Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

I dag følte jeg meg virkelig som DEN storspiseren :-) var og handlet i bakeren på morgenen. Hadde spist en brødskive til frokost, men den var raskt "oppbrukt". Kjøpte en stor baguett med egg og bacon, en salat med pasta og kylling pluss en med makaronisalat ;-) brød og boller! " jeg er sååå sulten" sa jeg til hun bak disken ;-) fulgte jo med rundstk til salatene også.

Selvfølgelig orket jeg bare en halv salat, og et halvt rundstk, men men... Da hadde jeg litt i reserve utover dagen. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ennå vondt i magen etter middagen. Spiste vanlig porsjon, og så mye taklet ikke magen.

Spiste litt for fort, så merket ikke at det var fullt fordi jeg var så sulten da jeg begynte. :/

 

Flere enn meg som har litt bh-problemer? Spilene og den nederste delen av bh'en havner liksom inni en "brett" under puppene. Huden som ligger over ribbebeina bretter seg liksom utenpå. Kan ikke ha bh'en løsere heller, før da henger den løst. Kan ikke droppe bh'en på jobb heller, men det er det første jeg gjør når jeg kommer hjem. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ennå vondt i magen etter middagen. Spiste vanlig porsjon, og så mye taklet ikke magen.

Spiste litt for fort, så merket ikke at det var fullt fordi jeg var så sulten da jeg begynte. :/

 

Flere enn meg som har litt bh-problemer? Spilene og den nederste delen av bh'en havner liksom inni en "brett" under puppene. Huden som ligger over ribbebeina bretter seg liksom utenpå. Kan ikke ha bh'en løsere heller, før da henger den løst. Kan ikke droppe bh'en på jobb heller, men det er det første jeg gjør når jeg kommer hjem. :P

Jeg får stort sett vondt i magen rett etter middag hver eneste dag. Jo mer jeg spiser jo verre er det. Det er verre med kjøtt enn med fisk. I dag hadde vi fiskeboller og det gikk greit, men det kan jo være tilfeldig... Ikke noe hyggelig med mageknip og medfølgende gass...;)

 

Bh-er er et megaproblem her også. Må få meg noen i størrelse oldemor pronto! Er litt merkelig å ikke kjenne igjen sine egne mugger...og kropp for den saks skyld;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har ennå vondt i magen etter middagen. Spiste vanlig porsjon, og så mye taklet ikke magen.

Spiste litt for fort, så merket ikke at det var fullt fordi jeg var så sulten da jeg begynte. :/

Flere enn meg som har litt bh-problemer? Spilene og den nederste delen av bh'en havner liksom inni en "brett" under puppene. Huden som ligger over ribbebeina bretter seg liksom utenpå. Kan ikke ha bh'en løsere heller, før da henger den løst. Kan ikke droppe bh'en på jobb heller, men det er det første jeg gjør når jeg kommer hjem. :P

 

Jeg får stort sett vondt i magen rett etter middag hver eneste dag. Jo mer jeg spiser jo verre er det. Det er verre med kjøtt enn med fisk. I dag hadde vi fiskeboller og det gikk greit, men det kan jo være tilfeldig... Ikke noe hyggelig med mageknip og medfølgende gass...;)

 

 

Bh-er er et megaproblem her også. Må få meg noen i størrelse oldemor pronto! Er litt merkelig å ikke kjenne igjen sine egne mugger...og kropp for den saks skyld;)

Jeg får også vondt i magen etter måltider, helt akutt noen ganger, og må løpe på do. Mener å huske at jeg var sånn i det første svangerskapet mitt også, men det er noen år siden nå, så man glemmer litt med tiden :-/

Kjøpte meg en ny bh forrige uke, en str. Større enn vanlig. Den var helt fin når jeg prøvde den, men etter å ha brukt den noen timer, så hadde jeg fått skikkelige røde merker i huden pga. At den var for liten likevel :-( husker jeg måtte stadig kjøpe nye bh' er i forrige svangerskap også...t.o.m. Jentungen på 10 år, kommenterte at puppene mine hadde blitt større :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme hormoner som gjør meg så innmari trist og lei!

