Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

 

Usj... Ene kollegaen min bruker en parfyme som gjør meg kjempekvalm! De andre damene sitter og har kaffe nå, men jeg sitter heller på kontoret mitt og jobber videre for jeg blir så innmari dårlig av lukten...

Den lukter egentlig ikke ille, men veldig søt og intens lukt, slik at den henger godt igjen når hun har vært i rommet osv. Og de andre har snakket noe veldig om den parfymen i dag, for den er jo bare såååå god... :spy:

Hva søren gjør jeg nå??? Har tenkt å fortelle det til de på jobb på mandag, men det endrer jo ikke noe mtp på parfymen hennes... Hvordan skal jeg kunne si ifra om dette, uten at jeg tråkker henne på tærne, for jeg vil jo ikke være kjip. :/

Oooh, med mindre hun er en arbeidskolega du kjenner godt, og prater med om div ting, så hadde jeg ikke sagt noe,men er det ikke et vindu der som du kan åpne å sitte inærheten av da ?

 

 

Det er nettopp det hun ikke er, så tror aldri jeg kommer til å si noe, problemer er bare at de dagene det er min tur å ha bank/post så står jeg mye rett utenfor hennes kontor og jobber (Vi har kontorer uten dører), og jeg blir så kvalm når hun bruker den ene parfymen, og vi har som regel kaffepausene inne på hennes kontor... :(

Kinkig situasjon, og det som er ekstra kjipt er at hun på nabokontoret mitt synes parfymen var så utrolig god, så hun har fått navnet på den, og snakker om å kjøpe seg samme... Og da sliter jeg litt, for da kan jeg ikke unngå det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på dere, jeg må ærlig inrømme at jeg forstår ikke hvordan man gjør alt dette på forumet :fnise:

Jeg er 13+2 og jeg var i går på tidlig ultralyd og fikk se en nydelig lite nurk :) var veldig spesiell følelse siden dette er første gang jeg er gravid.

Jeg er så heldig å har en fantastisk bonussønn på snart 3 år.

 

Jeg har termin 18.november,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg har "frukt og fiber", frukt"tabletter" kjøpt på apotek eller helsekost hjulpet for å komme seg på do. duphalac får jeg mest bare luft i magen av. smaker ikke dødsgodt, men er veldig effektiv for meg, trenger bare 1/2.er laget av fiken og div frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere, jeg må ærlig inrømme at jeg forstår ikke hvordan man gjør alt dette på forumet :fnise:

Jeg er 13+2 og jeg var i går på tidlig ultralyd og fikk se en nydelig lite nurk :) var veldig spesiell følelse siden dette er første gang jeg er gravid.

Jeg er så heldig å har en fantastisk bonussønn på snart 3 år.

 

Jeg har termin 18.november,

Gratulerer så mye og velkommen hit:) Hva du gjør her inne finner du ut av, du kan i allefall mer enn meg allerede og jeg har vært her lenge, jeg kan ikke lage smileys og figurer engang:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei på dere, jeg må ærlig inrømme at jeg forstår ikke hvordan man gjør alt dette på forumet :fnise:

Jeg er 13+2 og jeg var i går på tidlig ultralyd og fikk se en nydelig lite nurk :) var veldig spesiell følelse siden dette er første gang jeg er gravid.

Jeg er så heldig å har en fantastisk bonussønn på snart 3 år.

 

Jeg har termin 18.november,

Gratulerer så mye og velkommen hit:) Hva du gjør her inne finner du ut av, du kan i allefall mer enn meg allerede og jeg har vært her lenge, jeg kan ikke lage smileys og figurer engang:(

Om du har mellomrom mellom bokstavene og tegnene så får du smiley. :)

