Gå til innhold

Oktober 2014


Sokkedyret

Anbefalte innlegg

I dag var jeg hos jordmor. Er 16+0. Fikk høre hjertet til babyen for første gang 😃 Riktig nok svakt, men hørte den. Det føltes spesielt selv om vi var til ultralyd i uke 12 (Gyn ) . Så nok en milepæl 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal på UL 22 mai, da er jeg 18+1. Gleder meg veldig :)

Nå er jeg 14+1 og har begynt å få sure oppstøt :( Hater det!!!!

Var veldig plaget av det i mitt første svangerskap og hadde håpet på at det kom så sent som mulig, men dette synes jeg var litt vell tidlig å få det.

Har fremdeles ikke sagt til sjefen at jeg er gravid.. Noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også begynt med sure oppstøt mamsen vil ha nr2!  ... glemmer det helt til jeg får det og da kommer jeg på at jeg ikke burde spist krydret mat .. blææ men går helt greit enn så lenge.. jeg gleder meg også så masse til UL .. er enda mer spent dette svangerslkapet... mer sent enn med nr 1.. vet liksom litt hva som venter meg .. en liten nydelig baby jeg kommer til å elske og ta vare på like mye som han (nr 1)... gleder meg masse og håper alt står bra til .. samtidig som jeg er veldig nysgjerrig på kjønnet...

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

noen som har vært til ord ul enda ? jeg skal 8 mai.. begynner å glede meg såå … og det føles lenge til … er 20 uker på vei når jeg skal til oul men regner med å bli satt litt tilbake… er så utrolig spent på kjønn og hvor langt jeg faktisk er på vei :) spenning :)

Jeg skal til oul 2. mai, blir da 18+3. Vet ikke hva jeg tenker, kan ikke si jeg gleder meg sååå veldig mye, men det blir gøy uansett. Jeg har tatt morkakeprøve og valgte å ikke vite kjønnet, men på oul skal jeg be jordmor om hun kan se etter og skrive ned på et kort om hva hun mener det er. Det har jeg gjort før, og da sender jeg kortet til mamma slik at hun får vite. Hun bor i USA og vil definitivt handle inn babyting til å ta med når hun kommer (forhåpentligvis) til fødselen. Akkurat dét gleder jeg meg til, at mamma skal få vite.  :wink:

 

så utrolig morsomt å få kjønnet skrevet ned på et kort :) det var en god ide og nesten litt romantisk om man kan kalle det det :) skjønner at ikke alle vil vite kjønnet... det er egentlig sikkert en helt fantastisk overaskelse å ikke vite:) det er bare det at jeg ikke tror jeg klarer å vente ... hihi ... jeg får ekstra oppfølging med flere ul grunnet risiko og er like emosjonell ved vær ul.. gråter og blir utrolig rørt og er så utrolig nysgjerrig ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og glemmer at visse mattyper gir meg sure oppstøt. F.eks boller og wienervarer bør jeg holde meg unna, men hvem tror du ikke klarte å spise en deilig varm sjokolade croissant idag da??? Og det får jeg svi for resten av kvelden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere :)

 

Jeg har oul 14 mai og vil da være 19+4 (er 15+6 i dag). Gleder meg veldig til å se mini igjen og finne ut hva vi får! Dette er førstemann og vi skal definitivt vite hva det blir :D

 

Senere i dag skal jeg innom jordmor en tur, vil høre hjertelyden :)

 

Jeg er ganske sikker på at jeg kjente mini bevege seg en kveld, lå helt flatt i senga og kjente sommerfuggel-bevegelser i magen.. Litt merkelig, men er ganske sikker på at det var mini :)

 

Ellers er jeg veldig plaget av sure oppstøt og mye luft i halsen.. Må rape ofte, og når jeg som regel har spist noe, og må jobbe for å bli kvitt rapen, så er det så fort for at jeg brekker meg og spyr :/ noen andre som sliter med det samme? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg fikk et tips i dag om å smøre jornøttolje på magen for å gjøre den elastisk.

Har noen av dere noen erfaring med dette?

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke smøre seg fra strekkmerker, nei. Heller ikke fra å revne under fødsel. Har ikke smurt under noen av mine svangerskap og har ikke et strekkmerke, revnet heller ikke under fødsel.

 

Anonymous poster hash: dd2fd...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg fikk et tips i dag om å smøre jornøttolje på magen for å gjøre den elastisk.

Har noen av dere noen erfaring med dette?

