Gå til innhold

Februarbabyer 2015 <3


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Jag hadde samme tankene om babyen igår. Det er min første gang. Har lånte ei bok av svangerskapet og det er så mye hva kan gå feil...  Hver einaste smerte kan vere noe... uff. Skal ikke lese mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kapteinsabeltann-mamma, jeg har også veldig følelse av at det er en gutt men hvorfor???? :) Kanskje vi får se om to uker!

 

Jeg jobber også 100% ennå, gikk egentlig ut ifra at det var 'normalt' med mindre det er noe 'galt'? Er jo stuptrøtt absolutt hele dagen (og da mener jeg svimmel når jeg ikke får sove masse) så jeg står opp og drar på jobb, og når jeg kommer hjem legger jeg meg og sover et par timer, spiser en sen middag, og legger meg igjen. Blir jo bare jobb og seng da, så mannen står for alt det andre. Stakkar. Enda godt vi har en så utrolig god seng. Jeg tar meg i at jeg tenker på senga noen ganger når jeg er på jobb :) :)

 

Jeg har morkaka foran jeg også og kjenner så å si ingenting enda, er 16+5. Litt bobling og kiling av og til, men det kan også være magen/tarmen ;) Ser så frem til å kjenne ordentlig liv! Men det er altså ikke uvanlig at det tar lengre tid før du kjenner noe når morkaka ligger foran.

 

 

Håper også at du har det bra Lulusen. Ikke gå med disse følelsene alene! Jeg var hos jordmora i går og hun var VELDIG opptatt av at mor hadde det bra og sa at det er mye hjelp å få om jeg skulle kjenne at ting var vanskelig. Det ER viktig at du har det bra, både for deg og den lille. Tenker på deg *klem*

Endret av Babel80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på tidlig UL forrige uke. Da fikk jeg følelsen av at vi får en gutt. UOL er ikke før i slutten av september så bare vente o se da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanke og gode ord jenter <3 setter pris på det!

 

Igår var jeg hos kiropraktor som mildt sagt var en smertefull opplevelse. Knekkinga gikk bra, men så satt han albuen så hardt han klarte inn i muskulaturen nederst i korsryggen for å få smertene til å gi slipp, men det gjorde de ikke. Så nå vagger jeg rundt her med smerter etter behandlinga og fortsatt vondt i ryggen. Må gi behandlinga litt tid, han kunne ikke ta for hardt i siden jeg har så akutt vondt.. Så må bare holde ut til neste time. Igår da jeg kom hjem fra behandling la jeg meg på sofaen, og da jeg skulle opp igjen gikk det ikke fordi det var så vondt! Begynte å grine og samboeren måtte hjelpe meg ut av sofaen. Sønnen min på 2 har ikke sett mamma gråte før så han var ivrig på å trøste <3 nei, kan ikke si jeg har gode dager. Så nå ber jeg om sykemelding. Da kan jeg bruke tiden på behandling så kanskje jeg klarer å jobbe noe videre..

 

Sønnen min pleier å trasse skikkelig på morgenen før barnehagen, men nå sier jeg bare: mamma har vondt i ryggen, så du må hjelpe mamma. Ja, da er det greit! Han henter alt jeg ber han om å oppfører seg så pent.. Kanskje jeg alltid skal si det ved trassanfall! :P

 

KapteinSabeltann-mamma: når man har vondt i bekkenet kan det kjennes både forran og bak eller bare et av stedene siden bekkenet går rundt hele veien. Symfysen er beinet over underlivet og er en del av bekkenet. Hos meg startet det med litt vondt forran i symfysen, før det smalt til i ryggen. Nå gjør det så vondt i ryggen at jeg ikke klarer å kjenne det vonde jeg hadde forran lenger.

 

Gleder meg til jordmor time om 2 uker, hvor jeg kan lufte tankene mine.

 

Så håper jeg alle får en fin dag idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff lulusen. Ikke lett med vondter. Håper du går hentet deg inn og at du får hvilt litt.

 

Jeg har mest vondt i korsrygg og føttene. Men er bedre etter kiropraktor. Skal tilbake på fredag.

 

Her begynner det å synes. Må snart si det til de siste dom ikke vet. Gruer meg men men. Jeg syns egentlig st det er bra at magen kommer. 15+5 i dag. Gjør det mer virkelig. Merker litt killing i magen men klarer ikke si 100 prosent at det er babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere har vondter nå forholdsvis tidlig, og frykter at jeg følger på :( har symfysevondt og en trøtt gåen følelse i korsryggen!