På pc kan du også trykke på et ikon og få opp mange forskjellige, men det funker ikke på nettbrett og telefon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver å planlegger babyshower til en venninne av meg. Har googla litt om babyshower (er helt nytt for meg) og der fant jeg heldigvis masse tips. En lek som passer til babyshower er å la gjestene drikke brus fra tåteflasker og konkurrere om å bli raskest ferdig. Tenkte at jeg kan kjøpe inn tåteflaskene og bruke de til min mini når den tid kommer.. Noen som kan anbefale en type flaske? Vil ikke kjøpe inn noe som jeg ikke kan bruke videre... Ville dere anbefale å bruke de på baby etterpå? Mener å ha lest at de skal kokes før bruk til baby anyway??? puh, mange spørsmål her. :-) hjernen er ikke alltid helt kobla til merker jeg :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

driver å planlegger babyshower til en venninne av meg. Har googla litt om babyshower (er helt nytt for meg) og der fant jeg heldigvis masse tips. En lek som passer til babyshower er å la gjestene drikke brus fra tåteflasker og konkurrere om å bli raskest ferdig. Tenkte at jeg kan kjøpe inn tåteflaskene og bruke de til min mini når den tid kommer.. Noen som kan anbefale en type flaske? Vil ikke kjøpe inn noe som jeg ikke kan bruke videre... Ville dere anbefale å bruke de på baby etterpå? Mener å ha lest at de skal kokes før bruk til baby anyway??? puh, mange spørsmål her. :-) hjernen er ikke alltid helt kobla til merker jeg :-p

Her har vi brukt flaskene fra Dr.brown, for de flaskene blir det ikke vakuum i, og mindre luft i en barnemage. :) er kjempefornøyd med de. Har kjøpt mine på babyshop. Stemmer at de må kokes/steriliseres før bruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei på dere, jeg må ærlig inrømme at jeg forstår ikke hvordan man gjør alt dette på forumet :fnise:

Jeg er 13+2 og jeg var i går på tidlig ultralyd og fikk se en nydelig lite nurk :) var veldig spesiell følelse siden dette er første gang jeg er gravid.

Jeg er så heldig å har en fantastisk bonussønn på snart 3 år.

 

Jeg har termin 18.november,

Gratulerer så mye og velkommen hit:) Hva du gjør her inne finner du ut av, du kan i allefall mer enn meg allerede og jeg har vært her lenge, jeg kan ikke lage smileys og figurer engang:(

Om du har mellomrom mellom bokstavene og tegnene så får du smiley. :)

På pc kan du også trykke på et ikon og få opp mange forskjellige, men det funker ikke på nettbrett og telefon. :)

 

Ååååja, tusen takk :-) (test, gikk det bra tro)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hei på dere, jeg må ærlig inrømme at jeg forstår ikke hvordan man gjør alt dette på forumet :fnise:

Jeg er 13+2 og jeg var i går på tidlig ultralyd og fikk se en nydelig lite nurk :) var veldig spesiell følelse siden dette er første gang jeg er gravid.

Jeg er så heldig å har en fantastisk bonussønn på snart 3 år.

 

Jeg har termin 18.november,

Gratulerer så mye og velkommen hit:) Hva du gjør her inne finner du ut av, du kan i allefall mer enn meg allerede og jeg har vært her lenge, jeg kan ikke lage smileys og figurer engang:(

Om du har mellomrom mellom bokstavene og tegnene så får du smiley. :)

På pc kan du også trykke på et ikon og få opp mange forskjellige, men det funker ikke på nettbrett og telefon. :)

Ååååja, tusen takk :-) (test, gikk det bra tro)

Nei, det gjorde det ikke :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Hei på dere, jeg må ærlig inrømme at jeg forstår ikke hvordan man gjør alt dette på forumet :fnise:

Jeg er 13+2 og jeg var i går på tidlig ultralyd og fikk se en nydelig lite nurk :) var veldig spesiell følelse siden dette er første gang jeg er gravid.

Jeg er så heldig å har en fantastisk bonussønn på snart 3 år.

 

Jeg har termin 18.november,

Gratulerer så mye og velkommen hit:) Hva du gjør her inne finner du ut av, du kan i allefall mer enn meg allerede og jeg har vært her lenge, jeg kan ikke lage smileys og figurer engang:(

Om du har mellomrom mellom bokstavene og tegnene så får du smiley. :)

På pc kan du også trykke på et ikon og få opp mange forskjellige, men det funker ikke på nettbrett og telefon. :)

Ååååja, tusen takk :-) (test, gikk det bra tro)

Nei, det gjorde det ikke :-(

K nskje uten - da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Hei på dere, jeg må ærlig inrømme at jeg forstår ikke hvordan man gjør alt dette på forumet :fnise:

Jeg er 13+2 og jeg var i går på tidlig ultralyd og fikk se en nydelig lite nurk :) var veldig spesiell følelse siden dette er første gang jeg er gravid.

