Gå til innhold

Oktober 2014


Sokkedyret

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 20. Okt og er 12+2 i dag. Bor i Oslo. Jeg har frem til nå tatt graviditeten for det den har vært, og ikke tenkt noe fremover av redsel for at det ikke kom til å gå bra. Var på tidlig ultralyd, og oppdaget forliggende morkake med blødninger så har vært ganske spent. Men var hos legen i går, og hørte hjertelyden noe som gjorde meg roligere:) Dette blir mitt andre barn, har ei lita jente på snart tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har termin 20. Okt og er 12+2 i dag. Bor i Oslo. Jeg har frem til nå tatt graviditeten for det den har vært, og ikke tenkt noe fremover av redsel for at det ikke kom til å gå bra. Var på tidlig ultralyd, og oppdaget forliggende morkake med blødninger så har vært ganske spent. Men var hos legen i går, og hørte hjertelyden noe som gjorde meg roligere:) Dette blir mitt andre barn, har ei lita jente på snart tre.

Hei, bare lurer og fikk lyst til å spørre: hvordan kan du være 12+2 hvis du har termin 20/10? Jeg har termin 30/10 og er 11+6 i dag, altså bare fire dager etter deg, men allikevel er terminen ti dager etter deg. Det forstår jeg ikke! Er det jeg eller du som har regnet feil?

 

Anonymous poster hash: dd2fd...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ca 12 uker nå, og skal på UL i morgen for å fastsette termin:) 



Anonymous poster hash: 2cba9...f06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei! For dere som ikke kjenner meg fra tidligere grupper, så er jeg 24 (blir 25 i oktober ) år og samboer 29 år, bor i Oslo og vi venter vårt første barn sammen! Vi hadde SA i oktober i fjor, men nå ser det ut til at lille vil være med oss <3 Var på UL i uke 7 og i dag. Ble satt noen dager frem, så i dag er jeg 12+3, og fikk se en veldig aktiv liten krabat. Legen mente at han kanskje så en gutt.. Men litt for tidlig til at vi tar det med sikkerhet!

Så termin er 27.oktober <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere, oktober-blivende mammaer! :) Jeg pressenterte meg for noen uker siden i "november-gruppen", men etter en tidlig UL på fredag ble termin fremskyndet til 28.okt, så da vil jeg heller henge meg på her inne! ;) Jeg og samboeren min har en liten gutt på 2 år og 9 mnd og en enda mindre jente på 11 mnd., så her kommer 3."mann" litt før vi hadde tenkt (men er selvfølgelig like velkommen). :) Vi bor i Bergen. Jeg har ikke vært aktiv inne på noe slikt forum tidligere, men håper at dét kan bli annerledes heretter.

 

Ser noen diskuterte når det kan være mulig å begynne å kjenne bevegelser fra den lille. I mine to forrige svangerskap har jeg ikke kjent meg sikker på fosterbevegelser før rundt uke 19. Nå sa legen jeg var på ultralyd hos på fredag at det var mulig fra rundt uke 14 (legen har lang fartstid på kvinneklinikken på Haukeland så jeg antar han vet hva han prater om..; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 15+6 i dag, ingen mage bortsett fra det som var der fra før av. Tror jeg kan gjemme svangerskapet lenge, noe jeg har lyst på. Var på kontroll hos jm i dag tidlig, alt bra med baby. Har bare veldig vanskelig for å skjønne at dette skjer. Mannen sier det samme. Jeg har fått endelig svar på morkakeprøven og alt er normalt hos babyen. Valgte å ikke vite kjønnet, har ikke ønsket det tidligere heller. Men nå tenker jeg at jeg må nesten fortelle mine foreldre snart, men jeg vet det vil bli et sjokk for dem også. Tenkte kanskje sende dem en mail på lørdagen (de bor i USA), på 14-års dagen til vår første baby, hun som ikke fikk leve. Og snu en dag som har vært forbundet med mye sorg til en gledesdag. Høres det greit ut? Eller? Har egentlig ikke lyst å fortelle, synes det er så flaut, men må nesten det. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 12+0 i dag! Termin 22. Oktober :) Syns det er så deilig å komme til den 12. uken!!

