Gå til innhold

November 2014 baby❤️

DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

De hadde ikke noe svar på hvor blødningene kom fra. Fikk bare standard-svaret om at livmoren  utvider seg, og at blodkar kan sprekke osv...  Blødningene ga seg heldigvis med en gang. Når jeg var på legevakten hadde de gitt seg allerede. Var jo livredd for det... Fikk klem av han ene sykepleieren, siden han syntes på synd på meg.. (SÅ mye gråt jeg ja....) Gråt helt til vi kom til ullevål og hun ene sykepleieren der var snill nok til å bruke doppler på meg, sånn at vi kunne høre hjertelyden. Da slappet jeg plutselig litt mer av. 

Fra nå av skal jeg rett inn til Bærum dersom noe slikt skjer igjen. Skjønner ikke hvorfor vi ikke gjorde det igår, men tror rett og slett at vi begge hadde helt panikk... Tok ikke med helsekortet eller noen ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, håper det går bra med deg Malv <3 Jeg har hatt ett par runder med blødning, som har vært sjekket, og hos meg har det kommet av at morkaken har flytta litt på seg i forbindelse med at livmoren har vokst. Så det har dannet seg små sår med tilhørende blødninger i kanten av morkaka. 

Når det gjelder det å ligge på magen er det bare å ligge så lenge en selv syns det er behagelig. Sist lå jeg på magen hele svangerskapet. Lå faktisk på magen når pleieren kom å vekte meg for å klagjøre meg til KS :-)  Babyen er like aktiv uansett stilling, men siden livmoren får litt annen fasong/stilling når man ligger på magen kjenner man sparkene bedre da. Så det betyr absolutt ikke at babyen ikke liker det eller ligger vondt. Vi bare kjenner bevegelsene bedre :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi alle forstår den panikken dere hadde Malv. Den hadde jaggu kommet hos meg og mannen også hvis noe slikt skjedde. Godt at alt var bra med dere begge to!

Her gleder vi oss alle til OUL på onsdag  :jepp: Mye veddemål i familien om det blir gutt eller jente  :rolleyes:

Noe navn har vi ikke klart ennå. Vi venter på å se om det er en tut eller ikke. 

Hvis alt er greit på OUL så drar vi på ferie til Sri Lanka neste uke. Åååh, som jeg gleder meg til å slappe av (og gjett om jeg er glad det er aircondition i huset vårt  :wink:

Det jeg er spent på til OUL (utover å få se huleboern og sjekke kjønn) er om morkaka mi har flyttet på seg så ikke den blokkerer deler av livmormunnen lenger. Har ikke lyst på KS når den tid kommer.

Ellers er det veldig mye bevegelse her og magen har kommet den. Var hos legen og det var 157 hjerteslag i minuttet. Faktisk første gang jeg hørte den lille  :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er farlig å ligge på magen nå? Ligger jo på magen når jeg sover og ikke vondt da. Men var til masasje her i spania i kveld og da lå jeg jo på magen. Og de tar ganske godt i. Sa ikke at jeg var gravid. Men bare lurer på om dette skader barnet?

Aner ikke, men mi sparker veldig om jeg leger meg på magen, så jeg tror ikke hun liker det;) du bør uansett si fra ved masasje, for det er enkelte oljer man ikke bør bruke ved graviditet. Men sånn generelt, så ligger de veldig godt beskytta inni der!

Dette var masasje uten oljer. Bare utenpå klærene. Men jeg fikk lyst å ta det igjen. Derfor jeg ble litt i tvil.

Prinsen min kjenner jeg nesten ikke :/ bare av ogtil noen sommerfugl vinger. Nesten ingen mage så det er enkelt å ligge på magen.

Sliter sånn med hodepine så jeg hadde håpt at litt masasje kunne hjelpe. Men ble usikker når de presser ganske hardt på magen :/

Jeg ligger på magen hver natt. Av og til blir det mye sparking, og da snur jeg meg bare. Jordmor sier det ikke er farlig, og at noen klarer å ligge på magen hele svangerskapet uten problemer.

