Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

Jeg er graviiiid! Det gikk opp for meg når jeg fikk helsekort for gravide på første ordinære kontroll i dag :-) Og det til tross for at jeg er 14 uker på vei, magen ikke lar seg skjule, og vi har vært på 3 UL'er allerede. Så langt som å få det papiret har jeg jo ikke vært siden i 2001, så det ble faktisk en større greie enn alle andre sjekker og bekreftelser jeg har fått så langt. Så rart :)

Prøvde forresten bunaden (eller rettere Senjadrakten) min i går, og det går, akkurat. Gubben utbrøt: "oj, du ser jammen gravid ut". Ehm, tja :P Men det går, for vesten sitter såpass høyt at det er plass til magen i stakken. Men den buler godt da, så jeg er glad vi har gått ut offentlig, så jeg slipper å bortforklare det med mye is og kaker ;)

Gratulerer! ;):D hehe, skjønner den følelsen. Jeg har begynt å kjenne små flaksebevegelser, og første gangen ble jeg litt sånn "shit, det ER noe inni der jo!!" Til tross for at jeg nettopp har vært på ul og sett en liten sprellert.

Bunad ja.. Jeg prøvde vesten for noen uker siden, da gikk den akkurat igjen. Men hvordan ståa er nå, det er en annen sak. Uansett SKAL jeg ha bunad på lørdag! Jeg har heldigvis litt samme type som deg, vesten sitter såpass høyt at det er plass til mage i stakken under ;) Uansett så blir det nok litt selvpining, stakken er så tung at jeg får vondt i ryggen til vanlig når jeg ikke er gravid.. Får trøstespise et par ekstra is :P

men hva med vesten? jeg har ikke sjans til å få lukket den, da puppene mine har blitt døds store..
Hva slags lukking er det på vesten din? Min har hekter, og jeg har funnet ut at jeg kan komme unna med å ha de to øverste åpne - siden det er puppespreng av en annen dimensjon her i gården også.
det er hekter her også, men de hektene er også over puppene, og på topprn av vesten må man ha en sølyerosett, så har ikke sjans til å lukke igjen der. men, jeg har aldri justert bunaden min etter at jeg fikk den som 15åring eller, så kanskje ikke så rart at det ikke er plass til gravidpupper og noen kg ekstra siden den gang ;) meeen, skal ikke sy den ut. så da får jeg slanke mg til neste 17mai ;) hehe

Hehe, ser den. Min bunad er heller ikke endret på siden konfirmasjonen, så det er kanskje ikke sååå rart at den ikke sitter like bra akkurat i år :P

Men det er ikke mulig å feste sølja i skjorta i "glippen" mellom de åpne hektene øverst i vesten da? Eller vil det bare se unormalt merkelig ut?

næææh, det tror jeg ikke vill bli seende så bra ut. får heller satse på å være tynnere til neste år tror jeg, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper dere blir flotte!

Synes det er stas å ta på bunaden. For meg er det omvendt, kanskje den faktisk passer i år? :P

 

Jeg fikk den sydd ut etter jeg fikk snella for 12 år siden, men før jeg i det hele rakk å bruke den så raste jeg ned 10-15 kg (Pappaen hennes var utro, og forholdet gikk dukken, verdens raskeste slankekur!), og jeg har ikke fått meg til å få den sydd inn igjen.

Bor jo ikke der bunaden er fra, og siden det er den siste bunaden Besta har brodert så tør jeg liksom ikke levere den inn til hvem som helst... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde på meg bunaden på lørdag i konfirmasjon. Det gikk med et berømmelig nødskrik ved hjelp av sikkerhetsnåler...Men spydet var for kort p.g.a. pamelaene som har vokst ut av sitt gode skinn! Vesten blir hovedproblemet nå til helga, for her er det også hekter fra beltet og opp til puppene, og ikke noe høyt liv på denne drakten dessverre. Men det blir liksom ikke 17.mai uten bunad! Hadde vært utrolig kjekt å komme inn i den, selv om jeg ser mer gravid ut med den på enn uten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy! Idag er det min tur til å kjenne på hormonene!!!!! Er skikkelig forbanna idag rett og slett. Har egentlig ingen god grunn til å være så sur og gretten, men jeg klarer bare ikke å la være. Har allerede kranglet med samboeren min i en time idag pågrunn av små teite ting (som hva vi skal gjøre på 17 mai). Det er så ille at han går ekstra turer med hundene bare for å komme seg ut av leiligheten! 

