Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

 

Var forresten på ultralyd i dag. Del av duotest. Blodprøvene hadde dessverre fastlegekontoret rota til, så fikk ikke svar på de i dag. Må ta nye, så det drøyer vel ei uke før vi vet sikkert. Men babyen såg helt perfekt ut. Akkurat passe stor, alle organer, nesebein, armer og bein var på plass ;-) Og nakkefold var godt under risikogrensa!! :-) Var fantastisk å få se den lille!! :-) Jordmor var kjempeflink å forklare og brukte god tid, snakket både til oss og babyen ;-) Helt merkelig å endelig la det synke inn; at det vokser et lite menneske inni meg!! :-) HURRA!! Endelig!!! :-)))))

Så deilig!! Jeg husker lettelsen og gleden jeg fikk av ultralyden min sist uke. Er først da det gikk opp for meg at det er et menneske inni meg! haha! Så bra at alt var i orden!! Venter på blodprøveresultatene av duotesten selv. Skulle få vite det innen fredag nå! Gruer meg, og gleder meg samtidig. :)

 

Håper du får vite før helga og du kan ta helg fylt av gledesrus!! :-) 

Tenker at sjansen for at noe skal være galt i utgangspunktet  er lav. Og når alt ser bra ut på UL er risikoen minimal :-) Så vi trenger neppe uroe oss! Men selvfølgelig blir det deilig å få svaret med sikkerhet:-)

Endret av nordlys13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Var forresten på ultralyd i dag. Del av duotest. Blodprøvene hadde dessverre fastlegekontoret rota til, så fikk ikke svar på de i dag. Må ta nye, så det drøyer vel ei uke før vi vet sikkert. Men babyen såg helt perfekt ut. Akkurat passe stor, alle organer, nesebein, armer og bein var på plass ;-) Og nakkefold var godt under risikogrensa!! :-) Var fantastisk å få se den lille!! :-) Jordmor var kjempeflink å forklare og brukte god tid, snakket både til oss og babyen ;-) Helt merkelig å endelig la det synke inn; at det vokser et lite menneske inni meg!! :-) HURRA!! Endelig!!! :-)))))

 

Så deilig!! Jeg husker lettelsen og gleden jeg fikk av ultralyden min sist uke. Er først da det gikk opp for meg at det er et menneske inni meg! haha! Så bra at alt var i orden!! Venter på blodprøveresultatene av duotesten selv. Skulle få vite det innen fredag nå! Gruer meg, og gleder meg samtidig. :)

Håper du får vite før helga og du kan ta helg fylt av gledesrus!! :-) 

Tenker at sjansen for at noe skal være galt i utgangspunktet  er lav. Og når alt ser bra ut på UL er risikoen minimal :-) Så vi trenger neppe uroe oss! Men selvfølgelig blir det deilig å få svaret med sikkerhet:-)

Håper dere begge kan slappe helt av med gode prøvesvar snart. Og som Nordlys skriver, når dere har vært på UK og alt var font der, så er det minimale sjanser for at duotestene skal si noe annet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag!

Om magen er slik resten av svangerskapet og det blir en jente så kommer hun til å få tilnavnet "Prinsessen på fjerten"!

Tror denne ungen kommer til å bli født med gassmaske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er heldige dere som klarer å bæsje, selv om det går noen dager i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff jeg føler med dere... Her har jeg faktisk ikke store problemer med maten, bank i bordet..

Her går det mye i frukt, spiser ikke vanlig frokost lengre, blir et eple og en appelsin :-P

Og endelig smaker middagen bra igjen!

Men jeg blir veldig fort mett (ikke at jeg klager, dete r bare uvant).

 

Prøver dere svisker og slikt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk plutselig skikkelig cravings på svisker, siden det blir nevnt her..Tror aldri jeg har hatt så lyst på svisker i mitt liv! Må vel en tur på butikken!  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer også å stikke på butikken

Har lyst på stekt laks, pizzasnurrer og peanøtter....

Hvadda gravid? :P

 

Har ikke forsøkt svinsker osv, for jeg er egentlig ikke forstoppet, det tar bare en del lenger tid. Og hyppigheten er mye varierende siden jeg har så lite matlyst (selv om det ikke virker sånn tidligere i innlegget) og ikke får i meg så mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde aldri trodd at jeg skulle bli så opptatt av avføringsfrekvens i så tidlig alder ;-) Trodde dette fokuset var forbeholdt  sykehjemsbeboere. Men når det går en haug med dager mellom hver gang, tar det fokus. Jeg blir rent lykkelig når jeg kjenner "trangen" melde seg, for YES og hurra så digg det er når man endelig får gått på do!! ;-)

 

Utrolig vittig egentlig... Jeg har ikke for vane å utbrodere hverken toalettbesøkene mine eller promping med noen som helst.