Ok. Ja, man merker det nok om minsten ikke trives med det, så det regulerer seg nok selv. Min baby sparker bare jeg sitter fremovebøyd ved pulten...

Jeg synes liksom det er litt ømt nederst på magen og har tidvis litt vondt, håper og tror det bare er pga livmora som vokser og strekker seg. Ligger derfor mest på ryggen og sida. Men tror uansett ikke det er farlig, man kjenner nok på kroppen når nurket ikke trives med det. 

Jeg har også en del vond nede og på sidene. I dag har det vært skikkelig vondt på venstre side over bekkenkanten. Det er vel ligamenter og sånt som strekker seg, men behagelig er det ikke!

Godt å høre at det er flere! :) Nå har det roa seg hos meg, men merka at magen har blitt større etter at jeg gikk med vondt noen dager. Så det er nok bare alt som strekker seg og vokser! Ikke rart om man kjenner litt når man skal utvides såpass mye :P Går vel litt i rykk og napp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er farlig å ligge på magen nå? Ligger jo på magen når jeg sover og ikke vondt da. Men var til masasje her i spania i kveld og da lå jeg jo på magen. Og de tar ganske godt i. Sa ikke at jeg var gravid. Men bare lurer på om dette skader barnet?

Aner ikke, men mi sparker veldig om jeg leger meg på magen, så jeg tror ikke hun liker det;) du bør uansett si fra ved masasje, for det er enkelte oljer man ikke bør bruke ved graviditet. Men sånn generelt, så ligger de veldig godt beskytta inni der!

Dette var masasje uten oljer. Bare utenpå klærene. Men jeg fikk lyst å ta det igjen. Derfor jeg ble litt i tvil.

Prinsen min kjenner jeg nesten ikke :/ bare av ogtil noen sommerfugl vinger. Nesten ingen mage så det er enkelt å ligge på magen.

Sliter sånn med hodepine så jeg hadde håpt at litt masasje kunne hjelpe. Men ble usikker når de presser ganske hardt på magen :/

Jeg ligger på magen hver natt. Av og til blir det mye sparking, og da snur jeg meg bare. Jordmor sier det ikke er farlig, og at noen klarer å ligge på magen hele svangerskapet uten problemer.

Ok. Ja, man merker det nok om minsten ikke trives med det, så det regulerer seg nok selv. Min baby sparker bare jeg sitter fremovebøyd ved pulten...

Jeg synes liksom det er litt ømt nederst på magen og har tidvis litt vondt, håper og tror det bare er pga livmora som vokser og strekker seg. Ligger derfor mest på ryggen og sida. Men tror uansett ikke det er farlig, man kjenner nok på kroppen når nurket ikke trives med det.

Jeg har også en del vond nede og på sidene. I dag har det vært skikkelig vondt på venstre side over bekkenkanten. Det er vel ligamenter og sånt som strekker seg, men behagelig er det ikke!

Godt å høre at det er flere! :) Nå har det roa seg hos meg, men merka at magen har blitt større etter at jeg gikk med vondt noen dager. Så det er nok bare alt som strekker seg og vokser! Ikke rart om man kjenner litt når man skal utvides såpass mye :P Går vel litt i rykk og napp!

Ja, jeg syns også at magen hoppet litt ut etter noen dager med smerter. Våknet med tydeligere tut dagen etter en natt på paracett... Alt er nok normalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var glukosebelastningstesten over! Herlighet, så trøtt jeg var idag tidlig!! Gikk overraskende fort syntes jeg. Hadde gruet meg til de to timene med venting, men var heldigvis en gravid til der som var like sosial som meg, så vi satt egentlig bare og snakket i to timer, så tiden fløy!

Etter testen gikk jeg rett til nærmeste narvesen og kjøpte meg en pølse og vann! Var så tørst og sulten!  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var glukosebelastningstesten over! Herlighet, så trøtt jeg var idag tidlig!! Gikk overraskende fort syntes jeg. Hadde gruet meg til de to timene med venting, men var heldigvis en gravid til der som var like sosial som meg, så vi satt egentlig bare og snakket i to timer, så tiden fløy!

