Gå til innhold

Ikm uke 29


Tirilill

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blendahvit test i morges. Egentlig som forventet 9 dpo.

Likevel håp så lenge tr ikke er kommet. Jeg fikk jo min supersvake 10 dpo, om jeg har regnet riktig :) Testet også 8 dpo, som er hvit.

 

Håpet er ikke ute kjære deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MammaTilFelix

Hva dpo? Og hva går det ut på?

Days Past Ovulation.

Dager siden eggløsning. 10 dpo, 10 dager etter eggløsning. Eggløsning på mandag, på onsdag er du 2 dpo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde eggløsning sist uke fra lørdag til tirsdag så nå er jeg da 9 dager over?

Dersom du hadde positiv el test tirsdag ville jeg sagt at du var 7 eller 8 dpo. Alt etter om el var på tirsdag eller onsdag. Man regner ikke selve eggløsningsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok aldri el test 😊 men hadde sex både den søndagen og onsdagen 😊 men utofra hva jeg har beregna er jeg ca 1+2 om jeg er gravid så får vente noen dager til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok aldri el test men hadde sex både den søndagen og onsdagen men utofra hva jeg har beregna er jeg ca 1+2 om jeg er gravid så får vente noen dager til

Dersom du tror at du hadde el mellom lørdag 5.7 og tirsdag 8.7 vil du være ca. 3 + 1 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan stemme det.. Fikk 3+2 på termin kalk i sta 😉 når kan jeg teste da tror du? Skal jo ha ikm i dag/i morra ish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan stemme det.. Fikk 3+2 på termin kalk i sta når kan jeg teste da tror du? Skal jo ha ikm i dag/i morra ish

Kan teste i morgen tidlig, men 8-9 dpo er tidlig. Er de som ikke får positiv test før 14 dpo eller senere.

 

Selv er jeg 10 dpo i morgen og skal nok teste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test i dag også 10 dpo. I går kveld oppdaget jeg det jeg tror er en begynnende soppinfeksjon, er rød og sår på innsiden av kjønnsleppene. Har ikke hatt dette på ca. 2 år. Har ikke tatt antibiotika på flere mnd. og lever som jeg pleier. Eneste jeg gjør annerledes denne pp er at jeg tar 80mg B6 hver morgen. Noen som har opplevd at det kan være tegn på graviditet? Skal i utdrikningslag i helgen, ikm i morgen men er da bare 11 dpo. Håper jeg får en positiv test i morgen eller at tr kommer når den skal og ikke drøyer det til over helgen. Sliter med å skjule at jeg ikke kan drikke alkohol.

Endret av Thelma_86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok.. 20 spm 😜

Mensen har ikke kommi.. 14 dager siden el på søndag.. Også leser jeg på sånn uke for uke å der står det at jeg er ca i uke 3 utifra eggløsninga, men i følge uke 4 så står det at den uka skulle jeg hatt mensen å at det da er safe å teste.. Jeg skal jo ha mensen denna uka.. Nå er jeg skremmende forvirra 😕😮

Hjelp???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. 20 spm

Mensen har ikke kommi.. 14 dager siden el på søndag.. Også leser jeg på sånn uke for uke å der står det at jeg er ca i uke 3 utifra eggløsninga, men i følge uke 4 så står det at den uka skulle jeg hatt mensen å at det da er safe å teste.. Jeg skal jo ha mensen denna uka.. Nå er jeg skremmende forvirra

Hjelp???

Skjønner ikke spørsmålet ditt! Skal du ha mensen på søndag så kan testen vise nå, om du er gravid eller ei!

Det er ingen her inne som kan svare på om du er gravid eller ei, det er det kun en test som kan tyde! Symptomer er heller ikke et sikkert tegn på graviditet, da det er mange som får dette i forkant av IKM, i hvertfall når man er prøvere, for da leter man etter symptomer! Ta en test, så ser du om den viser antydning til utslag på hsg, og hvis ikke, så må du bare vente og se om tanta dukker opp eller om den er forsinket!

Lykke til!

 

Anonymous poster hash: d5cc5...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ok.. 20 spm

Mensen har ikke kommi.. 14 dager siden el på søndag.. Også leser jeg på sånn uke for uke å der står det at jeg er ca i uke 3 utifra eggløsninga, men i følge uke 4 så står det at den uka skulle jeg hatt mensen å at det da er safe å teste.. Jeg skal jo ha mensen denna uka.. Nå er jeg skremmende forvirra

Hjelp???

