Gå til innhold

Ikm uke 29


Tirilill

Anbefalte innlegg

Jeg er i dag 3 dpo. 

Er utrolig oppblåst (promper masse) og ømme pupper. Men har startet på Wild Yam etter EL så vet ikke om det kan være bivirkninger av dette. Noen som har prøvd det?

 

Ellers er jeg også veldig trøtt, i går sov jeg en times lur og våknet 20:15 på kvelden. Sovnet igjen 23:30 og var driiiit trøtt når jeg våknet 06:30 i dag. 

Vet det er tidlig med symptomer ennå, men føler liksom det jobber i livmoren og er oppblåst. Tipper det bare er innbildte symptomer som vanlig, eller kun bivirkninger av WY som sagt.

 

Leeenge til jeg kan teste ennå iallefall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror egentlig syklusen min er litt ute å kjører- tr 10 mai, 17 juni- så tror egentlig ikke jeg har eggløsning før til helgen. Tempet i skjeden i går og i dag, 36,87 i går, 36,88 i dag. Noen med tempe erfaring? første gang jeg driver på :P Tempen stiger litt etter el? eller? 

 

Ellers er aksjeinnlegginga i gang, men har ikke lyst å slite ut samboer heller ;) Han blir jo helt tullete stakkar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig syklusen min er litt ute å kjører- tr 10 mai, 17 juni- så tror egentlig ikke jeg har eggløsning før til helgen. Tempet i skjeden i går og i dag, 36,87 i går, 36,88 i dag. Noen med tempe erfaring? første gang jeg driver på :P Tempen stiger litt etter el? eller?

 

Ellers er aksjeinnlegginga i gang, men har ikke lyst å slite ut samboer heller ;) Han blir jo helt tullete stakkar :P

Tempen øker, så vidt jeg har forstått, ca 0,3-0,5 grader ved eggløsning. Om du skal bruke temping for å kartlegge eggløsning, bør du tempe deg gjennom et par sykluser, da vil du se at tempen stiger 0,2-0,5 grader ved eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tror egentlig syklusen min er litt ute å kjører- tr 10 mai, 17 juni- så tror egentlig ikke jeg har eggløsning før til helgen. Tempet i skjeden i går og i dag, 36,87 i går, 36,88 i dag. Noen med tempe erfaring? første gang jeg driver på :P Tempen stiger litt etter el? eller?

 

Ellers er aksjeinnlegginga i gang, men har ikke lyst å slite ut samboer heller ;) Han blir jo helt tullete stakkar :P

Tempen øker, så vidt jeg har forstått, ca 0,3-0,5 grader ved eggløsning. Om du skal bruke temping for å kartlegge eggløsning, bør du tempe deg gjennom et par sykluser, da vil du se at tempen stiger 0,2-0,5 grader ved eggløsning.

 

Men slik jeg har forstått det så er temping best egnet for å konstatere at du har el. Det kan være for sent å ha sex når tempen stiger? Og at det derfor er bedre med el tester for å vite når man bør ha sex. Rett meg dersom jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg tror egentlig syklusen min er litt ute å kjører- tr 10 mai, 17 juni- så tror egentlig ikke jeg har eggløsning før til helgen. Tempet i skjeden i går og i dag, 36,87 i går, 36,88 i dag. Noen med tempe erfaring? første gang jeg driver på :P Tempen stiger litt etter el? eller?

 

Ellers er aksjeinnlegginga i gang, men har ikke lyst å slite ut samboer heller ;) Han blir jo helt tullete stakkar :P

Tempen øker, så vidt jeg har forstått, ca 0,3-0,5 grader ved eggløsning. Om du skal bruke temping for å kartlegge eggløsning, bør du tempe deg gjennom et par sykluser, da vil du se at tempen stiger 0,2-0,5 grader ved eggløsning.

Men slik jeg har forstått det så er temping best egnet for å konstatere at du har el. Det kan være for sent å ha sex når tempen stiger? Og at det derfor er bedre med el tester for å vite når man bør ha sex. Rett meg dersom jeg tar feil.

Jo, du har et poeng der. Men dersom du i løpet av noen sykluser klarer å se at syklusen din er jevn, så kan du også vite nokså sikkert hvilken dag EL er.

