rundere ut på magen enn normalt iforhold til 1 kg oppgang ;) gleder meg til det blir ordentlig gravid mage. Håper du får hjelp og vil føle deg bedre snart! Jeg har bare sagt det til svigers og søstrene mine, ellers er det ingen som vet. Har lyst til å vente til etter oul.fler som venter litt m å si det? Jeg bare har ikke noe lyst til at det skal være offentlig enda og har endel "tenk om.." tanker og bekymringer, men m 4 års prøving, 3 aih og 5 ivf forsøk så blir det vel bare sånn. Gleden over at vi faktisk fikk det til nå er så overveldende at det er vanskelig og litt skummelt å ta innover seg :).

Endret av Opp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som sliter med bekkenet? Jeg fikk problemer i uke 14, var hos legen som ville sykemelde meg, men jeg ville prøve behandling først. Var hos fysioterapeut igår, han viste meg 5 øvelser jeg skal gjøre hver dag. Mente det burde bli bedre etter 1-2 uker, gjorde øvelsene igår, men idag har bekkenet vært 10 ganger værre.. Men kanskje det skal være sånn før det blir bedre. Ikke noe godt å jobbe om dagen må jeg si!

 

Ellers nyter jeg liv i magen om dagen, humøret stiger til værs hver gang jeg kjenner de små dultene <3 snart er det september, tid for oul og enda en månede nærmere februar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi3+1: hadde svangerskapsdepresjon sist gang og ble henvist til BUP. Hadde noen samtaler der og litt oppfølging etterpå. Angrer ikke på det.

 

Lulusen: 14 uker og har hatt vondt helt fra starten. Var fryktelig vondt sist gang, derav depresjonen vil jeg tro.Har angst for å sykemeldt meg og det i kombinasjon med smertene ble for mye.

Anyway: fra uke 10 har jeg gått liten tur hver dag i skogsterreng. De første dagene ble det verre, men nå er det så mye bedre. Verker og svir om jeg sitter mer enn 15 min og verker veldig når jeg legger meg om kvelden, men jevnt over bedre. Håper treningen vil ha god effekt på deg også. Ellers har jeg vel innsett at det nok blir ille denne gangen også, uansett hva jeg gjør. Må bare prøve å gjøre det beste ut av det og trening kan kanskje føre til at smertene blir raskere borte etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Hadde litt lesing å ta igjen så jeg :)

 

Jeg hadde legetime på onsdag som var og fikk høre hjertelyden :hjertesmil:

 

Vi3+1: Jeg fik dette med barn nr 1. Tok kontakt med helestasjoene og ble henvis til samtale med en familieterapaut. Hun var helt ubrukelig. Tok da kontakt med fastlegen min og sa at jeg ville til en psykolog som drev med kognitiv terapi. Dette hjelp meg masse!! Og nå som vi venter nr to er jeg veldig redd for at det skal komme tilbake da jeg kjenner det lusker i kulissene! Så jeg har nok en gang gått til min fantastiske fastlege og blitt henvist til psykolog. Har allerede hatt 2 timer med henne. Det viktigste er å ta tak i det for det går ikke over av seg selv.

 

Lulusen: Jeg sleit mye med dette første svangerskap og ble sykemeldt. Gikk 3 ganger til kiropraktor så var det vekke!!! Verdt å prøve.

 

Ellers er kvalmen gitt seg, men er forsatt veldig trøtt. Har gått opp 4 kg!!! :kjefte: og fått god mage. Men har nettopp begynt å trene igjen siden jeg har fått litt mer overskudd så håper dette bremser utviklingen litt... Gikk opp 20kg sist og har ikke så lyst å bli like stor denne gangen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer. Her sliter jeg med første arbeidsuke etter ferie og sykemelding. Er så utrolig trøtt. Heldigvis snart helg. Formen er bedre men bekken begynner å gjøre vondt. Har time hos kiropraktor til uka.

 

Har dere fortalt det til mange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...