Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Jeg er 13+4 idag..ble satt en hel uke frem så er spennende:) jeg har gått opp 12 kg til nå! Men det trenger jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12+0 i dag, så da hopper jeg permanent over hit. :)

For meg er første trimester ferdig når man har passert de magiske 12, selv om jeg ser at folk tolker det varierende ellers på forum.

Så utrolig deilig å kunne senke skuldrene litt!

I morgen er det tidlig UL, og så blir vi vel å fortelle det til den kommende farmor og farfar i helgen. :)

Storesøster skal bli med på UL i morgen, men vet ikke helt hva vi skal, så dette kan bli gøy. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da titter jeg innom her også! :-) Ikke så aktiv på forumet mn smugleser støtt og stadig. Det her er så spennende! :-) 12+3 i dag, i god form. Gått opp rundt 1,5-2 kg.. pga ulvehunger og en heftig påske.. Mn kjenner nå at sulten begynner å stabilisere seg :-) Tidlig UL og legetime i neste uke. Blir vanskelig å fokusere på studiene den uken :-D Lykke til videre damer. Nå er vi ivertfall over den magiske grensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget velykket UL i dag!

Der fikk vi se en frisk og aktiv (og tydelig! :D ) baby! Lykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget velykket UL i dag!

Der fikk vi se en frisk og aktiv (og tydelig! :D ) baby! Lykke!

du får kanskje ikke til å legge ut et bilde? bare om du ønsker såklart:) har bare aldri sett ultralyd bilde fra uke 12. lurer litt på hva jeg har her inne også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dessverre ikke til å laste opp bilde, men det er i allefall helt tydelig en baby. =)

Ble ganske overrasket over hvor tydelig det var allerede. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får dessverre ikke til å laste opp bilde, men det er i allefall helt tydelig en baby. =)

Ble ganske overrasket over hvor tydelig det var allerede. =)

kjipt.. aah så spennende!:) jeg å ønsker meg ul før den på sykehuset. var på tidlig ul i uk 6+6 men det er jo så lenge siden og mye har skjedd siden da.

 

har enda ikke fått hørt hjertelyden eller.. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Får dessverre ikke til å laste opp bilde, men det er i allefall helt tydelig en baby. =)

Ble ganske overrasket over hvor tydelig det var allerede. =)

kjipt.. aah så spennende!:) jeg å ønsker meg ul før den på sykehuset. var på tidlig ul i uk 6+6 men det er jo så lenge siden og mye har skjedd siden da.

har enda ikke fått hørt hjertelyden eller.. :-/

Jeg har heller ikke hørt hjertelyd ennå, på frøken fryd fikk jeg ikke høre det før jeg var 8måneder på vei, og da kun fordi jeg var syk og kom til en annen lege enn ham jeg pleide.

 

Vurderte å bestille meg en angelsound, men tør rett og slett ikke. Kan ikke å bruke den, å ser for meg at jeg trolig bare hadde blitt mer nervøs de gangene jeg ikke klarte å finne hjerteslag. :)

Så håper jeg får høre det hos lege eller jordmor i løpet av svangerskapet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! smyger litt her inne selv om jeg ikke er 12+0 før på søndag, men det er så spennende å følge tråden og da blir det ikke så mye å ta igjen over helga :)

 

Jeg var jo hos legen sist uke (var vel 10 +4 da). Jeg var der fordi legen tidligere (ca uke 7) hadde bedd meg om å bestille time uken etter påske for å ta blodprøver og slik, hørtes ut som det var litt viktig at jeg fikk bestilt time til denne uken. Å som første gang som gravid så gjorde jeg som han sa, for jeg vet jo ikke hva som er vanlig å ikke. Men da jeg kommer dit så var han litt mer slik: "ja, det er jo litt tilig for å ta blodprøver enda da, du får heller komme tilake om 2 uker for dette"

Han spurte ellers om jeg følte meg gravid og ingen blødninger etc. Jeg påpekte at brystene var mindre ømme, å siden han har slik gyn.aparat på kontoret så fikk jeg en innvendig sjekk.. Å der var alt bra! jeg så en liten minibaby som sprellet å for rundt som en astronaut der inne. Den hadde urin i blæra, å alt så fint ut... Det var en lettelse å kunne se! Så jeg fikk da noe ut av dette legebesøket likevel.. :)

