Gå til innhold

Oktober 2014


Sokkedyret

Anbefalte innlegg

 

Så bra at det ble liv her likevel :)

Jeg er 17+1 i dag og det er under 2 uker til vi skal på oul :) Forrige fredag var vi hos jordmor og fikk høre mini med hjertelyd! Hun tipper hva det ble, så nå blir det spennende å se om hun har rett eller feil!

Sånn ellers har magen kommet for fullt og har gitt opp å gå i vanlige bukser, så her er der gravidbukse, skjørt eller kjole :) Magen er også ganske hard også! Vektmessig har jeg gått ned 2-3 kg og tror faktisk at jeg har faktisk gått ned i vekt mens jeg er gravid (det mener i hvert fall mannen og jeg merker det på flere bukser). :)

Har du noen tips til gravidbukse? Prøvde noen chinos på HM, men de var så korte i beina:)
Altså. Jeg var på H&M for å kjøpe gravidbukse, jeg er vanligvis str 36-38, men jeg måtte opp i 40-42? Jeg ble helt forvirra. Prøvde sikkert 10, kjøpte en. Syntes størrelsene var helt håpløse.

 

Må legge til at jeg ikke har på meg, bortsett fra på magen (!).

Endret av bambusdrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg er 15+2 i dag, har ikke vært så aktiv her inne enda da jeg ikke tror helt på at dette skal gå enda -har hatt mange aborter- men det ser så langt ut til at minibaby holder seg på plass og trives i magen. Jeg går ofte på kontroller og har vel hatt fem UL så langt. Alt vært bra hver gang, og det ser ut til å være en gutt!!

I dag skal jeg på ny kontroll og synes det er like nervepirrende hver gang.

Er så redd for at det ikke skal være liv.

Jeg har termin 26/10 og skal på OUL i slutten av måneden. Skal føde på riksen slik som sist.

Jeg kommer ikke til å melde meg inn i gruppen på face. Foretrekker å være heeeelt anonym!

 

Anonymous poster hash: dd2fd...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen deres nå i 2. trimester damer? Jeg var bedre fra uke 11-14, men er 15+2 nå og er tilbake i elendig form! Fatter ikke dette helt! Trodde man skulle ha det bedre i denne perioden...sukk!

 

 

Formen min *var* bedre fra uke 13, men så begynte kvalmen igjen rundt uke 15-16. Har begynt med Afipran og Postafen igjen hver dag, og tenker at hvis det er dét som må til at jeg klarer å jobbe, så går det greit. Fastlegen var enig i dette. Så utrolig dumt å føle seg dårlig nå.

 

Har også fått vite at jeg har B12 mangel, noe som overrasket meg da dette har alltid ligget veldig høyt på meg. Jeg er sliten og trøtt til de grader, presser meg gjennom dagene og ser fram til 19.30 når jeg legger 5-åringen og meg selv samtidig. IKKE gøy å se fram til leggetid hver dag! :-( Men, har kommet fram til at grunnen til dette, siden dietten ikke har forandret seg, må være bruk av Nexium over de siste 9 årene. Magesyrenøytraliserende medikamenter kan føre til B12 mangel, så det er logisk, i hvert fall. Håper jeg kan få satt sprøyter og få det opp igjen ganske rask og kanskje føle meg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det de sier om hjerteslagene da, at om den ligger på rundt 144 slag eller noe så blir det jente og 155 slag så blir det gutt??

 

Mine jenter har alle sammen ligget på rundt 140-150 gjennom hele svangerskapet. Dette barnet ligger også der, men vet ikke om det er gutt eller jente. 

 

Men ja, jeg har hørt (uten at jeg har særlig tro på det) at jentenes hjerteslag ligger høyere enn guttenes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har lyst å være med i FB-gruppe for oss i Follo/Oslo området med termin i Oktober? Send meg en pm!


 


Det vil bli en lukket, privat gruppe hvor andre ikke får se at du er medlem


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 15+2 i dag, har ikke vært så aktiv her inne enda da jeg ikke tror helt på at dette skal gå enda -har hatt mange aborter- men det ser så langt ut til at minibaby holder seg på plass og trives i magen. Jeg går ofte på kontroller og har vel hatt fem UL så langt. Alt vært bra hver gang, og det ser ut til å være en gutt!!

I dag skal jeg på ny kontroll og synes det er like nervepirrende hver gang.

Er så redd for at det ikke skal være liv.

Jeg har termin 26/10 og skal på OUL i slutten av måneden. Skal føde på riksen slik som sist.