Jeg er så heldig å har en fantastisk bonussønn på snart 3 år.

 

Jeg har termin 18.november,

Gratulerer så mye og velkommen hit:) Hva du gjør her inne finner du ut av, du kan i allefall mer enn meg allerede og jeg har vært her lenge, jeg kan ikke lage smileys og figurer engang:(

Om du har mellomrom mellom bokstavene og tegnene så får du smiley. :)

På pc kan du også trykke på et ikon og få opp mange forskjellige, men det funker ikke på nettbrett og telefon. :)

Ååååja, tusen takk :-) (test, gikk det bra tro)

Nei, det gjorde det ikke :-(

K nskje uten - da? :)

Jaaaa :) Små gleder i hverdagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæsjeoppskrift:

 

1 pk svisker

4 ss linfrø

 

Dekk med vann i en kasserolle og gi et oppkok. La putre 5-10 minutter. Mos med stavmikser, avkjøl og ha i tett boks i kjøleskapet. Kan spises som det er, evt som en kompott med vaniljesaus eller yoghurt på. Er faktisk ganske godt.

Nice! Det er herved kokt sammen, og skal straks testes.

Jeg elsker svisker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da flytter jeg også over hit :-) Var på første jordmor time igår og fikk høre hjertelyden,såå fantastisk :-D Er 12+2 idag og fikk termin 27.11 av legen første gang,har bare glemt og ordne det her inne. Orker noen og flytte meg siden jeg bare er her inne på mobilen? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Usj... Ene kollegaen min bruker en parfyme som gjør meg kjempekvalm! De andre damene sitter og har kaffe nå, men jeg sitter heller på kontoret mitt og jobber videre for jeg blir så innmari dårlig av lukten...

Den lukter egentlig ikke ille, men veldig søt og intens lukt, slik at den henger godt igjen når hun har vært i rommet osv. Og de andre har snakket noe veldig om den parfymen i dag, for den er jo bare såååå god... :spy:

Hva søren gjør jeg nå??? Har tenkt å fortelle det til de på jobb på mandag, men det endrer jo ikke noe mtp på parfymen hennes... Hvordan skal jeg kunne si ifra om dette, uten at jeg tråkker henne på tærne, for jeg vil jo ikke være kjip. :/

 

Oooh, med mindre hun er en arbeidskolega du kjenner godt, og prater med om div ting, så hadde jeg ikke sagt noe,men er det ikke et vindu der som du kan åpne å sitte inærheten av da ?

 

Det er nettopp det hun ikke er, så tror aldri jeg kommer til å si noe, problemer er bare at de dagene det er min tur å ha bank/post så står jeg mye rett utenfor hennes kontor og jobber (Vi har kontorer uten dører), og jeg blir så kvalm når hun bruker den ene parfymen, og vi har som regel kaffepausene inne på hennes kontor... :(

Kinkig situasjon, og det som er ekstra kjipt er at hun på nabokontoret mitt synes parfymen var så utrolig god, så hun har fått navnet på den, og snakker om å kjøpe seg samme... Og da sliter jeg litt, for da kan jeg ikke unngå det....

Trenger ikke ta sorgene på forskudd. På min arbeidsplass er alle helt på tuppa, spør meg om det går greit at de varmer mat i microen og om det er noe jeg reagerer på. Kanskje det blir sånn hos deg og?!

Uansett da, så er det veldig veldig vanlig at det blir en samtale om formen din. Og da kan du jo diskre ta opp det at du dessverre blir dårlig av sterke lukter, som f.eks parfymer. Det er ikke sikkert folk tar noe hensyn, men da vil de ha forståelse dersom du må unnskylde deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super bra med alle som melder om positiv hjertelyd! :)

 

Får meg alikevel til å tenke.. Hmmm.... Jeg var 13+3 når jeg var hos legen og 13+5 når jeg var til jordmor..

