Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Jeg hadde det sånn i forrige svangerskap. Jeg bare visste det. Og jeg hadde rett. :)

Denne gangen er jeg mer usikker, men kjæresten har hele tiden vært sikker på gutt.

Jeg tror han har rett, dette svangerskapet er totalt ulikt det forrige.

 

(Sorry at jeg jukser, er egentlig ikke uke 12 før på torsdag. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...


Jeg venter barn nr 3 den 5 November. GLEDER meg helt ekstremt. er så godt å være ferdig med de første 12 ukene. har vert trøtt, kvalm, sur og sulten.:P Noen har som har hatt svangerskapsdiabetes og vil dele sine erfaringer? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare _vet_ at det blir ei jente ;-)

Tok en gendertest bare for morro skyld, den ble rosa.

Så det blir spennende å se om jeg har rett, eller egentlig ikke, vet jo at jeg har rett ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiiihi! Da er jeg i 2 trimester også!:) var på kontroll til legen i går. Men der skjedde det ikke noe spennende. Bare blodprøver og sjekka hva jeg veide. Oh no! Haha huff.. fikk sere høre hjerte når dere var til legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med terminliste!

1. Sunnisol, mipmipmip
2. Nummer2.2014, Bamsemams74, spire.nr.2<3
3. DrømmeSofie, Toolose
4. JeanetteMarie
5. AlexandraMedMirakeliMagen
6. Tuppen85
7.
8. illyheart, tikl
9. Bonusmamma, Silhouette, MammaMia
10. Håpet om nr 3 :-)
11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth
12. AKO91, frø-i-magen, Optatium
13. Snurrballong, Limona, Gi89
14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78
15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen, Ulvemamma
16. Malv, Pixxi, sminth, Ina-83
17. VurdererBaby
18.Solstråle86
19. Milli, Coccobahhia
20. Sirimalen, prøvestadiet, Bifrost, RosaParasoll
21.
22.Yasmin❤hvor er du lille spire❤, Eliamali
23. lykkeligravid2, Mrs meg, Abcsilje
24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89
25. To små troll
26.
27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone
28. Novemberlykke
29. Ponkepenk, bellina
30. Frupedersen, Challe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer jeg også inn hit! Var på UL i dag og så en aktiv liten en som slo salto og greier :):) NÅ skal jeg endelig slappe av og nyyyyte denne vidunderlige opplevelsen det er å bære fram et barn <3<3<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må strykes på lista dessverre, for blødningene mine viser seg å være abort :( Mest sannsynlig har mini dødd for ca fire uker siden. Skal tilbake til sykehuset i morgen for å få den ut.

 

Kjempetrist :(

 

Men skal jo prøve igjen, når vi er klare for det. Masse lykke til dere andre, nyt tiden :)

Å nei! det var trist å høre! Kommer til å savne deg her inne! Stor, stor klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde "inngangsbilletten" her var 13+0, men forstår jo nå at det er 12+0. Så ettersom jeg er 12+6 i dag, er vel dette riktig sted :) Liten endring på antatt termin her nå, flyttet til 7. november, så nå begynner datoene å fylles opp!

 

Føler meg ganske så chubby nå selv om jeg ikke ser veldig gravid ut. Er bare generelt litt større over mageområdet, ikke noen kul egentlig. Har gått opp 2-3 kg (kan ikke skylde på annet enn økt matlyst som ikke har blitt kontrollert...). Gleder meg til jeg ser mer gravid ut og ikke bare ser ut som jeg spiste litt mye i påsken hehehe. 

 

Hvor mye har dere andre gått opp i vekt i første trimester?

 

1. Sunnisol, mipmipmip
2. Nummer2.2014, Bamsemams74, spire.nr.2<3
3. DrømmeSofie, Toolose
4. JeanetteMarie
5. AlexandraMedMirakeliMagen
6. Tuppen85
7. Silhouette
8. illyheart, tikl
9. Bonusmamma, MammaMia
10. Håpet om nr 3 :-)
11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth
12. AKO91, frø-i-magen, Optatium
13. Snurrballong, Limona, Gi89
14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78
15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen, Ulvemamma
16. Malv, Pixxi, sminth, Ina-83
17. VurdererBaby
18.Solstråle86
19. Milli, Coccobahhia
20. Sirimalen, prøvestadiet, Bifrost, RosaParasoll
21.
22.Yasmin❤hvor er du lille spire❤, Eliamali
23. lykkeligravid2, Mrs meg, Abcsilje
24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89
25. To små troll
26.
27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone
28. Novemberlykke
29. Ponkepenk, bellina
30. Frupedersen, Challe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+0 i dag. 1 kg opp her i 1 tri. Men ingen antydning til mage enda. den kiloen er nok alt det påskegodtet, for herregud som jeg har stappa i tryne!!!! og gjør det fortsatt, må skjerpe meg litt nå assa. Plutselig så smeller det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hopper over hit nå. Er helt fullstendig forvirret over når jeg er i andre trimester. Var på ultralyd for noen uker siden og terminen min ble flyttet fra 16 til 9 November. Idag har jeg vært på første svangerskapskontroll. Det var faktisk en helt fantastisk opplevelse, på tross av alt jeg går igjennom for tiden. Legen min henviste meg egentlig til en spesialist idag for å undersøke nakkefolden +++, siden de oppdagen at denne var for tykk da jeg var på ferie i utlandet, men spesialisten ringte meg opp etter timen og sa at han dessverre ikke kunne se på dette for meg, siden han da ville risikere fengselstraff. Visste ikke om jeg skulle le eller grine! Veldig sympatisk fyr i det minste, og han ba meg dra rett til Rikshospitalet.. Imorgen blir vel litt av en "ringerunde-dag" på meg..

