Gå til innhold

Oktober 2014


Sokkedyret

Anbefalte innlegg

Kan fort være det som har skjedd... Kjedelig, men da er det jo opp til oss å holde liv i leiren damer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja dette var begredelige greier! :-) Vi som er igjen får bli litt flinkere å holde tråden oppe!

 

16+1 i dag, bare to uker til UL!

Er veldig usikker på hvorvidt jeg ønsker å vite kjønn på barnet. Det har alltid vært ett "prinsipp" å ikke vite, det skal liksom ikke spille noen rolle - nå derimot kjenner jeg at det er fryktelig rart at helsepersonell og jordmor skal ha informasjon om barnet mitt som jeg ikke skal ha?! Hva mener dere? Blir helt klart en spesiell spenning å ikke vite, men dog er jeg heller ingen stor fan av overraskelser.

 

Ut over det er formen endelig blitt bedre, har mer overskudd, selv om humøret er nokså varierende! Kjenner små bevegelser, men ikke fra utsiden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig at gruppen er så død her inne .. Syns det er kjempe trist, for de andre gruppene jeg var på før jeg ble gravid var så aktive og jeg gledet meg sånn til å komme over på gravid-forumene.. Men dette er så skuffende... Stemmer for å lage en ny oktober gruppe - for de som faktisk ønsker og kommer til å være aktive her inne og ikke på Facebook.. Hva sier dere andre som prøver å holde ting i gang her inne? :) så får de andre bare ha det så godt ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!! Er jo helt dødt her inne. Generelt på 2.tri syns jeg.

Da jeg ventet førstemann i 2011 så var det jo party her inne hele dagen. Kjedelig med lite skravling.

Hvordan fungerer facebookgruppene da? Kan man snike seg inn å se eller må man inviteres? Hadde vært artig å se hva de skriver om der inne..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) 

eg har terminn 24 okt ! :D er no i uke 15 + 2, syns tiden har gått altfor treigt, har vert sjukmeldt i fra uke 9 pga kvalme og oppkast, men er endelig blitt bedre ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

Jeg kan jo skrive litt her jeg også da, siden dere synes det var så kjedelig her ;) (ikke at jeg har mye spennende å skrive heller da men)

 

Er i uke 18 + 1 nå, har termin 7 okt. På fredag var vi på ultralyd på sykehuset og fikk vite at vi venter en liten lillebror. Var sikker på at det ble en jente nå siden jeg har vært mye dårligere enn i første svangerskapet mitt. Men men, feil kan man ta ;) Lillebror er hjertlig velkommen, gleder oss masse!

 

Oul for oss er den 12 mai. Vi får en del ekstra oppfølging på sykehuset på grunn av høyrisiko svangerskap. Nå er jeg ikke så nervøs før oul siden vi fikk sett at lillegull vokser fint nå allerede <3

 

Ønsker dere en god søndag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

I dag var den store ordinær ultralyd dagen for meg! :-) Jordmoren var veldig flink, følte at hun tok meg godt imot (skjønt jeg ble litt irritert da det første spørsmålet til meg var, "Snakker du norsk?", men skjønner jo det av navnet mitt at alle blir usikre). Hun sjekket alt og forklarte veldig godt underveis og hva hun skulle sjekke og viste det til meg.

 

Jeg ønsket ikke å vite kjønnet, noe som hun sa er svært sjeldent hun hører, så hun sa fra når jeg skulle se vekk fra skjermen. Gleder meg til den overraskelsen i månedsskiftet september/october! :-) Jeg har tatt morkakeprøve så kan få sikkert svar om jeg ønsker det, men det vil jeg ikke ha. Spiller ingen rolle om det er gutt eller jente, så lenge det er frisk! Og da jeg har tidligere mistet i dødfødsel, så tør ikke jeg handle noenting før babyen er ute uansett, så det er heller ikke noe faktor for meg.