 

Legen bare mumla for seg selv no om at det var for tidlig med å kunne høre hjertelyd. Så spurte jordmor og hun sa at det var for tidlig til å kunne finne hjertelyden godt nok og i fare for at de misslykktes pleide de ikke høre etter den før enda senere... Hu målte magen og var fornøyd med det... :/

 

Ser det er ganske mange her som har vært å fått hørt hjertelyden, men er det noen av dere som har fått samme beskjed som meg?

 

Ellers må jeg si at dere er utrolig underholdende og informative for tiden ;) er heldi å slipper de fleste plager, men det kan komme en tid så masse god info og tips hvis det skulle trenges er jo supert! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen sa det samme i går: alt for tidlig å høre hjertelyd. Men jeg har hørt den hjemme med doppler siden 9+4, er nå 14+1. Men han syntes det var positivt (spesielt med vår historie), at jeg hadde funnet den så tidlig og selv kunne følge litt med. Nå kjenner vi hverandre litt gjennom jobb da, så han vet jeg er lite hysterisk av meg ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi

Hyggelig med terminliste!💚

 

1. Sunnisol, mipmipmip

2. Nummer2.2014, Bamsemams74, spire.nr.2<3

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5.

6. Tuppen85

7.

8. illyheart, tikl

9. Bonusmamma, Love my kidz, Silhouette, MammaMia

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth

12. AKO91, frø-i-magen, Optatium

13. Snurrballong, Limona, Gi89

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78

15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen, Ulvemamma

16. Malv, Pixxi, sminth, Ina-83

17. VurdererBaby

18.Solstråle86

19. Milli, Coccobahhia, snart trekløver

20. Sirimalen, prøvestadiet, Bifrost, RosaParasoll

21.

22.Yasmin❤️hvor er du lille spire❤️, Eliamali

23. lykkeligravid2, Mrs meg, Abcsilje

24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89

25. To små troll

26.

27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone

28. Novemberlykke

29. Ponkepenk, bellina

30. Frupedersen, Challe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vi hørte hjertelyd på tirsdag. Da var jeg 13 uker.

Super bra med alle som melder om positiv hjertelyd! :)

 

Får meg alikevel til å tenke.. Hmmm.... Jeg var 13+3 når jeg var hos legen og 13+5 når jeg var til jordmor..

 

Legen bare mumla for seg selv no om at det var for tidlig med å kunne høre hjertelyd. Så spurte jordmor og hun sa at det var for tidlig til å kunne finne hjertelyden godt nok og i fare for at de misslykktes pleide de ikke høre etter den før enda senere... Hu målte magen og var fornøyd med det... :/

 

Ser det er ganske mange her som har vært å fått hørt hjertelyden, men er det noen av dere som har fått samme beskjed som meg?

 

Ellers må jeg si at dere er utrolig underholdende og informative for tiden ;) er heldi å slipper de fleste plager, men det kan komme en tid så masse god info og tips hvis det skulle trenges er jo supert! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke høre hjertelyd før jeg var 8 måneder på vei, i forrige svangerskap. Og da var det vel bare fordi jeg var så utrolig dårlig (Legen min hadde klart å overse en blodprosent på 8,2 på kontrollen, da jeg kom tilbake to dager etter så var jeg nesten helt grå og blodprosenten var nede i 8, i tillegg hadde jeg en infeksjon) og da kom til en helt annen lege. Han var helt fantastisk! En skikkelig hjertevarm bamse av en mann som tok seg ordentlig tid til å sjekke meg, og lot meg høre hjertelyd. Der og da skjønte jeg hvordan enkelte kan bli forelsket i legen sin. Det å plutselig virkelig føle seg sett var helt utrolig.

Tatt i betraktning hvordan legen min var på den ene kontrollen jeg har vært på, så tviler jeg på at jeg får noe behandling og oppfølging utenom det absolutt påkrevde.