Lei for at det snart har tatt halvannen uke siden venninnen min avlyste den avtalte telefondaten vår, og hun fortsatt ikke har funnet tid å ringe (da hun avlyste skrev hun at hun skulle ringe dagen etter, på fredag fikk jeg en sms hvor hun skrev at uken hadde gått så fort med bryllupsplanlegging og skole, men at hun gjerne ringte meg i helgen, men siden jeg var opptatt på kveldene t.o.m mandag skulle hun ringe etter mandag) så jeg har fortsatt ikke fått fortalt henne om babyen.

Lei meg for at jeg på ukedagen sitter hjemme alene fordi kjæresten jobber turnus med litt kvelder, litt netter og noen dagvakter. Og selv om han jobber tidlig så holder han treninger innen kampsport mandager og onsdager, og vil helst trene styrke tirsdag og torsdag så det ser ikke ut til at han har tenkt å stikke nedom denne uka. Forrige uke så jeg ham noen få timer på torsdagen.

Det er så ensomt og tungt å i praksis være gravid alenemamma fra søndags kveld til fredags ettermiddag.

 

Tungtå ikke ha familie i nærheten, og ingen venninner som føler for å sosialisere så veldig mye.

Har en nær og god venninne her, men hun er sånn som ikke trenger å omgås så ofte, så da blir jeg liksom sittende hjemme alene stort sett hver kveld.

 

Har en skikkelig nedfordag i dag, hvor alt bare er tungt. Har det nok ikke så ille som det høres ut i innlegget, men det føles så ille akkurat i dag.

Dumme hormoner!

 

Som jeg forklarte til en; Graviditet er akkurat som fylla. Det reparerer ingenting, forsterker bare det hunøret du er i. Er du glad, blir du overlykkelig, er du trist, går verden i tusen knas.

 

Hormoner, naturens naturlige vodka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor i landet bor du da? Sender deg en trøsteklem:-) tungt når man har en sånn dag. Jeg bor i

Østfold, og kan godt treffes hvis du bor på denne kanten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme hormoner som gjør meg så innmari trist og lei!

Lei for at det snart har tatt halvannen uke siden venninnen min avlyste den avtalte telefondaten vår, og hun fortsatt ikke har funnet tid å ringe (da hun avlyste skrev hun at hun skulle ringe dagen etter, på fredag fikk jeg en sms hvor hun skrev at uken hadde gått så fort med bryllupsplanlegging og skole, men at hun gjerne ringte meg i helgen, men siden jeg var opptatt på kveldene t.o.m mandag skulle hun ringe etter mandag) så jeg har fortsatt ikke fått fortalt henne om babyen.

Lei meg for at jeg på ukedagen sitter hjemme alene fordi kjæresten jobber turnus med litt kvelder, litt netter og noen dagvakter. Og selv om han jobber tidlig så holder han treninger innen kampsport mandager og onsdager, og vil helst trene styrke tirsdag og torsdag så det ser ikke ut til at han har tenkt å stikke nedom denne uka. Forrige uke så jeg ham noen få timer på torsdagen.

Det er så ensomt og tungt å i praksis være gravid alenemamma fra søndags kveld til fredags ettermiddag.

 

Tungtå ikke ha familie i nærheten, og ingen venninner som føler for å sosialisere så veldig mye.

Har en nær og god venninne her, men hun er sånn som ikke trenger å omgås så ofte, så da blir jeg liksom sittende hjemme alene stort sett hver kveld.

 

Har en skikkelig nedfordag i dag, hvor alt bare er tungt. Har det nok ikke så ille som det høres ut i innlegget, men det føles så ille akkurat i dag.

Dumme hormoner!

 

Som jeg forklarte til en; Graviditet er akkurat som fylla. Det reparerer ingenting, forsterker bare det hunøret du er i. Er du glad, blir du overlykkelig, er du trist, går verden i tusen knas.

 

Hormoner, naturens naturlige vodka.

Trenger ikke være gravid for å bli nedfor av den situasjonen du er i... Det høres ensomt ut! Men hva med å komme seg ut på litt trening eller noe selv? Er du i form til sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulvemamma: På tross av det triste innlegget ditt, fikk du meg til å le godt da jeg leste:  Graviditet er som fylla, og at hormoner er naturens vodka! TUSEN takk for at du satt ord på måten jeg har følt meg den siste måneden!!!!!! Føler at jeg går rundt og har "ekstreme" følelser hele tiden. Enten er alt perfekt og fantastisk, eller så er alt jævlig og trist og ensomt. 