 

:-)

Jeg smurte meg til den store gullmedaljen i 3. sv.skapet, hadde ingen strekkmerker fra de forrige sv.skapene. Og rundt uke 17-18, natten over ( ! ) kom strekkmerkene. Fortsatte å smøre meg, men fikk bare flere og flere. Jeg visste jo at det ikke er mulig å smøre slik at man ikke får strekkmerker, men hadde lyst å prøve for det. Fungerte ikke, akkurat som jeg jeg trodde. Men ikke som jeg hadde håpet på.  :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble "outet" av en kollega idag hehe. Vi har jo ikke gått ut offentlig enda med at jeg er gravid, har heller ikke sagt noe på jobben enda. Men idag altså så kom en kollega bort til meg og sa rett ut med et smil "Ja hvortid kommer babyen da?". Må ærlig si at jeg ble litt satt ut da og sa "Hæ?? Min baby?". Hun var ganske sikker i sin sak og nikket bekreftende mens hun sa "Ja du er gravid ikke sant?". Måtte jo selvfølgelig si at jeg var gravid da og at den lille var ventet i oktober.

Da sa hun at hun hadde tenkt litt på det en stund men ikke helt turt å spørre meg, men idag hadde hun mannet seg opp og spurte. Jeg ble ikke sint eller noe for jeg har aldri løyet og sagt at jeg ikke er gravid, det er bare det at ingen har spurt meg om det, og derfor har jeg ikke sagt det.

Hun fikk beskjed om at hun ikke skulle si det videre, for jeg har lyst til å si det selv :)

 

Så med dette konkluderer jeg med at jeg endelig ser gravid ut! Wohoooo let the fat woman grow!!

 

Noen andre som har blitt spurt om de er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi har noen damer på jobb som ser på folk at de er gravide. Jeg merket at hun ene så det på meg før jeg hadde tatt testen... Da jeg var i uke 10 kom hun til meg og sa at hun så at jeg hadde fått så fint drag over ansiktet. Denne uken så jeg at ei annen så litt ekstra på meg, men da hadde jeg tenkt å fortelle det uansett og da sa hun at det så hun. Er i uke 14 nå.

 

Da jeg var gravid 1. gang fikk jeg en kommentar fra ei når jeg var i uke 5, slik at jeg skjønte at hun visste.

 

Heldigvis virker det som de som ser slikt har holdt det for seg selv :-)

 

Så jeg har egentlig ikke blitt spurt om jeg er gravid. De har mer bekreftet at de vet at jeg er det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble "outet" av en kollega idag hehe. Vi har jo ikke gått ut offentlig enda med at jeg er gravid, har heller ikke sagt noe på jobben enda. Men idag altså så kom en kollega bort til meg og sa rett ut med et smil "Ja hvortid kommer babyen da?". Må ærlig si at jeg ble litt satt ut da og sa "Hæ?? Min baby?". Hun var ganske sikker i sin sak og nikket bekreftende mens hun sa "Ja du er gravid ikke sant?". Måtte jo selvfølgelig si at jeg var gravid da og at den lille var ventet i oktober.

Da sa hun at hun hadde tenkt litt på det en stund men ikke helt turt å spørre meg, men idag hadde hun mannet seg opp og spurte. Jeg ble ikke sint eller noe for jeg har aldri løyet og sagt at jeg ikke er gravid, det er bare det at ingen har spurt meg om det, og derfor har jeg ikke sagt det.

Hun fikk beskjed om at hun ikke skulle si det videre, for jeg har lyst til å si det selv :)

 

Så med dette konkluderer jeg med at jeg endelig ser gravid ut! Wohoooo let the fat woman grow!!

 

Noen andre som har blitt spurt om de er gravid?

Jeg jobber med attføring og veiledning .. en bruker kom til meg og spurte meg om jeg var gravid når jeg var 12 uker på vei.. jeg ble så paff at jeg sa nei.. trodde ingen så det på meg.. etter å ha tenkt meg litt om måtte jeg si det til kollegaer og gikk tilbake til henne noen dager senere og bekreftet at jeg var gravid.. synes det nesten var litt pinlig å bli ferska .. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det var nesten litt pinlig for meg og, ble jo helt satt ut :) Men heldigvis klarte jeg å summe meg såpass at jeg sa at jeg var gravid hehe. Hun sa til meg at hun hadde begynt å lure på det for over en måned siden faktisk og da var jeg bare 9 uker på vei.