Etter testen gikk jeg rett til nærmeste narvesen og kjøpte meg en pølse og vann! Var så tørst og sulten!  :fnise:

Så godt å være ferdig med det da :-) Jeg lurer på om det er sånn at man får svar på den testen med det samme, eller må man vente ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld "in advance" for min flotte norsk heheh ;) Men er her noen som vet hvor er best at kjøpe barneutstyr i Oslo eller et annet sted i Sverige nærliggende Oslo?? Jeg har ingen idé hvor man kan shoppe fordi jeg har aldrig bodd i Norge! :P men flytter i juli! Ser mye til at kommer til Oslo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryndis: vi har handlet noe på Barnas Hus, men mest på Babyshop. Dette er kjedebutikker som du finner mange steder, blant annet Jessheim, strømmen og Oslo. Her har vi handlet vogn, bilsete, tripptrappstol.

Klær har vi handlet lite av, men det vi har er fra feks NameIt, en kjedeforretbing som finnes overalt.

Lykke til og velkommen til Norge :-)

Her lever jeg et godt liv uten å merke noe til graviditeten. En liten mage som fort kan forveksles med valk :-P det sparkes mye, særlig om kvelden, men ellers er det godt å være gravid:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å være ferdig med det da :-) Jeg lurer på om det er sånn at man får svar på den testen med det samme, eller må man vente ?

Jeg tror man kan få svar samme dag. Hun som administrerte prøven sa at resultatene var klare ikveld dersom jeg ville ha dem. Jeg skal inn til jordmorsamtale imorgen, så da skal vi diskutere resultatene! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld "in advance" for min flotte norsk heheh ;) Men er her noen som vet hvor er best at kjøpe barneutstyr i Oslo eller et annet sted i Sverige nærliggende Oslo?? Jeg har ingen idé hvor man kan shoppe fordi jeg har aldrig bodd i Norge! :P men flytter i juli! Ser mye til at kommer til Oslo!

Er mange fine steder i Oslo. Var i Sverige i helgen, og det er ikke billigere der faktisk!

Dersom du ikke har noe imot å kjøpe brukt, så anbefaler jeg finn.no. Har allerede kjøpt barnevogn og diverse der til en brøkdel av prisen det koster nytt! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har fått ømme pupper igjen. Mine er så vonde for tiden, ikke noe kjekt.

Og magen ser mer ut som jeg bare har lagt på meg, men det er nok fordi jeg har litt ekstra. Nå er jeg også på ferie og da blir jo det litt mer kos.

Har begynt å få halsbrann noe heg har fryktet, norn tips til hva man kan ta ?

Til de av dere som har vært gravide før. Har dere sammenlignet deres scangerskap med deres egen mor sine svangerskap? Jeg vet jo at ingen svangerskap er like men neg har akkurat de samme symptomene som når min mor gikk gravid med meg. Og jeg skal jo i følge den "sure" jirdmoren få gutt som jeg ikke har sett noe som helst bevis på hverken på sjerm eller bilde :( begynner faktisk å tro at det er en jente, har det virkelig på følelsen, vet ikke hvorfor hhhmmmm blir nok ny ultralyd når jeg kommer hjem (synes bare det er så unødvendig dyrt :( ) nesten sånn at jeg har lyst å gå å snakke med legen min om det.

Ser det er mange som alt har vært hos jordmor, jeg har ikke fått time før heg er 27 uker, de nektet meg time før den tid :/ synes det er skikkelig dårlig oppfølgning av en førstegangs gravid, de suer vi ikke må lese på nett men hva annet valg har jeg ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Sverige, så har du katty's babyshop i Strømstad! Der har de mye fint og det er litt billigerexenn her i Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi vært til OUL og jeg kan melde meg inn i jenteklubben  :duskedame: Alt var som det skulle være og vi fikk med bilder (kostet 70 kr). Nesa er ihvertfall tydelig  :grinele:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monson: finner ikke den dunposen jeg heller der inne, men jeg finner den når jeg er på IKEA... så kanskje den ikke ligger ute? Den er billig i alle fall.. kjøpte noen puter til 9,- stykket også, som kanskje skal brukes som fyll i babynest.

