Gå til innhold

Oktober 2014


Sokkedyret

Anbefalte innlegg

Herreguud jeg har ultralyd i morgen og gruer meg som en unge D: Er redd for avvik og slike ting...

Masse lykke til i morgen:-) Prøv å slapp av og sov godt, husk det går helst greit;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herreguud jeg har ultralyd i morgen og gruer meg som en unge D: Er redd for avvik og slike ting...

Lykke til :) Krysser fingrene for at alt er bra med lille bebisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Ordinær ultralyd overstått og alt bra så langt! Og herregud for en fantastisk oppfølging jeg kommer til å få fremover! Får alt jeg ønsker, keisersnitt akkurat på datoen jeg ville ha og innleggelse før ks hvis jeg vil. Får komme på ultralyd når jeg måtte ønske det, skulle det være helg, kveld eller helligdag og.

 

Jeg er helt på gråten her bare jeg tenker på hvor seriøst de tar meg.

 

Terminen ble flyttet noen dager tilbake da. Noen som kan endre terminlisten til 11.10 på meg? Sitter bare på mobilen her jeg...

Så flott da StineTh :) Kan tenke meg det var en tung bør som ble løftet av skuldrene dine der ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg halvveis i graviditeten, er så utrolig rart å tenke på at om ca 20 uker kommer jeg til å bli mamma for første gang :-) vanskelig å tenke på noe annet om dagen!

 

Hvordan er formen deres om dagen da? her er faktisk formen utrolig bra, det eneste er vel utallige do besøk iløpet av dagen og natten. Men det er vel ikke så mye å klage over akkurat :-)

 

Anonymous poster hash: e41e4...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Ordinær ultralyd overstått og alt bra så langt! Og herregud for en fantastisk oppfølging jeg kommer til å få fremover! Får alt jeg ønsker, keisersnitt akkurat på datoen jeg ville ha og innleggelse før ks hvis jeg vil. Får komme på ultralyd når jeg måtte ønske det, skulle det være helg, kveld eller helligdag og.

 

Jeg er helt på gråten her bare jeg tenker på hvor seriøst de tar meg.

 

Terminen ble flyttet noen dager tilbake da. Noen som kan endre terminlisten til 11.10 på meg? Sitter bare på mobilen her jeg...

Veldig godt å høre, og det skulle bare mangle:) Graviditet er belastende nok som det er for de fleste av oss med alle våre små bekymringer, så det er godt de gjør det de kan for å gi deg et godt svangerskap. Klart de skal ta deg seriøst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd er unnagjort og det var ei FANTASTISK oppleving!!Den vesle i magen har vore veldig aktiv i heile dag, og vi såg den fekta med både armar og bein. På eit bilde kunne vi faktisk telle fem tær på den eine foten, heilt utruleg når ein tenkjer på at han/ho berre er 20 cm. Vi bevarar spenninga og veit ikkje kjønn,storesøskna var litt irritert på oss der, men det går nok fort over :fnise: Terminen vart flytta fram to dagar til 8.oktober så eg er 19 veker idag. Alle prøvar var fine,ikkje eingong sukker i urinen!!!Trur eg må "forhandle"med jordmor for å sleppe glukosebelastninga...Det er det værste eg veit!!!Nokon andre som har tatt/skal ta glukosebeastning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ultralyd er unnagjort og det var ei FANTASTISK oppleving!!Den vesle i magen har vore veldig aktiv i heile dag, og vi såg den fekta med både armar og bein. På eit bilde kunne vi faktisk telle fem tær på den eine foten, heilt utruleg når ein tenkjer på at han/ho berre er 20 cm. Vi bevarar spenninga og veit ikkje kjønn,storesøskna var litt irritert på oss der, men det går nok fort over :fnise: Terminen vart flytta fram to dagar til 8.oktober så eg er 19 veker idag. Alle prøvar var fine,ikkje eingong sukker i urinen!!!Trur eg må "forhandle"med jordmor for å sleppe glukosebelastninga...Det er det værste eg veit!!!Nokon andre som har tatt/skal ta glukosebeastning?

Åh.....så spennende. Har begynt å glede meg jeg også. Skal til UL på torsdag :-)

Jeg skal også ta glukosebeastningtest i slutten av juni. Regner med at det går greit :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd er unnagjort og det var ei FANTASTISK oppleving!!Den vesle i magen har vore veldig aktiv i heile dag, og vi såg den fekta med både armar og bein. På eit bilde kunne vi faktisk telle fem tær på den eine foten, heilt utruleg når ein tenkjer på at han/ho berre er 20 cm. Vi bevarar spenninga og veit ikkje kjønn,storesøskna var litt irritert på oss der, men det går nok fort over :fnise: Terminen vart flytta fram to dagar til 8.oktober så eg er 19 veker idag. Alle prøvar var fine,ikkje eingong sukker i urinen!!!Trur eg må "forhandle"med jordmor for å sleppe glukosebelastninga...Det er det værste eg veit!!!Nokon andre som har tatt/skal ta glukosebeastning?

