Gå til innhold

Februarbabyer 2015 <3


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Hei dere:) 

 

Nå merker jeg nesten ikke at jeg er gravid annet enn at jeg kjenner liv av og til, OG at jeg fremdeles kan blir rimelig sur på mannen for egentlig ingenting;)

 

flux: Vi har ikke sagt det til mange, vet ikke hvorfor, men har sagt det til foreldre, søsken og ett par venninner.. Men det er mange flere jeg kunne sagt det til, når de spørr :" Er det ellers noe nytt?" Meeen det faller seg liksom ikke helt naturlig. Dessuten så er det ingen som kan se det enda heller. Passer fremdeles jeansene mine uten noe problem, eller det er ei som blir litt ubehagelig over lengre tid.. men ellers tipptopp:) Og tror ikke jeg har gått opp noe heller:) Men det kommer vel etterhvert, skal vel godt gjøres å unngå det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leit å høre at noen sliter i svangerskapet :( håper du/dere går hjelp i tiden som kommer!

Jeg er nå 14 uker og har ennå dager hvor jeg kaster opp :( men dagene generelt er heldigvis bedre! Har litt hodepine for tiden og håper det forsvinner! ! :)

Skal heller ikke til kontroll igjen før i ca uke 24, utenom oul i uke 18 :)

håper jeg er frisk og rask til den tid.

Merker lite mage og har nå gått ned 2,5kg. Ikke rart med lite appetitt :o

Riktig god helg til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg må prøve kiropraktor, syns bare det virker skummelt med en som skal knekke der nede, redd det skal skje noe med fosteret. Prøver disse øvelsene først å ser hvordan det går :)

 

Jeg har sagt det til en del fordi det er så åpenlyst at jeg er gravid nå, men sliter med at jeg ikke vil fortelle det til faren min. Har lyst til å vente til etter oul for å være sikker på at alt er bra. Han er den største skravlekjerringa jeg vet om, så da ville virkelig alle visst at jeg var gravid på et blunk. Prøver å trekke inn magen når vi møtes og skjule meg i store topper og jakker, men mistenker at han vet det. Huff, tror det henger i da jeg mistet og så vet jeg at han skravla med naboene osv om det :(

 

Igår lå jeg på sofaen å prøvde å kjenne om man kan kjenne sparkene utenpå magen, men det var vanskelig å si, jeg vet jo hvor den lille sparker, får be samboeren prøve ikveld om han kan kjenne noe :) 16+1 idag, dette går framover! :D ha en fin helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har knekt opp bekkenet, og det var deeeilig! 😊

 

Når det kommer til liv og bevegelser, kjente jeg bevegelser 16+4, og i dag 17+1 kjente både jeg og samboer det utenpå magen!:-) Veldig koselig!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min vil ikke vite kjønn, siden "fødselen da blir som en transportetappe og uten spenning". Lett for han å si :P

 

Men, er det noen andre som har samme problemet? Det vil si at den ene vil vite, og den andre ikke? Jeg har lyst å vite, for å planlegge innkjøp, navn osv. Kan bli vanskelig å ikke avsløre meg, og kjipt og litt unødvendig å kjøpe mye nøytralt bare fordi han ikke vil vite.

En stund siden jeg har vært her nå- hatt en uke ferie, og det var utrolig godt. I går kom vi hjem, og da var det fram med angelsounden- puh fant hjertelyd etter litt leting, hadde flytt seg litt høyere opp. Men er jo 15 uker i dag. Samboeren påpeker at han synes magen har blitt større den siste tiden, så den begynner vel å komme nå, har også gått ned- men har ikke sjekket vekt enda nå, så kanskje den er på tur opp.

 

Forøvrig har jeg også en mann som da ikke ønsker å vite kjønn før ungen er født. Han synes det er litt spennende å ikke vite. Jeg er vel ikke helt av samme oppfatning, med tanke på det å handle inn ting osv. Men jeg har sagt at enten får begge vite det eller ingen....så ser ut til at det blir ingen av oss denne gang hehe. Jeg ville ikke klart å holde det hemmelig, hvis jeg visste det..... Har mye babyklær til jente....så blir det gutt, vet jeg hva vi må gjøre den første tiden. (har heldigvis endel nøytralt også, så skal vel gå greit sånn sett).

 

Gøy å se at flere kjenner liv nå, jeg har kjent litt "bobling" og lurer på om det er den lille jeg kjenner. Så blir jeg usikker på om det bare er "tarmaktivitet" hehe. Gleder meg veldig til å kjenne liv der nede. Jeg går med en indre uro over at noe skal gå galt osv, selv om jeg vet at det ikke lenger er så stor sannsynelighet for det. Men men, sånn er det- kanskje man blir litt ekstra urolig når man har mistet før?

 

Jeg skal til samtale med jordmor denne uka, greit å komme i gang med det og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 16+5 og i går kjente jeg bevegelse for første gang :) :) Litt kravling rett under navlen :)

 

Snakk om å ha fått matlyst da! Sulten eller har lyst på noe hele tiden. Dilla for tida er grapefrukt og grapefruktjuice. Aldri likt det før.