 

Har også følt meg utrolig ensom den siste tiden siden samboeren har begynt i ny jobb, og er mye borte. I tillegg er det jo utrolig trist når man ikke føler at vennene er der for deg! Har du sendt melding til hun venninnen? Tror jeg hadde ringt henne selv, dersom hun ikke fikk ut fingern snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Jeg savner Østfold! Bodde der mange år, og nettopp slik husker jeg folka fra Østlandet. <3

Takk Makemyday!

 

Jeg har alltid likt å trene, og trente kickboxing 2-4 ganger i uka før jeg ble gravid.

Hadde ikke drevet med det så lenge, men var fantastisk miljø, og det gav meg så mye sosialt.

Har slitt veldig med ene hofta etter jeg ble gravid, så har ikke fått trent. Kampsport er nok uansett uaktuelt på en stund, men tenkte å stikke innom og hilse på gjengen i morgen eller på mandag.

 

Hjalp med en prat med kjæresten, og da jeg la på så hadde jeg faktisk fått melding fra bestekameraten hans og kona, hvor de gratulerte med graviditeten og at vi måtte finne på noe igjen snart. Gjorde meg utrolig glad!

Kjæresten har heldigvis utrolig koselige venner, han er bare ikke like sosialt anlagt som meg. :)

Men han foreslo selv at vi skulle se å få gjort noe sosialt igjen snart, slik at jeg fikk sett litt folk.

 

Takk, dere herlige damer! Jeg er nok en del ensom, siden jeg ikke kjenner så mange her (og naboene er gærne (seriøst, de er det. Ringer politiet fordi de er uenige om snømåking osv) så jeg vil ikke omgås de så mye), men snart er det jo flytting, da blir jeg ikke så mye alene, og om jeg er heldig så finner jeg kanskje en ny venn i det nye nabolaget?

Noen ganger trenger man bare en liten oppmuntring, og litt påfyll av pågangsmot, så ser man litt mer muligheter enn begrensninger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal i bryllup til henne om en måned, så om hun ikke har fått ut fingeren innen søndag så sender jeg en mms med ul-bildet og skriver "Hei snuppa! Håper det går greit at jeg tar med en ekstra gjest i juni? <3"

Håper hun får et bittelite stikk av dårlig samvittighet som ikke har hatt tid til en enkel telefonsamtale engang, men mest at hun blir glad på mine vegne og kanskje får litt fart på telefonsamtalen. :)

 

Hun jobber en del kveld, og har selv en liten frøken å legge, så er enklere om hun ringer meg. :)

Det er ikke trass at jeg ikke ringer, mer at jeg ikke vil trenge meg på, spesielt siden hun skriver konkret at hun skal ringe. :)

Jeg tror det ordner seg, hun har bare litt mye bryllup i hodet akkurat nå.

 

Neste år på sensommeren så er det kanskje jeg som er helt lost i bryllupsforberedelsene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sunnisol, mipmipmip
2. Nummer2.2014, spire.nr.2<3
3. DrømmeSofie, Toolose
4. JeanetteMarie
5. AlexandraMedMirakeliMagen
6. Tuppen85
7. Silhouette
8. illyheart, tikl
9. Bonusmamma, MammaMia, Malv
10. Håpet om nr 3 :-), Makemyday
11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth
12. AKO91, Optatium
13. Snurrballong, Limona, Gi89
14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78, frø-i-magen
15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen, Ulvemamma, Bifrost
16. Pixxi, sminth, Ina-83, Tryllepike
17. VurdererBaby
18.Solstråle86
19. Milli, Coccobahhia
20. Sirimalen, prøvestadiet, RosaParasoll
21.
22.Yasmin❤hvor er du lille spire❤, Eliamali
23. lykkeligravid2, Mrs meg, Abcsilje
24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89
25. To små troll
26.
27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone
28. Novemberlykke
29. Ponkepenk, bellina
30. Frupedersen, Challe

 

Jeg bare flytta meg oppover på lista jeg, ble jo satt fram på UL for en uke siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har ennå vondt i magen etter middagen. Spiste vanlig porsjon, og så mye taklet ikke magen.