Å håper med mine 2 dager unna 12+0 at det fortsatt går bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett sprell såpass sendt som dette så er du ganske så trygg! Så tror nok du fint kan slappe av med trygghet på at den største risikoen er forbi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre her som har hatt feber i løpet av graviditeten? Føler at jeg bare har maks uflaks med alt for tiden. Igår natt ble jeg akutt syk, og hadde så høy feber at jeg var nødt til å ringe legevakten. Var litt skummelt, siden jeg var helt alene. Har hørt at feber ikke er farlig for fosteret så tidlig i graviditeten, men så har jeg også lest på nett at det er skadelig. Noen steder står det at man kan ta paracet, andre steder står det at man ikke kan ta paracet...Tror jeg må slutte å bruke google! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå med hodepine i flere dager i strekk fordi jeg ikke turte ta paracet, men fikk beskjed av legen at man selvsagt ikke skal bruke mer enn nødvendig, men at det ikke er farlig å bruke en sjelden gang.

 

Ønsker deg god bedring, og at flaksen snur så fort som mulig! Det er litt av en jobb å være babyfabrikk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå med hodepine i flere dager i strekk fordi jeg ikke turte ta paracet, men fikk beskjed av legen at man selvsagt ikke skal bruke mer enn nødvendig, men at det ikke er farlig å bruke en sjelden gang.

 

Ønsker deg god bedring, og at flaksen snur så fort som mulig! Det er litt av en jobb å være babyfabrikk. ;)

Jeg har krøpet til korset, og brukt paracet to ganger, siden feberen ble for høy. Tenker at det er mer farlig å ha høy feber, enn å ta paracet.. Håper jeg blir frisk snart! Er så "typisk" meg å bli syk til de verste tidene.  :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 14+0 i dag og har vært hos jordmor, og hørt på verdens fineste hjertelyd! Det slo veldig raskt, ca. 160 slag/ min! 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15+0 i dag og har hatt tilbakefall av kvalme, hodeverk og overveldende trøtthet! Trodde jeg var forbi dette stadiet nå! Hva er det som skjer…??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Noen som vet hvordan det blir med denne hemmelige facebook gruppa som skulle ordnes?

 

Anonymous poster hash: 7e50b...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 12+3 og får oftere og oftere vondt i skambenet og liksom oppover i "babyåpningen" og øverst på innsiden av lårene. Oftest når jeg går og står, men også når jeg ligger på siden i sengen for eksempel. Andre som har vondt også? I mai hadde jeg bekkenLÅSNING på venstre side og nå kjenner jeg at jeg har vondt akkurat der også :/ 

Det her er jo min første graviditet, så jeg vet ikke hva som er vanlig og ikke. Kan det være en begynnende bekkenløsning tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 12+3 og får oftere og oftere vondt i skambenet og liksom oppover i "babyåpningen" og øverst på innsiden av lårene. Oftest når jeg går og står, men også når jeg ligger på siden i sengen for eksempel. Andre som har vondt også? I mai hadde jeg bekkenLÅSNING på venstre side og nå kjenner jeg at jeg har vondt akkurat der også :/ 

Det her er jo min første graviditet, så jeg vet ikke hva som er vanlig og ikke. Kan det være en begynnende bekkenløsning tro? 

Det høres dessverre sånn ut. Jeg tror det kan kjennes på like måter, men for meg begynte det med at jeg trodde jeg hadde forstrekt meg på innsiden av lårene. Det tok litt tid før jeg skjønte hva det var. Kiropraktoren foklarte at det er musklene som kompenserer når bekkenet gir etter og derfor kjenner man det muskulært. Jeg gikk i behandlig i siste del av svangerskapet og en stund etterpå, og det hjalp veldig.

 

Denne gangen har jeg så vidt begynt å kjenne det om jeg går tur, men også om natta. Går nok til kiropraktoren om det blir verre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er 12+3 og får oftere og oftere vondt i skambenet og liksom oppover i "babyåpningen" og øverst på innsiden av lårene. Oftest når jeg går og står, men også når jeg ligger på siden i sengen for eksempel. Andre som har vondt også? I mai hadde jeg bekkenLÅSNING på venstre side og nå kjenner jeg at jeg har vondt akkurat der også :/ 

Det her er jo min første graviditet, så jeg vet ikke hva som er vanlig og ikke. Kan det være en begynnende bekkenløsning tro? 