Jeg kommer ikke til å melde meg inn i gruppen på face. Foretrekker å være heeeelt anonym!

 

Anonymous poster hash: dd2fd...bf1

Jeg har termin 27.10, så da er vi jo ganske nøyaktig like langt:) Jeg skal ikke på oul før 4. juni...:( Lenge å vente! Kommer heller ikke til å gå på face:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hvordan er formen deres nå i 2. trimester damer? Jeg var bedre fra uke 11-14, men er 15+2 nå og er tilbake i elendig form! Fatter ikke dette helt! Trodde man skulle ha det bedre i denne perioden...sukk!

 

 

Formen min *var* bedre fra uke 13, men så begynte kvalmen igjen rundt uke 15-16. Har begynt med Afipran og Postafen igjen hver dag, og tenker at hvis det er dét som må til at jeg klarer å jobbe, så går det greit. Fastlegen var enig i dette. Så utrolig dumt å føle seg dårlig nå.

 

Har også fått vite at jeg har B12 mangel, noe som overrasket meg da dette har alltid ligget veldig høyt på meg. Jeg er sliten og trøtt til de grader, presser meg gjennom dagene og ser fram til 19.30 når jeg legger 5-åringen og meg selv samtidig. IKKE gøy å se fram til leggetid hver dag! :-( Men, har kommet fram til at grunnen til dette, siden dietten ikke har forandret seg, må være bruk av Nexium over de siste 9 årene. Magesyrenøytraliserende medikamenter kan føre til B12 mangel, så det er logisk, i hvert fall. Håper jeg kan få satt sprøyter og få det opp igjen ganske rask og kanskje føle meg bedre.

 

Så det er flere enn meg som har erfart dette! Merkelige greier? Håper det hjelper med B12 for deg! Jeg vet at mine lagre med B12 var fine ved inngangen til svangerskapet, men jeg manglet d-vitaminer og jern, til de grader! Kanskje jeg må få tatt noen nye prøver å sjekke om det har blitt værre igjen? Stapper jo i meg med vitaminer, men sliter med jernet. Blir så dårlig i magen av det...Ugh!

 

Jeg legger meg seinest kl 21. 00, men får ikke alltid sove p.g.a. hodepinen. I går lå jeg med en kald klut på panna;) Det hjalp litt. Det blir jo ikke akkurat et spennende liv på denne måten...Håper det kommer seg, slik at jeg får nyte sydentur og feriedager:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Så bra at det ble liv her likevel :)

Jeg er 17+1 i dag og det er under 2 uker til vi skal på oul :) Forrige fredag var vi hos jordmor og fikk høre mini med hjertelyd! Hun tipper hva det ble, så nå blir det spennende å se om hun har rett eller feil!

Sånn ellers har magen kommet for fullt og har gitt opp å gå i vanlige bukser, så her er der gravidbukse, skjørt eller kjole :) Magen er også ganske hard også! Vektmessig har jeg gått ned 2-3 kg og tror faktisk at jeg har faktisk gått ned i vekt mens jeg er gravid (det mener i hvert fall mannen og jeg merker det på flere bukser). :)

Har du noen tips til gravidbukse? Prøvde noen chinos på HM, men de var så korte i beina:)
Altså. Jeg var på H&M for å kjøpe gravidbukse, jeg er vanligvis str 36-38, men jeg måtte opp i 40-42? Jeg ble helt forvirra. Prøvde sikkert 10, kjøpte en. Syntes størrelsene var helt håpløse.

 

Må legge til at jeg ikke har på meg, bortsett fra på magen (!).

 

 

Ja, det er merkelige størrelser. Jeg hadde minien med meg på HM, så jeg fikk bare prøvd min vanlige størrelse. Det så ut som om jeg venta høyvann! Tror jeg bestiller en blå chinos fra Ellos. Målte meg etter størrelsestabellen deres, og da ble jeg str. 42! Jeg er vanligvis 38... Er ikke det litt underlig. Vi føler oss nå store nok som det er! de trenger ikke plusse på!! I forrige svangerskap hamstra jeg klær da jeg var i Amsterdam på tur. Der hadde de et merke som het Noppies. De klærne var gode i størrelsen, så der bruker jeg s/m. De er litt dyrere enn HM og sånn, men god kvalitet. Finnes i en del nettbutikker.

 

Fant forresten ut at jeg har lagt på meg mellom 2 og 3 kilo til nå. Er 15+3 i dag (i følge appen til babyverden). Det var en positiv overraskelse! Trodde minst det var 5 kilo...føler meg som en slapp pølse, hi, hi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg Sokkedyret ? Har ikke hørt fra deg på en stund?