Spiste litt for fort, så merket ikke at det var fullt fordi jeg var så sulten da jeg begynte. :/

Flere enn meg som har litt bh-problemer? Spilene og den nederste delen av bh'en havner liksom inni en "brett" under puppene. Huden som ligger over ribbebeina bretter seg liksom utenpå. Kan ikke ha bh'en løsere heller, før da henger den løst. Kan ikke droppe bh'en på jobb heller, men det er det første jeg gjør når jeg kommer hjem. :P

Jeg får stort sett vondt i magen rett etter middag hver eneste dag. Jo mer jeg spiser jo verre er det. Det er verre med kjøtt enn med fisk. I dag hadde vi fiskeboller og det gikk greit, men det kan jo være tilfeldig... Ikke noe hyggelig med mageknip og medfølgende gass... ;)

 

 

Bh-er er et megaproblem her også. Må få meg noen i størrelse oldemor pronto! Er litt merkelig å ikke kjenne igjen sine egne mugger...og kropp for den saks skyld;)

Jeg får også vondt i magen etter måltider, helt akutt noen ganger, og må løpe på do. Mener å huske at jeg var sånn i det første svangerskapet mitt også, men det er noen år siden nå, så man glemmer litt med tiden :-/

Kjøpte meg en ny bh forrige uke, en str. Større enn vanlig. Den var helt fin når jeg prøvde den, men etter å ha brukt den noen timer, så hadde jeg fått skikkelige røde merker i huden pga. At den var for liten likevel :-( husker jeg måtte stadig kjøpe nye bh' er i forrige svangerskap også...t.o.m. Jentungen på 10 år, kommenterte at puppene mine hadde blitt større :-/

 

Jeg har gått tilbake til sports-bh'ene mine jeg. Vanlig bh med spiler takler jeg ikke. Og jeg kan kun bruke de gamle og utvaska og slafsete sportsbh'ene. De er myke og litt løse. Det må IKKE stramme, så sånn sett er det jo litt håpløst - blir ikke mye støtte her i gården. Men seriøst - skal de bli *mye* større nå liksom? Kan det ikke roe seg litt snart? Jeg syns puppene er mer enn nok frampå allerede. Blæ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh! Jeg savner Østfold! Bodde der mange år, og nettopp slik husker jeg folka fra Østlandet. <3

Takk Makemyday!

 

Jeg har alltid likt å trene, og trente kickboxing 2-4 ganger i uka før jeg ble gravid.

Hadde ikke drevet med det så lenge, men var fantastisk miljø, og det gav meg så mye sosialt.

Har slitt veldig med ene hofta etter jeg ble gravid, så har ikke fått trent. Kampsport er nok uansett uaktuelt på en stund, men tenkte å stikke innom og hilse på gjengen i morgen eller på mandag.

 

Hjalp med en prat med kjæresten, og da jeg la på så hadde jeg faktisk fått melding fra bestekameraten hans og kona, hvor de gratulerte med graviditeten og at vi måtte finne på noe igjen snart. Gjorde meg utrolig glad!

Kjæresten har heldigvis utrolig koselige venner, han er bare ikke like sosialt anlagt som meg. :)

Men han foreslo selv at vi skulle se å få gjort noe sosialt igjen snart, slik at jeg fikk sett litt folk.

 

Takk, dere herlige damer! Jeg er nok en del ensom, siden jeg ikke kjenner så mange her (og naboene er gærne (seriøst, de er det. Ringer politiet fordi de er uenige om snømåking osv) så jeg vil ikke omgås de så mye), men snart er det jo flytting, da blir jeg ikke så mye alene, og om jeg er heldig så finner jeg kanskje en ny venn i det nye nabolaget?

Noen ganger trenger man bare en liten oppmuntring, og litt påfyll av pågangsmot, så ser man litt mer muligheter enn begrensninger. :)

Jeg kjenner meg ganske greit igjen i det du skriver, selv om jeg bor sammen med mannen min. Jeg kjenner heller ingen her hvor vi bor, og har alle vennene mine i Oslo, som er en times kjøring unna. Merkelig hvor stor avstand en time med bil eller buss plutselig blir.. Jeg hadde vel forsåvidt en skikkelig hormonutblåsning angående dette temaet i 1.trimester-gruppa når jeg tenker meg om.