 

Jeg ble fremskyndet én dag, så er 18+4 i dag, ikke 18+3, og har termin 2. oktober. Da jeg er over 40 år, blir jeg satt i gang på termindato hvis ikke noe har skjedd før det. Regner meg at jeg ville vært satt i gang uansett pga tidligere dødfødsel og stresset med det. Nå lurer jeg bare på om det blir naturlig fødsel eller keisersnitt; har tatt TVT operasjon for stressinkontinens og ble anbefalt i det sterkeste å IKKE bli gravid igjen da svangerskapet kan ødelegge operasjonen, og hvis det skulle likevel skje, at jeg bør ta keisersnitt. Dette var på et annet sykehus, så hva sykehus jeg skal føde på velger, vet ikke jeg enda.

 

Men så utrolig koselig da og kjenner at NÅ kan jeg slappe av og begynne å glede meg! For en deilig følelse dét er!

 

Lykke til til alle andre som skal ta OUL snart - det blir gøy! :-)

Hei du! Vet du om det er standard for alle over 40 å bli satt igang på termin? Jeg kommer også til å ha fylt 40 før termindato, men har ikke hørt noe om dette:) Regner uansett ikke med at det blir aktuelt. Alle mine tre har komt før termin...

 

Jeg vet ikke hvordan praksisen er på alle sykehus, men i Drammen, får ikke mor gå over termin hvis hun er fylt 40 år. Synes det er bare rimelig, egentlig. Men kjenner flere som har opplevde dette, pluss en venninne som er 42 og gravid og ble fortalt dette (hun pleier å gå 2 uker over, hun har flere barn fra før) på OUL, og jordmoren på min OUL sa det samme: du går ikke over termin siden du er over 40 år.

 

Hvis du ikke har vært på OUL, så kan du spørre om det når du er der? Håper du gjelder også for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

I dag var den store ordinær ultralyd dagen for meg! :-) Jordmoren var veldig flink, følte at hun tok meg godt imot (skjønt jeg ble litt irritert da det første spørsmålet til meg var, "Snakker du norsk?", men skjønner jo det av navnet mitt at alle blir usikre). Hun sjekket alt og forklarte veldig godt underveis og hva hun skulle sjekke og viste det til meg.

 

Jeg ønsket ikke å vite kjønnet, noe som hun sa er svært sjeldent hun hører, så hun sa fra når jeg skulle se vekk fra skjermen. Gleder meg til den overraskelsen i månedsskiftet september/october! :-) Jeg har tatt morkakeprøve så kan få sikkert svar om jeg ønsker det, men det vil jeg ikke ha. Spiller ingen rolle om det er gutt eller jente, så lenge det er frisk! Og da jeg har tidligere mistet i dødfødsel, så tør ikke jeg handle noenting før babyen er ute uansett, så det er heller ikke noe faktor for meg.

 

Jeg ble fremskyndet én dag, så er 18+4 i dag, ikke 18+3, og har termin 2. oktober. Da jeg er over 40 år, blir jeg satt i gang på termindato hvis ikke noe har skjedd før det. Regner meg at jeg ville vært satt i gang uansett pga tidligere dødfødsel og stresset med det. Nå lurer jeg bare på om det blir naturlig fødsel eller keisersnitt; har tatt TVT operasjon for stressinkontinens og ble anbefalt i det sterkeste å IKKE bli gravid igjen da svangerskapet kan ødelegge operasjonen, og hvis det skulle likevel skje, at jeg bør ta keisersnitt. Dette var på et annet sykehus, så hva sykehus jeg skal føde på velger, vet ikke jeg enda.

 

Men så utrolig koselig da og kjenner at NÅ kan jeg slappe av og begynne å glede meg! For en deilig følelse dét er!

 

Lykke til til alle andre som skal ta OUL snart - det blir gøy! :-)

Hei du! Vet du om det er standard for alle over 40 å bli satt igang på termin? Jeg kommer også til å ha fylt 40 før termindato, men har ikke hørt noe om dette:) Regner uansett ikke med at det blir aktuelt. Alle mine tre har komt før termin...

