Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Imorgen skal jeg på Rikshospitalet på ultralyd. Har aldri gruet meg så mye til noe før! Siden syv idag har jeg ikke greid å sitte i ro engang. Aner ikke hva jeg skal forvente engang. 

 

 

Er det noen andre her som har opplevd smerter på sidene ved eggestokkene, eller stikking i underlivet? Smertene er ikke enorme, men kommer og går i ny og ne. 

 

Håper og tror at det går bra, og at du får se en frisk og fin liten venn.

Jeg har hatt perioder med mye "stikking", og min ul viste en frisk og aktiv krabat. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Forresten; ble det noe av denne facebookgruppen eller er den fortsatt på vent?

Send en melding til Sminth, så kan hun legge deg til. :)

 

Hvor mange er med i den?

 

Ikke så veldig mange ennå. Syv tror jeg. Er ikke noe aktivitet ennå, men tror nok at det har med antall medlemmer å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Da er jeg 12+0 og hopper over hit. Selv om de fleste mener at man når 2. trimester først ved 13+0 :D

Hvordan går det med deg nå RosaParasoll? Begynner det å bli bedre?

 

Ja, det er mye bedre, tusen takk :) jeg blir ikke ordentlig kvalm lengre bare skikkelig uggen. Så jeg får beholde så og si alt jeg spiser, hvilket er en stor lettelse. Men er fortsatt veldig kresen og litt råflott i kosten :P det koster å leve på pai, ferdig lagd toast og lunsjkaker.

I dag har vært en kjempegod dag, JEG lagde middag OG spiste relativt greit av den og. Har frem til nå ikke klart å lage mat.

 

Så godt å høre:) Håper du får det fint fremover. Det fortjener du virkelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk helt vondt i magen et lite øyeblikk der da jeg leste at du hadde strøket deg selv på listen...

Så gikk jeg lest setningen ferdig og sett at det bare var fordi du ligger på vippen mellom oktober og november. :)

Synes vi har mistet altfor mange i gruppen allerede. :(

He, he! Neida! Still going strong. Men er helt enig med deg. Det var tøft med alle som falt fra en stund der. Det gjorde meg veldig nervøs foran den tidlige ul. Har forresten fått svar på blodprøvene fra duo-testen, og de var veldig fine! Så jeg er ved godt mot og teller ned mot oul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fikk helt vondt i magen et lite øyeblikk der da jeg leste at du hadde strøket deg selv på listen...

Så gikk jeg lest setningen ferdig og sett at det bare var fordi du ligger på vippen mellom oktober og november. :)

Synes vi har mistet altfor mange i gruppen allerede. :(

 

He, he! Neida! Still going strong. Men er helt enig med deg. Det var tøft med alle som falt fra en stund der. Det gjorde meg veldig nervøs foran den tidlige ul. Har forresten fått svar på blodprøvene fra duo-testen, og de var veldig fine! Så jeg er ved godt mot og teller ned mot oul:)

Så bra å høre, Bamsemams:) Har selv time til duotest i morgen og gruer meg fryktelig her nå:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Fikk helt vondt i magen et lite øyeblikk der da jeg leste at du hadde strøket deg selv på listen...

Så gikk jeg lest setningen ferdig og sett at det bare var fordi du ligger på vippen mellom oktober og november. :)

Synes vi har mistet altfor mange i gruppen allerede. :(

He, he! Neida! Still going strong. Men er helt enig med deg. Det var tøft med alle som falt fra en stund der. Det gjorde meg veldig nervøs foran den tidlige ul. Har forresten fått svar på blodprøvene fra duo-testen, og de var veldig fine! Så jeg er ved godt mot og teller ned mot oul:)

Så bra å høre, Bamsemams:) Har selv time til duotest i morgen og gruer meg fryktelig her nå :(

 

Som sagt, så gjorde jeg også det, men det ble en veldig positiv opplevelse. Jordmora var en vennlig sjel og tok seg så godt av oss. Satser på at det blir bra for deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Da kan jeg endelig komme inn her. Var på kub ultralyd i dag. Termin 14 November. Allting var ok,og en liten plutt lå der og koste seg. Er 12+3 i dag. Kan noen stryke den 27 nov og sette meg på den 14 nov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan kommer man inn på facebook gruppen. Har bett henne lagt meg til,men har ikke hört noe ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen skal jeg på Rikshospitalet på ultralyd. Har aldri gruet meg så mye til noe før! Siden syv idag har jeg ikke greid å sitte i ro engang. Aner ikke hva jeg skal forvente engang. 