 

Tror jeg trenger å finne på noe yoga eller meditasjon...Holder virkelig på å koke over av ingenting!  :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle. 

Har fulgt med her en stund, å endelig fått ut fingeren å blitt bruker. :)

 

 Er førstegangs gravid, med termin 1 november. kan noen legge meg til på lista? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg ventet desemberbarn, men den gang ei! I dag har jeg vært på tidlig UL - jeg er 12+4 og har termin 22. november! Derfor slenger jeg meg med her. :)

Jeg fikk en datter i mai i fjor, og venter altså to tette (18 mnd mellom dem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Sunnisol, mipmipmip
2. Nummer2.2014, spire.nr.2<3
3. DrømmeSofie, Toolose
4. JeanetteMarie
5. AlexandraMedMirakeliMagen
6. Tuppen85
7. Silhouette
8. illyheart, tikl
9. Bonusmamma, MammaMia, Malv
10. Håpet om nr 3 :-), Makemyday
11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth
12. AKO91, Optatium
13. Snurrballong, Limona, Gi89
14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78, frø-i-magen
15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen, Ulvemamma, Bifrost
16. Pixxi, sminth, Ina-83, Tryllepike
17. VurdererBaby
18.Solstråle86
19. Milli, Coccobahhia
20. Sirimalen, prøvestadiet, RosaParasoll
21.
22.Yasmin❤hvor er du lille spire❤, Eliamali, DramaMama
23. lykkeligravid2, Mrs meg, Abcsilje
24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89
25. To små troll
26.
27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone
28. Novemberlykke
29. Ponkepenk, bellina
30. Frupedersen, Challe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som kjenner en slags dump smerte/ubehag i korsryggen/bekkenet? Kjennes litt ut som den type vondt jeg får ved mensen, bare at den ikke går rundt til magen og. Er som et press eller trykk som er veldig difust. Det er ikke kjempevondt, men kjenner at det tærer på å gå rundt med sånn småvondt, blir faktisk sliten og irritert av det. Nå jobber jeg og kun kveld denne uka og på en veldig fysisk hjelpetrengende bruker, så kjenner at kroppen er veldig klar for senga nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pupper? Her? Null problem, må fortsatt tvinne dem opp og slå knute på dem for å fylle ut frimerkebikinien :-p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med flere nye. :)

 

Håper du har en bedre dag i dag, Malv? Sender uansett en klem din vei. :)

 

Jeg hadde generelt en bra dag i går. Var en bitteliten tur på senteret med en venninne og fikk kjøpt meg en mammabukse og en tights, og en t-skjorte til kjæresten. Dro opp og fikk sett siste del av karatetreningen (Han er treneren), og mimret tilbake til de første gangene jeg dro dit når jeg var ferdig på kickboxinga, for å se hvor kjekk og myndig han var (og fortsatt er <3 ) i den rollen. Fortale ham dette, og han mimret litt om hvor stressa han ble når han plutselig så at jeg satt og titta på, og hvordan enkelte ting da begynte å leve sitt eget liv der nede i karatebuksen. :P

Jeg måtte le, og kom med et lite "Det var tider det, da det holdt at jeg kom inn i rommet og så skjedde det!".

Hvorpå han svarte "Tror du virkelig ikke det skjer ting der nede nå?!", og dro meg inntil og gav meg en god klem, slik at jeg kunne kjenne håndfaste bevis på at joda, han tenner fortsatt på meg. :D

Fantastisk følelse, etter å ha stått og sett seg i speilet på prøverommet og ikke akkurat følt seg sexy der man sto, men mer som begynnelsen på ei sjøku. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med flere nye. :)

 

Håper du har en bedre dag i dag, Malv? Sender uansett en klem din vei. :)

 

Jeg hadde generelt en bra dag i går. Var en bitteliten tur på senteret med en venninne og fikk kjøpt meg en mammabukse og en tights, og en t-skjorte til kjæresten. Dro opp og fikk sett siste del av karatetreningen (Han er treneren), og mimret tilbake til de første gangene jeg dro dit når jeg var ferdig på kickboxinga, for å se hvor kjekk og myndig han var (og fortsatt er <3 ) i den rollen. Fortale ham dette, og han mimret litt om hvor stressa han ble når han plutselig så at jeg satt og titta på, og hvordan enkelte ting da begynte å leve sitt eget liv der nede i karatebuksen. :P

Jeg måtte le, og kom med et lite "Det var tider det, da det holdt at jeg kom inn i rommet og så skjedde det!".