Tenker at jeg skal kjøpe bilpose.. Jeg klarer nok ikke å lage alt, haha. Aldri gjort noe slik før, så jeg håååper jeg klarer EN pose hvert fall :D

.. Her er det liv hver dag <3 ikke mye, men mest om kveldingen, som regel til samme tid. Magen kommer seg, men den er absolutt ikke stor. veldig guttekul da, bare rett foran på magen  :fnise:
Har passert fem fullgåtte måneder nå, jøie meg som tiden flyr :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, i dag har jeg koset meg! Gått gjennom 8-10 esker med klær etter meg og etter han som nå er 12. Har jo tatt vare på rubbel og bit, selv småslitne strømpebukser og sokker som mangler kompis :-p Så det ble et bærenett til søppelboksen, og to digre esker til asylmottaket/fretex. Og fortsatt har jeg da en full kommode med nyfødtklær+ull, en skuff med sengtøy, en med håndduker og pledd, en diger plastboks med 3-6mnd-klær både til gutt og jente, en bananeske med jenteklær opp til ett år, to med gutteklær, og tre esker med div 1-5 års klær, bla fullt blånisseutstyr, ekte bunader, nesnalobber og ulltøy. Endelig kom samlergenet mitt til nytte. Og det beste er jo ullklærne etter meg, strikket på slutten av 70-tallet. Fint lite rosa der kan man si ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, i dag har jeg koset meg! Gått gjennom 8-10 esker med klær etter meg og etter han som nå er 12. Har jo tatt vare på rubbel og bit, selv småslitne strømpebukser og sokker som mangler kompis :-p Så det ble et bærenett til søppelboksen, og to digre esker til asylmottaket/fretex. Og fortsatt har jeg da en full kommode med nyfødtklær+ull, en skuff med sengtøy, en med håndduker og pledd, en diger plastboks med 3-6mnd-klær både til gutt og jente, en bananeske med jenteklær opp til ett år, to med gutteklær, og tre esker med div 1-5 års klær, bla fullt blånisseutstyr, ekte bunader, nesnalobber og ulltøy. Endelig kom samlergenet mitt til nytte. Og det beste er jo ullklærne etter meg, strikket på slutten av 70-tallet. Fint lite rosa der kan man si ;-)

Har du sett denne siden hvor man får kjøpt yttertrekk til voksiposen? :)

http://www.ullkorga.no/index.php?page_id=378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma er ei skikkelig håndarbeidsdame og hun har tatt vare på de lekreste plagg etter meg, som alle er hjemmestrikka og hjemmesydde. Fargene fra 70-tallet er jo midt i blinken! Favoritten min er en grønn strikket kjole med hvite detaljer og tilhørende bleiebukse :) Men hun har også blant annet sydd en nydelig kåpe og en orange kjole. Foreldrene mine har 5 barnebarn, alle er gutter! Men nå kommer altså veslejenta... Gleder meg til å bruke alle disse lekre tingene :)

Jeg har altså tre gutter fra før og har alltid lengtet etter å få kjøpe klær og pynte ei jente, men til min store forskrekkelse har jeg oppdaget at jeg ikke liker rosa og lilla... Her blir det kjoler i blått, brunt, hvitt, grønt osv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen!

Var hos jordmor igår og hadde en samtale angående blødninger jeg hadde i helgen. Fikk beskjed om at hun ikke anbefalte meg å dra til Italia om to uker, men at det var opp til meg. Hun sa rett ut at : "hadde det vært opp til meg, hadde du ikke fått lov til å dra". Så skrev hun på helsekortet mitt at hun hadde frarådet Italia tur.  Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Føler at jeg burde høre på jordmor, men samtidig føler jeg meg helt elendig som "ødelegger" ferien til samboeren min. I tillegg er det jo ikke jeg som har betalt ferien engang, og tanken på at foreldrene hans kanskje ikke får tilbake de pengene gir meg skikkelig skyldfølelse... 

