Gå til innhold

Oktober 2014


Sokkedyret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er også 12+1 og har termin 11 oktober 😊 i dag poppet livmoren min ut at bekkenet og jeg kan kjenne jeg har en tydelig kul når jeg ligger på ryggen! Spennende!!

Endret av Solstråle:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også 12+1 og har termin 11 oktober 😊 i dag poppet livmoren min ut at bekkenet og jeg kan kjenne jeg har en tydelig kul når jeg ligger på ryggen! Spennende!!

Oi så spennende! Er det første?

Jeg går og venter så spent på at det skal skje med meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er også 12+1 og har termin 11 oktober 😊 i dag poppet livmoren min ut at bekkenet og jeg kan kjenne jeg har en tydelig kul når jeg ligger på ryggen! Spennende!!

Oi så spennende! Er det første?

Jeg går og venter så spent på at det skal skje med meg også.

Ja er første:-) den bare var der i morges! Kunne ta håndflaten min rundt den og krumme hånden. Den er borte når jeg står riktignok, og viser bare om morgenen når jeg ligger på ryggen. Har vell noe med tyndekraft og full blære å gjøre tenker jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg er også 12+1 og har termin 11 oktober 😊 i dag poppet livmoren min ut at bekkenet og jeg kan kjenne jeg har en tydelig kul når jeg ligger på ryggen! Spennende!!

Oi så spennende! Er det første?

Jeg går og venter så spent på at det skal skje med meg også.

Ja er første:-) den bare var der i morges! Kunne ta håndflaten min rundt den og krumme hånden. Den er borte når jeg står riktignok, og viser bare om morgenen når jeg ligger på ryggen. Har vell noe med tyndekraft og full blære å gjøre tenker jeg:-)

Spennende. Da må jeg bare fortsette å kjenne på magen når jeg våkner om morgenen... Håper jeg kjenner noe snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle :)

 

Jeg venter nr 2 er 13+2 og har termin 2 oktober (3 okt, menstermin).

Livmoren har jeg kjent siden slutten av uke 11 med full blære. Nå kjenner keg den godt ved full blære..halvveis opp til navelen. Ikke så godt med tom blære :) Har en bitteliten kul om morran, men ganske stor mage på ettermiddag/kveld for da er jeg ganske oppblåst samtidig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også kjenne/se livmoren snart!! Min mage er helt flat om morgenen. Blir større i løpet av dagen, men da er jeg oppblåst og kjennes litt Hovden ut og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Har lest på 1. trimester i flere uker nå Oktober 2014 tråden, pluss her siden Sokkedyret opprettet emne, men aldri hilst, mest fordi jeg fortsatt er litt i sjokk over at jeg er gravid.

 

Jeg er amerikansk, gift med en nordmann, og har bodd i Norge i 14,5 år. Vi har to levende barn, jente 12 år og jente 5 år. Vi mistet første jente i intrauterin fosterdød i uke 30, hun ville vært snart 14 år. Jeg har hatt flere SA og én MA i tillegg, dette er 9. svangerskap for meg. Vi er godt voksne begge to (jeg 44, mannen 51) og hadde ingen planer om flere barn, men så skjedde det som vi ikke hadde planlagt - et nytt svangerskap. Mannen synes det bare er koselig, mens jeg synes det er litt flaut, og tenker også at jeg var ferdig med babytiden - har til og med gitt bort absolutt alt - og søvnløse netter. Jeg 13+3 i dag, menstermin 03.10.14, så må nok begynne å venne meg til tanken av babytiden igjen.  :wink:

 

Jeg var 38 da vi fikk 5-åringen og tok duotest med gode resultater. Denne gangen har jeg vært mye mer bekymret, både på grunn av alderen min og fordi jeg har en i familie som har mistet et barn til Trisomi 13 etter utrolig flotte resultater på duotest. Jeg tenkte fostervannsprøve, men Riksen tilbudte meg morkakeprøve siden jeg er "gammel nok" og jeg takket ja. Fikk hurtigsvar i dag og fosteret har hverken Trisomi 13, 18 eller 21 - takk Gud for det! Da er det bare å vente på fullstendig resultater med enda sjeldnere kromosomfeil.

 

Jeg var på BIM med begge svangerskap da jeg fikk jentene og koste meg mye her. Synes det er litt lite aktivitet her nå i forhold til siste svangerskap, men regner med at det er fordi flere er på FB. Jeg er ikke tilhenger av facebook og holder meg her.  :) Føler at jeg "kjenner" flere her som har vært særlig aktive, og håper å bli bedre kjent med andre etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så gøy at det kommer flere inn her shari_Z :)velkommen skal du være :) jeg er heller ikke på FB. liker meg best her inne :) 

 

i dag har jeg hatt en forferdelig dag:( våknet litt tung i hode. klarte ikke spise ordentlig til frokost så spiste  en banan og tok med meg en yogert som jeg spiste med en gang jeg kom på jobb... fremdeles uggen og sliten.. hadde en oppfølgingssamtale på et legekontor. satt å brakk meg hele konsultasjonen .. måtte løpe å spy utenfor når timen var ferdig... spydde bare vann.. spydde til jeg tisset på meg ... og ikke bare litt en god damm i buksa.. bestemte meg for å kjøre hjem og ringe sjefen når jeg kom hjem... så i bilen på vei hjem.. på E18 måtte jeg spy prøvde å holde meg til jeg fikk kjørt av men nei da spydde over hele meg og bilen.... NICE.....