 

 

Er det noen andre her som har opplevd smerter på sidene ved eggestokkene, eller stikking i underlivet? Smertene er ikke enorme, men kommer og går i ny og ne.

 

 

jeg har hatt litt smerter og stikkinger som kommer og går:-) Det skal være helt ufarlig og er bare livmora som vokser og ting som strekker seg. Noen kjenner visst dette bedre enn andre:-) søsteren min hadde også dette gjennom store deler av svangerskapet og det var ikke noe å bekymre seg over.

 

håper du koste deg på ultralyd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt litt sånne smerter i magen helt siden mars, men over helgen følte jeg at de ble litt verre, også begynte det å stikke noe voldsomt der nede. Snakket med legen idag, og det var visst ikke noe å beskymre seg over nei! :)

 

Ultralyden gikk over all forventning. Hadde så mye angst knyttet til det, siden jeg hadde fått påvist fortykket nakkefold i uke 10. (Helt tilfeldig. Spurte ikke om de kunne sjekke det for meg). På Rikshospitalet hadde jeg en helt fantastisk lege som foretok undersøkelsen, som varte i rundt en halvtime. Fant neseben (noe som visstnok også var viktig), og nakkefolden så grei ut den og. Fikk veldig gode odds for at babyen var uten kromosonfeil! <3 Fikk tatt en blodprøve også, så det ble visst "duotest" på meg. Hadde aldri forventet å ta noe slikt, med tanke på at jeg bare er 27, men det er jo fint å få vite at alt er i orden. Nå må jeg vente i noen uker på resultatene fra blorprøvene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg på min aller første ultralyd. 12+2 og førstegangs. Ble henvist av fastlegen pga usikker unnfangelsesdato, pluss at både jeg og mannen er tvillingdisponable. Har nesten ikke kunnet vente, og syntes tiden ikke kunne gå fort nok fram til ul. Men nå, nå gruer jeg meg. Har begynt å tenke på alt som kan være feil inni der. Tenk hvis det er tomt! Eller barnet mangler et bein. Eller jeg har regnet helt feil og blir satt tilbakr en mnd. Eller at alt bare er gæernt. Åååh.. Det er sikkert ikke uvanlig å få litt sånne paranoide stresstanker, men akkurat nå ville jeg heller dratt til tannlegen i morgen. Og jeg HATER tannlegen. Så jeg føler meg litt gal allikevel. Sukk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt vanlig å ha det slik, men i de aller fleste tilfeller går det veldig bra!

Bare vent og se, det kommer til å bli en fantastisk opplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg på min aller første ultralyd. 12+2 og førstegangs. Ble henvist av fastlegen pga usikker unnfangelsesdato, pluss at både jeg og mannen er tvillingdisponable. Har nesten ikke kunnet vente, og syntes tiden ikke kunne gå fort nok fram til ul. Men nå, nå gruer jeg meg. Har begynt å tenke på alt som kan være feil inni der. Tenk hvis det er tomt! Eller barnet mangler et bein. Eller jeg har regnet helt feil og blir satt tilbakr en mnd. Eller at alt bare er gæernt. Åååh.. Det er sikkert ikke uvanlig å få litt sånne paranoide stresstanker, men akkurat nå ville jeg heller dratt til tannlegen i morgen. Og jeg HATER tannlegen. Så jeg føler meg litt gal allikevel. Sukk !

 

Tror nok det er helt normalt med paranoide stresstanker!! Idag satt jeg og ventet på timen og tenkte: " tehk hvis hjertet ikke slår"..... og dette var altså min 4 ultralyd.... Mest sannsynligvis er jo alt helt normalt! Blir spennende å se om det er tvillinger der inne da!! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, takk for positive ord jenter. Jeg VET jo at det helt sikkert kommer til å bli kjempefint, det er bare så nytt og rart - og aner virkelig ikke hva vi kommer til å se.