 

Men har jo heldigvis fått sett lille baby, så jeg vet at alt er bra. <3

 

 

I går fikk jeg endelig sett kjæresten ordentlig igjen. Og sovet sammen! Endelig! <3

Og det var så utrolig gøy, for siden helgen har jeg plutselig fått ganske tydelig babymage, og han så jo ikke det i forigårs, siden jeg da hadde på meg parkasen min. Han ble plutselig helt satt ut av magen, og koste _masse_ med den! Så utrolig koselig! Hele dette svangerskpet har virket litt virkelighetsfjernt og alene, og i går følte jeg meg virkelig gravid, og ventende, sammen med ham. <3 Lykke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være kjip eller vanskelig nå, men det er litt viktig å ta seg tid til å finne den aller siste terminlisten når man skal legge til/ fjerne/ flytte noen. På den siste her så manglet det flere, og jeg kan tenke meg det er litt kjipt for de som tilfeldigvis blir "ufrivillig" fjerna fra listen.

 

Tror dette er ca riktig. Skrik ut eller sett dere på om dere mangler! :)

 

1. Sunnisol, mipmipmip, nummer. 1
2. Nummer2.2014, spire.nr.2<3
3. DrømmeSofie, Toolose
4. JeanetteMarie
5. AlexandraMedMirakeliMagen
6. Tuppen85
7. Silhouette
8. illyheart, tikl
9. Bonusmamma, MammaMia, Malv
10. Håpet om nr 3 :-), Makemyday
11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth
12. AKO91, Optatium
13. Snurrballong, Limona, Gi89
14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78, frø-i-magen
15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen, Ulvemamma, Bifrost
16. Pixxi, sminth, Ina-83, Tryllepike
17. VurdererBaby
18.Solstråle86
19. Milli, Coccobahhia, snart trekløver
20. Sirimalen, prøvestadiet, RosaParasoll
21.
22.Yasmin❤hvor er du lille spire❤, Eliamali, DramaMamma
23. lykkeligravid2, Mrs meg, Abcsilje
24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89
25. To små troll
26. LilleBie
27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone
28. Novemberlykke
29. Ponkepenk, bellina
30. Frupedersen, Challe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy! Sukkerdrikken til glukosetesten smaker for j..... !! :P

Endret av MammaMia :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min dato er ikke!!! Riktig. Har fått ny termin og den er den 14 nov. Hadde 27 nov för. Het da sabahilde og elias gutten. Har skrevet dette mange ganger men ingen har gjort noe. Så håper at det går nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopier siste liste, lim inn i svarfeltet, og så kan man legge til/endre.

Selv om noen er mer aktive i tråden enn andre så er det ingen som har noe mer ansvar for å endre/redigere terminlisten, så det ligger til syvende og sist på en selv. :)

 

Så deilig å bli flyttet litt frem da, og få kortet ned ventetiden litt. :)

 

Men gjør det jo selvsagt når jeg først er inne, tar ikke mange sekundene. :)

 

1. Sunnisol, mipmipmip, nummer. 1
2. Nummer2.2014, spire.nr.2<3
3. DrømmeSofie, Toolose
4. JeanetteMarie
5. AlexandraMedMirakeliMagen
6. Tuppen85
7. Silhouette
8. illyheart, tikl
9. Bonusmamma, MammaMia, Malv
10. Håpet om nr 3 :-), Makemyday
11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth
12. AKO91, Optatium
13. Snurrballong, Limona, Gi89
14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78, frø-i-magen, hildeeliaslilleplutt
15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen, Ulvemamma, Bifrost
16. Pixxi, sminth, Ina-83, Tryllepike
17. VurdererBaby
18.Solstråle86
19. Milli, Coccobahhia, snart trekløver
20. Sirimalen, prøvestadiet, RosaParasoll
21.
22.Yasmin❤hvor er du lille spire❤, Eliamali, DramaMamma
23. lykkeligravid2, Mrs meg, Abcsilje
24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89
25. To små troll
26. LilleBie
27. MartheK, esha, Amone
28. Novemberlykke
29. Ponkepenk, bellina
30. Frupedersen, Challe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med gukosetest og alt bare bra der så da føler jeg for å bake ei kake til i morgen! :D

 

Men først mat og litt søvn.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen. Får ikke till å klippe å lime sånne lister. Er grönn på data. Derfor ville jeg ha litt hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...