Gå til innhold

Oktober 2014


Sokkedyret

Anbefalte innlegg

jeg er også med ;) jeg hadde bare gitt gruppa litt opp;( termin 4 okt :) ikke på på Fjes:)

blitt 100 % sykemeldt siste uka... alle dårlige symptomer har så gitt seg.. hviler og går tur... passer på å ha bena hevet gjennom dagen:) og spiser sunt gjennom dagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er inne her og leser en del her jeg også :) Er som de andre sier mye mer aktivitet på facebookgruppen og jeg føler, for min del, at det er lettere å holde oversikten der inne :)

 

Formen her er fortsatt like bra, har ikke vært kvalm eller dårlig i det hele tatt. Er 19 uker i dag, skal på oul på onsdag og gleder meg veldig til det :) Så spent på hva som befinner seg i magen! :) Har forresten ikke fått noe særlig mage, bare pitteliten kul nedenfor navlen. Så de vanlige klærne passer fortsatt fint, enn så lenge ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet 1 gravidbukse på hm som er amazing god! Der går ikke det ekstra stoffet for langt opp (så flere andre bukser gjør), men det går sånn helt perfekt (for min del) :) de andre buksene må jeg brette ned stoffet, for det går jo helt opp til puppene mine :P ellers fant jeg en kjempe god bukse på mamalicous (pieces sitt gravidmerke) som er som en tights, men den e tykk som e bukse, drit digg å gå i :)

 

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13. FrøkenUgla

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24. Mamsen vil ha nr2!

25.

26.

27. Bearplace

28. Sørlandskjerringa

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet 1 gravidbukse på hm som er amazing god! Der går ikke det ekstra stoffet for langt opp (så flere andre bukser gjør), men det går sånn helt perfekt (for min del) :) de andre buksene må jeg brette ned stoffet, for det går jo helt opp til puppene mine :P ellers fant jeg en kjempe god bukse på mamalicous (pieces sitt gravidmerke) som er som en tights, men den e tykk som e bukse, drit digg å gå i :)

 

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13. FrøkenUgla

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24. Mamsen vil ha nr2!

25.

26.

27. Bearplace

28. Sørlandskjerringa

29.

30.

31.

Woopsi - så ikke at det var kommet en by side. Her er oppdatert :)

 

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9. Caliope

10. Kristin92

11.

12.

13. FrøkenUgla

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24. Mamsen vil ha nr2!

25.

26.

27. Bearplace, Bamsemams74

28. Sørlandskjerringa

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hoppet i det og bestilt en blå chinos fra Ellos og en lysegrå bommulsbukse fra Happymum. Skal gi dere en anmeldelse av kvaliteten når de ankommer:) Det blir jo litt ekstra vanskelig når vi må ha klær for både vår, sommer og høst! Vi må liksom både ha varme klær og shorts...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg titter innom her ofte og snikleser litt,men må ærlig innrømme det er enklere følge med på face gruppen med tanke på oppdateringer osv.kjekt bli kjent med alle på et litt mer privat nivå også! For min del som er 17+0 i dag,så lever jeg i tights fra cubus,behagelig og god plass i ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm., kanskje verdt å prøve h&m en gang til da Sørlandskjerringa, viss ikke anmeldelsen fra Ellos er bra:-) Har kjøpt bukser på Ellos før men kjenner jeg erusikker på str nå..

 

Og ellers; har vært på oul i dag og alt sto bra til med minien, som en dog ikke var så fotogen:-P Snudde rumpa til hele tiden, og selvom ALLLE rundt har vært sikker på jente så blir det en liten gutt til:-D Fikk en liten tåre i øyekroken for håpet innerst inne på det, så da er både mor og storebror fornøyd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en liten gutt Caliope :)

 

Jeg har nettopp vært hos jordmor og fått høre hjertelyd!! Jeg har jo vært veldig bekymret hele veien så begynte faktisk å gråte litt da hun fant de fantastiske små slagene :) Så nå har jeg senket skuldrene litt og gleder meg enda mer til ul om 16 dager.

Hun målte slagene til ca 144, kanskje det blir en gutt til? Men jeg holder en liten knapp på jente fremdeles :)

Vil så gjerne ha en av hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med den kommende sønnen, Caliope! Her må vi vente helt til 3. juni på OUL, er da 19+0. Gleder oss til å finne ut om det blir gutt eller jente :) Tida frem til ta vil nok gå sakte ettersom jeg ble 100% sykemeldt med bekkenløsning i dag. Tror jeg har oppdaga det veldig tidlig og satser på at det hvertfall ikke blir verre.