Det høres dessverre sånn ut. Jeg tror det kan kjennes på like måter, men for meg begynte det med at jeg trodde jeg hadde forstrekt meg på innsiden av lårene. Det tok litt tid før jeg skjønte hva det var. Kiropraktoren foklarte at det er musklene som kompenserer når bekkenet gir etter og derfor kjenner man det muskulært. Jeg gikk i behandlig i siste del av svangerskapet og en stund etterpå, og det hjalp veldig.

 

Denne gangen har jeg så vidt begynt å kjenne det om jeg går tur, men også om natta. Går nok til kiropraktoren om det blir verre:)

 

Ok, det var det jeg fryktede :/ 

Men så bra at kiropraktor hjalp!! Hvordan gikk det å jobbe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare timer til de kommende farforeldrene kommer på kaffe og kaker... (Kjæresten jobber til 20 i kveld, derfor så sent)

Kaffen skal de få servert i hver sin kopp med påskriften Farmor/ Farfar. Blir spennede å se hvordan de reagerer.

De har barnebarn fra før, men dette er første til sønnen. Han er yngst og sistemann ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er 12+3 og får oftere og oftere vondt i skambenet og liksom oppover i "babyåpningen" og øverst på innsiden av lårene. Oftest når jeg går og står, men også når jeg ligger på siden i sengen for eksempel. Andre som har vondt også? I mai hadde jeg bekkenLÅSNING på venstre side og nå kjenner jeg at jeg har vondt akkurat der også :/ 

Det her er jo min første graviditet, så jeg vet ikke hva som er vanlig og ikke. Kan det være en begynnende bekkenløsning tro? 

Det høres dessverre sånn ut. Jeg tror det kan kjennes på like måter, men for meg begynte det med at jeg trodde jeg hadde forstrekt meg på innsiden av lårene. Det tok litt tid før jeg skjønte hva det var. Kiropraktoren foklarte at det er musklene som kompenserer når bekkenet gir etter og derfor kjenner man det muskulært. Jeg gikk i behandlig i siste del av svangerskapet og en stund etterpå, og det hjalp veldig.

 

Denne gangen har jeg så vidt begynt å kjenne det om jeg går tur, men også om natta. Går nok til kiropraktoren om det blir verre:)

 

Ok, det var det jeg fryktede :/ 

Men så bra at kiropraktor hjalp!! Hvordan gikk det å jobbe? 

 

Jeg slet litt på jobb på grunn av de harde betonggulvene vi har. Det er rett og slett betong med et belegg på, så det gir lite demping. Jeg er lærer, så det er mye tråkking i løpet av en dag. Men det gikk på et vis. Var 50% sykemeldt en del av tida. Denne gangen får jeg heldigvis sommerferien midt i svangerskapet, så da håper jeg at det går bedre:) Håper det går bra med deg! Det er jo ikke sikkert det blir så ille... Har du problemer på jobb nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg opprettet en november gruppe på face, så de som vil være med der også kan bare gi meg et pip, så legger jeg dere til. Den er er hemmelig, så jeg trenger face navnet deres :)

Endret av Sminth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Er 12+3 og får oftere og oftere vondt i skambenet og liksom oppover i "babyåpningen" og øverst på innsiden av lårene. Oftest når jeg går og står, men også når jeg ligger på siden i sengen for eksempel. Andre som har vondt også? I mai hadde jeg bekkenLÅSNING på venstre side og nå kjenner jeg at jeg har vondt akkurat der også :/ 

Det her er jo min første graviditet, så jeg vet ikke hva som er vanlig og ikke. Kan det være en begynnende bekkenløsning tro? 

 

Det høres dessverre sånn ut. Jeg tror det kan kjennes på like måter, men for meg begynte det med at jeg trodde jeg hadde forstrekt meg på innsiden av lårene. Det tok litt tid før jeg skjønte hva det var. Kiropraktoren foklarte at det er musklene som kompenserer når bekkenet gir etter og derfor kjenner man det muskulært. Jeg gikk i behandlig i siste del av svangerskapet og en stund etterpå, og det hjalp veldig.