 

Fikk klærne fra mamalicios i dag! De var kjempefine, spesielt jeansen :) Fineste buksa jeg har!

 

Reiser til Italia i natt og gleder meg til litt lux og miljøforandring. Får bare håpe at vulkanutbrudd ikke hindrer meg fra å komme hjem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Italia må jo være stedet å være med ekstra god matlyst!!! :) kos deg masse!

Vulkanutbrudd skulle ikke ha noe å si over norsk luftrom syntes jeg å forstå !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så deprimert ikveld.. :( våknet imorges av at korsryggen hadde slått seg fullstendig vrang. Det gjør vondt å snu seg, reise seg, gå, ja alt egentlig! Føler meg som en 90 år gammel dame. Har så mye plager så tidlig i svangerskapet. Bekkenløsning, søvnproblemer, leggkramper på natta og nå korsryggen! :( det blir noen lange måneder framover. Dagens syteinnlegg.. :/ håper formen deres er bedre enn min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så deprimert ikveld.. :( våknet imorges av at korsryggen hadde slått seg fullstendig vrang. Det gjør vondt å snu seg, reise seg, gå, ja alt egentlig! Føler meg som en 90 år gammel dame. Har så mye plager så tidlig i svangerskapet. Bekkenløsning, søvnproblemer, leggkramper på natta og nå korsryggen! :( det blir noen lange måneder framover. Dagens syteinnlegg.. :/ håper formen deres er bedre enn min!

 

Uff, kan ikke forestille meg hvordan du har det. Høres grusomt ut. Håper du blir bedre etter hvert. (NB! Magnesium kan hjelpe for krampene). Jeg forstår jeg er veldig heldig som bare har plagen med å være veldig trøtt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset fisken2015! Det skal jeg prøve. Jeg var så frisk og rask i forrige svangerskapet, så det føles så tungt å få alle disse plagene nå allerede. Men, det kan jo bli bedre etter hvert! Har akkurat presset meg gjennom noen tøyeøvelser for ryggen på gulvet, håper det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Lulusen.
Det skal gå helt bra. Spis bananer, de er også gode mot kramper og drikk mye vann. (treneren min sier at kramper er result av ikke nok vann i kroppen...)
Hvis du har badekar da kan det vere godt å og kose seg :) , med favoritt musikk det blir best.
Hvis jeg husker riktig, der var en video i youtube hvor de hadde yoga for gravide og der var en øvelse, hvor man står ca 30-40cm fra vegg, har underarmer på veggen og huden på armer og gjør sakte runder med hofer.
Har gjort det 2 gonger selv og det har hjulpet meg.
(i dont know if you anderstood the description. You stand your arms against the wall(wrist til elbow), rest your head on your hands and do slow rings with the hips)

I hope you feel better tomorrow  :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten som å lese om meg selv Lulusen! Hadde ikke en eneste plage med Førstemann, men denne gangen har både kvalme, bekkenvondt og andre plager vært til stede fra starten. Er nå passert uke 17, og føler meg grunnen bedre etter noen dager borte fra jobb, og en tur hos naprapat/kiropraktor! Samt noen gåturer. Anbefaler virkelig å få en kiropraktor til å se på deg, kanskje hr du en låsing som kan fikses å gjøre dagene dine bedre:-) Skal riktig nok tilbake i jobb denne uken, så får vi se om jeg føler meg like frisk og rask:-p

 

Noen som har gradert sykemelding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars dere som har fått så mye plager allerede nå, ikke gøy. Jeg er som fisken kun trøtt/ekstremt lite energi.Legen foreslo gradert sykemelding da jeg var der forrige uke, men akkurat nå er det helt umulig for meg å gjøre det, alle i teamet mitt har ferie denne uken så jeg er den eneste som kan holde ting gående nå. Så får se an neste uke om jeg ikke blir bedre så gjør jeg det. Merker det hjelper å slappe av og ha rolige morgninger, ikke noe allright å presse seg så mye og jeg greier rett og slett ikke jobbe 8 fulle timer heller.ellers lurer jeg på en ting. Har forsøkt å kjenne etter livmoren, men merker egentlig ingenting bortsett fra noe som kanskje kan kjennes som en kant ca midt mellom navlen og skambeinet. Er 13+5, kan det stemme at den har kommet opp så høyt allerede? Eller er det bare noe annet jeg kjenner? idag så jeg en svak strek nederst på magen oppover mot navlen, stas :) da følte jeg meg litt gravid :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPP: Jeg var hos legen da jeg var 13+3 og da var faktisk livmoren min kommet opp til navelen! Hun kommentrete at det var litt av en mage jeg hadde fått meg, så tolker det til at den var kommet langt opp med tanke på ukeantallet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Litagoen :) da er det mulig det kan være livmoren da. Engster meg så fort og blir jo helt redd for at livmor og mini har sluttet å vokse, men da skal jeg tenke det motsatte, vokser i vei :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med dere som kjenner noe!!;) jeg er ca 15 uker og har ikke kjent noe enda, er 3.gangs.. Utålmodig..:P Hehe...:) sitter på legekontoret nå for første gang i dette svangerskapet å venter på å få høre på hjertelyden....:) tiden kunne ikke gått saktere......!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd Kiku og Julibaby10. Smertene er ikke noe bedre idag så har bestilt meg time til kiropraktor imorgen. Håper det hjelper! Har vært på jobb, men utrolig tungt å jobbe med disse smertene. Skal be om 40 % sykemelding fra neste uke hvis ikke det blir bedre etter behandlingen imorgen. Har to jobber, så hvis jeg kunne kuttet den ene jobben min ville det hjulpet mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Miss Julia :-)