 

Sorry lang oppdatering. Bare mange tanker som svirrer i hodet for dagen. I tillegg, syntes jeg dette er såpass vanskelig at jeg ikke klarer å snakke med verken venner eller familie om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

💜

1. Sunnisol, mipmipmip

2. Nummer2.2014, Bamsemams74, spire.nr.2<3

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5. AlexandraMedMirakeliMagen

6. Tuppen85

7. Silhouette

8. illyheart, tikl

9. Bonusmamma, MammaMia, Malv

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth

12. AKO91, frø-i-magen, Optatium

13. Snurrballong, Limona, Gi89

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78

15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen, Ulvemamma

16. Pixxi, sminth, Ina-83

17. VurdererBaby

18.Solstråle86

19. Milli, Coccobahhia

20. Sirimalen, prøvestadiet, Bifrost, RosaParasoll

21.

22.Yasmin❤hvor er du lille spire❤, Eliamali

23. lykkeligravid2, Mrs meg, Abcsilje

24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89

25. To små troll

26.

27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone

28. Novemberlykke

29. Ponkepenk, bellina

30. Frupedersen, Challe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror jeg hopper over hit nå. Er helt fullstendig forvirret over når jeg er i andre trimester. Var på ultralyd for noen uker siden og terminen min ble flyttet fra 16 til 9 November. Idag har jeg vært på første svangerskapskontroll. Det var faktisk en helt fantastisk opplevelse, på tross av alt jeg går igjennom for tiden. Legen min henviste meg egentlig til en spesialist idag for å undersøke nakkefolden +++, siden de oppdagen at denne var for tykk da jeg var på ferie i utlandet, men spesialisten ringte meg opp etter timen og sa at han dessverre ikke kunne se på dette for meg, siden han da ville risikere fengselstraff. Visste ikke om jeg skulle le eller grine! Veldig sympatisk fyr i det minste, og han ba meg dra rett til Rikshospitalet.. Imorgen blir vel litt av en "ringerunde-dag" på meg..

 

Sorry lang oppdatering. Bare mange tanker som svirrer i hodet for dagen. I tillegg, syntes jeg dette er såpass vanskelig at jeg ikke klarer å snakke med verken venner eller familie om det. [/quote

 

Hei, Malv! Føler virkelig med deg nå, dette hørtes virkelig ikke greit ut. Håper din lege tar denne "ringerunden" til R. Hospitalet, da det er stor påkjenning for deg! Har du forsøkt en privat klinikk? Mulig de kan gi deg et bedre svar enn ; " at de risikerer fengselsstraff"!?

 

Ønsker deg masse lykke til, dette går helt sikkert bra!🍼😄👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13+5 i dag og her har kiloene festet seg godt.... Har nok lagt på meg 5 kg allerede, og må generelt skylde på høyt matinntak og lite aktivitet første 10 ukene! Har vært ute og gått lange turer, men ser ikke ut til at det har hjulpet nevneverdig... Ja, ja det problemet får jeg ta om 5,5 mnd!🐷😎💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal veie meg i morgen, hvis jeg tør...., da er jeg 12+0. Føler meg helt sprengt, kjennes ut som jeg har lagt på meg ti kilo og er høygravid allerede:( så hvordan dette skal ende blir jo spennede å se. Er veldig striks på kostholdet altså, samt sykler og går tur hver dag, men det nytter lite når de resterende 23 timene i døgnet tilbringes i horisontal stilling:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i går, og da er jeg nesten tilbake på "startvekta". Har virret litt opp og ned hittil (er 12+0 i morgen), men ikke passert det jeg veide da jeg ble gravid. Enda. :P

Kiloene kommer nok....