Du mener 13+0 ? :-)

Jeg er 13+3 og har termin den 20 oktober :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 15+6 i dag, ingen mage bortsett fra det som var der fra før av. Tror jeg kan gjemme svangerskapet lenge, noe jeg har lyst på. Var på kontroll hos jm i dag tidlig, alt bra med baby. Har bare veldig vanskelig for å skjønne at dette skjer. Mannen sier det samme. Jeg har fått endelig svar på morkakeprøven og alt er normalt hos babyen. Valgte å ikke vite kjønnet, har ikke ønsket det tidligere heller. Men nå tenker jeg at jeg må nesten fortelle mine foreldre snart, men jeg vet det vil bli et sjokk for dem også. Tenkte kanskje sende dem en mail på lørdagen (de bor i USA), på 14-års dagen til vår første baby, hun som ikke fikk leve. Og snu en dag som har vært forbundet med mye sorg til en gledesdag. Høres det greit ut? Eller? Har egentlig ikke lyst å fortelle, synes det er så flaut, men må nesten det. Noen forslag?

Det høres ut som en veldig fin måte å fortelle det på :) så snur du det over på noe positivt :) men hva med å ringe de på skype etc så kan du og mannen din snakke og se de samtidig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 14+4 i dag og magen min blir mer og mer synlig! Den har virkelig begynt å bli hard også (når jeg står oppreist), så folk får litt sjokk når de tar på den :P

 

Jeg lenger etter å kjenne bevegelser og håper at jeg kjenner/merker noe snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er 15+6 i dag, ingen mage bortsett fra det som var der fra før av. Tror jeg kan gjemme svangerskapet lenge, noe jeg har lyst på. Var på kontroll hos jm i dag tidlig, alt bra med baby. Har bare veldig vanskelig for å skjønne at dette skjer. Mannen sier det samme. Jeg har fått endelig svar på morkakeprøven og alt er normalt hos babyen. Valgte å ikke vite kjønnet, har ikke ønsket det tidligere heller. Men nå tenker jeg at jeg må nesten fortelle mine foreldre snart, men jeg vet det vil bli et sjokk for dem også. Tenkte kanskje sende dem en mail på lørdagen (de bor i USA), på 14-års dagen til vår første baby, hun som ikke fikk leve. Og snu en dag som har vært forbundet med mye sorg til en gledesdag. Høres det greit ut? Eller? Har egentlig ikke lyst å fortelle, synes det er så flaut, men må nesten det. Noen forslag?

Det høres ut som en veldig fin måte å fortelle det på :) så snur du det over på noe positivt :) men hva med å ringe de på skype etc så kan du og mannen din snakke og se de samtidig? :)

Jeg synes ikke det var noen god idé å fortelle det på bursdagen til jenta som ikke fikk leve. Det burde være hennes dag og dere burde finne en fin måte å hedre henne på i stedet (sette ned blomster på graven f.eks). La den nye babyen være en ny baby, og fortell om den på en helt vanlig annen dag i stedet.

 

Anonymous poster hash: 0cbdd...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg tenkt litt mer og bestemt meg for å vente med å fortelle mine foreldre. Ble litt skremt da mannen ga sine et hint (hva betyr tallene 1 og 0? Svaret er barnebarn nr 10 for dem, men det skulle de finne ut av) og kjente på at jeg ikke er klar enda! Kanskje etter OUL om et par uker. Det som er, er at det blir ikke lettere jo lenger jeg venter! Har *aldri* vært så glad jeg bor så langt unna min familie - blir jo så lett å skjule, eller "glemme" å si, dem dette. ;-). Men takk for forslag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i uke 15 og har begynt å få mage 😊 Kjenner den veldig godt noen morgener (særlig før jeg går på do).

I går tror jeg at jeg kanskje også kunne kjenne hvor babyen lå. Har ikke kjent noe liv enda da, enda jeg kjenner for harde livet. Men vet ikke helt hva jeg kjenner etter heller. Føler også at når jeg kjenner for godt etter så er det vel alltid noe der...

Gleder meg veldig til å kjenne den lille! Bare to uker til oul 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere oktobermammaer! Jeg slenger meg med fra novembergruppa. Fikk flyttet terminen ei lita uke fram da jeg var på tidlig ul på tirsdag og havnet da på den 27.10. Deilig! Jeg har også begynt å få litt mage, men det er bare 1,5 år siden jeg ble mamma sist, så jeg er nok litt slapp i fisken... Heldigvis er formen begynt å bli bedre, så nå håper jeg på en sunnere livsstil i 2.trimester! Ut på tur aldri sur;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når klarte dere å kjenne livmora? Jeg er 13+2, men er usikker på om jeg kjenner den... Mener å huske at den kjentes veldig hard og tydelig ut forrige gang jeg var gravid. Dersom jeg kjenner den nå, er den mye mykere enn jeg husker fra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg kommet hjem fra en uke påskeferie i spania ;) fantastisk med unntak av flyturen.. spydde som en gris. ... vet ikke helt hvorfor... begge veier.. men sol og er nå brun og fin :)