Gleder meg til i morgen - da jeg vi på ultralyd :) Tok du med et sånn uringlass? Jeg har ikke lest noe sted at det skal være med?

 

Jeg må også ta glukose test, pga høy bmi.. Er ikke kallt inn på den enda da, men vil helst slippe :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd er unnagjort og det var ei FANTASTISK oppleving!!Den vesle i magen har vore veldig aktiv i heile dag, og vi såg den fekta med både armar og bein. På eit bilde kunne vi faktisk telle fem tær på den eine foten, heilt utruleg når ein tenkjer på at han/ho berre er 20 cm. Vi bevarar spenninga og veit ikkje kjønn,storesøskna var litt irritert på oss der, men det går nok fort over :fnise: Terminen vart flytta fram to dagar til 8.oktober så eg er 19 veker idag. Alle prøvar var fine,ikkje eingong sukker i urinen!!!Trur eg må "forhandle"med jordmor for å sleppe glukosebelastninga...Det er det værste eg veit!!!Nokon andre som har tatt/skal ta glukosebeastning?

Gud så herlig! Nå gleder jeg meg vanvittig til oul! Har ikke fått time før 4. juni, men skal prøve å få flyttet den litt frem, siden mannen min er bortreist på den tida. Jeg skal også ha den belastningen! Men har aldri gjort det før, så jeg aner ikke hva jeg går til...Er det ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar dere glukose-test?

 

Anonymous poster hash: dd2fd...bf1

Det er visst standard for alle over 35 og over en viss BMI fordi vi har økt risiko for svangerskapsdiabetes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

Jeg må også ta glukosebelastningstest ettersom mitt første barn var stor. Jeg tror nok ikke jeg hadde svangerskapsdiabetes da, ingenting tyder på det. Men nå tar jeg det uansett for å sjekke alt som sjekkes kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul
1.Oslomama,

   Ocean TM

   *Lykke**                              gutt
2. shari_z

    anonym                              gutt
3.
4.
5.
6.
7. Cici83                                 gutt
8. inger79
9. Caliope                               gutt

    "KlaraKu"                            jente
10. Kristin92
11. Solstråle:)

      stineTh                             gutt
12.
13. FrøkenUgla
14.
15. Embla93                            jente
16.
17. Tclykkeli
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24. Mamsen vil ha nr2!

      tanina_
25. tromsøjenta
26.
27. Bearplace

      Bamsemams74

      Jossa1986
28. Sørlandskjerringa

      trixi83
29. Chrissymamma
30.
31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh alt var bra på ultralyd! Blir jente :) Kan jeg legges til på terminliste 15 oktober? :)

Gratulerer med jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner halsbrannen kommer snikende mer og mer for hver dag som går :( Slet veldig med det i første svangerskap. Urk :( Husker jeg spiste Lovehearts som en tulling!

Noen som har andre råd mot dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå tenker jeg at jeg må nesten fortelle mine foreldre snart, men jeg vet det vil bli et sjokk for dem også. Tenkte kanskje sende dem en mail på lørdagen (de bor i USA), på 14-års dagen til vår første baby, hun som ikke fikk leve. Og snu en dag som har vært forbundet med mye sorg til en gledesdag. Høres det greit ut? Eller? Har egentlig ikke lyst å fortelle, synes det er så flaut, men må nesten det. Noen forslag?

 

Tenkte å gi en liten oppdatering.  :wink: Jeg spurte fastlegen for 2 uker siden om han kunne finne ut kjønnet fra morkakeprøven og skrive det på et kort, og så sende det til mamma (ga han ferdig frankert og adressert kort). Det synes han var litt gøy og var villig til å gjøre det. Noen dager senere var jeg på OUL og sa at jeg ikke ville vite kjønnet, noe JM mente var veldig sjeldent i dag. Etterpå begynte jeg å tenke, hva om kortet når fram til mamma med kjønn før jeg engang har fortalt henne at jeg er gravid? Så forrige uke sendte jeg en epost til henne med noen nyheter om jentene mine men en liten setning på slutten: Der én liten ting til, som du kan se på det vedlagte bildet. (Jeg sendte bildet fra OUL.)

 

Hørte ikke noe på noen dager, og ringte da til henne. Hun sa at hun var først overrasket, så var neste tanken "Det kan ikke ha vært planlagt", og så "Jaja, dette går nok bra. "  :) Var lettet, da jeg var den dagen 19+5, og det er lenge å vente på å si til mammaen sin at en er gravid, men hun skjønte nok at dette har tatt tid for oss å fordøye og bli vant til. Så nå vet både mamma og pappa, og som jeg trodde, planlegger de å komme for fødselen.