Har fått en liten mage, men ikke verre enn at jeg klarer skjule det med riktig tøy hittil. Har også fått en del større pupper, men for meg som aldri har vært sånn veldig barmfager så er ikke det å forakte. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12+2 og har gått opp 5kg :o de t som funket mot kvalmen hos meg var å spise. Sååå jah. Men, endelig har kvalmen begynt å gi seg og jeg blir skikkelig fort mett. Forresten noen andre som merker at man ikke får plass til like mye mat som før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror jeg hopper over hit nå. Er helt fullstendig forvirret over når jeg er i andre trimester. Var på ultralyd for noen uker siden og terminen min ble flyttet fra 16 til 9 November. Idag har jeg vært på første svangerskapskontroll. Det var faktisk en helt fantastisk opplevelse, på tross av alt jeg går igjennom for tiden. Legen min henviste meg egentlig til en spesialist idag for å undersøke nakkefolden +++, siden de oppdagen at denne var for tykk da jeg var på ferie i utlandet, men spesialisten ringte meg opp etter timen og sa at han dessverre ikke kunne se på dette for meg, siden han da ville risikere fengselstraff. Visste ikke om jeg skulle le eller grine! Veldig sympatisk fyr i det minste, og han ba meg dra rett til Rikshospitalet.. Imorgen blir vel litt av en "ringerunde-dag" på meg..

 

Sorry lang oppdatering. Bare mange tanker som svirrer i hodet for dagen. I tillegg, syntes jeg dette er såpass vanskelig at jeg ikke klarer å snakke med verken venner eller familie om det. [/quote

 

Hei, Malv! Føler virkelig med deg nå, dette hørtes virkelig ikke greit ut. Håper din lege tar denne "ringerunden" til R. Hospitalet, da det er stor påkjenning for deg! Har du forsøkt en privat klinikk? Mulig de kan gi deg et bedre svar enn ; " at de risikerer fengselsstraff"!?

 

Ønsker deg masse lykke til, dette går helt sikkert bra!

Takk! Jeg begynte på "ringerunden" selv idag, men jeg merket fort at dette blir vanskelig, og at jeg ikke takler å kverulere meg til duotest osv på rikshospitalet, så jeg har planer om å ringe legen nå når de er ferdig med lunsjpause og be henne gjøre det for meg. Har bare lyst til å få dette unnagjort! Trodde aldri at jeg kom til å ha behov for duotest o.l, og nå for tiden føler jeg at jeg sitter i et limbo, siden jeg ikke aner hva som foregår med babyen. Unner ingen denne følelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merket det! På grund av det blir jeg fortere sulten også. Spiser ofte, men ikke så mye av gangen, så jeg har ikke gått opp 1 gram. Men det kommer vel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også! Kan føle meg veldig sulten, men orker bare halvparten av det jeg trodde.

Men er ekstremt matlei i tillegg, så jeg må ha den maten jeg har innstilt meg på, ellers så smaker alt papp. :P

Men selv med små måltider så kjenner jeg meg litt som en overstappa kosebamse.

Trodde ikke det skulle kjennes så fullt konstant før senere....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lurer" meg inn her selv om jeg bare er 12+1:-) klarer endelig å slappe litt av å bare nyte det å være gravid. Ble forresten flytta litt da jeg var på ultralyd :-)

 

1. Sunnisol, mipmipmip

2. Nummer2.2014, Bamsemams74, spire.nr.2<3

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5. AlexandraMedMirakeliMagen

6. Tuppen85

7. Silhouette

8. illyheart, tikl

9. Bonusmamma, MammaMia, Malv

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth

12. AKO91, Optatium

13. Snurrballong, Limona, Gi89

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78, frø-i-magen

15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen, Ulvemamma

16. Pixxi, sminth, Ina-83

17. VurdererBaby

18.Solstråle86

19. Milli, Coccobahhia

20. Sirimalen, prøvestadiet, Bifrost, RosaParasoll

21.

22.Yasmin❤hvor er du lille spire❤, Eliamali

23. lykkeligravid2, Mrs meg, Abcsilje

24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89

25. To små troll

26.

27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone

28. Novemberlykke

29. Ponkepenk, bellina

30. Frupedersen, Challe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også! Kan føle meg veldig sulten, men orker bare halvparten av det jeg trodde.

Men er ekstremt matlei i tillegg, så jeg må ha den maten jeg har innstilt meg på, ellers så smaker alt papp. :P

Men selv med små måltider så kjenner jeg meg litt som en overstappa kosebamse.

Trodde ikke det skulle kjennes så fullt konstant før senere....?

Jeg er også veldig matlei! dvs tror nesten jeg kan kalle det matkresen. ganske slitsomt (og dyrt) når man bare kan spise det man har lyst på, og da bare MÅ ha det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente det allerede i 12 uke sist, men var da veldig slank i utgangspunktet, samt hadde gått ned litt siden jeg var så dårlig de første månedene. Forventer absolutt ikke det samme denne gangen, da jeg er litt mer polstret denne gangen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis ikke gått opp noe til nå, og satser på å gå opp minst mulig (har nok å ta av) :P Men føltes som om jeg hadde est ut minst fem kg i første tri :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...