Jeg er 14 og noen dager og har også uggenhet og oppkast ennå!! Det er kjipt hehe... sist var jeg fri for det i uke 11-12.. :)

jeg hadde foranliggende morkake sist og det ga meg bekymringer underveis da det var lite liv å kjenne!

Denne gangen er det normalt og håper på flere dager med bekreftelse fra den lille.. :)

God onsdag damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God fredags morgen :) Har bare lest i det siste og ikke skrevet noe.

 

Føler med deg Lulusen med smerter i ryggen! Det er ikke noe særlig behagelig. Satser på kiropraktor hjelper!

 

Jeg var hos legen sist uke og hørte hjerte lyden igjen etter 7 ukers opphold. Det var veldig moro! Han leitet så langt nede så spurte han om livmoren lå langt nede,da sa han bare ja. Er dette noe farlig? Blir bekymret for at barnet mitt ikke vokser. Magen blir større og større og er nå hard. Det er veldig morro!

 

Her er jeg trøtt enda og sliter med små brekninger og mye hormoner. Ser ut som en tenåring i fjeset mitt noe som er kjempe kjedelig.

 

Reiser til Syden på søndag med min svigerfamilie så håper det blir bra og en god avslappnings. Vi holder på å total renovere et hus midt oppi alt dette,men nærmere seg slutten så håper vi kan flytte inn når vi er tilbake. Skal på OUL 16 september :)

 

God fredag og god helg til dere alle 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å se at det er flere som sliter både med depresjon og vondt i rygg osv. Det er jo ikke noe moro :( Viktig å prate med noen om at man har det vanskelig, så det blir tatt på alvor.

 

Jeg skal vel ikke klage om dagen- akkurat nå går ting veldig greit, men det kan jo forandre seg fort. Sist svangerskap slet jeg med bekkenløsning, så er spent på om det blir en ny runde med det denne gangen også.

I går var jeg hos jordmor, hun er veldig flink og fin å prate med. Jeg nevnte at jeg har kjent litt bobling, men at jeg er i tvil om det er den lille. Hun sa at det var ikke noe å tvile på, det var helt klart den i magen jeg kjenner :) Det er jo så gøy å begynne å kjenne litt liv :)

 

Nå er også nyheten blitt fortalt på jobben, og det er litt godt å ha fått sagt det.

 

Ønsker dere også god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er ny her. Så kan vel kanskje introdusere meg.

Jeg er 27 år og venter mitt tredje barn 25 februar. Fra før av har jeg en gutt på 6 år og en jente på 4 1/2 år.

Det føles litt rart, for selv om det "bare" er 4 år siden jeg var gravid sist, så er det så mye som er glemt og mye man lurer på. Dessuten er dette svangerskapet noe helt annet enn de tidligere to.

Tenkte jeg skulle prøve å følge denne gruppen litt fremover.

 

Så jupp, det var meg. Og hei hei til alle dere andre der ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stille det er her om dagen.. Går alle bare å venter på oul? :) er det noen som skal neste uke? Jeg skal ikke før 11.sept.. Gleder meg masse! Kjenner liv daglig, så det gjør meg mindre bekymret. kjenner jeg begynner å bli skikkelig nysgjerrig på hvem som bor der inne. Har ikke noe spesiell magefølelse på kjønn egentlig, ene dagen tenker jeg gutt og andre dagen tenker jeg jente. Vi får se, håper bare på frisk baby! Har tenkt å bestille vognpose og babynest etter oul :)

 

Her er ryggen litt bedre. Går til kiropraktor og fysioterapeut, det hjelper. Men helt kvitt smertene er jeg ikke, men det kan man kanskje ikke forvente i forhold til bekkenløsning. Kommer meg hvertfall opp av sofaen selv nå ;)

 

Må bli flinkere på å spise bananer for leggkrampene kommer for fullt nå. Husker bare at jeg hadde det i 3.trimester sist, ikke så tidlig som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er litt stille her om dagen :-/

 

Jeg syns jeg kjenner så lite liv, i forhold til det jeg gjorde med førstemann... Kjenner litt bobling, ikke alltid det har vært hver dag jeg har kjent heller. Er 18 uker i dag. Blir litt småbekymret, særlig når jeg skal prøve å finne hjertelyden og jeg finner den ikke. Prøvd tre ganger denne uka, men gitt opp nå. Jeg mistenker at morkaka ligger foran... Håper ikke det, men sannsynligvis gjør den det? Siden legen så det på ul i ike 13.. I skrivende stund kjenner jeg så vidt litt bobling, og jeg sitter på en stol. Jeg må alltid sitte fremoverlent, gjerne på gulve med bena skrått under meg (når jeg er på jobb egentlig) for å kjenne liv. Men første gang i dag kjenner jeg det når jeg sitter vanlig! :-) hihi.

