Gå til innhold

Februarbabyer 2015 <3


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke følt meg gravid nå som jeg ikke har vært hjemme men nå er jeg helt ødelagt, trøtt og sliten.

 

Jeg tenker at den lille er en gutt. Gyn i dag omtalte "han" som han så 😄👍 håper egentlig det blir en lillebror, to gutter høres fint ut 😊

Alt var bra på ultralyd i dag. Ikke mer ul før uke 18/19 😊

Morkaka lå foran, har det noe å si egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at alt så bra ut på ul KapteinSabeltann-mamma! :) <3 Gode nyheter! Så gyn etter kjønnet så tidlig? Har hørt at mange ikke vil si noe om kjønn så tidlig.. Eneste jeg har hørt om morkake forran er at det tar lenger tid før man kjenner spark.. Men vet ikke om det har noe å si i forhold til fødselen?

Endret av Lulusen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke det, håper på en normal fødsel.

Jeg spurte ikke om kjønnet, gjorde det sist i uke 15/16 og det stemte ikke. Noen sier man kan se kjønnet de uke 12 men jeg tenker man har litt flaks hvis det man ser da stemmer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sliten på/etter jobb her også, får håpe det går over. De vet ikke ennå at jeg er gravid, så jeg prøver så godt jeg kan å skjule det :-). Vi har hatt besøk av slektninger som overnattet hos oss i ei uke, og kjenner godt at det tar på nå. Blir godt å kunne legge seg litt tidligere igjen fra nå av.

 

Jeg har også morkake litt nede og foran, tror gynekologen sa noe om at den skulle flytte seg litt når livmora utviddet seg?? Rart, fordi jeg husker at da legen satte det befruktede egget tilbake så satte han det høyt oppe og var selv så fornøyd med det ;-). Kanskje morkaken ikke nødvendigvis utvikler seg på den siden der egget fester seg? Who knows. Anyway, det har trolig ingenting å si, bare som nevnt over at man kjenner sparkene litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt sto bra til på ul! Fikk du vite hvor stor h*n var?:-)

 

Godt å høre at det ikke bare er jeg som kapitulerer etter ferien:-p Håper det går seg til ila uken!

Hørtes deilig ut med 2 uker til, Lulusen! Heldig du!

 

Nå tror jeg at jeg sovner på sofaen igjen snart, og opp tiiiiidlig i morgen også! :-/ Jaja, snart helg :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H*n var 5,8 cm med 11+5, noe som hun sa tilsvarte ca 12 uker, så det var fint :) Lykke til med de siste timene fram til helg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7,1 cm? Og 13+1 uker på vei. Stemmer bra det utifra min beregning at jeg er 13+1, eller 13+2 i dag da. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da beveger jeg meg også over her 😊Er idag 12+4 :) :) Har bare fått skum lest litt over her,leste om en en drøm med kjempe baby på 5,5 kilo ! Godt det er flere enn meg som drømmer. Jeg drømte også at jeg fødte. Våknet før jeg fikk se hva det ble,men husker at kreftene bare kom og en energi jeg aldri har trodd fantes bare kom å tok styringen for meg. Drømte fødselen gikk fint,så jeg krysser fingrene for at jeg er noe sann drømt 😜

 

Ellers er jeg plaget med litt brunt utflod. Lest og hørt at det skal være ufarlig,så jeg krysser fingrene. Tenkte jeg skulle ta en telefon til der jeg tok ultralyden i uke 9 for å høre..

 

Jeg har fått time til ultralyd 16.09 ,to dager etter at vi kommer hjem fra to uker i Syden. Hadde håpet jeg skulle få det før grunnet kjønnet ,men ikke alt kan bli som enn vil ;)

 

Dette ble langt. Ligger i sengen for å roe ned kvalmen. Unnskyld mitt tidsfordriv :) Ha en fin sommer dag! Her skinner solen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer faktisk på om jeg har kjent babyen? Enda jeg bare er 13+3.

Husker hvordan det var med førstemann. Gikk ikke helt opp for meg på lenge at det var det da var jeg vel 17 uker på vei ca.. Men nå kjenner jeg det samme bare litt mindre. Tenkte at jeg ikke kom til å kjenne liv på leeeenge siden jeg har morkaka foran?