Flott sammneligning av fylla og graviditet :D

Bra at du føler deg bedre igjen, det er som du sier - noen ganger trenger man bare en liten oppmuntring :)  Og så går det seg helt sikkert til! Er det byggefelt eller tilsvarende du flytter til? Der burde det jo være mulig å bli kjent med noen i nabolaget :) Og så har man jo disse mystiske barselgruppene da, som jeg har hørt om. Hehe. Her i bygda hvor jeg bor tror jeg nok det er den beste måten å bli kjent med andre på, når man ikke er 12 år og går på dansing liksom - eller jobber som avløser!

Endret av _Bifrost_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal i bryllup til henne om en måned, så om hun ikke har fått ut fingeren innen søndag så sender jeg en mms med ul-bildet og skriver "Hei snuppa! Håper det går greit at jeg tar med en ekstra gjest i juni? <3"

Håper hun får et bittelite stikk av dårlig samvittighet som ikke har hatt tid til en enkel telefonsamtale engang, men mest at hun blir glad på mine vegne og kanskje får litt fart på telefonsamtalen. :)

 

Hun jobber en del kveld, og har selv en liten frøken å legge, så er enklere om hun ringer meg. :)

Det er ikke trass at jeg ikke ringer, mer at jeg ikke vil trenge meg på, spesielt siden hun skriver konkret at hun skal ringe. :)

Jeg tror det ordner seg, hun har bare litt mye bryllup i hodet akkurat nå.

 

Neste år på sensommeren så er det kanskje jeg som er helt lost i bryllupsforberedelsene. ;)

Folk som planlegger bryllup har jo en tendenes til å forsvinne litt! Er litt morsomt, siden jeg også skal i bryllup til en venninne om en månede, og på utdrikningslag i tillegg. Var jo ganske viktig for meg å si ifra om graviditeten før den tid, og hun har vært helt umulig å få tak i den siste tiden. Hver gang vi hadde en avtale ble den avlyst. Etter mye om og men tvang jeg henne til å møte meg etter jobb på lørdag, sånn at jeg fikk sagt det til henne face to face! haha.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er graviiiid! Det gikk opp for meg når jeg fikk helsekort for gravide på første ordinære kontroll i dag :-) Og det til tross for at jeg er 14 uker på vei, magen ikke lar seg skjule, og vi har vært på 3 UL'er allerede. Så langt som å få det papiret har jeg jo ikke vært siden i 2001, så det ble faktisk en større greie enn alle andre sjekker og bekreftelser jeg har fått så langt. Så rart :) 

 

Prøvde forresten bunaden (eller rettere Senjadrakten) min i går, og det går, akkurat. Gubben utbrøt: "oj, du ser jammen gravid ut". Ehm, tja :P Men det går, for vesten sitter såpass høyt at det er plass til magen i stakken. Men den buler godt da, så jeg er glad vi har gått ut offentlig, så jeg slipper å bortforklare det med mye is og kaker ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på legekontroll i går og fikk høre hjertelyden igjen for 2. gang! En helt fantastisk følelse...💜 Er 15+4 og teller med til OUL om 2,5 uke!👏 Jeg kjenner fortsatt ikke noe til baby, men har litt kynnere og endel stikninger i nedre del av magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg egentlig har sykt mye å gjør på jobb, så tok jeg like greit å lagde et lite "dikt" til rugekassa, får å bøte litt på all klagingen min. :P

 

Du kjære rare kroppen min

En liten bønn fra eier'n din

Puppene er store nok

Jeg er et mareritt for enhver kokk

Det jeg bestilte den gang da

Det vil jeg ikke lenger ha

Bestiller gjerne mat for fem

Men orker ikke spise den

Og det jeg spiser, naturlig vis

Blir visst gjort om kun til fis

For doen den blir aldri full

I magen er det bare tull

Og humøret mitt, hva kan jeg si?

Jeg gråter selv når jeg er bli'

Jeg raser nå for det du sa

Selv om sist du sa det ble jeg gla

Jeg er nok ikke enkel nei

Og innimellom blir jeg lei

Men selv om jeg nå må klage litt

Takker jeg for slitet ditt

For gaven som du lar meg få

Å kunne bære frem vakre små

Et underverk du i meg skaper

Da er det verdt all fising og raper

Du er vidunderlig, sterk og fin

Du kjære, rare kroppen min…

 

 

Lenge leve hverdagspoeten! Så får man litt å le av i det minste. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er graviiiid! Det gikk opp for meg når jeg fikk helsekort for gravide på første ordinære kontroll i dag :-) Og det til tross for at jeg er 14 uker på vei, magen ikke lar seg skjule, og vi har vært på 3 UL'er allerede. Så langt som å få det papiret har jeg jo ikke vært siden i 2001, så det ble faktisk en større greie enn alle andre sjekker og bekreftelser jeg har fått så langt. Så rart :)