Er ikke mye prippen, men akkurat de tingene har alltid vært litt flaue for min del. Men er rart hvor mye man er villig til å dele og diskutere med medsøstre i samme båt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, ha, ha! :ler2: Jeg ler meg i hel av dere i kveld! Det er fising og forstoppelse om hverandre. Skulle likt å samle alle sammen i ett rom, da kunne vi startet gasskraftverk! Jeg kan ikke klage selv enda, men får vondt i magen når jeg må på do. Ofte rett etter middag. Men det går heldigvis over etter en stund. Jeg har hatt store problemer med "gass" i tidligere svangerskap, spesielt med førstemann. Det ble så galt en stund at jeg ikke kunne ha besøk...

 

Nå lurer gubben på hva jeg sitter og ler av... men det er ikke noe for han:) Hi, hi!

 

Jeg har forresten vært hos jormor for første gang i dag. Veldig kjekt! Fikk beskjed om at jeg må på glukosebelastning, for det var visst blitt standard for alle over 35. Ja, ja! Da får vi vel gjøre det da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, ha, ha! :ler2: Jeg ler meg i hel av dere i kveld! Det er fising og forstoppelse om hverandre. Skulle likt å samle alle sammen i ett rom, da kunne vi startet gasskraftverk! Jeg kan ikke klage selv enda, men får vondt i magen når jeg må på do. Ofte rett etter middag. Men det går heldigvis over etter en stund. Jeg har hatt store problemer med "gass" i tidligere svangerskap, spesielt med førstemann. Det ble så galt en stund at jeg ikke kunne ha besøk...

 

Nå lurer gubben på hva jeg sitter og ler av... men det er ikke noe for han:) Hi, hi!

 

Jeg har forresten vært hos jormor for første gang i dag. Veldig kjekt! Fikk beskjed om at jeg må på glukosebelastning, for det var visst blitt standard for alle over 35. Ja, ja! Da får vi vel gjøre det da;)

Hva er glukosebelastning? Det har ikke legen min nevnt noe om ennå. Er også over 35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare lurer på en ting her inne. Var på kvinneguiden og så en diskusjon angående cola. Er det flere her som fremdeles drikker kaffe/te/brus? Jeg føler meg helt mislykket, men jeg klarer faktisk ikke å kutte ut cola!!! Jeg prøvde det en stund, men fikk helt tilbakefall når jeg hadde omgangssyke, og ikke klarte å holde på vann engang. Tror jeg har ekstra skyldfølelse ikveld, siden jeg og samboeren har drukket opp en 1.5 liter flaske idag på deling... Pluss at jeg hadde en 0,5 idag på skolen. Har til gjengjeld ikke drukket en eneste kopp med kaffe siden jeg testet positiv.. Også har jeg begrenset tedrikkingen min til et minimum, og holder meg bare til koffeinfri te for tiden. 

 

 

Kanskje jeg overtenker det litt, men merker at jeg kanskje burde kutte ut colaen helt. Noen tanker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer heller ikke kutte ut colaen. Det er en av få ting som hjelper på kvalmebygene, for min del.

Men drikker heller ikke kaffe.

Er glad for å se at det er flere enn meg, for ifølge ekelte her inne så er det jo nærmest barnemishandling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner dere livmor? Jeg har vært litt usikker på om det har vært livmor eller oppfylt tarm jeg har kjent når jeg har klemt nederst på magen (siden jeg er helt ukyndig 1.gangs ;-P ) Så fikk jordmor til å vise meg i går på UL. Og i forfjamselsen med alt der fikk jeg ikke spurt henne. Men livmoren min er nesten helt oppe ved navlen (2-3cm under). Er det den jeg har kjent hele tiden, er det ganske lenge siden den stakk opp over skambenet. Jeg er overrasket over at den er så stor såpass tidlig (13+4). Hva er deres erfaringer? 