 

ser det er mange som merker at de begynner å å mage :) jeg har også fått ganske stor mage .. er nå snart 17 uker på vei og ser ut som jeg er 27 ;/ termin i månedskifte sept/okt.. tidlig ultralys sier 4 okt menstermin sier 25 sept.. så vet ikke helt enda... ordinær ultralyd 8 mai så får vel da en dato å forholde meg til ... selv om det i prinsippet ikke spiller noen rolle .. babyen kommer jo når den er klar :)

 

jeg kjenner ikke livmora @tromsøjenta synes det er vanskelig å vite helt hva som er hva.. veiderundt 70 når jeg ble gravid så er vel litt fordi jeg har litt fett på magen som gjør det vanskelig også .. vet ikke helt.. synes det er litt ubehagelig å kjenne for mye etter også ....men men ..

 

i dag har vi vært ute å jobbet i hagen :) så deilig at det er sol også her nå :) nesten sommer ... helt utrolig :) for en nydelig tid vi ha i møte :) gleder meg til å sitte høygravid og litt lat i vannkanten med en eske nosrke jordbær :) mmmmmmmmmmm

 

håper ellers alle har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når klarte dere å kjenne livmora? Jeg er 13+2, men er usikker på om jeg kjenner den... Mener å huske at den kjentes veldig hard og tydelig ut forrige gang jeg var gravid. Dersom jeg kjenner den nå, er den mye mykere enn jeg husker fra da.

Tromsøjenta, jeg er 16+5 i dag og kjenner ikke livmoren (kjenner godt kynnere, men kjenner ikke livmoren utenfra). Jeg var hos jm 15+6 og hun klarte ikke kjenne den heller, men så har jeg altfor mye på magen fra før. :-( ved mine forrige svangerskapene, så har de kunnet kjenne og måle symfyse til fundus fra rundt uke 13-14. Da var jeg normalvektig første og andre gang, men overvektig (ikke like ille som nå) tredje gangen. Da var den hardere enn alt annet rundt og tydelig. Det er ikke lenge til at du vil kjenne den, vil jeg tro, om det ikke er livmoren som du nå kjenner. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg er normalvektig og har ikke VELDIG mye fett på magen fra før. Bare litt ;-)

Jeg er 14 + og kjenner livmoren godt. Jeg var hos jordmor i forrige uke for å høre hjertelyd, hun var veldig overrasket over at livmoren var så pass "høyt" så tidlig. Men dette er nok svært individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har vært til ord ul enda ? jeg skal 8 mai.. begynner å glede meg såå … og det føles lenge til … er 20 uker på vei når jeg skal til oul men regner med å bli satt litt tilbake… er så utrolig spent på kjønn og hvor langt jeg faktisk er på vei :) spenning :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg er spent på om morkaka har flyttet seg.. den lå nemlig godt over åpningen på forrige ul :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har vært til ord ul enda ? jeg skal 8 mai.. begynner å glede meg såå … og det føles lenge til … er 20 uker på vei når jeg skal til oul men regner med å bli satt litt tilbake… er så utrolig spent på kjønn og hvor langt jeg faktisk er på vei :) spenning :)

Jeg skal til oul 2. mai, blir da 18+3. Vet ikke hva jeg tenker, kan ikke si jeg gleder meg sååå veldig mye, men det blir gøy uansett. Jeg har tatt morkakeprøve og valgte å ikke vite kjønnet, men på oul skal jeg be jordmor om hun kan se etter og skrive ned på et kort om hva hun mener det er. Det har jeg gjort før, og da sender jeg kortet til mamma slik at hun får vite. Hun bor i USA og vil definitivt handle inn babyting til å ta med når hun kommer (forhåpentligvis) til fødselen. Akkurat dét gleder jeg meg til, at mamma skal få vite.  :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 17+0 og har kunnet kjenne (helt sikkert, ikke noe "er det baby eller luft?") babyen bevege seg! Jeg har vært veldig ambivalent i dette svangerskapet da det var ikke planlagt, ikke ønsket, og vi er så innmari modne foreldre. MEN, i dag, for første gang, kunne jeg faktisk kjenne glede over det som skjer i magen!  :) Dét synes jeg var en bra følelse, å kjenne glede over svangerskapet. Gjør det bitte lite gran lettere å akseptere det som skal skje framover....  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...