 

Jeg vet ikke hvordan praksisen er på alle sykehus, men i Drammen, får ikke mor gå over termin hvis hun er fylt 40 år. Synes det er bare rimelig, egentlig. Men kjenner flere som har opplevde dette, pluss en venninne som er 42 og gravid og ble fortalt dette (hun pleier å gå 2 uker over, hun har flere barn fra før) på OUL, og jordmoren på min OUL sa det samme: du går ikke over termin siden du er over 40 år.

 

Hvis du ikke har vært på OUL, så kan du spørre om det når du er der? Håper du gjelder også for deg!

 

Ja, håper inderlig det, for man vet jo aldri... Jeg har termin 27.10 og skal ikke på oul før 4. juni. Lenge å vente syns jeg! Men skal absolutt spørre om hva de praktiserer med hensyn til igangsettelse.

 

Jeg for min del kommer til å ville vite kjønnet. Har tre guter fra før, så det er godt å være instilt på en til, om det er den vegen det går;) Velkommen skal han være uansett:) Men greit å sleppe mas om jeg ikke ønsker meg en jente osv...

 

Hvordan er formen deres nå i 2. trimester damer? Jeg var bedre fra uke 11-14, men er 15+2 nå og er tilbake i elendig form! Fatter ikke dette helt! Trodde man skulle ha det bedre i denne perioden...sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i elendig form til uke 12. Sinnsykt kvalm og sliten. Så bedret det det seg. Blir kun kvalm hvis lenge siden mat og hvis stresser. Men energien er langt ifra topp( uke 18 i morgen)men håper dette kommet til å bedre seg

😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Da har jeg sneket rundt her lenge nok uten å registrere meg, så da tenkte jeg det var på tide å hilse på.

 

Jeg er 14+5 med termin 28.10. Den siste uka har jeg slitt mye med venstre hofte som "knekker" når jeg går og gjør veldig vondt når jeg sitter og ligger. Smerten går over i rumpeballene og jeg har i tillegg veldig vondt i korsryggen. Blir bare verre og verre for hver dag og føler jeg burde hvile, men da blir det bare enda verre. Har noen tips for gode hvilestillinger som ikke trigger mer smerte?

 

Jeg har en jobb hvor jeg står hele dagen uten mulighet for å sitte, det er mye løfting av esker og er i tillegg mye alene, da uten tilgang til do eller mat. Hørte med sjefen som sier at det ikke er mulig å tilrettelegge for meg og at det hadde vært bedre med en erstatter for meg. Vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem her. Burde jeg kontakte fastlegen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig liv i facebook gruppen, for min del er det lettere å skrive der, da jeg alltid har det tilgjengelig og er mer på facebook enn andre steder. Og siden mange er der er det lett å få svar til alle døgnets tider =) Titter innom her titt og ofte, men siden aktiviteten er større på face, så er det naturlig å være der! Syns jo det blir rart å skulle lage sin egen "vi-som-ikke-er-på-face-gruppe", da man kanskje er begge steder uten å være veldig aktiv, men bare lese feks.

For å se hva som blir skrevet i facebook gruppen må du legge deg til i gruppen/inviteres/godkjennes og da ser man alt som blir skrevet. Ellers er det ingen andre som kan lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn utenom det, så er jeg 15+2, bekkenløsning sliter meg helt ut og er fortsatt 100% sykemeldt, vært det siden uke 7 og er foreløpig sykemeldt ut mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Da har jeg sneket rundt her lenge nok uten å registrere meg, så da tenkte jeg det var på tide å hilse på.

 

Jeg er 14+5 med termin 28.10. Den siste uka har jeg slitt mye med venstre hofte som "knekker" når jeg går og gjør veldig vondt når jeg sitter og ligger. Smerten går over i rumpeballene og jeg har i tillegg veldig vondt i korsryggen. Blir bare verre og verre for hver dag og føler jeg burde hvile, men da blir det bare enda verre. Har noen tips for gode hvilestillinger som ikke trigger mer smerte?