 

Denne gangen har jeg så vidt begynt å kjenne det om jeg går tur, men også om natta. Går nok til kiropraktoren om det blir verre:)

Ok, det var det jeg fryktede :/ 

Men så bra at kiropraktor hjalp!! Hvordan gikk det å jobbe?

Jeg slet litt på jobb på grunn av de harde betonggulvene vi har. Det er rett og slett betong med et belegg på, så det gir lite demping. Jeg er lærer, så det er mye tråkking i løpet av en dag. Men det gikk på et vis. Var 50% sykemeldt en del av tida. Denne gangen får jeg heldigvis sommerferien midt i svangerskapet, så da håper jeg at det går bedre:) Håper det går bra med deg! Det er jo ikke sikkert det blir så ille... Har du problemer på jobb nå?

Kjenner meg også dessverre igjen. Har vondt etter jobb og ellers når jeg har "jobba hjemme". Tror jeg bestiller time hos kiropraktor i neste uke. Har hørt at dersom det er bekkenlåsning hjelper det å få behandling så tidlig så mulig sånn at bekkenet kan "løsne riktig" etterpå. Det skader vertfall ikke å få det sjekka tidlig:-)

 

Tror betonggulv må være standard skolegulv:-) Jobber også som lærer og kjenner meg helt igjen der... håper jeg klarer å unngå mer plager med gode sko og kiropraktor:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Er 12+3 og får oftere og oftere vondt i skambenet og liksom oppover i "babyåpningen" og øverst på innsiden av lårene. Oftest når jeg går og står, men også når jeg ligger på siden i sengen for eksempel. Andre som har vondt også? I mai hadde jeg bekkenLÅSNING på venstre side og nå kjenner jeg at jeg har vondt akkurat der også :/ 

Det her er jo min første graviditet, så jeg vet ikke hva som er vanlig og ikke. Kan det være en begynnende bekkenløsning tro? 

Det høres dessverre sånn ut. Jeg tror det kan kjennes på like måter, men for meg begynte det med at jeg trodde jeg hadde forstrekt meg på innsiden av lårene. Det tok litt tid før jeg skjønte hva det var. Kiropraktoren foklarte at det er musklene som kompenserer når bekkenet gir etter og derfor kjenner man det muskulært. Jeg gikk i behandlig i siste del av svangerskapet og en stund etterpå, og det hjalp veldig.

 

Denne gangen har jeg så vidt begynt å kjenne det om jeg går tur, men også om natta. Går nok til kiropraktoren om det blir verre:)

Ok, det var det jeg fryktede :/ 

Men så bra at kiropraktor hjalp!! Hvordan gikk det å jobbe?

Jeg slet litt på jobb på grunn av de harde betonggulvene vi har. Det er rett og slett betong med et belegg på, så det gir lite demping. Jeg er lærer, så det er mye tråkking i løpet av en dag. Men det gikk på et vis. Var 50% sykemeldt en del av tida. Denne gangen får jeg heldigvis sommerferien midt i svangerskapet, så da håper jeg at det går bedre:) Håper det går bra med deg! Det er jo ikke sikkert det blir så ille... Har du problemer på jobb nå?

Kjenner meg også dessverre igjen. Har vondt etter jobb og ellers når jeg har "jobba hjemme". Tror jeg bestiller time hos kiropraktor i neste uke. Har hørt at dersom det er bekkenlåsning hjelper det å få behandling så tidlig så mulig sånn at bekkenet kan "løsne riktig" etterpå. Det skader vertfall ikke å få det sjekka tidlig:-)

 

Tror betonggulv må være standard skolegulv:-) Jobber også som lærer og kjenner meg helt igjen der... håper jeg klarer å unngå mer plager med gode sko og kiropraktor:-)

 

Jeg anbefaler absolutt kiropraktor! Tror det stemmer at man kommer seg raskere om man får behandling undervegs og etterpå. Jeg har ikke hatt låsning, men for bekkenløsningen min hjalp det veldig bra. Følte meg litt sutrete, siden jeg ble værre hver gang jeg var på jobb, og bedre når jeg fikk være hjemme;) Men de gulvene er virkelig drepen!

 

Håper det går bra med deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...