Gå til innhold

Oktober 2014


Sokkedyret

Anbefalte innlegg

Så kjekt da Caliope :) Det er så deilig å kjenne liv. :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så misunnelige på alle dere som har kjent de små miraklene i magen, jeg gleder meg så utrolig mye til å kjenne for første gang :-) er det noen som har startet med innkjøp enda? må vel ærlig innrømme at jeg gikk litt berserk etter ultralyd, ble ganske mange plag veldig fort :-) men må vel vente litt til med de større kjøpene.

 

Anonymous poster hash: e41e4...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

Så misunnelige på alle dere som har kjent de små miraklene i magen, jeg gleder meg så utrolig mye til å kjenne for første gang :-) er det noen som har startet med innkjøp enda? må vel ærlig innrømme at jeg gikk litt berserk etter ultralyd, ble ganske mange plag veldig fort :-) men må vel vente litt til med de større kjøpene.

 

Anonymous poster hash: e41e4...8e4

Det kommer nok for deg og :) Bare vent så får du en aktiv liten gullklump i magen :)

 

Ang. innkjøp så må jeg innrømme at jeg har kjøpt noe. I og med at vi kjøpte inn det meste nytt til augustbabyen vår i fjor så har vi egentlig alt vi trenger. Men jeg føler at jeg må kjøpe noe til denne babyen som er bare hans også. Så nå har vi kjøpt en ny Stokke xplory vogn (har en Emmaljunga Mondial fra i fjor) og bittelitt klær. ♡ Litt godt å kjøpe inn noe også.

 

Anbefaler egentlig å ikke vente alt for lenge med de største innkjøpene. Man vet jo aldri hvordan formen blir utover i svangerskapet. Jeg sliter med skikkelig bekkenløsning og tok de fleste innkjøpene veldig tidlig forrige gang.

 

Også er det jo så koselig da ;) pluss at man kan få med seg en del gode tilbud hvis man titter i babybutikker nå og da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så misunnelige på alle dere som har kjent de små miraklene i magen, jeg gleder meg så utrolig mye til å kjenne for første gang :-) er det noen som har startet med innkjøp enda? må vel ærlig innrømme at jeg gikk litt berserk etter ultralyd, ble ganske mange plag veldig fort :-) men må vel vente litt til med de større kjøpene.

 

Anonymous poster hash: e41e4...8e4

Har ikke kjøpt inn noe enda, venter til etter ultralyden :) Men tro meg, det har vært vanskelig! Er jo så masse søtt og nusselig i butikkene! Kommer sikkert til å gå amok når jeg endelig kan begynne hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

Kanskje man kan tipse hverandre her inne om man finner noen gode tilbud på babyutstyr og klær og sånt? :)

 

Jeg elsker å finne gode kjøp, og fikk handlet så mye fint på tilbud i fjor. Aller beste var da LilleLam hadde lagersalg på showroom'et sitt. Myyyye fint og fine priser! Skal si i fra om jeg hører om et nytt lagersalg :)

 

Ellers er jeg fan av Lillevea.no. De hadde mye fint i fjor på salg, håper de får inn litt igjen nå :)

 

Andre som kommer over noen gode tilbud så bare tipse altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har shoppet litt nøytrale klær til mini og venter nå spent på ultralyden som er på onsdag :) i tillegg så shoppet jeg litt jente og litt gutteklær når vi var i USA ifjor, så har litt liggende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje man kan tipse hverandre her inne om man finner noen gode tilbud på babyutstyr og klær og sånt? :)

 

Jeg elsker å finne gode kjøp, og fikk handlet så mye fint på tilbud i fjor. Aller beste var da LilleLam hadde lagersalg på showroom'et sitt. Myyyye fint og fine priser! Skal si i fra om jeg hører om et nytt lagersalg :)

 

Ellers er jeg fan av Lillevea.no. De hadde mye fint i fjor på salg, håper de får inn litt igjen nå :)

 

Andre som kommer over noen gode tilbud så bare tipse altså :)

skjønner at det bør være salg for å kjøpe noe der 😝 http://www.lillevea.no/produkt/liten-jente-0-3-ar/blondekjole-baby-offwhite-liu-jo

Trodde ikke sånne priser var lov jeg, det burde hvertfall ikke være det 😫

 

Anonymous poster hash: aebfa...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kanskje man kan tipse hverandre her inne om man finner noen gode tilbud på babyutstyr og klær og sånt? :)

 

Jeg elsker å finne gode kjøp, og fikk handlet så mye fint på tilbud i fjor. Aller beste var da LilleLam hadde lagersalg på showroom'et sitt. Myyyye fint og fine priser! Skal si i fra om jeg hører om et nytt lagersalg :)

 

Ellers er jeg fan av Lillevea.no. De hadde mye fint i fjor på salg, håper de får inn litt igjen nå :)

 

Andre som kommer over noen gode tilbud så bare tipse altså :)

skjønner at det bør være salg for å kjøpe noe der http://www.lillevea.no/produkt/liten-jente-0-3-ar/blondekjole-baby-offwhite-liu-jo

Trodde ikke sånne priser var lov jeg, det burde hvertfall ikke være det

 

Anonymous poster hash: aebfa...e8d

 

Oi! 1000 kroner for en liten blonde sak??? Svindel...