 

Prøvde forresten bunaden (eller rettere Senjadrakten) min i går, og det går, akkurat. Gubben utbrøt: "oj, du ser jammen gravid ut". Ehm, tja :P Men det går, for vesten sitter såpass høyt at det er plass til magen i stakken. Men den buler godt da, så jeg er glad vi har gått ut offentlig, så jeg slipper å bortforklare det med mye is og kaker ;)

Gratulerer! ;):D hehe, skjønner den følelsen. Jeg har begynt å kjenne små flaksebevegelser, og første gangen ble jeg litt sånn "shit, det ER noe inni der jo!!" Til tross for at jeg nettopp har vært på ul og sett en liten sprellert.

 

Bunad ja.. Jeg prøvde vesten for noen uker siden, da gikk den akkurat igjen. Men hvordan ståa er nå, det er en annen sak. Uansett SKAL jeg ha bunad på lørdag! Jeg har heldigvis litt samme type som deg, vesten sitter såpass høyt at det er plass til mage i stakken under ;) Uansett så blir det nok litt selvpining, stakken er så tung at jeg får vondt i ryggen til vanlig når jeg ikke er gravid.. Får trøstespise et par ekstra is :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg egentlig har sykt mye å gjør på jobb, så tok jeg like greit å lagde et lite "dikt" til rugekassa, får å bøte litt på all klagingen min. :P

 

Du kjære rare kroppen min

En liten bønn fra eier'n din

Puppene er store nok

Jeg er et mareritt for enhver kokk

Det jeg bestilte den gang da

Det vil jeg ikke lenger ha

Bestiller gjerne mat for fem

Men orker ikke spise den

Og det jeg spiser, naturlig vis

Blir visst gjort om kun til fis

For doen den blir aldri full

I magen er det bare tull

Og humøret mitt, hva kan jeg si?

Jeg gråter selv når jeg er bli'

Jeg raser nå for det du sa

Selv om sist du sa det ble jeg gla

Jeg er nok ikke enkel nei

Og innimellom blir jeg lei

Men selv om jeg nå må klage litt

Takker jeg for slitet ditt

For gaven som du lar meg få

Å kunne bære frem vakre små

Et underverk du i meg skaper

Da er det verdt all fising og raper

Du er vidunderlig, sterk og fin

Du kjære, rare kroppen min…

 

 

Lenge leve hverdagspoeten! Så får man litt å le av i det minste. ;)

Den synes jeg var super !! :-) Kan hende jeg må låne litt ;-) Hvertfall videresende til sambo, for den var veldig beskrivende ! :-))) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Siden jeg egentlig har sykt mye å gjør på jobb, så tok jeg like greit å lagde et lite "dikt" til rugekassa, får å bøte litt på all klagingen min. :P

 

Du kjære rare kroppen min

En liten bønn fra eier'n din

Puppene er store nok

Jeg er et mareritt for enhver kokk

Det jeg bestilte den gang da

Det vil jeg ikke lenger ha

Bestiller gjerne mat for fem

Men orker ikke spise den

Og det jeg spiser, naturlig vis

Blir visst gjort om kun til fis

For doen den blir aldri full

I magen er det bare tull

Og humøret mitt, hva kan jeg si?

Jeg gråter selv når jeg er bli'

Jeg raser nå for det du sa

Selv om sist du sa det ble jeg gla

Jeg er nok ikke enkel nei

Og innimellom blir jeg lei

Men selv om jeg nå må klage litt

Takker jeg for slitet ditt

For gaven som du lar meg få

Å kunne bære frem vakre små

Et underverk du i meg skaper

Da er det verdt all fising og raper

Du er vidunderlig, sterk og fin

Du kjære, rare kroppen min…

 

 

Lenge leve hverdagspoeten! Så får man litt å le av i det minste. ;)

Den synes jeg var super !! :-) Kan hende jeg må låne litt ;-) Hvertfall videresende til sambo, for den var veldig beskrivende ! :-))) 

 

