Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan er magene deres? 

 

Jeg har, etter en solid vektnedgang og et KS for 12 år siden forholdsvis mye polstring på magen, uten å være overvektig. Nå som ting skjer helt nede i magen så er det som om alt er blitt dytta skikkelig oppover og den delen av magen som er over navlen er blitt en skikkelig "kledelig" bulk, i tillegg til bulken under, som er mer velkommen ;) Flere som merker at alt flytter på seg? Sist var jeg nokså stor i utgangspunktet, men magen så mer gravid ut, nå føler jeg meg bare stappa og litt småtjukk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er normal størrelse og har begynt å få litt babymage. Klarer å skjule det med store gensere enn så lenge.

Det jeg synes er ubehaglig er at etter lunsj så virker det som hele magen blir dyttet opp. Da blir det ubehaglig å sitte, og et veldig press på mellomgulvet. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Herregud. Har hatt en veldig fin uke, med mindre angst enn vanlig, men nå gikk jeg på do og opplevde en blødning for første gang under graviditeten. Vet jo at det kan være helt ufarlig, men jeg har fått helt fnatt.. Var ikke så mye heller, bare en bitteliten prikk... Vet ikke om jeg skal ringe legevakten eller ikke. :( Måtte bare få luftet det et sted.

Pust med magen! Som du sier, det er en bitteliten prikk, og det kan komme hvor som helst fra. Selv hadde jeg en større blødning på onsdag, den kom fra morkaka, men var ufarlig og lille reka har det helt fint (to sjekk utført). Gynekologen sa at så mange som 50% opplevde en eller flere blødninger i løpet av helt friske svangerskap. Forsøk å slapp av, også ringer du legen og får en sjekk i morgen om blødningen øker på eller du får vondt. Men det tror jeg du slipper <3

 

Takk! Ble litt beroliget nå! Har ikke hatt noen store smerter, eller noen flere blødninger. Tenker å ringe legen min imorgen bare for å snakke litt med henne imorgen. Merker at nervene mine er helt i høyspenn for tiden! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det Malv! Noe mer blod?

Jeg tror dette går helt fint, gjør som vår kjøre Prinsesse sier, og ta noe dype åndedrag.

Er du usikker så ringer du legen i morgen uansett, ikke noe vits å pine seg unødvendig med tvil og usikkerhet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mage er ikkeekstisterende enda. Jeg er 15 fullgåtte på tirsdag. Normalvektig, så det kan kanskje ta litt tid før det synes når jeg er førstegangs?
Mannen regner med at jeg skal våkne en dag med kul :fnise: 26 dager til ordinær ultralyd :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det Malv! Noe mer blod?

Jeg tror dette går helt fint, gjør som vår kjøre Prinsesse sier, og ta noe dype åndedrag.

Er du usikker så ringer du legen i morgen uansett, ikke noe vits å pine seg unødvendig med tvil og usikkerhet. :)

Går heldigvis bedre nå. Ikke mer blod! :) Var helt i sjokktilstand igår, siden jeg ikke har hatt noen blødninger tidligere, så det kan godt være jeg overreagerte litt. Var virkelig en liten flekk! Har snakket med moren min, og til og med hun mener at dette ikke er farlig (hun er mye mer nervøs for sånne ting enn meg). Så jeg tenker at jeg bare lar det være, med mindre det kommer noe mer. Da ringer jeg legen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Tryllepike! :-) Da er du også på lista.

 

1. Sunnisol, mipmipmip

2. Nummer2.2014, spire.nr.2<3

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5. AlexandraMedMirakeliMagen

6. Tuppen85

7. Silhouette

8. illyheart, tikl

9. Bonusmamma, MammaMia, Malv

10. Håpet om nr 3 :-), Makemyday

11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth

12. AKO91, Optatium

13. Snurrballong, Limona, Gi89

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78, frø-i-magen

15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen, Ulvemamma

16. Pixxi, sminth, Ina-83, Tryllepike

17. VurdererBaby

18.Solstråle86

19. Milli, Coccobahhia

20. Sirimalen, prøvestadiet, Bifrost, RosaParasoll

21.

22.Yasmin❤hvor er du lille spire❤, Eliamali

23. lykkeligravid2, Mrs meg, Abcsilje

24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89

25. To små troll

26.