 

Anonymous poster hash: 8876a...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente nettopp babyen sparke fra utsiden :) weee

16+3 idag. Nå blir det masse magekjenning fremover :)



Anonymous poster hash: 8876a...e92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deling av tips om tilbud hadde jo vært supert :-)

Nå har vel ikke jeg akkurat begynt å se på ting å ikke fått med meg så mye enda.

Har forelsket meg helt i newbie serien til kappahal, og der er det jo ikke så dyrt fra før. Og som regel alltid 25 % på noe eller 3 for 2 :-)

 

Ellers har jeg meldt meg inn i vip klubben til babyshop, da får man en gratis bleiebøtte og 10 % på det første kjøpet. Er kanskje ikke store greiene, men i hvertfall noe :-)

 

Ellers var jeg å samboer ute for å se på barnevogn i dag, det er jo så utrolig mye å velge mellom. Kommer til å ta lang tid å ta det endelige valget. Heldigvis så synes jeg det er så stas å se på utstyr om dagen :-)

Noen som har bestemt seg for det alt eller har noen å anbefale?

 

Anonymous poster hash: e41e4...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deling av tips om tilbud hadde jo vært supert :-)

Nå har vel ikke jeg akkurat begynt å se på ting å ikke fått med meg så mye enda.

Har forelsket meg helt i newbie serien til kappahal, og der er det jo ikke så dyrt fra før. Og som regel alltid 25 % på noe eller 3 for 2 :-)

 

Ellers har jeg meldt meg inn i vip klubben til babyshop, da får man en gratis bleiebøtte og 10 % på det første kjøpet. Er kanskje ikke store greiene, men i hvertfall noe :-)

 

Ellers var jeg å samboer ute for å se på barnevogn i dag, det er jo så utrolig mye å velge mellom. Kommer til å ta lang tid å ta det endelige valget. Heldigvis så synes jeg det er så stas å se på utstyr om dagen :-)

Noen som har bestemt seg for det alt eller har noen å anbefale?

 

Anonymous poster hash: e41e4...8e4

Hei! 

Har akkurat tatt det første selvstendige dykket i den enorme verdenen av barnevogner selv, å hjelpe meg for et utvalg.....blei helt paff jeg.  Har ingen barn fra før, men er tante til 3 og har trillet en go del barnevogn før av forskjellige typer.  Har snakket med flere om barnevogner og de fleste jeg kjenner har eller har hatt emmaljunga vogn, de er kjempefornøyd med disse.  Min søster hadde også slik vogn til sistemann så jeg er noe kjent med den fra før.  Den er god å trille, en lett solid vogn med god komfor for barnet.  Innerst inne tror jeg det blir en emmaljunga city cross til meg å lille når den tid kommer:)  Fine å se på er de også, synnes jeg da :)  Ta en titt på emmaljunga.se  Vognene er ikke å få kjøpt i norge (tror jeg vertfall ikke) men finnes mange fine brukte vogner på finn.no  Hvilke vogner har du, og dere andre sett dere ut?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg kjente nettopp babyen sparke fra utsiden :) weee

16+3 idag. Nå blir det masse magekjenning fremover :)

 

Anonymous poster hash: 8876a...e92

 

Oi, så spennende:)   venter i spenning til jeg skal kjenne noe tegn til liv der inne, 16+0 idag så da håper jeg det blir snart:) Sitter på nattevakt nå og lytter med stetoskop, men tarmlydene overdøver alt...:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Har akkurat tatt det første selvstendige dykket i den enorme verdenen av barnevogner selv, å hjelpe meg for et utvalg.....blei helt paff jeg.  Har ingen barn fra før, men er tante til 3 og har trillet en go del barnevogn før av forskjellige typer.  Har snakket med flere om barnevogner og de fleste jeg kjenner har eller har hatt emmaljunga vogn, de er kjempefornøyd med disse.  Min søster hadde også slik vogn til sistemann så jeg er noe kjent med den fra før.  Den er god å trille, en lett solid vogn med god komfor for barnet.  Innerst inne tror jeg det blir en emmaljunga city cross til meg å lille når den tid kommer:)  Fine å se på er de også, synnes jeg da :)  Ta en titt på emmaljunga.se  Vognene er ikke å få kjøpt i norge (tror jeg vertfall ikke) men finnes mange fine brukte vogner på finn.no  Hvilke vogner har du, og dere andre sett dere ut?