 

Noen som har noen positive erfaringer med fysio når det kommer til bekkenløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har snakket masse om jente og guttenavn nå og har kommet frem til Elvira og Viljar som våre favoritter. Hva syns dere om de navnene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk begge to:-) Har svevd på en liten sky i dag. Det er rart med det, selv om det viktigste selvsagt er at babyen har det fint inni der så har man nok alltid et lite ønske den ene eller andre veien:-) Men godt at du fikk høre hjertelyden Mamsen, det er deilig beroligende:-)

Jeg haddebekkenløsning med gangvansker fra uke 8 i forrige svangerskap og muskelterapi hjalp litt på å løsne musklene. Annet tips Sørlandskjerringa; kjøp tennisballer, og plaser der det er anspent når du ligger i sengen og skal sove. Det gjør litt vondt først men løsner også opp. Har funnet de frem igjen denne gangen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har snakket masse om jente og guttenavn nå og har kommet frem til Elvira og Viljar som våre favoritter. Hva syns dere om de navnene? :)

 

Veldig fine navn begge to syns jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

vi har snakket masse om jente og guttenavn nå og har kommet frem til Elvira og Viljar som våre favoritter. Hva syns dere om de navnene? :)

 

Veldig fine navn begge to syns jeg:-)

 

Takk:) Vi vil gjerne ha litt gamle navn, da vi føler det passer til førstefødte som har et gammelt navn. Også er det vanskelig :P vi skal på oul imorgen og vil gjerne ha det klart til da, det hadde vi til førstemann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var fine gammeldagse navn Oslomama :)

Jeg har ikke tenkt på navn enda, tenker jeg skal begynne med det når vi vet hvilket kjønn det er.

Førstemann sitt navn ble bestemt ca 1 måned før termin og det ble Alexander.

Nå som han er snart 4år så synes vi at det navnet virkelig passer til han. En bastant og tøff liten mann som gjør som han vil og overhodet ikke hører på mammaen sin hehe. Kunne aldri ha tenkt meg at han hadde passet til noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har snakket masse om jente og guttenavn nå og har kommet frem til Elvira og Viljar som våre favoritter. Hva syns dere om de navnene? :)

Elsker de navnene! Men vi har dessverre barn i familien som heter det, så vi kan ikke bruke dem;) Nydelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm., kanskje verdt å prøve h&m en gang til da Sørlandskjerringa, viss ikke anmeldelsen fra Ellos er bra:-) Har kjøpt bukser på Ellos før men kjenner jeg erusikker på str nå..

 

Og ellers; har vært på oul i dag og alt sto bra til med minien, som en dog ikke var så fotogen:-P Snudde rumpa til hele tiden, og selvom ALLLE rundt har vært sikker på jente så blir det en liten gutt til:-D Fikk en liten tåre i øyekroken for håpet innerst inne på det, så da er både mor og storebror fornøyd:-)

Og gratulerer så mye med en prins;) Jeg har tre gutter fra før og det er bare supert med gutter, etter min mening;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor lang tid det tar før man får svar om OUL etter man har søkt fødeplass på Ullevål?

 

Jeg fant en veldig fin dongeribukse på H&M i min faktiske størrelse som er 36, og den sitter bra, om ikke bittelitt stor. Er lang i beina, men jeg har bare bretta opp kanten. Tror ikke jeg har lagt på meg noe særlig, men jeg får ikke lukka noen av de andre buksene så jeg bor i disse om dagen. Tror nok det var disse http://m.hm.com/no/product/99556?article=99556-A#mediaType=STILL_LIFE_FRONT

Prøvde flere av modellene, men det er mye merkelig design ute og går... Følte denne var safe og har fått en del komplimenter, folk blir nærmest sjokkert når de hører det er mammabukse, hehe :)

Jeg fikk svar veldig raskt etter at søknad om fødeplass ble sendt til Ullevål. Lurer på om det nok 1 eller max 2 uker. Fikk da innkalling til OUL i samme brev som brev om reservert fødeplass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært så veldig aktiv her inne men vil ikke være med i noen Facebook gruppe. Er 15+2 i dag med termin 29 oktober. Formen e så som så. Trøtt, kvalm og generelt sliten. Er andregangs med en gutt som akkurat e blitt 2 år. Ordinær ul slutten av måneden og veldig spent på gutt eller jente. Vil noen legge meg til terminlisten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så gøy at noen har vært på oul :) gratulerer med gutt :) veldig kos å være guttemamma:)

jeg skal på oul på ullevål tors .. er så utrolig spent :) mest på at alt er bra men også nysgjerrig på kjønn og termin:) skal føde på ullevål , håper det blir bra... fødte på riksen sist....

 

jeg har bestilt litt mammatøy på nett og noen kjoler(billige)på ebay..:) spennede å se hva jeg får i posten :) skal i tillegg i brylupp i første helg i sept. er forlover .. og må finne noe jeg kan ha på meg da... kikket på bilder på insta .. på andre som er gravide og det begynner å komme over meg hvor store vi fakisk blir... magene altså... så får se hvor fresh jeg blir i brylupp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9. Caliope
10. Kristin92
11.
12.
13. FrøkenUgla
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24. Mamsen vil ha nr2!
25.
26.
27. Bearplace, Bamsemams74
28. Sørlandskjerringa
29. Chrissymamma
30.
31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul

1.Oslomama

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9. Caliope

10. Kristin92

11.

12.

13. FrøkenUgla

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24. Mamsen vil ha nr2!

25.

26.

27. Bearplace, Bamsemams74

28. Sørlandskjerringa

29. Chrissymamma

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul
1.Oslomama, Ocean TM

2.

3.
4.
5.
6.
7.
8.
9. Caliope
10. Kristin92
11.
12.
13. FrøkenUgla
14.
15.
16.
17. Tclykkeli
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24. Mamsen vil ha nr2!
25.
26.
27. Bearplace, Bamsemams74, Jossa1986
28. Sørlandskjerringa
29. Chrissymamma
30.
31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...