Var jo i mexico i April, og endte jo opp på sykehuset der. Vil ikke at det samme skal skje igjen. Dersom jeg hadde hatt en blødning i Italia (som den jeg hadde i helgen) hadde jeg i tillegg freaket helt ut.

Lurer litt på hva dere tenker rundt dette? Hadde dere dratt, eller blitt hjemme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen!

Var hos jordmor igår og hadde en samtale angående blødninger jeg hadde i helgen. Fikk beskjed om at hun ikke anbefalte meg å dra til Italia om to uker, men at det var opp til meg. Hun sa rett ut at : "hadde det vært opp til meg, hadde du ikke fått lov til å dra". Så skrev hun på helsekortet mitt at hun hadde frarådet Italia tur.  Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Føler at jeg burde høre på jordmor, men samtidig føler jeg meg helt elendig som "ødelegger" ferien til samboeren min. I tillegg er det jo ikke jeg som har betalt ferien engang, og tanken på at foreldrene hans kanskje ikke får tilbake de pengene gir meg skikkelig skyldfølelse... 

Var jo i mexico i April, og endte jo opp på sykehuset der. Vil ikke at det samme skal skje igjen. Dersom jeg hadde hatt en blødning i Italia (som den jeg hadde i helgen) hadde jeg i tillegg freaket helt ut.

Lurer litt på hva dere tenker rundt dette? Hadde dere dratt, eller blitt hjemme?

Jeg hadde blitt hjemme. Reise kan man jo gjøre ved senere anledninger. I denne situasjonen ville jeg tenkt mest på meg selv og babyen i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt vogn i dag. Så at de nye 2015 modellene til Emmaljunga har kommet på forhåndsvisning, ( noe jeg har ventet lenge på) men ble skuffet. Var en tur for å se på vogner i babybutikken, og da hadde de fått en feilsending med Brio, som de ikke hadde bestilt. Disse solgte de da ut med 2000,- i avslag. Var helt nye vogner fra årets kolleksjon. Hadde bestemt meg for blå vogn denne gangen, og de hadde to blå og to svarte vogner til den prisen. Betalte 4990,- for komplett duo vogn:-) Litt impuls, men jeg sitter med en god følelse nå, og angrer ikke. Gleder meg til å trille den:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen!

Jeg hadde tatt meg en tur til legen og hørt hva hun/han sa. Da kan du jo eventuelt få sykemelding også, slik at du kan få igjen det dere taper på reiseforsikringen. Hele familien vil vel at det skal gå bra med deg og barnet, så du møter sikkert forståelse hos samboer og svigers:)

Men på hvilket grunnlag mente jordmor at du burde bli hjemme? Jeg trodde du hadde fått beskjed om at alt var ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Makemyday og Bamsemams74! :) 

Jeg tror nok at jeg blir hjemme, er bare utrolig frustrerende siden jeg hadde gledet meg så mye til Italia. Svigers har jo selvfølgelig full forståelse, men jeg syntes det er vanskelig å tenke på at de har betalt så mye for en ferie vi ikke blir med på! :( 

Jordmor mente at det var grunn til å bli hjemme, siden jeg har hatt blødninger. Jeg vil bare ikke ende opp på sykehus i Italia.. huff.. Vet ikke hva jeg kommer til å gjøre jeg! Helt lost.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei damer😊 var på ul den 25juni, og her blir det en jente til 💝

Så slipper å tenke på så alt for mye shopping 😊

Reiser til Danmark imorgen på ferie. Noen som aner hva det koster for en 3D ul der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Noen av dere som har vært med eller hørt om noen som har fått oppgitt feil kjønn på oul?

Jeg hadde jo som sagt en elendig jordmor. Og ikke fikk vi se noe på skjermen som kunne vise at det var ett barn..

Jordmoe sa at det ble gutt og viste verken noe som helst eller snakket noe mer om dette.

Jeg er begynt å bli meeeeeget i tvil. Ikke at det betyr så mye men.

Kan jordmor ta feil?

Denne jordmoren virket ikke engasjert i det hele tatt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...