27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone

28. Novemberlykke

29. Ponkepenk, bellina

30. Frupedersen, Challe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan slette meg. Fra den 27 novtil den 14 nov. Jeg var dabahilde og elias gutten. Ny yermin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg bare feit :-P ingen snerten babykul her, bare en valk som ser ut til bli større.. Og over navlen er også blitt større... Så ja, feit! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg bare feit :-P ingen snerten babykul her, bare en valk som ser ut til bli større.. Og over navlen er også blitt større... Så ja, feit! :-P

Me too. Men men, kommer nok fort nok. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg føler meg bare feit :-P ingen snerten babykul her, bare en valk som ser ut til bli større.. Og over navlen er også blitt større... Så ja, feit! :-P

Me too. Men men, kommer nok fort nok. :-)

 

Samma her... Bare blubben mage;) men vi ser vel gravide ut om ikke så lenge nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nesten som vanlig over magen om morgenen, men så snart jeg spiser eser den ut. Hva er det som gjør dette? Tar tarmene mer plass når de starter dagens aktivitet eller no? Føler ikke jeg er like full av luft som tidligere, så vet ikke om det er bare det. Men har skjedd flere morgener før jobb at jeg har kledd på meg noe hvor jeg trodde at magen var skjult, for så å måtte skifte etter frokost fordi magen brått var blitt svær. Blir en lettelse når vi har delt det med alle, slik at jeg slipper å styre med å gjemme magen! :-) 

Kan tarmforflytningen gjøre at man ser større ut over sidene også? 

Kjenner meg veldig igjen i press på mellomgulvet. Skikkelig ubehagelig av og til, må ligge å tøye på sofan. Synes dette var tidlig da, og lurer på hvordan i all verden det skal bli når man får skikkelig babymage! ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen søt liten babymagekul her i allefall, det ser derimot ut som jeg har lagt på meg 10 kilo med fett:( føler meg helt stappa og det eneste som er behagelig er hjemme i slummeklær uten truse og bh, haha. Spent på utviklingen, kan ikke se for meg at jeg er gangfør om en fem månders tid:/

 

Plages veldig med at jeg får en slags strekk/krampenede i magen (vet ikke om det er i livmora) hvis jeg snur meg for fort eller tar noen bråe bevegelser. Gir seg ganske fort altså, men veldig ubehagelig og lurer på hva det kommer av, noen andre som har det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i press på mellomgulvet. Skikkelig ubehagelig av og til, må ligge å tøye på sofan. Synes dette var tidlig da, og lurer på hvordan i all verden det skal bli når man får skikkelig babymage! ;-) 

 

Når jeg får det presset skulle jeg så gjerne fått lagt meg nedpå litt, for det er liksom kun det som hjelper, men litt vanskelig å få det til på jobb... :/

Jeg har tenkt akkurat det samme; Hvordan skal jeg overleve en schvær baby inni der, når den lille reka som er nå får meg til å føle meg så stappa?!

 

Holder på å dø her på jobb i dag... Ene kollegaen min har vært virkelig raus med parfymen i dag, og når hun er i nærheten kjenner jeg at jeg holder på å kaste opp! Det er rett og slett alt for mye søtt!

Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En time siden jeg startet lunsjen, og nå føler jeg meg så stappa og studd at det er nærmest umulig å finne en behaglig stilling på kontorstolen!

Skjønner ikke hvorfor det skjer hver dag etter lunsj?! Spiser ikke noe annerledes enn før heller, og har enda ikke gått opp en eneste kg på vekta.

Hva er det som gjør at alt innholdet plutselig blir dytta heeeeelt oppunder puppene når klokka passerer 12?!

 

Aaaaaaarghhhh! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Føler meg veldig igjen med mye av det dere skriver. Føler meg helt stappa for tiden... Føler også at jeg har begynt å vagge når jeg går (får håpe det bare er noe jeg innbiller meg). Idag kom jeg meg på skolen for første gang på over en månede! Hurra!  :tommelopp:

 

... Måtte hjem etter 3 timer da, siden jeg ble så kvalm! Men 3 timer er bedre enn 0 timer!  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye rart en skal slite med :P

 

For meg er forstoppelsen og spyttet verst. Spyttet er blitt kjempe seigt og jeg må spytt hele tiden. Sliter og med et lags slim som sitter bak i halsen, det er hvitt/blankt og smaker veldig av den ekle smaken jeg konstant har i munn.

Har en mistanke om at dette kanskje kan ha noe med at jeg opererte ut mandlene før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toalettbesøkene er jo like regelmessige som behandlingstiden på NAV for tiden...