 

Jeg ba henne ikke si noe til søstrene mine da jeg vil at jentene min skal fortelle dem når vi ankommer Texas. Blir da 24 uker på vei, men sånn er det. Håper å få tatt 3D UL mens jeg er der, og da kan mamma, begge søstrene mine (og tantebarna mine hvis de har lyst) bli med og se på. Synes det blir gøy!

 

Er litt redd for å fly da jeg opplevde at første barnet (hun som døde i magen) var *veldig* stresset under takeoff og landing, men får håpe at det går bra. Legen har skrevet ut Albyl-E (???) for å forhindre blodpropper siden jeg er litt - mye - for stor og turen tar nesten 16 timer. Lenge å sitte, med andre ord, med dårlige muligheter for å bevege seg.

 

Gleder meg mye til å se familien min igjen og med stor mage!  :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar dere glukose-test?

 

Anonymous poster hash: dd2fd...bf1

 

Jeg må ta på grunn av alderen (44 år), høy BMI, og det at faren min er diabetiker. Jeg måtte ikke ta forrige gang, enda jeg var 38 år og hadde høy BMI den gangen og. Gruer meg veldig til det, men tror ikke jeg har sv.diabetes. Håper nesten de glemmer det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Åh alt var bra på ultralyd! Blir jente :) Kan jeg legges til på terminliste 15 oktober? :)

Gratulerer med jente :)

 

 

Takk!! :D

 

Kjenner halsbrannen kommer snikende mer og mer for hver dag som går :( Slet veldig med det i første svangerskap. Urk :( Husker jeg spiste Lovehearts som en tulling!

Noen som har andre råd mot dette?

 

Samme her! Ikke behagelig. Eneste som hjelper meg er sjokolademelk :) Og begynt å ha mye slags luftsmerter øverst i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men nå tenker jeg at jeg må nesten fortelle mine foreldre snart, men jeg vet det vil bli et sjokk for dem også. Tenkte kanskje sende dem en mail på lørdagen (de bor i USA), på 14-års dagen til vår første baby, hun som ikke fikk leve. Og snu en dag som har vært forbundet med mye sorg til en gledesdag. Høres det greit ut? Eller? Har egentlig ikke lyst å fortelle, synes det er så flaut, men må nesten det. Noen forslag?

 

Tenkte å gi en liten oppdatering.  :wink: Jeg spurte fastlegen for 2 uker siden om han kunne finne ut kjønnet fra morkakeprøven og skrive det på et kort, og så sende det til mamma (ga han ferdig frankert og adressert kort). Det synes han var litt gøy og var villig til å gjøre det. Noen dager senere var jeg på OUL og sa at jeg ikke ville vite kjønnet, noe JM mente var veldig sjeldent i dag. Etterpå begynte jeg å tenke, hva om kortet når fram til mamma med kjønn før jeg engang har fortalt henne at jeg er gravid? Så forrige uke sendte jeg en epost til henne med noen nyheter om jentene mine men en liten setning på slutten: Der én liten ting til, som du kan se på det vedlagte bildet. (Jeg sendte bildet fra OUL.)

 

Hørte ikke noe på noen dager, og ringte da til henne. Hun sa at hun var først overrasket, så var neste tanken "Det kan ikke ha vært planlagt", og så "Jaja, dette går nok bra. "  :) Var lettet, da jeg var den dagen 19+5, og det er lenge å vente på å si til mammaen sin at en er gravid, men hun skjønte nok at dette har tatt tid for oss å fordøye og bli vant til. Så nå vet både mamma og pappa, og som jeg trodde, planlegger de å komme for fødselen.

 

Jeg ba henne ikke si noe til søstrene mine da jeg vil at jentene min skal fortelle dem når vi ankommer Texas. Blir da 24 uker på vei, men sånn er det. Håper å få tatt 3D UL mens jeg er der, og da kan mamma, begge søstrene mine (og tantebarna mine hvis de har lyst) bli med og se på. Synes det blir gøy!

 

Er litt redd for å fly da jeg opplevde at første barnet (hun som døde i magen) var *veldig* stresset under takeoff og landing, men får håpe at det går bra. Legen har skrevet ut Albyl-E (???) for å forhindre blodpropper siden jeg er litt - mye - for stor og turen tar nesten 16 timer. Lenge å sitte, med andre ord, med dårlige muligheter for å bevege seg.