Imponerende poesi!  :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er graviiiid! Det gikk opp for meg når jeg fikk helsekort for gravide på første ordinære kontroll i dag :-) Og det til tross for at jeg er 14 uker på vei, magen ikke lar seg skjule, og vi har vært på 3 UL'er allerede. Så langt som å få det papiret har jeg jo ikke vært siden i 2001, så det ble faktisk en større greie enn alle andre sjekker og bekreftelser jeg har fått så langt. Så rart :)

Prøvde forresten bunaden (eller rettere Senjadrakten) min i går, og det går, akkurat. Gubben utbrøt: "oj, du ser jammen gravid ut". Ehm, tja :P Men det går, for vesten sitter såpass høyt at det er plass til magen i stakken. Men den buler godt da, så jeg er glad vi har gått ut offentlig, så jeg slipper å bortforklare det med mye is og kaker ;)

Gratulerer! ;):D hehe, skjønner den følelsen. Jeg har begynt å kjenne små flaksebevegelser, og første gangen ble jeg litt sånn "shit, det ER noe inni der jo!!" Til tross for at jeg nettopp har vært på ul og sett en liten sprellert.

Bunad ja.. Jeg prøvde vesten for noen uker siden, da gikk den akkurat igjen. Men hvordan ståa er nå, det er en annen sak. Uansett SKAL jeg ha bunad på lørdag! Jeg har heldigvis litt samme type som deg, vesten sitter såpass høyt at det er plass til mage i stakken under ;) Uansett så blir det nok litt selvpining, stakken er så tung at jeg får vondt i ryggen til vanlig når jeg ikke er gravid.. Får trøstespise et par ekstra is :P

men hva med vesten? jeg har ikke sjans til å få lukket den, da puppene mine har blitt døds store..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg er graviiiid! Det gikk opp for meg når jeg fikk helsekort for gravide på første ordinære kontroll i dag :-) Og det til tross for at jeg er 14 uker på vei, magen ikke lar seg skjule, og vi har vært på 3 UL'er allerede. Så langt som å få det papiret har jeg jo ikke vært siden i 2001, så det ble faktisk en større greie enn alle andre sjekker og bekreftelser jeg har fått så langt. Så rart :)

Prøvde forresten bunaden (eller rettere Senjadrakten) min i går, og det går, akkurat. Gubben utbrøt: "oj, du ser jammen gravid ut". Ehm, tja :P Men det går, for vesten sitter såpass høyt at det er plass til magen i stakken. Men den buler godt da, så jeg er glad vi har gått ut offentlig, så jeg slipper å bortforklare det med mye is og kaker ;)

Gratulerer! ;):D hehe, skjønner den følelsen. Jeg har begynt å kjenne små flaksebevegelser, og første gangen ble jeg litt sånn "shit, det ER noe inni der jo!!" Til tross for at jeg nettopp har vært på ul og sett en liten sprellert.

Bunad ja.. Jeg prøvde vesten for noen uker siden, da gikk den akkurat igjen. Men hvordan ståa er nå, det er en annen sak. Uansett SKAL jeg ha bunad på lørdag! Jeg har heldigvis litt samme type som deg, vesten sitter såpass høyt at det er plass til mage i stakken under ;) Uansett så blir det nok litt selvpining, stakken er så tung at jeg får vondt i ryggen til vanlig når jeg ikke er gravid.. Får trøstespise et par ekstra is :P

men hva med vesten? jeg har ikke sjans til å få lukket den, da puppene mine har blitt døds store..

Hva slags lukking er det på vesten din? Min har hekter, og jeg har funnet ut at jeg kan komme unna med å ha de to øverste åpne - siden det er puppespreng av en annen dimensjon her i gården også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg er graviiiid! Det gikk opp for meg når jeg fikk helsekort for gravide på første ordinære kontroll i dag :-) Og det til tross for at jeg er 14 uker på vei, magen ikke lar seg skjule, og vi har vært på 3 UL'er allerede. Så langt som å få det papiret har jeg jo ikke vært siden i 2001, så det ble faktisk en større greie enn alle andre sjekker og bekreftelser jeg har fått så langt. Så rart :)

Prøvde forresten bunaden (eller rettere Senjadrakten) min i går, og det går, akkurat. Gubben utbrøt: "oj, du ser jammen gravid ut". Ehm, tja :P Men det går, for vesten sitter såpass høyt at det er plass til magen i stakken. Men den buler godt da, så jeg er glad vi har gått ut offentlig, så jeg slipper å bortforklare det med mye is og kaker ;)

Gratulerer! ;):D hehe, skjønner den følelsen. Jeg har begynt å kjenne små flaksebevegelser, og første gangen ble jeg litt sånn "shit, det ER noe inni der jo!!" Til tross for at jeg nettopp har vært på ul og sett en liten sprellert.