Skulle bare ønske det var litt "sterkere"...  Oftere og litt mer.. Men det kommer vel. I uke 13 kjente jeg liv da jeg lå på ryggen, det gjør jeg ikke nå lenger.

Ellers jobber jeg 100% er kjempesliten da jeg kommer hjem fra jobb, orker ikke å gjøre noe husarbeid..... Blæh. Har sett for meg å være litt hjemme utover høsten, og gleder meg vanvittig mye til det! Da får jeg tatt igjen ting, og forbredt ting før og gjort det som skal gjøres før den lille kommer, men jeg klarer meg så fint på jobb, bank i bordet, så det er egentlig bare å fortsette å jobbe. Men energi til lek med guttungen, husarbeid osv skulle jeg hatt mer av!

 

Oul om to dager! :-D Kan ikke vente! Er alt bra blir det barnevogn! Eller bestilling  :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg nedtelling til ul om to dager. Fikk fremskyndet den en uke, siden jeg holder på å bli sprø av å gå å vente, og lure og tenke og være bekymret ++ Er så redd for å få samme beskjeden som i fjor, for da har vi i grunn bestemt oss for å avslutte svangerskapet. Kan ikke tro at vi skal ha samme flaksen denne gangen, om det ikke finnes fostervann, foranliggende morkake +++ to ekstrempremature på et år kan bli litt voldsomt.
Lykke til alle dere andre som skal på ul fremover. Håper alle får positive svar, og får se en sprellende liten krabat i magehuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ja er litt stille her inne for tiden. Har endelig fått time til OUL den 18 sep..... Er jo en liten evighet til :) Skal en uke til syden neste tirsdag så skal bli godt å slappe litt av med familien og satser på at tiden flyr avgårde. Kjenner liv litt sånn i ny og ne,men det kan gå noen dager mellom hver gang. Har ikke hatt noen plager med bekken eller rygg enda så går velig fint å jobbe 100%. Men er enig med Kapteinsabeltann-Mamma at det hadde vært kjekt med litt eksra energi til lille jenta og resten av mine husmorlige oppgaver :) Har heldigvis en mann som er flink å hjelpe til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke vært her inne i helga, det var alt for deilig å være oppe i fjellet i godværet, på blåbærtur :)

(tror aldri fingrene blir rene igjen...)

 

You bet jeg går å venter på OUL om ei ukes tid! Kjenner lite til at jeg er gravid, er bare dødssliten, men ellers i god form. Det blir veldig deilig å se den lille igjen. Vi hørte hjertelyd for ei uke siden så regner med at alt er ok, men man vet jo aldri. Jeg kjenner kanskje noe som rører på seg i magen av og til, men er aldri helt sikker. Bare en gang i forrige uke, da det plutseling kom et lite doing, helt plutselig. Så ble det stilt igjen :)

 

Mannen vil gjerne vite om det er jente eller gutt. Jeg trenger ikke å vite, men går og drømmer om en gutt med brunt hår og blå øyne hele tiden :) Vet ikke hvor jeg har det fra, og jeg har ingen preferanse. 'Han' bare ser sånn ut i drømmene mine. :klo: Ligner på faren, hehe!

 

Kjøpte vogn (brukt) i går. Fant en som var akkurat som jeg ville ha til en billig penge, og den ser så å si ubrukt ut. Så vi følte at vi bare måtte slå til. Og vi får vugge hos en kollega som er ferdig med den. Nå begynner det! Så gøy! Tidlig ute ja... :sjenert:  Men vi skal da også pusse opp stua helt 100% og ha få nytt kjøkken (dvs rive det gamle), OG bygge ny altan. Vi kan ikke vente med alt til et par uker før termin så da tar vi bare litt i ny og ne.

 

Håper alle får en strålende uke! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg 14+6.

 

Siden kvalmen forsvant, har jeg ikke følt meg så veldig gravid. Var på en tidlig UL i uke 13. Alt i orden med baby.

 

Neste uke er det time hos jordmor. Regner med at alt fortsatt er bra enda men alltid greit å berolige bekymringene litt.