 

Jeg har en jobb hvor jeg står hele dagen uten mulighet for å sitte, det er mye løfting av esker og er i tillegg mye alene, da uten tilgang til do eller mat. Hørte med sjefen som sier at det ikke er mulig å tilrettelegge for meg og at det hadde vært bedre med en erstatter for meg. Vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem her. Burde jeg kontakte fastlegen?

Det høres jo ut som det kunne være lurt med et legebesøk ja...:) Dette kan jo ikke være den ultimate jobben for en gravid kvinne akkurat!

 

Når det gjelde hvilestilling, så kommer det jo litt an på hvor smerten sitter på en måte. Men jeg pleier å ligge på sida med en stor pute mellom bena. Da er bekkenet relativt stabilt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at dette med face eller her det gjør seg selv. De som trives best på facebook er mest der og vi andre skriver her:) Jeg kommer ikke til å melde meg inn i noen facebook gruppe. Trives med privatlivet her inne:) Men ellers er det vel kanskje naturlig at det er litt mindre liv på forumene i 2. trimester? Da er man jo ofte i bedre form og har det travlere med andre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har lyst til å legge meg til i facebookgruppen? Koselig å lese her på forumet, men syns det er mye enklere og mer personlig å kommunisere på facebook :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har lyst til å legge meg til i facebookgruppen? Koselig å lese her på forumet, men syns det er mye enklere og mer personlig å kommunisere på facebook :)

Send meg en personlig mld så kan jeg ordne det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei :)

Da har jeg sneket rundt her lenge nok uten å registrere meg, så da tenkte jeg det var på tide å hilse på.

 

Jeg er 14+5 med termin 28.10. Den siste uka har jeg slitt mye med venstre hofte som "knekker" når jeg går og gjør veldig vondt når jeg sitter og ligger. Smerten går over i rumpeballene og jeg har i tillegg veldig vondt i korsryggen. Blir bare verre og verre for hver dag og føler jeg burde hvile, men da blir det bare enda verre. Har noen tips for gode hvilestillinger som ikke trigger mer smerte?

 

Jeg har en jobb hvor jeg står hele dagen uten mulighet for å sitte, det er mye løfting av esker og er i tillegg mye alene, da uten tilgang til do eller mat. Hørte med sjefen som sier at det ikke er mulig å tilrettelegge for meg og at det hadde vært bedre med en erstatter for meg. Vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem her. Burde jeg kontakte fastlegen?

Det høres jo ut som det kunne være lurt med et legebesøk ja... :) Dette kan jo ikke være den ultimate jobben for en gravid kvinne akkurat!

 

Når det gjelde hvilestilling, så kommer det jo litt an på hvor smerten sitter på en måte. Men jeg pleier å ligge på sida med en stor pute mellom bena. Da er bekkenet relativt stabilt:)

 

Det gjør jeg også, ligger alltid i senga på siden med en pute mellom bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å se at det var litt liv her alikevel :) Nå ble jeg glad :)

Formen min i 2 trimester er egentlig helt grei. Hadde det sånn noenlunde greit i 1 også, men nå har det sluttet med intense kvalmebyger og matlysten har kommet på plass igjen.

Den harde magen er på vei til å bli ordentlig og luften jeg hadde er på vei ut hehe.

Idag er jeg 15+4, herregud så fort tiden flyr, og det er kun 18 små dager til vi skal få se det lille trollet jeg har i magen. Jeg vil vite kjønnet, klarer ikke å vente!

 

Jeg kjenner bittesmå babyspark i ny og ne, men kan ikke kjenne det spesielt fra utsiden enda. Pappen gleder seg VELDIG til han også kan få kjenne.

 

Hvordan er vektøkningen deres?

Jeg har lagt på meg 3kg så langt, mest på rumpa :( Så ingen av buksene mine passer lenger :cry3:

Nå for tiden bor jeg i tights...