Hvorpå han svarte "Tror du virkelig ikke det skjer ting der nede nå?!", og dro meg inntil og gav meg en god klem, slik at jeg kunne kjenne håndfaste bevis på at joda, han tenner fortsatt på meg. :D

Fantastisk følelse, etter å ha stått og sett seg i speilet på prøverommet og ikke akkurat følt seg sexy der man sto, men mer som begynnelsen på ei sjøku. :P

 

Som den håpløse romantikeren jeg er, så smeltet jeg litt av dette :P

 

Så heldig du er og så herlig med sånne små bekreftelser i hverdagen, uansett om man er gravid eller ei.

 

Merker det godt at jeg jobber kveld og samboer jobber dag nå, får et kyss når han reiser på jobb om morningen og jeg kryper inntil når jeg legger meg , og noen kjappe telefonsamtaler i løpet av dagen, that's it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ganske håpefull romantiker selv, så jeg setter stor pris på det når han glimter til.

Han er egentlig den litt typisk klønete og sjenerte gutten, og jeg kan tidvis bli frustrert over at han ikke er så flink å si/gjøre ting, men så blir jeg desto mer glad når han plutselig og helt uventet sier akkurat det riktige, eller gjør akkurat det riktige. :)

Fortalte senere at jeg følte meg litt som en begynnende sjøku om dagen, og fikk da til svar at jeg kom til å bli vredens vakreste og mest sexy sjøku. Da måtte jeg bare le. :)

 

Er tungt å ikke ha så mye tid sammen, spesielt når man er gravid.

Vi bor jo ikke sammen ennå, så bortsett fra et par minutter etter treninga hans så har jeg ikke sett ham siden forrige helg. Sånn var det forrige uke også. Og jeg er ikke så glad i/flink til å snakke i telefon, og han er ikke glad i/flink på meldinger så da blir det lite kontakt de dagene.

Men nå skal vi sove sammen frem til søndag i allefall, og jeg gleder meg så mye! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som kjenner en slags dump smerte/ubehag i korsryggen/bekkenet? Kjennes litt ut som den type vondt jeg får ved mensen, bare at den ikke går rundt til magen og. Er som et press eller trykk som er veldig difust. Det er ikke kjempevondt, men kjenner at det tærer på å gå rundt med sånn småvondt, blir faktisk sliten og irritert av det. Nå jobber jeg og kun kveld denne uka og på en veldig fysisk hjelpetrengende bruker, så kjenner at kroppen er veldig klar for senga nå.

Jepp. Sliter litt med det samme. Konstant småmurring er slitsomt, for da får man aldri slappet av.

Jobber på kontor, men merker det ekstra godt i arbeidstiden selv. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp!!! Jeg får ikke til å bæsje

Stakkars deg! Har det pågått lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja😢 har pågått siden midten av mars 😢 det er kjempevondt. Tok en stor "dram" med duphalac for en halltime siden, ser ut til å funke litt, fikk ut litt isted. Skal ta i kveld også. Krysser fingrene. Var slik i forrige svangerskap også men ikke like ille, presser jo til jeg blir blå, men nytter ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg mye bedre idag Ulvemamma!!  :) Vet ikke helt hva som gikk av meg igår. Tror aldri jeg har vært så gretten og jævlig før i mitt liv. Stakkars samboeren min! 

 

Idag sov jeg til 11, siden jeg har så vondt i magen for tiden! Som andre også skriver her, har jeg "murringer" og stikkinger. Har hatt dette helt siden mars, men de siste dagene har det blitt skikkelig ille. Igår var det så vondt på sidene, at jeg nesten skrek av smerte når en dame satt seg litt for brått ned ved siden av meg på trikken. (Skal sies at hun virkelig deiset til meg med ræva...) Har vurdert å ringe legen min, men jeg er ganske sikker på at dette er samme type smerter jeg måtte til legevakten med for noen uker siden, så idag er jeg bare sofaliggende rett og slett!  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ganske håpefull romantiker selv, så jeg setter stor pris på det når han glimter til.