 

UOL er ikke før om 4 uker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært applauderer med hodepine skal ringe lege om ikke dette gir seg. Oul skjer hos gynekologen min og er ikke før den 15. Jeg gleder meg til å se om alt er bra. Jeg kjenner heller ikke då mye for tiden mot mer aktivitet for et par uker siden. Er litt bekymret men ikke pessimistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 16+1 i dag og første ul er 12.sept. 
Har starta å skjekke babyvogner. Der er så mange forskjellige og det er så vanskelig å velge fra.. OG de koster så mye! 

Hvilken babyvogn har dere? og hvor kjøpte de det?  :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en brukt Maxi Cosi Mura 4 (inkl bilsete) til under 1500 kr! Snakk om flaks, den ser nesten ubrukt ut! Jeg har testet en lignende vogn i butikken, og to venninner viste seg tilfeldigvis å ha samme vogn og de var storfornøyde. Tror den blir perfekt til vårt bruk. Gleder meg til å ta den i bruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tfk joggster twist med bag og en Simo kombivogn. Er veldig fornøyd med begge. Brukte simovognen fra barnet flyttet ut av bagen og frem til barnehagestart. Nå er den sovevogn. Tfk kjøpte jeg ny og simovognen brukt. Jeg ville ha barnet mot meg mens han enda var baby og det går ikke med min tfk-bag. Skal jeg kjøpe noe nå blir det nok multi-x bag til tfk og/eller en skikkelig god trille til å ha i bil og på reise. Men egentlig trenger jeg ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har uppa baby vista til førsteman. Kjøpt i Usa. Nå ser vi etter en emmaljunga viking duo siden eldstemann blir knappe året(korrigert) eldre enn magetrollet. Tror vi drar til Danmark og kjøper. Der koster den det samme ny, som den koster brukt i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi titter på Emmaljunga Edge. Tenker nok at det blir det, hvis alt er i orden på oul.

 

 

Dere som skal ha oul på Ahus og fått fødeplass der, har dere fått Fødselsbrev dere kan fylle ut og gi de ved oul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Da er Italia utforsket på kryss og tvers :) Var beinhardt å avstå fra deilige oster, spekemat, italiensk is og rødvin. Godt å komme hjem til SMØR, brunost og grovbrød :) MEN, fantastisk bilferie, anbefales!

 

Hittil har jeg følt at jeg ser mer feit enn gravid ut, og sambo har på en måte underbygd dette litt ved å si "ja men, JEG vet jo at du er gravid..." På en stappfull buss fra Venezia følte jeg endelig at jeg fikk oppreisning for alle mine tvil og sambos "mobbing" da en dame kjeftet i tro italiener-stil på en ungdom som satt på handikap-plass fordi han ikke umiddelbart hadde reist seg og gitt meg plassen sin! Jeg gestikulerte et slitent "tusen-takk-for-jeg-var-sannelig-sliten-nå-handa-i-korsryggen-akk-o-ve". Sambo knakk i latter og sa at "oj oj oj, så gravid du plutselig ble!" Men nå har jeg fått det bevist at jeg SER svært så gravid ut!!! :D

 

Har vært litt bekymra med tanke på at jeg ikke kjenner noe særlig liv i magen, men ser jo nå at dere opplever stort sett det samme som meg. Har OUL førstkommende fredag og gru/gleder meg. Føler at dette blir UL som setter best status videre ifht den hygromen og barnets helse resten av svangerskapet. Må jo tro at det skal gå bra når den var stabil sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært her på en stund pga skolestart på høgskolen, men ejg er 16+2 i dag og gleder meg masse til oul 11. september. De siste dagene har jeg virkelig kjent babyen sprelle i magen. Jeg er ganske spent på hvordan svangerskapet blir framover med tanke på at jeg har slitt med ekstrem kvalme og oppkast fram til for tre uker siden og at jeg allerede kan kjenne såpass masse liv fra babyen. Det skal sies at jeg har jo aldri kjent en baby sparke før så jeg er jo ikke sikker på at det er den og jeg er bittelitt nervøs for at jeg bare innbilder meg alt også har det skjedd noe galt.  Likevel prøver jeg å tenke positivt fram til oul hvertfall og har allerede begynt å sette en dato for når jeg vil ha babyshower. Det er ikke ut det eller? 

 

Jeg har vært så heldig å få arve både sprinkelseng, vugge og muligens en barnevogn, så vi sparer jo maaaasse penger! har ikke fått det enda så jeg kjenner ikke til merkene enda. 

Håper det går bra med dere andre?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...