Bunad ja.. Jeg prøvde vesten for noen uker siden, da gikk den akkurat igjen. Men hvordan ståa er nå, det er en annen sak. Uansett SKAL jeg ha bunad på lørdag! Jeg har heldigvis litt samme type som deg, vesten sitter såpass høyt at det er plass til mage i stakken under ;) Uansett så blir det nok litt selvpining, stakken er så tung at jeg får vondt i ryggen til vanlig når jeg ikke er gravid.. Får trøstespise et par ekstra is :P

men hva med vesten? jeg har ikke sjans til å få lukket den, da puppene mine har blitt døds store..

Hva slags lukking er det på vesten din? Min har hekter, og jeg har funnet ut at jeg kan komme unna med å ha de to øverste åpne - siden det er puppespreng av en annen dimensjon her i gården også.

det er hekter her også, men de hektene er også over puppene, og på topprn av vesten må man ha en sølyerosett, så har ikke sjans til å lukke igjen der. men, jeg har aldri justert bunaden min etter at jeg fikk den som 15åring eller, så kanskje ikke så rart at det ikke er plass til gravidpupper og noen kg ekstra siden den gang ;) meeen, skal ikke sy den ut. så da får jeg slanke mg til neste 17mai ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Jeg er graviiiid! Det gikk opp for meg når jeg fikk helsekort for gravide på første ordinære kontroll i dag :-) Og det til tross for at jeg er 14 uker på vei, magen ikke lar seg skjule, og vi har vært på 3 UL'er allerede. Så langt som å få det papiret har jeg jo ikke vært siden i 2001, så det ble faktisk en større greie enn alle andre sjekker og bekreftelser jeg har fått så langt. Så rart :)

Prøvde forresten bunaden (eller rettere Senjadrakten) min i går, og det går, akkurat. Gubben utbrøt: "oj, du ser jammen gravid ut". Ehm, tja :P Men det går, for vesten sitter såpass høyt at det er plass til magen i stakken. Men den buler godt da, så jeg er glad vi har gått ut offentlig, så jeg slipper å bortforklare det med mye is og kaker ;)

Gratulerer! ;):D hehe, skjønner den følelsen. Jeg har begynt å kjenne små flaksebevegelser, og første gangen ble jeg litt sånn "shit, det ER noe inni der jo!!" Til tross for at jeg nettopp har vært på ul og sett en liten sprellert.

Bunad ja.. Jeg prøvde vesten for noen uker siden, da gikk den akkurat igjen. Men hvordan ståa er nå, det er en annen sak. Uansett SKAL jeg ha bunad på lørdag! Jeg har heldigvis litt samme type som deg, vesten sitter såpass høyt at det er plass til mage i stakken under ;) Uansett så blir det nok litt selvpining, stakken er så tung at jeg får vondt i ryggen til vanlig når jeg ikke er gravid.. Får trøstespise et par ekstra is :P

men hva med vesten? jeg har ikke sjans til å få lukket den, da puppene mine har blitt døds store..
Hva slags lukking er det på vesten din? Min har hekter, og jeg har funnet ut at jeg kan komme unna med å ha de to øverste åpne - siden det er puppespreng av en annen dimensjon her i gården også.
det er hekter her også, men de hektene er også over puppene, og på topprn av vesten må man ha en sølyerosett, så har ikke sjans til å lukke igjen der. men, jeg har aldri justert bunaden min etter at jeg fikk den som 15åring eller, så kanskje ikke så rart at det ikke er plass til gravidpupper og noen kg ekstra siden den gang ;) meeen, skal ikke sy den ut. så da får jeg slanke mg til neste 17mai ;) hehe

Hehe, ser den. Min bunad er heller ikke endret på siden konfirmasjonen, så det er kanskje ikke sååå rart at den ikke sitter like bra akkurat i år :P

 

Men det er ikke mulig å feste sølja i skjorta i "glippen" mellom de åpne hektene øverst i vesten da? Eller vil det bare se unormalt merkelig ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...