Han er egentlig den litt typisk klønete og sjenerte gutten, og jeg kan tidvis bli frustrert over at han ikke er så flink å si/gjøre ting, men så blir jeg desto mer glad når han plutselig og helt uventet sier akkurat det riktige, eller gjør akkurat det riktige. :)

Fortalte senere at jeg følte meg litt som en begynnende sjøku om dagen, og fikk da til svar at jeg kom til å bli vredens vakreste og mest sexy sjøku. Da måtte jeg bare le. :)

 

Er tungt å ikke ha så mye tid sammen, spesielt når man er gravid.

Vi bor jo ikke sammen ennå, så bortsett fra et par minutter etter treninga hans så har jeg ikke sett ham siden forrige helg. Sånn var det forrige uke også. Og jeg er ikke så glad i/flink til å snakke i telefon, og han er ikke glad i/flink på meldinger så da blir det lite kontakt de dagene.

Men nå skal vi sove sammen frem til søndag i allefall, og jeg gleder meg så mye! :D

Det må være fryktelig vanskelig å ikke bo sammen med kjæresten.. Spesielt når dere venter barn sammen. Har dere planer om å flytte sammen etterhvert? Kan hende du har skrevet om det før, men jeg har "gravid-hjerne" for tiden, så jeg er litt distre! haha! 

 

Et pluss med å ikke bo sammen er jo at romantikken kanskje holder seg gående litt lenger da. Her i gården har det ikke vært mye romantikk i det siste for å si det mildt!  :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hehe, ganske håpefull romantiker selv, så jeg setter stor pris på det når han glimter til.

Han er egentlig den litt typisk klønete og sjenerte gutten, og jeg kan tidvis bli frustrert over at han ikke er så flink å si/gjøre ting, men så blir jeg desto mer glad når han plutselig og helt uventet sier akkurat det riktige, eller gjør akkurat det riktige. :)

Fortalte senere at jeg følte meg litt som en begynnende sjøku om dagen, og fikk da til svar at jeg kom til å bli vredens vakreste og mest sexy sjøku. Da måtte jeg bare le. :)

 

Er tungt å ikke ha så mye tid sammen, spesielt når man er gravid.

Vi bor jo ikke sammen ennå, så bortsett fra et par minutter etter treninga hans så har jeg ikke sett ham siden forrige helg. Sånn var det forrige uke også. Og jeg er ikke så glad i/flink til å snakke i telefon, og han er ikke glad i/flink på meldinger så da blir det lite kontakt de dagene.

Men nå skal vi sove sammen frem til søndag i allefall, og jeg gleder meg så mye! :D

Det må være fryktelig vanskelig å ikke bo sammen med kjæresten.. Spesielt når dere venter barn sammen. Har dere planer om å flytte sammen etterhvert? Kan hende du har skrevet om det før, men jeg har "gravid-hjerne" for tiden, så jeg er litt distre! haha! 

 

Et pluss med å ikke bo sammen er jo at romantikken kanskje holder seg gående litt lenger da. Her i gården har det ikke vært mye romantikk i det siste for å si det mildt!  :snurt:

 

 

Så bra at du har en bedre dag i dag! :)

Noen dager er kjipe, uten at man klarer å sette fingeren på det. Sånn er det bare. =)

 

Ja, det er veldig vanskelig, spesielt når han jobber som han gjør.

Jeg holder på å gjøre huset mitt klart for salg, og så flytter vi sammen nå i juni, straks skolen er slutt. Det blir skolebytte for frøken Fryd, derfor venter vi til juni. Det fine er at vi har begge sittet med hvert vårt hus, så jeg må ikke vente med å flytte til jeg får solgt det. Håper selvsagt det går fortest mulig (Vi har jo et bryllup neste år å spare til! :D ) slik at jeg blir ferdig med det. :)

 

Gravid-hjerne er veldig lov å ha! Jeg kjøpte meg min første mammabukse i går, og etter å ha prøvde den og tatt den av så var jeg på vei til å tråkke i joggeskoa og strene ut i bare trusa...