 

Ladycomp og Babycomp jobber etter dette prinsippet. Compen er en liten "datamaskin" med et termometer koblet til. Du måler tempen med en gang du våkner hver morgen, da vil du få basaltemperaturen. Compen lagrer disse tempene, og klarer etterhvert å kartlegge EL (så fremt syklusen er nokså jevn). Da vil også compen vise når du går inn i en fruktbar periode. Vi har brukt compen som prevensjon i et halvt års tid, men nå har vi gått over til å bruke den til å planlegge familieforøkelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå evt inn på pfc.no (eller er det .com?) så kan du lese litt mer om det der, om jeg ikke klarte å forklare så bra... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå evt inn på pfc.no (eller er det .com?) så kan du lese litt mer om det der, om jeg ikke klarte å forklare så bra... :)

Det skal jeg gjøre :)

Jeg temper bare for moro nå, ville bare registrere at EL faktisk hadde funnet sted :) Så da skal den stige litt da etter EL :)

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det blitt hanky panky 4 dager på rad, whoop whoop! :P Mannen har blitt skikkelig babysjuk, så dette er jo morro :D Har inntatt rivieraen, så satser på å fortsette den gode trenden minst fram til el ;) Cd 14 i dag, men negativ el-test i går. Har ikke flere tester igjen, men pleier å merke ca når el kommer.

 

Happy humping, ladies! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det blitt hanky panky 4 dager på rad, whoop whoop! :P Mannen har blitt skikkelig babysjuk, så dette er jo morro :D Har inntatt rivieraen, så satser på å fortsette den gode trenden minst fram til el ;) Cd 14 i dag, men negativ el-test i går. Har ikke flere tester igjen, men pleier å merke ca når el kommer.

 

Happy humping, ladies! :D

Happy hankey pankey kjære, nyt det :) 

Merker også at min oppfører seg annerledes mtp baby, han gir alt sitt lille ekstra ;) blir spennene dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 14: Hennipenni

Tirsdag 15: Bellanie

Onsdag 16: Tirilill(pp 10), Babysjuk <3 Mamma&skatt

Torsdag 17:

Fredag 18: Thelma_86(pp12 etter sa), Cayenne, Cornetta (pp 2)

Lørdag 19: SnartMamma-87 (3 pp) Mamma85<3 (5pp) 

Søndag 20: Karooline(1pp etter ma), Drømmer om nummer 3 <3 (20 pp)

Gravid:

TR:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NESTEN positv eggløsningstest tidligere idag, og positiv nå i kveld, så da tenker jeg el er i morgen :) Har ikke fått lagt inn aksjer tidligere denne uka pga mannen sin jobb men vi får til idag og i morgen, så får vi satse på det gjør nytta ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neg. el test i morges. Den blir nok ikke positiv før på søndag. Var hos legen i dag i håp om å få resept på progesteronkrem for å forlenge lutealfasen men det nyttet ikke. Det hadde hun ikke hørt om og var skeptisk til å tukle med syklusen. Det er bare å vente på utredning hos spesialist. Håpløst! Nå har jeg kjøpt 40mg B6 i håp om at det kan hjelpe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom el i går, iallfall ut fra slim, temp og ømhet i magen :-) Tror vi fikk plassert noen gode aksjer på onsdag og på morgenen i går, så krysser fingrene for at det sitter en spire snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror også el kom i går, og med sengehygge fem dager på rad inkludert el-dagen synes jeg vi har gjort det vi kan ;) Ferie er gull i prøvesammenheng! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel kalles upåklagelig innsats, Cayenne! Da krysses fingrene for at innsatsen vår blir belønnet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg skjønner ikke hva som skjer nå... Har testet etter el siden mandag denne uka og hatt negative tester helt til igår. Igår vat den først NEStEN positiv på dagen, og den var positiv (tror jeg..) på kvelden.. Skal sies at jeg leste den av etter ca 10 min, og man skal jo lese den av innen max 5 min. Idag er testene gått tilbake til å være "nesten positive" , så jeg begynner rett å slett på å lure på om den ikke var positiv igår alikevel! Jeg pleier alltid å ha nesten positive tester i 2-4 dager før den er skikkelig positiv , og når den først er positiv så holder den seg positiv i 2 dager, før den på dag 3 er blendahvit. Hva tror dere? Det er vel mest sannsynlig at jeg leste av testen for sent igår og at den egentlig ikke var helt positiv, og at siden de fortsatt er "nesten positive" idag så er jeg på vei mot el og vil gå el i løpet av en dag eller to? Det skal sies at jeg har veldig lang og god erfaring med disse billigtestene, de er alltid blendahvite hele måneden bortsett fra dagene før el .. Mulig jeg endrer opp i ikm uke 30 gruppa da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg skjønner ikke hva som skjer nå... Har testet etter el siden mandag denne uka og hatt negative tester helt til igår. Igår vat den først NEStEN positiv på dagen, og den var positiv (tror jeg..) på kvelden.. Skal sies at jeg leste den av etter ca 10 min, og man skal jo lese den av innen max 5 min. Idag er testene gått tilbake til å være "nesten positive" , så jeg begynner rett å slett på å lure på om den ikke var positiv igår alikevel! Jeg pleier alltid å ha nesten positive tester i 2-4 dager før den er skikkelig positiv , og når den først er positiv så holder den seg positiv i 2 dager, før den på dag 3 er blendahvit. Hva tror dere? Det er vel mest sannsynlig at jeg leste av testen for sent igår og at den egentlig ikke var helt positiv, og at siden de fortsatt er "nesten positive" idag så er jeg på vei mot el og vil gå el i løpet av en dag eller to? Det skal sies at jeg har veldig lang og god erfaring med disse billigtestene, de er alltid blendahvite hele måneden bortsett fra dagene før el .. Mulig jeg endrer opp i ikm uke 30 gruppa da :)