 

Helt merkelig altså..12:30 er jeg fullstendig stappmett etter å ha spist altfor mye til lunsj. èn time etterpå er jeg helt utsulta..!! :-|
Kan jo ikke spise igjen nå... !   :sjokolade: 
Prøver absolutt ikke å slanke meg mens jeg er gravid altså, spiser vanligvis hver 3 time og da spiser jeg vanlig, men vil ikke bli en dundre heller. :vekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som opplever smerter nedentil? Jeg har hatt menslignende smerter i høyre side spesielt, men har heldigvis ikke noe blødning eller utflod...

Kan det være plutselig større vekst av morkake? Noen med erfaringer? :) er ca 14 pluss..

Endret av Vinterblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det sist på fredag, vinterblomst. Det var første gang jeg kjente det såpass godt og jeg ble litt bekymret. Jeg spurte jordmora i går og hun tror at det kanskje kan ha vært kynnere eller så var det bare livmora som jobbet og vokste. Jeg hadde jo en veldig travel og litt stressete uke i forrige uke så det var nok det som gjorde at jeg kjente det så godt. Det er ikke farlig så lenge det ikke blir for vondt og vedvarer. Må bare ta det litt roligere eventuelt og prøve å ikke stresse for mye.

Vi fikk høre hjertet i går og h*n rørte mye på seg så hun måtte følge etter h*n med doppleren, så det var mer enn nok liv :) Så jeg ville ikke vært for bekymret hvis jeg var deg.

Er 16+5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om jeg har hilst på her inne tidligere eller ikke. Vi har fått flyttet frem oul og skal heldigvis inn om en uke. Blir godt å få sett babyen(håper jeg) og hørt hjertet. På oul i agust i fjor, fikk vi dårlige nyheter, og vi så ikke babyen fra uke 13 til han ble født i uke 27+1 så kjenner jeg gruer meg ganske mye for ultralyden denne gangen. Sist bare gledet jeg meg, og syntes det var rart med alle de som gruet seg, nå bare gruer jeg meg og skulle ønske jeg hadde noen følelser for/glede av dette svangerskapet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt stille om dagen, jeg jobber fremdeles 100%, og er utslitt når jeg kommer hjem fra jobb. Litt fornøyd med at jeg klarer å holde ut 100%, er 17+1 i dag.
Kjenner ikke SÅ mye liv, kjenner litt bobling innimellom, hender jeg blir bråbekymret, men går over og lykken er tilbake da jeg kjenner boblingen. Ikke hver dag jeg kjenner deg. Den vonde smaken i munn har jeg enda, seriøst, når vil den forsvinne?!

 

Lulusen: Håper det går bra med deg, husk at du må sette deg selv og babyen først :-)

Vinterblomst: Senest i dag kjente jeg mensensmerter, tenkte kanskje det var bekknet? Men ble enig med meg selv at det var mensensmerter. Vet ikke hva det kan komme av egentlig?

 

Det med å ha vondt i bekkenet, hvor har man vondt da? Når kommer vondtene?
Jeg vet ikke hva det er, eller hvordan det føles. Vet ikke om jeg hadde det med første mann? Hadde vondt nede ved symfysen (?), er det bekkenet? Hvor er symfysen, ved trusekanten? Og hva er det? Herregud nå ble jeg plutselig usikker på veldig mye!

 

En uke til oul, jeg kan nesten ikke vente! Jeg er så redd, og har nesten litt på følelsen at det er noe som ikke stemmer helt...  :-( Hvorfor tenker jeg det?
Går dette bra så har jeg ufattelig guttefølelse, har allerede kjøpt smokker, og valgte blå smokker, for det er jo gutt! Hvis det er jente blir det nesten litt rart :-) Har egentlig "alltid" ønsket meg jenter, tror mange jenter ønsker seg jente, men NÅ som jeg er gravid håper jeg faktisk på en gutt. Da vet jeg liksom hva jeg "går til". Vet det høres rart ut men :-)

 

Kan foranliggende (?) morkake dempe spark? og kan det gjøre at man ikke kjenner boblingen like godt?
Kjente det så godt med førstemann, syns jeg kjenner det mer nå.. Kanskje det er rett og slett fordi jeg har så mye mer å gjøre nå... Har så si aldri tid hvor jeg kan sitte rolig og nyte stillheten, alltid noe som må gjøres fra jobb og til leggetid..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...