Hvadda i svima??? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj... Ene kollegaen min bruker en parfyme som gjør meg kjempekvalm! De andre damene sitter og har kaffe nå, men jeg sitter heller på kontoret mitt og jobber videre for jeg blir så innmari dårlig av lukten...

Den lukter egentlig ikke ille, men veldig søt og intens lukt, slik at den henger godt igjen når hun har vært i rommet osv. Og de andre har snakket noe veldig om den parfymen i dag, for den er jo bare såååå god... :spy:

Hva søren gjør jeg nå??? Har tenkt å fortelle det til de på jobb på mandag, men det endrer jo ikke noe mtp på parfymen hennes... Hvordan skal jeg kunne si ifra om dette, uten at jeg tråkker henne på tærne, for jeg vil jo ikke være kjip. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har pågått siden midten av mars det er kjempevondt. Tok en stor "dram" med duphalac for en halltime siden, ser ut til å funke litt, fikk ut litt isted. Skal ta i kveld også. Krysser fingrene. Var slik i forrige svangerskap også men ikke like ille, presser jo til jeg blir blå, men nytter ikke

Jeg hadde store problemer med dette første gang jeg var gravid. Det kan være fryktelig smertefullt!

 

Husker jeg kjøpte noe på apoteket som jeg rørte ut i vann og drakk. Det ble ei seig og tjukk gugge...skikkelig uapetitlig kan du si. Men det funka. Ellers har jeg tro på fysisk aktivitet. Lange turer har hjulpet meg og rikelig med vann, vann, vann... Lykke til med trykkinga;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut en ny liste jeg, på den siste var det ikke brukt siste oppdatering før det, og fikk ikke med nummer. 1 som også joinet oss her om dagen:

 

1. Sunnisol, mipmipmip, nummer. 1
2. Nummer2.2014, spire.nr.2<3
3. DrømmeSofie, Toolose
4. JeanetteMarie
5. AlexandraMedMirakeliMagen
6. Tuppen85
7. Silhouette
8. illyheart, tikl
9. Bonusmamma, MammaMia, Malv
10. Håpet om nr 3 :-), Makemyday
11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth
12. AKO91, Optatium
13. Snurrballong, Limona, Gi89
14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78, frø-i-magen
15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen, Ulvemamma, Bifrost
16. Pixxi, sminth, Ina-83, Tryllepike
17. VurdererBaby
18.Solstråle86
19. Milli, Coccobahhia
20. Sirimalen, prøvestadiet, RosaParasoll
21.
22.Yasmin❤hvor er du lille spire❤, Eliamali, DramaMamma
23. lykkeligravid2, Mrs meg, Abcsilje
24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89
25. To små troll
26. LilleBie
27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone
28. Novemberlykke
29. Ponkepenk, bellina
30. Frupedersen, Challe 

 

 

Tror dette er ca riktig, så får de korrigere de som ser noe feil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj... Ene kollegaen min bruker en parfyme som gjør meg kjempekvalm! De andre damene sitter og har kaffe nå, men jeg sitter heller på kontoret mitt og jobber videre for jeg blir så innmari dårlig av lukten...

Den lukter egentlig ikke ille, men veldig søt og intens lukt, slik at den henger godt igjen når hun har vært i rommet osv. Og de andre har snakket noe veldig om den parfymen i dag, for den er jo bare såååå god... :spy:

Hva søren gjør jeg nå??? Har tenkt å fortelle det til de på jobb på mandag, men det endrer jo ikke noe mtp på parfymen hennes... Hvordan skal jeg kunne si ifra om dette, uten at jeg tråkker henne på tærne, for jeg vil jo ikke være kjip. :/

Oooh, med mindre hun er en arbeidskolega du kjenner godt, og prater med om div ting, så hadde jeg ikke sagt noe,men er det ikke et vindu der som du kan åpne å sitte inærheten av da ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæsjeoppskrift: 

 

1 pk svisker

4 ss linfrø

 

Dekk med vann i en kasserolle og gi et oppkok. La putre 5-10 minutter. Mos med stavmikser, avkjøl og ha i tett boks i kjøleskapet. Kan spises som det er, evt som en kompott med vaniljesaus eller yoghurt på. Er faktisk ganske godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...