Dette er min første testing etter el, tok første i går rundt kl 11, dag 17, den slo ut knalllpositiv, men jeg har ikke merket noe på utfloden enda, men tempen steg med 0,3 i går morges, uten at jeg ikke kan være sikker på el fordet, da jeg ikke har særlig erfaring med temping ;)

Rundt på 14 var testen fremdeles sterkt positiv, altså test streken klarere enn kontrollstreken. Kl 16,30 var den mye svakere, og ble bare svakere (har mange tester så kjører på :P), i dag igjen i morges var den super svak, som etter jeg forstår er negativt, men kl 12 i dag var den kjempe sterk igjen :/ forstår ingenting, så tester nå igjen om en time.

 

Du som har så god erfaring med dem, om du får opp test streken uansett stryke tolker du den som positiv? Det står i pakningvedlegge at om test streken er svak så er det negativt, men er jo litt forvirra selv nå i og med at jeg får sterke og svake streker om hverandre ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som du tar for mange tester Bellanie. Tror man bør teste til samme tid hver dag og med konsentrert urin som Hausken under sier.

 

Hausken fra Klinikk Hausken i Haugesund sier :

Når er det lurest å prøve?
– Jeg sier alltid at kvinnene bør teste for eggløsning med første morgenurin – den er mest konsentrert. Får du positiv el-test, bør du ha samleie samme kveld og morgenen etterpå, råder Hausken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det har du sikkert rett i Thelma_86, ble vel litt vel ivrig i går  :fnise:

Men husker for mange år siden på pernille sine sider at det sto at for LH skulle ikke urinen være konsentrert fordi det kunne gi falske positive resultater, men for hcg var det viktig med konsentrert urin.

 

Kan være jeg tar feil, har aldri testa for noen ting før jeg og er vel egentlig bare veldig nysgjerrig for hva som egentlig forgår inne der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellanie; jeg tolker de absolutt ikke som positive før streken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken! Man har som regel alltid litt LH i urinen, så el tester vil slå ut nesten hele tiden, derfor er det veldig viktig at man kun leser de av som positive når begge strekene er like sterke. MEN jeg har merket for min egen del at testene slå ut NESTEN positive i dagene før de slår ut 100%, dvs test streken er bare bittelitt lysere enn kontroll streken.. Det er egentlig veldig greit for da vet jeg flere dager i forveien at el er på vei. Resten av syklusen et testene nesten helt hvite, altså man kan jo se en lyyyyyse rosa strek men den er så svak at den kan ikke sammenlignes med "nesten positive" og positive tester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten jeg har også lest at man skal teste etter el midt på dagen... Man skal ikke bruke morgenurin siden den er såpass konstentrert å kan gi en falsk positiv test! En positiv el test vil slå ut sterkt på utvannet ettermiddagsurin. Husker ikke hvor jeg leste det, men at man skal el teste på morgenurin er iallefall helt feil etter hva jeg har forstått!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, da er min el avsluttet tenker jeg, i og med at testen va super positiv i går ettermiddag, og bare blitt svakere og svakere, nå i kveld var det såvidt det kunne skimtes en strek. De 2 første testene jeg tok i går var sterke rosa streker innen jeg fikk lagt testen fra meg :)

 

Menne, når er el da? altså, beklager, er jo jo nybegynner i dette her, slippes egget når den er positiv og lever i 24 timer eller skjer det først når testen er negativ i igjen? Bare lurer på hva som er deres oppfatning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, da er min el avsluttet tenker jeg, i og med at testen va super positiv i går ettermiddag, og bare blitt svakere og svakere, nå i kveld var det såvidt det kunne skimtes en strek. De 2 første testene jeg tok i går var sterke rosa streker innen jeg fikk lagt testen fra meg :)

 

Menne, når er el da? altså, beklager, er jo jo nybegynner i dette her, slippes egget når den er positiv og lever i 24 timer eller skjer det først når testen er negativ i igjen? Bare lurer på hva som er deres oppfatning :)

Eggløsningen skjer 24-48 timer etter at testen er positiv =) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg melde meg ut av denne ikm gruppa.. El testen er fortsatt bare nesten positive, så el blir ikke før neste uke uansett nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere prøvere!

Lurer på om jeg skal forsøke å hive meg på her med IKM onsdagen. Hadde utskraping for et par uker siden etter at svangerskapet endte med MA :(

EL test viste positiv sist mandag og tirsdag,men usikker på om denne er pålitelig da det kan være hormontull fra graviditeten som sitter igjen. Men jeg er uansett håpefull og krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...