Det er bitte små bobling, det "kiler" nesten litt og er "for" lite at det kan være tarm?

Jeg har tenkt tidligere "var det babyen" men da var det bare tarmen, det skjønte jeg med en gang og det var da for "kraftig" til at det var babyen. Men dette minner meg om de "boblene" man kjenner først .. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Igår tror jeg faktisk at jeg kjente babyen jeg og! Akkurat det samme som deg, tenkte først: dette er luft.. Men så kjente jeg det flere ganger! Små bevegelser nederst i magen over skambeinet! Ikke hatt tid til å ligge i ro å kjenne etter idag, men er rimelig sikker på at det ikke bare var luft jeg kjente igår.. :)

 

Jeg trodde ikke det var mulig å kjenne noe så tidlig, så jeg måtte Google det, og man kan faktisk kjenne liv fra uke 12.. Var jo mye senere i forrige svangerskap, men man vet jo hvordan det kjennes ut andre gang, så kanskje derfor man kan merke det før..? Jeg liker hvertfall å tro at det var babyen jeg kjente :)

Endret av Lulusen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og! Tror jeg kjente sånne små bobler i går kveld da jeg lå helt i ro og ikke fikk sove. Var da bare 12+5 så trodde ikke det gikk an. Det er første gang og jeg har morkaken foran jeg også. Så det var vel neppe det da, men artig å ligge og kjenne etter :)

Gud så godt at det går bra så langt. Må innrømme at jeg så smått har begynt å se på vogn. Kjøper jo ikke før om en stund, men det er jo så mye å finne ut av! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+0 idag, har vært på ultralyd og alt så bra ut! :) En enorm lettelse! Målene stemte akkurat overens med 13+0. Tok både utvendig og innvendig ul. 158 hjerteslag i minuttet. Jeg og samboeren er i lykkerus nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13+6 Eg kjenner spark:):):) ikke ofte med noen i løpet av dagen:) lillebaby var 8cm for 2 dager siden på ul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg komme over hit nå...? 12+0 idag. Endelig 3 måneder! Og endelig ferdig med progesteron! :-D 
Har lest at det først er 13 uker som er 2 trimester men det blir for lenge til altså... :daane: 
Ul til tirsdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Vi3+1 :) jeg flytta over 12+0 hvertfall, da fikk det være nok venting! :P Så spennende med ul! Du må holde oss oppdatert :)

 

Har hatt mer voksesmerter i livmora de siste dagene, gyn sa at det var helt normalt og ufarlig. Men ubehagelig er det! Sliter med søvnen på natta for tiden og.. Irriterende. Denne natta føles det som at jeg bare har vært våken hele tida. Skal bli hardt å begynne å jobbe igjen hvis dette fortsetter. Ellers er formen bra! :) Håper det går bra med dere andre jenter og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, dere som har kjent liv, har dere kjent noe mer? Her merker jeg bevegelse hver dag nå, det er så gøy! :) Bare på kvelden når jeg ligger i ro på sofaen, men det har blitt dagens høydepunkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må jo være den lille?

Samme sted samme "kiling" i det siste. Merker det egentlig kun når jeg ligger på ryggen ... Noen ganger har jeg måtte se/kjent om det er klærne som gjør at det kiler, eller om det er en flue, he he. Er nok ikke det siden jeg aldri har dratt opp genseren. Hvor sånn ca kjenner dere det? Kjenner det ved trusekanten jeg.

Kjenner det ikke kraftig og ikke alltid hver gang, men oftes når jeg kjenner etter.

 

Har dere tenkt på vogn enda?

Jeg vet hvilken vogn jeg skal ha. Men tør ikke å kjøpe/bestille enda. Enda jeg så et friskt foster for snart en uke siden ... Tør ikke å si noe til venninner heller. Kun mine foreldre og søsteren min vet det ... Ikke hans foreldre :-0 er det litt dårlig gjort at de ikke har fått vite noe enda? Er 14 uker i morra ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme sted jeg kjenner det, i trusekanten. Det må være den lille ja.. Utrolig stas å kjenne bevegelsene! :)

 

Lurer på om jeg bare skal bruke vogna til storebror, en emmaljunga city cross. Han er jo 2,5 år når neste kommer så da har han kanskje slutta med vogn? Ev sjekke om jeg kan ordne et søskenbrett på den.