 

Gleder meg mye til å se familien min igjen og med stor mage!  :tongue:

 

Blir sikkert kjempe koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Åh alt var bra på ultralyd! Blir jente :) Kan jeg legges til på terminliste 15 oktober? :)

Gratulerer med jente :)

 

 

Takk!! :D

 

Kjenner halsbrannen kommer snikende mer og mer for hver dag som går :( Slet veldig med det i første svangerskap. Urk :( Husker jeg spiste Lovehearts som en tulling!

Noen som har andre råd mot dette?

 

Samme her! Ikke behagelig. Eneste som hjelper meg er sjokolademelk :) Og begynt å ha mye slags luftsmerter øverst i magen!

 

Skal prøve sjokolademelk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar dere glukose-test?

 

Anonymous poster hash: dd2fd...bf1

Jeg må ta det pga høy bmi og at det er fare for svangerskapsdiabetes. Fikk et tips om å blande det ut med sitronsaft, så ble ikke smaken så ille (noen sier det smaker melis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar dere glukose-test?

 

Anonymous poster hash: dd2fd...bf1

I mitt tilfelle så er jeg ikke for stor eller over 35år. Jeg er 32 år, men pga min mor er diabetiker kan oddsen være større for å få svangerskapsdiabetes enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

 

 

Men nå tenker jeg at jeg må nesten fortelle mine foreldre snart, men jeg vet det vil bli et sjokk for dem også. Tenkte kanskje sende dem en mail på lørdagen (de bor i USA), på 14-års dagen til vår første baby, hun som ikke fikk leve. Og snu en dag som har vært forbundet med mye sorg til en gledesdag. Høres det greit ut? Eller? Har egentlig ikke lyst å fortelle, synes det er så flaut, men må nesten det. Noen forslag?

Tenkte å gi en liten oppdatering. :wink: Jeg spurte fastlegen for 2 uker siden om han kunne finne ut kjønnet fra morkakeprøven og skrive det på et kort, og så sende det til mamma (ga han ferdig frankert og adressert kort). Det synes han var litt gøy og var villig til å gjøre det. Noen dager senere var jeg på OUL og sa at jeg ikke ville vite kjønnet, noe JM mente var veldig sjeldent i dag. Etterpå begynte jeg å tenke, hva om kortet når fram til mamma med kjønn før jeg engang har fortalt henne at jeg er gravid? Så forrige uke sendte jeg en epost til henne med noen nyheter om jentene mine men en liten setning på slutten: Der én liten ting til, som du kan se på det vedlagte bildet. (Jeg sendte bildet fra OUL.)

 

Hørte ikke noe på noen dager, og ringte da til henne. Hun sa at hun var først overrasket, så var neste tanken "Det kan ikke ha vært planlagt", og så "Jaja, dette går nok bra. " :) Var lettet, da jeg var den dagen 19+5, og det er lenge å vente på å si til mammaen sin at en er gravid, men hun skjønte nok at dette har tatt tid for oss å fordøye og bli vant til. Så nå vet både mamma og pappa, og som jeg trodde, planlegger de å komme for fødselen.

 

Jeg ba henne ikke si noe til søstrene mine da jeg vil at jentene min skal fortelle dem når vi ankommer Texas. Blir da 24 uker på vei, men sånn er det. Håper å få tatt 3D UL mens jeg er der, og da kan mamma, begge søstrene mine (og tantebarna mine hvis de har lyst) bli med og se på. Synes det blir gøy!

 

Er litt redd for å fly da jeg opplevde at første barnet (hun som døde i magen) var *veldig* stresset under takeoff og landing, men får håpe at det går bra. Legen har skrevet ut Albyl-E (???) for å forhindre blodpropper siden jeg er litt - mye - for stor og turen tar nesten 16 timer. Lenge å sitte, med andre ord, med dårlige muligheter for å bevege seg.

 

Gleder meg mye til å se familien min igjen og med stor mage! :tongue:

Det var koselig å høre da :)

 

Er nok lurt med Albyl-e til flyturen ja. Morkaken kan jo få blodpropper uten at det nødvendigvis blir oppdaget eller gjør noe utav seg med en gang. Jeg går på klexane hele svangerskapet på grunn av det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor tar dere glukose-test?

 

Anonymous poster hash: dd2fd...bf1

 

Jeg må ta på grunn av alderen (44 år), høy BMI, og det at faren min er diabetiker. Jeg måtte ikke ta forrige gang, enda jeg var 38 år og hadde høy BMI den gangen og. Gruer meg veldig til det, men tror ikke jeg har sv.diabetes. Håper nesten de glemmer det....

 

Jeg måtte heller ikke for to år siden. Var da nesten 38 ved termin. Jordmora mi sier at disse reglene er helt nye. Det er visstnok kommet en god del nye retningslinjer, i følge henne. Så denne gangen må jeg også til pers... Håper det ikke er så alt for ille...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...