 

dro ikke tilbake på jobb..sliten enda sovert to timer.. ;( prøver å tenke gjennom hva det er jeg har gjort i dag som har gjort meg dårlig.. var hos en vennine på kvelden i går, men sov to timer før jeg dro til henne og var hjemme i senga kl ni så skulle ikke bli så sliten ... spiste jevnt men ikke noe brød i før det endte dårlig ...... uff ikke lett å bli klok på.. håpet alt skulle bli bedre og bedre men i dag har kanskje vært den værste dg hittil...

 

håper dere andre har hatt en bedre dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ånei uff så forferdelig cici83!!! Stakkar deg! Håper du kan sove og slappe av hele helgen! Kan ikke gå stort verre en den dagen der. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være shari_z :) Så bra at alt står bra til med dere! :)

 

Jeg er 12+0 i dag og termin er satt til 13.10 - syns tiden går fryktelig sent! Har ikke fått ordinær ul før 14 mai og det er jammen lenge til! Og holder meg bare her enn så lenge jeg også, så er ikke på FB.

 

Uff, cici83, for en dag du hadde :( håper du har en bedre dag i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle Oktobermammer! Jeg får presentere meg selv jeg også.. Jeg er 90modell, førstegangsgravid, bor i Askim og har termin 1 Oktober :) Gleden er stor over å endelig være gravid! Har vært ekstremt dårlig de første ukene, men formen begynner å komme seg heldigvis! :D Jeg gleder meg til å følge med her inne og bli kjent med flere gravide :)

 

Ønsker dere en flott søndag videre, håper sola skinner for dere alle! :)

 

Mange hilsner fra Charlotte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg 14+3 og det min nr 2 som ligger i magen <3 formen er stadig stigende, men har et stoooort ønske om mer energi :) jeg fikk termin 28.sept på tidlig ul, men menstermin er 1.okt og fikk beskje om den kan sikkert bli satt tilbake på oul, så da har jeg en fot i både sept og okt trådene ;) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en litt bedre helg og en litt bedre mandag.. men det undrer meg om det er sik at jeg er avhengig av litt stivelse i hvert måltid for å ikke bli kvalm... dvs brød,potet, ris, pasta etc... noen andre som reagerer kraftig på mat ..som må ha noe for å holde symptomer unna ?? egentlig skikkelig irriterende for jeg har lagt på meg mye de siste ukene.. skal til syden i påken og gruer meg til å se halvfeit ut i bikini ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil dele magebilde som jeg kan sammenligne med..? Lurer på om jeg er unormalt stor... Føles sånn😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle oktobermammaer :sol:   Slenger meg på her inntil videre...Har termin 10.okt (12+3 ) og var på kontroll hos jordmor idag. Var kjempenervøs fordi vi mista på 12+2 i nov. Ho fant ingen hjerteslag frå fosteret og no er eg kjemperedd for at det har gått galt igjen :unsure: Ho var veldig klar på at det kunne være vanskelig å finne noko så tidleg,og hadde stor forståing for at eg var engstelig. Klarte å presse meg i på ei godt overfylt timeliste på gyn.pol. i morgon,så då får vi svar...Trur ikkje eg klarar å sove så mykje i natt!

Skal presentere meg bedre om dette går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle oktobermammaer :sol:   Slenger meg på her inntil videre...Har termin 10.okt (12+3 ) og var på kontroll hos jordmor idag. Var kjempenervøs fordi vi mista på 12+2 i nov. Ho fant ingen hjerteslag frå fosteret og no er eg kjemperedd for at det har gått galt igjen :unsure: Ho var veldig klar på at det kunne være vanskelig å finne noko så tidleg,og hadde stor forståing for at eg var engstelig. Klarte å presse meg i på ei godt overfylt timeliste på gyn.pol. i morgon,så då får vi svar...Trur ikkje eg klarar å sove så mykje i natt!

Skal presentere meg bedre om dette går bra!

uff skjønner at du er bekymret.. håper du får sove litt og at det bare blir glede på ul i morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvaa, jeg visste ikke at jeg var i 2 trimester nå som jeg er 12+3, trodde det var uke 13 eller noe :) Men det var en positiv overraskelse :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...