 

Har sagt det til en del familie og noen venner nå, men kunne egentlig tenke meg til å vente til uke 18 med å si det til noen av de, men følte press fra de som fikk vite det til å si det til flere så ga etter. Men har gitt beskjed om at resten av familien/bekjente får vente med å vite det.. Er bare 5 uker igjen til uke 18 uansett. Er ikke slemt å ikke si noe syns jeg, graviditet er en privatsak og man føler selv på når man er klar for å dele nyheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen etter Vi3+1 og gratulerer med overstått progesteron :) Var selv endelig ferdig med de siste sprøytene (blodfortynnende) for en uke siden, så utrolig godt å bare være vanlig gravid! 😜 Nyt det!

 

Har bare trodd at jeg kjente h*n en gang så det var nok ikke det. Men gleder meg masse. Tror jeg kommer til å kjøpe meg en dopler sånn at mannen kan få høre av og til. Så blir det litt mer virkelig for ham også, han kjenner jo ingenting, har bare fått en kjerring som er ubrukbar til det meste ;-)

 

Vi har fortalt det til allernærmeste familie og venner, men til neste helg sier vi det til storfamilien og da er det ute. Kanskje jeg sier det til sjefen før da, siden han har støttet oss sånn i løpet av ivf-behandlingen når jeg trengte fri. Til neste helg er jeg 14+litt og det blir godt å kunne få snakke om det. Begynner å bli vanskelig å skjule.

 

Vi har også sett på vogn, jeg tror det blir Viper 4s, som ble best i test i Sverige. Tror den passer perfekt til vår bruk, og så koster den 'bare' 7800 inkl maxicosi bilsete + base. Kjøper jo ikke riktig enda.

Andre som har tenkt på vogn allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg endelig flytte meg over hit, 12+0 idag. Jeg må ærlig innrømme at jeg fortsatt er stressa da jeg ikke har vært på ultralyd enda. Jeg skal på tidlig ul den 11. August og håper alt står bra til med den lille. Vi har fortalt en del familie, men har fortsatt en del å fortelle det til. Jeg skal snakke med sjefen til uka, resten får vente til etter ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 14+1 :) 
Formen er ok. Men har lite energi og lite mat som frister- litt mat lei. Hva spiser dere? Må jo spise så ofte..... Brekker meg fortsatt lett :( men begynner å bli lei knekkebrød.

 

Kjenner bebisen jeg også,best når jeg ligger på ryggen.

 

Har begynt å tenke på utstyr jeg også. Er ikke sånn at jeg må ha alt nytt (bare bilstol). Har solgt unna alt etter sist. Men skal ha Emmaljunga-vogn, etter bra erfaringer med den gjennom jobben (pedleder på småbarnsavd.).

Har tenkt til å handle litt og litt for å fordele det utover flere lønninger.

 

Tør ikke å kjøpe noe før etter OUL 4.sept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 14+1 :) 

Formen er ok. Men har lite energi og lite mat som frister- litt mat lei. Hva spiser dere? Må jo spise så ofte..... Brekker meg fortsatt lett :( men begynner å bli lei knekkebrød.

 

Kjenner bebisen jeg også,best når jeg ligger på ryggen.

 

Har begynt å tenke på utstyr jeg også. Er ikke sånn at jeg må ha alt nytt (bare bilstol). Har solgt unna alt etter sist. Men skal ha Emmaljunga-vogn, etter bra erfaringer med den gjennom jobben (pedleder på småbarnsavd.).

Har tenkt til å handle litt og litt for å fordele det utover flere lønninger.

 

Tør ikke å kjøpe noe før etter OUL 4.sept.

Mye er likt hos oss. :-)

Jobber du i barnehage nå? Jeg jobber også på småbarn :-) Vet ikke helt når jeg bør si noe til jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel slenge meg på her jeg og, er over 12 uker nå :) Har begynt å senke skuldrene litt nå, og håper alt går bra. Har fortalt nyheten til nærmeste familie, og jenta mi på 4 sier hun gleder seg masse til å bli storesøster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...