Endret av nordlys13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ha, ha, ha! :ler2: Jeg ler meg i hel av dere i kveld! Det er fising og forstoppelse om hverandre. Skulle likt å samle alle sammen i ett rom, da kunne vi startet gasskraftverk! Jeg kan ikke klage selv enda, men får vondt i magen når jeg må på do. Ofte rett etter middag. Men det går heldigvis over etter en stund. Jeg har hatt store problemer med "gass" i tidligere svangerskap, spesielt med førstemann. Det ble så galt en stund at jeg ikke kunne ha besøk...

 

Nå lurer gubben på hva jeg sitter og ler av... men det er ikke noe for han:) Hi, hi!

 

Jeg har forresten vært hos jormor for første gang i dag. Veldig kjekt! Fikk beskjed om at jeg må på glukosebelastning, for det var visst blitt standard for alle over 35. Ja, ja! Da får vi vel gjøre det da;)

Hva er glukosebelastning? Det har ikke legen min nevnt noe om ennå. Er også over 35.

 

Ja, det måtte jeg også spørre om! Fikk en gutt rett før jeg ble 38 for to år siden og da var det ikke snakk m dette. Men jordmora mi sa at det visstnok var komt en del nye vedtekter...

 

Glukosebelastning er en undersøkelse man tar for å sjekke om man har svangerskapsdiabetes. Man tar en blodprøve etter å ha fastet en natt, så drikker man noe sukkerholdig og så måler de hvordan dette tas opp i blodet. Ut fra denne testen kan de så se om man har denne formen for diabetes eller ei. Faren øker med alder og BMI...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på en ting her inne. Var på kvinneguiden og så en diskusjon angående cola. Er det flere her som fremdeles drikker kaffe/te/brus? Jeg føler meg helt mislykket, men jeg klarer faktisk ikke å kutte ut cola!!! Jeg prøvde det en stund, men fikk helt tilbakefall når jeg hadde omgangssyke, og ikke klarte å holde på vann engang. Tror jeg har ekstra skyldfølelse ikveld, siden jeg og samboeren har drukket opp en 1.5 liter flaske idag på deling... Pluss at jeg hadde en 0,5 idag på skolen. Har til gjengjeld ikke drukket en eneste kopp med kaffe siden jeg testet positiv.. Også har jeg begrenset tedrikkingen min til et minimum, og holder meg bare til koffeinfri te for tiden. 

 

 

Kanskje jeg overtenker det litt, men merker at jeg kanskje burde kutte ut colaen helt. Noen tanker? 

Jeg vet ikke om man må kutte colaen helt ut, men jeg tror heller at det er det samla kostholdet og livsstilen som har betydning! Man bør få i seg det den lille trenger av næringstoffer og vitaminer og så bør man unngå for mye fett og sukker. Om man kutter colaen og så stapper seg med smågodt og sjokolade, så er jo ikke det noe bedre, for å sette det på spissen... Det å ha et balansert og normalt sunt kosthold, tror jeg er bra. Det må være lov å kose seg litt også! Vi kan ikke bli helt fanatiske vel?

 

Da jeg var hos jormor i går, sa hun at de var blitt veldig opptatt av dette med kosthold nå og dets påvirkning på barn og mor. Legger man for mye på seg, så kan man få store barn og da kan man også få vanskeligere fødsel osv.

 

Når det gjelder kaffien, så er det jo ikke noe særlig sukker i den, men der er det jo koffeinet som bør begrenses. Om jeg ikke husker feil, så kan man drikke to til tre kopper om dagen? Eller er det noe nytt på den fronten også?

 

For min del så drikker jeg ikke noe særlig brus. I så fall er det et glass Cola Zero på lørdagen og da helst fordi den likevel står på bordet (samboeren er hekta...). Men jeg drikker 2-3 kopper filterkaffe på jobben hver dag og spiser litt chips, sjokolade og is i helgene. Til gjengjeld prøver jeg å komme meg ut på tur med barnevogn på ettermiddagene og på søndagstur med familien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med her i andre trimester jeg :) selv om jeg ikke er helt sikker på når jeg har termin. Når jeg var på tidlig UL på sykehuset for å finne ut hvor langt jeg var på vei, var ikke legen så nøye, "det holder å vite sånn ca hvor langt du er på vei sånn at du får time til OUL"!! Tror kanskje jeg vet når babyen ble laget :P så har derfor funnet termin til å være 26 November :) kan noen sette meg opp på lista?? :)