 

Jeg sitter på jobb enda, er en sånn dag hvor alt går galt, alt av systemer henger, de som kan hjelpe på IT-support er ikke til stede, og jeg må nesten bare bli på jobb til jeg kommer i mål.

 

Har heldigvis eget kontor, for sitter og småpromper hele tiden i dag. Overbevist om at det er kroppens måte å hindre meg fra å eksplodere pga alt trykket jeg opparbeider meg i forbannelse i dag... :P

:fise:

 

Skjønner hva dem mener med at gravide ikke er beregnlige i gjerningsøyeblikket... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toalettbesøkene er jo like regelmessige som behandlingstiden på NAV for tiden...

 

Jeg sitter på jobb enda, er en sånn dag hvor alt går galt, alt av systemer henger, de som kan hjelpe på IT-support er ikke til stede, og jeg må nesten bare bli på jobb til jeg kommer i mål.

 

Har heldigvis eget kontor, for sitter og småpromper hele tiden i dag. Overbevist om at det er kroppens måte å hindre meg fra å eksplodere pga alt trykket jeg opparbeider meg i forbannelse i dag... :P

:fise:

 

Skjønner hva dem mener med at gravide ikke er beregnlige i gjerningsøyeblikket... :P

hehehe hærlig ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde aldri trodd at jeg skulle bli så opptatt av avføringsfrekvens i så tidlig alder ;-) Trodde dette fokuset var forbeholdt  sykehjemsbeboere. Men når det går en haug med dager mellom hver gang, tar det fokus. Jeg blir rent lykkelig når jeg kjenner "trangen" melde seg, for YES og hurra så digg det er når man endelig får gått på do!! ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toalettbesøkene er jo like regelmessige som behandlingstiden på NAV for tiden...

 

Jeg sitter på jobb enda, er en sånn dag hvor alt går galt, alt av systemer henger, de som kan hjelpe på IT-support er ikke til stede, og jeg må nesten bare bli på jobb til jeg kommer i mål.

 

Har heldigvis eget kontor, for sitter og småpromper hele tiden i dag. Overbevist om at det er kroppens måte å hindre meg fra å eksplodere pga alt trykket jeg opparbeider meg i forbannelse i dag... :P

:fise:

 

Skjønner hva dem mener med at gravide ikke er beregnlige i gjerningsøyeblikket... :P

:fnise:  Bra du ikke sitter i åpent landskap!! Var i en interiørbutikk idag, og jeg gikk og småprompet gjennom hele butikken. Kunne bare ikke la være.. Er bra de hadde tent masse duftlys der inne for å si det sånn....... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten på ultralyd i dag. Del av duotest. Blodprøvene hadde dessverre fastlegekontoret rota til, så fikk ikke svar på de i dag. Må ta nye, så det drøyer vel ei uke før vi vet sikkert. Men babyen såg helt perfekt ut. Akkurat passe stor, alle organer, nesebein, armer og bein var på plass ;-) Og nakkefold var godt under risikogrensa!! :-) Var fantastisk å få se den lille!! :-) Jordmor var kjempeflink å forklare og brukte god tid, snakket både til oss og babyen ;-) Helt merkelig å endelig la det synke inn; at det vokser et lite menneske inni meg!! :-) HURRA!! Endelig!!! :-)))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten på ultralyd i dag. Del av duotest. Blodprøvene hadde dessverre fastlegekontoret rota til, så fikk ikke svar på de i dag. Må ta nye, så det drøyer vel ei uke før vi vet sikkert. Men babyen såg helt perfekt ut. Akkurat passe stor, alle organer, nesebein, armer og bein var på plass ;-) Og nakkefold var godt under risikogrensa!! :-) Var fantastisk å få se den lille!! :-) Jordmor var kjempeflink å forklare og brukte god tid, snakket både til oss og babyen ;-) Helt merkelig å endelig la det synke inn; at det vokser et lite menneske inni meg!! :-) HURRA!! Endelig!!! :-)))))

Så deilig!! Jeg husker lettelsen og gleden jeg fikk av ultralyden min sist uke. Er først da det gikk opp for meg at det er et menneske inni meg! haha! Så bra at alt var i orden!! Venter på blodprøveresultatene av duotesten selv. Skulle få vite det innen fredag nå! Gruer meg, og gleder meg samtidig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...