 

Fortalte til mamma og brodern min at jeg var gravid idag. Var hos mamsen for å feire bursdagen hennes og hadde kjøpt et kort til henne. Der hadde jeg skrevet nederst "hilsen oss 4". Siden det bare er meg, sambo og gutten min, så er vi jo bare 3. Da hun leste siste biten så så hun opp på meg og sa "Hæ?? 4??? Skal du ha en til??" Men hun ble glad da :)

Så nå gjenstår det bare å fortelle det til sjefen.... Vet ikke hvorfor men jeg gruer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

 

Jeg har oul 14 mai og vil da være 19+4 (er 15+6 i dag). Gleder meg veldig til å se mini igjen og finne ut hva vi får! Dette er førstemann og vi skal definitivt vite hva det blir :D

 

Senere i dag skal jeg innom jordmor en tur, vil høre hjertelyden :)

 

Jeg er ganske sikker på at jeg kjente mini bevege seg en kveld, lå helt flatt i senga og kjente sommerfuggel-bevegelser i magen.. Litt merkelig, men er ganske sikker på at det var mini :)

 

Ellers er jeg veldig plaget av sure oppstøt og mye luft i halsen.. Må rape ofte, og når jeg som regel har spist noe, og må jobbe for å bli kvitt rapen, så er det så fort for at jeg brekker meg og spyr :/ noen andre som sliter med det samme? :/

vi har ul den 15 mai (er 19 uker da) Skal også vite hva det blir da det er vår første. Må også rape ofte, men ikke noe brekninger eller slik :)

 

Anonymous poster hash: 77a33...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble "outet" av en kollega idag hehe. Vi har jo ikke gått ut offentlig enda med at jeg er gravid, har heller ikke sagt noe på jobben enda. Men idag altså så kom en kollega bort til meg og sa rett ut med et smil "Ja hvortid kommer babyen da?". Må ærlig si at jeg ble litt satt ut da og sa "Hæ?? Min baby?". Hun var ganske sikker i sin sak og nikket bekreftende mens hun sa "Ja du er gravid ikke sant?". Måtte jo selvfølgelig si at jeg var gravid da og at den lille var ventet i oktober.

Da sa hun at hun hadde tenkt litt på det en stund men ikke helt turt å spørre meg, men idag hadde hun mannet seg opp og spurte. Jeg ble ikke sint eller noe for jeg har aldri løyet og sagt at jeg ikke er gravid, det er bare det at ingen har spurt meg om det, og derfor har jeg ikke sagt det.

Hun fikk beskjed om at hun ikke skulle si det videre, for jeg har lyst til å si det selv :)

 

Så med dette konkluderer jeg med at jeg endelig ser gravid ut! Wohoooo let the fat woman grow!!

 

Noen andre som har blitt spurt om de er gravid?

Har termin 13 oktober, og folk har allerede tatt på magen min ;o "ja det vises her ja"

 

Anonymous poster hash: 77a33...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg fikk et tips i dag om å smøre jornøttolje på magen for å gjøre den elastisk.

Har noen av dere noen erfaring med dette?

 

:-)

Jeg smører magen hver dag med weleda olje og da klør det ikke så mye i hvertfall. Har aldri fått strekkemerker men smører mest for å unngå at huden klør så mye mens magen vokser :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei.

Jeg fikk et tips i dag om å smøre jornøttolje på magen for å gjøre den elastisk.

Har noen av dere noen erfaring med dette?

 

:-)

Jeg smører magen hver dag med weleda olje og da klør det ikke så mye i hvertfall. Har aldri fått strekkemerker men smører mest for å unngå at huden klør så mye mens magen vokser :)

 

Ok. Har ikke prøvd det enda, men takk for tips :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også smørte med weleda olje i første svangerskap, og oppå der smørte jeg på olive butter fra The body shop. Fikke ikke et eneste strekkmerke på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var den store ordinær ultralyd dagen for meg! :-) Jordmoren var veldig flink, følte at hun tok meg godt imot (skjønt jeg ble litt irritert da det første spørsmålet til meg var, "Snakker du norsk?", men skjønner jo det av navnet mitt at alle blir usikre). Hun sjekket alt og forklarte veldig godt underveis og hva hun skulle sjekke og viste det til meg.

 

Jeg ønsket ikke å vite kjønnet, noe som hun sa er svært sjeldent hun hører, så hun sa fra når jeg skulle se vekk fra skjermen. Gleder meg til den overraskelsen i månedsskiftet september/october! :-) Jeg har tatt morkakeprøve så kan få sikkert svar om jeg ønsker det, men det vil jeg ikke ha. Spiller ingen rolle om det er gutt eller jente, så lenge det er frisk! Og da jeg har tidligere mistet i dødfødsel, så tør ikke jeg handle noenting før babyen er ute uansett, så det er heller ikke noe faktor for meg.