Anonymous poster hash: f5357...54d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan går det med deg Sokkedyret ? Har ikke hørt fra deg på en stund?

 

Anonymous poster hash: f5357...54d

 

Jeg lurer også veldig på hvor sokkedyret er blitt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vi laget en ny terminliste her inne for oss som fremdeles er her?

 

Husker i mitt første svangerskap at jeg ALDRI klarte å finne ordentlige mammabukser. Trålte igjennom alle butikkene, prøvde og prøvde men ingenting satt riktig. Etter lang tid så endte jeg opp med kun 2 bukser og masse mamma tights. Husker at HM sine bukser satt bra i livet men var alt for trang i beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en olabukse mammabukse på H&M i dag, den er veldig deilig! Skulle vært litt løsere helt øverst på strikken på magen, men den virker veldig god! Fortsatt masse plass for magen å vokse, men sitter fint rundt den lille magen jeg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul :)

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27. Bearplace

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul :)

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27. Bearplace

28. Sørlandskjerringa

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul :)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24. Mamsen vil ha nr2!
25.
26.
27. Bearplace
28. Sørlandskjerringa
29.
30.
31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som vil være anonyme fremdeles kan jo skrive seg på også og bruke anonym 1 - 2 -3 osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På facebook har vi en gruppe med 70 medlemmer og masse aktivitet :) dere er hjertelige velkommen til å bli med i gruppa, er bare å sende meg en melding :)

Endret av Kristin92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul :)

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21. Bambusdrops

22.

23.

24. Mamsen vil ha nr2!

25.

26.

27. Bearplace

28. Sørlandskjerringa

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul :)

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24. Mamsen vil ha nr2!

25.

26.

27. Bearplace, Bamsemams74

28. Sørlandskjerringa

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul  :)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10. Kristin92
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24. Mamsen vil ha nr2!
25.
26.
27. Bearplace, Bamsemams74
28. Sørlandskjerringa
29.
30.
31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stadigvekk her inne og snikleser, men føles mye enklere med facebook-gruppa da jeg er innom der noen ganger daglig uansett.

 

Her holder kvalmen fortsatt taket på meg, selv om jeg har blitt noe bedre. Er 16+5 i dag, så synes det kan gi seg nå.. Med "storesøster" var jeg kvalm til rundt uke 20 før det ga seg, mens med storebror hadde jeg bare litt dårlig matlyst i noen uker.. Lei nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul :)

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9. Caliope

10. Kristin92

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24. Mamsen vil ha nr2!

25.

26.

27. Bearplace, Bamsemams74

28. Sørlandskjerringa

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at det skjer ting her, er ikke så mye på face så trivelig å lese om andres erfaringer her. Når det gjelder str hos h&m så virker det som de har en vendetta mot oss stakkars gravide! Måtte kjøpe en bukse der nå da det var nødvendig, i vanlig h&m verden er jeg 40 men i gravideverden er jeg 46!:-P det var sure penger å gå ut med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at det skjer ting her, er ikke så mye på face så trivelig å lese om andres erfaringer her. Når det gjelder str hos h&m så virker det som de har en vendetta mot oss stakkars gravide! Måtte kjøpe en bukse der nå da det var nødvendig, i vanlig h&m verden er jeg 40 men i gravideverden er jeg 46!:-P det var sure penger å gå ut med..

Hehehe ja virker som de har en plan for å gjøre oss sure :)

De forskjellige modellene har helt forskjellige passformer, ingen som er make. Om de passer i livet så passer de ikke på lårene. Passer de på lårene så er de for stor/liten i livet. Finner du den perfekte er de for lang i beina... osv... Og den ene som virkelig passet perfekt har så stygg farge at du nekter å kjøpe den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor lang tid det tar før man får svar om OUL etter man har søkt fødeplass på Ullevål?

 

Jeg fant en veldig fin dongeribukse på H&M i min faktiske størrelse som er 36, og den sitter bra, om ikke bittelitt stor. Er lang i beina, men jeg har bare bretta opp kanten. Tror ikke jeg har lagt på meg noe særlig, men jeg får ikke lukka noen av de andre buksene så jeg bor i disse om dagen. Tror nok det var disse http://m.hm.com/no/product/99556?article=99556-A#mediaType=STILL_LIFE_FRONT

Prøvde flere av modellene, men det er mye merkelig design ute og går... Følte denne var safe og har fått en del komplimenter, folk blir nærmest sjokkert når de hører det er mammabukse, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...