Det går nok bra :D jada!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var utrolig nervøs da jeg skulle, og jeg endte opp med å bli så glad og rørt at jeg nesten gråt. (Ok da, jeg gråt, men lille var jo så fin!)

Du kommer ikk til å klare å slutte å glise!

Har du noen magefølelse på hvor mange det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var utrolig nervøs da jeg skulle, og jeg endte opp med å bli så glad og rørt at jeg nesten gråt. (Ok da, jeg gråt, men lille var jo så fin!)

Du kommer ikk til å klare å slutte å glise!

Har du noen magefølelse på hvor mange det er?

Hehe, jeg er så lettrørt at et par tårer kommer det nok ;)

Mannen er sikker på at det er to, og det hvisker egentlig magefølelsen min også - men det har jeg ikke vågd å si høyt. Hehe.

Han har tvillinger fra før, så helt ærlig så hadde det vært greiest med en i denne runden. Men vi får nå se i morgen. Huttetu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Imorgen skal jeg på Rikshospitalet på ultralyd. Har aldri gruet meg så mye til noe før! Siden syv idag har jeg ikke greid å sitte i ro engang. Aner ikke hva jeg skal forvente engang. 

 

 

Er det noen andre her som har opplevd smerter på sidene ved eggestokkene, eller stikking i underlivet? Smertene er ikke enorme, men kommer og går i ny og ne.

jeg har hatt litt smerter og stikkinger som kommer og går:-) Det skal være helt ufarlig og er bare livmora som vokser og ting som strekker seg. Noen kjenner visst dette bedre enn andre:-) søsteren min hadde også dette gjennom store deler av svangerskapet og det var ikke noe å bekymre seg over.

håper du koste deg på ultralyd:-)

Jeg har også hatt litt av disse smertene. Sitter faktisk å kjenner på de nå :/ så litt beroliget blir jeg da :) Var hos legen for første gang i går og fikk tlf i dag med at det så ut som jeg hadde urinveisinf. Lurer på om jeg leste no om at du kunne få slike smerter av det ogs...ellers har jeg ikke merket noe som skulle tilsi det men :)

 

Jordnmor i morgen så får prøve å huske alle "småspørsmålene" jeg tenkte på til legen, men de forsvinner av og til like fort som de kommer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 13+2 og vi har vært på ultralyd å sett verdens fineste lille knøtt vinke til oss -helt fantastisk!! :duskedame:

Så da flytter jeg over hit til dere i 2. trimester :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også vært på ul. Og det gikk så fint :D En stk sprellende og hikkende minibaby, som legen mente kanskje er en gutt. (Men det får vi nå se på, litt tidlig vel :) ) Jeg ble satt litt fram, så i dag er jeg 13+0 og ikke 12+2 som jeg trodde. Så da er ny termin 15.11 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så lenge til min ul!! Føles som evigheter til 11.6.... Misunnelig på dere som alt far vært :-ap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har halsbrannen meldt seg her hos meg. Merket første i går, og i dag er den også innom og hilser på :-(

Tips for lindring mottas gjerne. Har tatt gaviscon i tidligere svangerskap, men det smaker jo kritt! Æsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere andre novembermammaer om permisjon og bhg? Er rimelig sikker på at vi ikke får barnehage fra august 2015, da kommunen vår ikke har nok plasser til å dekke behovet... Når skal permisjon søkes om, og hva er lurest økonomisk? Uff, føler det er en hel jungel dette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere andre novembermammaer om permisjon og bhg? Er rimelig sikker på at vi ikke får barnehage fra august 2015, da kommunen vår ikke har nok plasser til å dekke behovet... Når skal permisjon søkes om, og hva er lurest økonomisk? Uff, føler det er en hel jungel dette :P

vi skal faktisk ikke ha barnet i bhg før 2/3år alderen, så trenger heldigvis ikke å tenke på det, enda. meeen, jeg er vel sikkert den eneste i gruppa som har planer om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...