 

Jeg ble fremskyndet én dag, så er 18+4 i dag, ikke 18+3, og har termin 2. oktober. Da jeg er over 40 år, blir jeg satt i gang på termindato hvis ikke noe har skjedd før det. Regner meg at jeg ville vært satt i gang uansett pga tidligere dødfødsel og stresset med det. Nå lurer jeg bare på om det blir naturlig fødsel eller keisersnitt; har tatt TVT operasjon for stressinkontinens og ble anbefalt i det sterkeste å IKKE bli gravid igjen da svangerskapet kan ødelegge operasjonen, og hvis det skulle likevel skje, at jeg bør ta keisersnitt. Dette var på et annet sykehus, så hva sykehus jeg skal føde på velger, vet ikke jeg enda.

 

Men så utrolig koselig da og kjenner at NÅ kan jeg slappe av og begynne å glede meg! For en deilig følelse dét er!

 

Lykke til til alle andre som skal ta OUL snart - det blir gøy! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var den store ordinær ultralyd dagen for meg! :-) Jordmoren var veldig flink, følte at hun tok meg godt imot (skjønt jeg ble litt irritert da det første spørsmålet til meg var, "Snakker du norsk?", men skjønner jo det av navnet mitt at alle blir usikre). Hun sjekket alt og forklarte veldig godt underveis og hva hun skulle sjekke og viste det til meg.

 

Jeg ønsket ikke å vite kjønnet, noe som hun sa er svært sjeldent hun hører, så hun sa fra når jeg skulle se vekk fra skjermen. Gleder meg til den overraskelsen i månedsskiftet september/october! :-) Jeg har tatt morkakeprøve så kan få sikkert svar om jeg ønsker det, men det vil jeg ikke ha. Spiller ingen rolle om det er gutt eller jente, så lenge det er frisk! Og da jeg har tidligere mistet i dødfødsel, så tør ikke jeg handle noenting før babyen er ute uansett, så det er heller ikke noe faktor for meg.

 

Jeg ble fremskyndet én dag, så er 18+4 i dag, ikke 18+3, og har termin 2. oktober. Da jeg er over 40 år, blir jeg satt i gang på termindato hvis ikke noe har skjedd før det. Regner meg at jeg ville vært satt i gang uansett pga tidligere dødfødsel og stresset med det. Nå lurer jeg bare på om det blir naturlig fødsel eller keisersnitt; har tatt TVT operasjon for stressinkontinens og ble anbefalt i det sterkeste å IKKE bli gravid igjen da svangerskapet kan ødelegge operasjonen, og hvis det skulle likevel skje, at jeg bør ta keisersnitt. Dette var på et annet sykehus, så hva sykehus jeg skal føde på velger, vet ikke jeg enda.

 

Men så utrolig koselig da og kjenner at NÅ kan jeg slappe av og begynne å glede meg! For en deilig følelse dét er!

 

Lykke til til alle andre som skal ta OUL snart - det blir gøy! :-)

Hei du! Vet du om det er standard for alle over 40 å bli satt igang på termin? Jeg kommer også til å ha fylt 40 før termindato, men har ikke hørt noe om dette:) Regner uansett ikke med at det blir aktuelt. Alle mine tre har komt før termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan legge meg til i Facebook gruppa?

 

Anonymous poster hash: aebfa...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ble "outet" av en kollega idag hehe. Vi har jo ikke gått ut offentlig enda med at jeg er gravid, har heller ikke sagt noe på jobben enda. Men idag altså så kom en kollega bort til meg og sa rett ut med et smil "Ja hvortid kommer babyen da?". Må ærlig si at jeg ble litt satt ut da og sa "Hæ?? Min baby?". Hun var ganske sikker i sin sak og nikket bekreftende mens hun sa "Ja du er gravid ikke sant?". Måtte jo selvfølgelig si at jeg var gravid da og at den lille var ventet i oktober.

Da sa hun at hun hadde tenkt litt på det en stund men ikke helt turt å spørre meg, men idag hadde hun mannet seg opp og spurte. Jeg ble ikke sint eller noe for jeg har aldri løyet og sagt at jeg ikke er gravid, det er bare det at ingen har spurt meg om det, og derfor har jeg ikke sagt det.

Hun fikk beskjed om at hun ikke skulle si det videre, for jeg har lyst til å si det selv :)

 

Så med dette konkluderer jeg med at jeg endelig ser gravid ut! Wohoooo let the fat woman grow!!

 

Noen andre som har blitt spurt om de er gravid?

Har termin 13 oktober, og folk har allerede tatt på magen min ;o "ja det vises her ja"

 

Anonymous poster hash: 77a33...7e5

 

 

Jeg har også termin 13 oktober!! Og det synes kjemoe godt, får kommentarer selv xD 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle sammen stukket av til facebook eller? Har aldri sett en så død gruppe før....

Skulle ønske det var flere her inne :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...