 

På tirsdag skal jeg til jordmor og forhåpentligvis få høre hjertelyd med doppler, gleder meg veldig og er sååå misunnelig på dere som har vært på tidlig ul og har fått sett nurket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye å fortelle jeg heller men er 18+3 og termin 4 oktober. Formen har vært helt på bånd de første Mnd. Jeg var ekstremt trøtt å klarte ikke være våken mer enn et par timer om dagen, noe som funker dårlig med ei på to år i hus pluss slutta å røyke. Nå derimot er det meste bra bortsett fra litt vond rygg da jeg har en skjev hofte men det klarer jeg å leve med 😉 skal på oul til onsdag å er kjempe spent på om det er et friskt barn og hvilket kjønn 😊

 

Anonymous poster hash: aebfa...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å se at det var litt liv her alikevel :) Nå ble jeg glad :)

Formen min i 2 trimester er egentlig helt grei. Hadde det sånn noenlunde greit i 1 også, men nå har det sluttet med intense kvalmebyger og matlysten har kommet på plass igjen.

Den harde magen er på vei til å bli ordentlig og luften jeg hadde er på vei ut hehe.

Idag er jeg 15+4, herregud så fort tiden flyr, og det er kun 18 små dager til vi skal få se det lille trollet jeg har i magen. Jeg vil vite kjønnet, klarer ikke å vente!

 

Jeg kjenner bittesmå babyspark i ny og ne, men kan ikke kjenne det spesielt fra utsiden enda. Pappen gleder seg VELDIG til han også kan få kjenne.

 

Hvordan er vektøkningen deres?

Jeg har lagt på meg 3kg så langt, mest på rumpa :( Så ingen av buksene mine passer lenger :cry3:

Nå for tiden bor jeg i tights...

 

På tirsdag skal jeg til jordmor og forhåpentligvis få høre hjertelyd med doppler, gleder meg veldig og er sååå misunnelig på dere som har vært på tidlig ul og har fått sett nurket.

Jeg tørr ikke vege meg... frykter at det har blitt noen kilo. Har vært veldig kvalm og trøtt, og det eneste som har hjulpet er mat. Uff! Men må vel på vekta en av dagene;) Hater å legge på meg! Vet jo at det er en naturlig del av et svangerskap, men jeg blir nedfor av hvert eneste kilo...He, he. Jeg er et håpløst tilfelle;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ble liv her likevel :)

 

Jeg er 17+1 i dag og det er under 2 uker til vi skal på oul :) Forrige fredag var vi hos jordmor og fikk høre mini med hjertelyd! Hun tipper hva det ble, så nå blir det spennende å se om hun har rett eller feil!

 

Sånn ellers har magen kommet for fullt og har gitt opp å gå i vanlige bukser, så her er der gravidbukse, skjørt eller kjole :) Magen er også ganske hard også! Vektmessig har jeg gått ned 2-3 kg og tror faktisk at jeg har faktisk gått ned i vekt mens jeg er gravid (det mener i hvert fall mannen og jeg merker det på flere bukser). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det de sier om hjerteslagene da, at om den ligger på rundt 144 slag eller noe så blir det jente og 155 slag så blir det gutt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm dette må vi finne ut av, nå ble jeg veldig nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ble liv her likevel :)

Jeg er 17+1 i dag og det er under 2 uker til vi skal på oul :) Forrige fredag var vi hos jordmor og fikk høre mini med hjertelyd! Hun tipper hva det ble, så nå blir det spennende å se om hun har rett eller feil!

Sånn ellers har magen kommet for fullt og har gitt opp å gå i vanlige bukser, så her er der gravidbukse, skjørt eller kjole :) Magen er også ganske hard også! Vektmessig har jeg gått ned 2-3 kg og tror faktisk at jeg har faktisk gått ned i vekt mens jeg er gravid (det mener i hvert fall mannen og jeg merker det på flere bukser). :)

Har du noen tips til gravidbukse? Prøvde noen chinos på HM, men de var så korte i beina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...