Skjønner ikke spørsmålet ditt! Skal du ha mensen på søndag så kan testen vise nå, om du er gravid eller ei!

Det er ingen her inne som kan svare på om du er gravid eller ei, det er det kun en test som kan tyde! Symptomer er heller ikke et sikkert tegn på graviditet, da det er mange som får dette i forkant av IKM, i hvertfall når man er prøvere, for da leter man etter symptomer! Ta en test, så ser du om den viser antydning til utslag på hsg, og hvis ikke, så må du bare vente og se om tanta dukker opp eller om den er forsinket!

Lykke til!Anonymous poster hash: d5cc5...3c3

Hcg :P

 

Anonymous poster hash: d5cc5...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha mensen i går evt i dag.. Men i følge el så er det 14 dpo på søndag.. Uke for uke sier ifølge kalenderen at jeg er i uke 3 som er ok.. Men i følge uke 4 skal jeg ha mensen så veit ikke om jeg skal stole på uke 3 eller 4 😖 helt forvirra.. Ringer lege på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalendere tar utgangspunkt i gjennomsnittet. Jeg har f.eks en syklus som varierer mellom 28 og 26 dager med et gjennomsnitt på 27. Jeg har ikm (ikke kommende mens, når jeg forventer å få menstruasjon dersom jeg ikke er gravid) i morgen. Men jeg er ikke 14 dpo (dager etter el) før på mandag fordi jeg har sen eggløsning og ikke lærebok eggløsning 14 dager før mensen. Dermed kan det henne at jeg ikke får en postiv test før på mandag, 3 dager etter ikm.

 

Tror ikke det er noen grunn til å ringe legen. Men du bør kanskje sette deg litt inn i hvor lang syklusen din er og teste etter eggløsning dersom du ikke vet når den er. Mellom lørdag og tirsdag er ganske mange dager forskjell og forskyver antall dager du er etter el. (dpo).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tester jeg søndag og ringer legen i neste uke om ikkeno skjer

Så dramatisk! Vent på mens, noter dato for første dag. Når mens er over, tar du eggløsningtester hver dag, til positiv svar+ vente til første negative svar. Trenger ikke å teste lengre. Vente på neste mens. Notere ned dato.

 

Etter 2-3 måneder på denne måten, bør du få en grei oversikt.

 

Redd legen kommer til å le av deg....

 

Anonymous poster hash: 38d0b...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tester jeg søndag og ringer legen i neste uke om ikkeno skjer

Ingen grunn til å ringe legen. Dersom mensen ikke dukker opp og du får negative tester tror jeg de sier at du kan vente i ca. tre mnd før du tar kontakt med legen.  Smør deg med tålmodighet, det kan ta tid å lage barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åherregud.. Drar jo til legen for å få sjekka om jeg er gravid eller ikke, for om legen får negativt så er det jo noe annet som foregår 😊 bedre å sjekke enn å gi faen 😊 om legen hadde ledd så han har ikkenoe på lege kontoret å gjøre.. Man er ikke dramatisk for å ta en graviditets test/ blodprøve hos legen vett 😉 latterlig!

Detta er ikke mitt første barn altså 😜 jeg har full kontroll på syklussen min, utrolig at man skal få så mye rart bare av å stille spm..

Endret av Sophien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åherregud.. Drar jo til legen for å få sjekka om jeg er gravid eller ikke, for om legen får negativt så er det jo noe annet som foregår bedre å sjekke enn å gi faen om legen hadde ledd så han har ikkenoe på lege kontoret å gjøre.. Man er ikke dramatisk for å ta en graviditets test/ blodprøve hos legen vett latterlig!

Detta er ikke mitt første barn altså jeg har full kontroll på syklussen min, utrolig at man skal få så mye rart bare av å stille spm..

Det var bare at en del av spørsmålene dine får det til å virke som du ikke har kontroll på syklusen, når el er osv. Derfor prøvde jeg å forklare hvordan man regner.

Graviditetstestene til hjemmebruk er minst like gode som de hos legen (noenlunde de samme), ingen grunn til å bruke tid på legekontoret før du går minst noen uker over ikm, mensen ikke er kommet og du har tegn på graviditet men ikke positiv test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke deg jeg reagerte på thelma, setter pris på dine svar 😊 er bare billigere å ta ei blodprøve enn å kjøpe masse tester 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...