Ellers begynner heldigvis den grusomme kvalmen og ekstreme trøttheten å gi seg litt, og det begynner faktisk å gå opp for meg at jeg skal bli tobarnsmor :D *LYKKE*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner dere livmor? Jeg har vært litt usikker på om det har vært livmor eller oppfylt tarm jeg har kjent når jeg har klemt nederst på magen (siden jeg er helt ukyndig 1.gangs ;-P ) Så fikk jordmor til å vise meg i går på UL. Og i forfjamselsen med alt der fikk jeg ikke spurt henne. Men livmoren min er nesten helt oppe ved navlen (2-3cm under). Er det den jeg har kjent hele tiden, er det ganske lenge siden den stakk opp over skambenet. Jeg er overrasket over at den er så stor såpass tidlig (13+4). Hva er deres erfaringer?

Oj, så langt opp alltså? Jeg trodde jeg kjente livmoderen min 3-4 cm eller noe over blygbenet jeg, men da er kanskje det noe annet da? Jeg er 13+6. Jeg har forresten begynt å "kjenne etter" der om det er liv, men vet ikke hva jeg skal kjenne etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

malv det går helt fint! så lege du ikke får i deg mye koffein og sukker jevnlig så regner jeg med at det går veldig bra :) jeg drikker ikke cola eller brus. men jeg drikker kafe litt nå å da. noen dager kan det bli endel kaffe mens andre dager ingenting.og jeg tror det går helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg drikker pepsi max og te, og kommer ikke til å kutte det. men det blir ca 2 kopper daglig. (en te og en pepsi ), er ikke såå flink på kostholdet, men holder meg unna godteri, det blir vel nok is i sommerferien :fnise: 

var på kontroll i dag, gått opp 3 kg og er 15 fullgåtte uker, ingen mage enda. Hjerterytme på ca 140 så er veldig spent på hva som gjemmer seg der  :babyjente:  :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kjenner dere livmor? Jeg har vært litt usikker på om det har vært livmor eller oppfylt tarm jeg har kjent når jeg har klemt nederst på magen (siden jeg er helt ukyndig 1.gangs ;-P ) Så fikk jordmor til å vise meg i går på UL. Og i forfjamselsen med alt der fikk jeg ikke spurt henne. Men livmoren min er nesten helt oppe ved navlen (2-3cm under). Er det den jeg har kjent hele tiden, er det ganske lenge siden den stakk opp over skambenet. Jeg er overrasket over at den er så stor såpass tidlig (13+4). Hva er deres erfaringer?

Oj, så langt opp alltså? Jeg trodde jeg kjente livmoderen min 3-4 cm eller noe over blygbenet jeg, men da er kanskje det noe annet da? Jeg er 13+6. Jeg har forresten begynt å "kjenne etter" der om det er liv, men vet ikke hva jeg skal kjenne etter.

 

Det er kanskje veldig forskjellig hvor tidlig og hvor stor den vokser? 

Jeg håper også jeg skal kjenne tegn til liv snart, men det er vel tidlig enda ;-) Veldig spent på hvordan det vil kjennes ut og vet heller ikke hva jeg skal kjenne etter. Noen sier det kjennes ut som små bobler i magen, men hvordan er dette forskjellig fra luft ? ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått flyttet frem oul til 23.05! Kommer til å være akkurat 18 uker den dagen. Gleder meg vilt:) Weeee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til gruppa LilleBie ! :-) Det passet perfekt at du joina oss, for vi mangla noen den 26. ;-) 

 

 

 

1. Sunnisol, mipmipmip
2. Nummer2.2014, spire.nr.2<3
3. DrømmeSofie, Toolose
4. JeanetteMarie
5. AlexandraMedMirakeliMagen
6. Tuppen85
7. Silhouette
8. illyheart, tikl
9. Bonusmamma, MammaMia, Malv
10. Håpet om nr 3 :-), Makemyday
11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth
12. AKO91, Optatium
13. Snurrballong, Limona, Gi89
14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78, frø-i-magen
15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen, Ulvemamma
16. Pixxi, sminth, Ina-83, Tryllepike
17. VurdererBaby
18.Solstråle86
19. Milli, Coccobahhia
20. Sirimalen, prøvestadiet, Bifrost, RosaParasoll
21.
22.Yasmin❤hvor er du lille spire❤, Eliamali
23. lykkeligravid2, Mrs meg, Abcsilje
24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89
25. To små troll
26. LilleBie
27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone
28. Novemberlykke
29. Ponkepenk, bellina
30. Frupedersen, Challe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...