 

Jeg har vært innom Babyshop, BarnasHus, og et par lokale babybutikker for å motivere meg selv for at dette blir gøy! Synes ikke det er så gøy å se i butikkene (noe som overrasker me da jeg alltid før har likt å gjøre dette), men kanskje med tid det blir bedre. I alle butikkene har jeg sett Emmaljunga, så det går fint an å kjøpe dem ny i Norge. Ellers er jo Finn.no et supert sted å bruke hvis man vil heller finne pent brukt!

 

Jeg hadde Emmaljunga til førstemann for snart 13 år siden. Den var utrolig fin å se på! Men her jeg bor er det mange bakker, og selv om jeg hadde en liten prematurjente oppi der, som i tillegg var liten av vekst i flere år, så synes jeg den var altfor tung å dytte oppover. Heldigvis sluttet hun med vogn før hun fylte 2 år og den nydelige vogna mi ble forsiktig pakket inn og satt på loftet. Hadde i tillegg en Graco kjøpt i USA til bruk på kjøpesenter, og den likte jeg veldig godt.

 

Med nr 2 som kom sju år senere, ble min nydelig Emmaljunga brukt bare noen få ganger. Hun hylte i sinne da hun lå i bagen, ville opp og se. Svigermor, som kjøpte vogna, trodde ikke på meg før hun så selv hvor sint ungen ble. Så hun brukte bilsete festet på min gamle Graco vogna og var fornøyd. Da hun ble 8 måneder falt jeg for BOB Revolution og kjøpte den. Elsker den vogna, nr 2 brukte den til hun var 4 år, så den skal brukes igjen! Lett vogn, supert å trille og helt perfekt for meg med disse bakkene. Helt på slutten av hennes vognperioden kjøpte jeg City Mini 4 til bruk på ferier, og den er også super! Skal kjøpe dings til å feste bilsete på den, og muligens den nye deluxe bagen som kommer til sommeren. Har solgt eller gitt bort de andre vognene mine og har kun disse igjen. Gleder meg til å trille en ny baby i dem! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte to Emmaljungavogner til minien her, som snart er 2 år. Begge på finn.no. Vet ikke helt hvilket merke de er, men det er en duovogn og en litt lettere sak. Fikk dem rimelig og pent brukte. Men duovogna står nå i barnehagen, for at storebror skal ha den til å hvile i, så vi må nok ha en ny til minsten... Er i villrede om hvilken jeg skal kjøpe. På en måte hadde det vært greit med en som begge ungene kunne ligge/sitte i, men jeg kommer jo til å gå en del med den minste alene også. Å kjøpe to vogner, og ende opp med et endelig antall på fire, synes å være i overkant...? Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på tfk joggster twist - kjenner flere som har denne som er veldig fornøyd. Ellers så syns jeg bogaboo buffalo er fin vogn. :) jeg vil ha en vogn som ikke er for tung, tar liten plass i bil (og er lett å slå sammen) og som tåler ulendt terreng. :)

 

 

Weeeee - to jobb dager igjen så er det OUL! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt både Simo kombi og Emmaljunga..

Jeg har en mountain buggy til 2-åringen, men uten bag. Kjøper ikke bag til den for bagen er så innmari liten. Jeg har bestemt meg for en TFK joggster twist. Orker ikke 4-hjuling etter å ha brukt 3-hjuling med svingbart fremhjul. Og skal hvertfall ikke ha dekk uten luft :)

 

Gleder meg masse til å kjøpe joggster twist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en mountain buggy til førstemann som er 2 nå.. VI var ikke fornøyd med vognen. Vi måtte bytte til sportsdel når lillemann var 4 mnd da baggen er veldig liten. Sportsdelen var veldig stor. Jeg så ikke baby når jeg trillet og synes det var kjedelig.. når han begynte å bli litt større og ville kikke og se ble han irritert over å måtte ligge så mye bakover da ryggen ikke kan settes helt rett. den er alltid bakoverlent. Så når lillegutt var 10 mnd parkerte vi vognen;( den var god å trille da :)

 

... vI har kjøpt en brukt  Emmaljunga som brukes til sovevogn i bhg. Jeg synes den er litt stor og klumpete.. men den er stor og lang og god å ha til sovevogn. Hjemme bruker vi en bugaboo bee... den har små hjul og vanskelig å bruke i terreng el på vinterstid men har stort sett brukt den på kjøpesenter og på tur nå på våren.. i vinter har han sitte på akebrett når det har vært snø:)

 

Til lillegutt i magen skal vi kjøpe en bugaboo buffalo med søskenbrett ;) er litt usikre på om vi skal kjøpe søskenvognen el ei.. må tenke litt på det :)

 

er en stor jungel der ute og tror vi er forskjellige i forhold til behov så noen passer nok bra for noen og andre ikke... men godt å kunne dele litt erfaringer så blir det iallefall litt lettere ;)

 

håper alle får en god dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv vært veldig fornøyd med Brio Go, enkel å legge sammen, vendbar sittedel enkel å bytte rundt på deler og veldig god å kjøre siden den har mulighet for svingbare fremjul. Brukt i nesten tre år og har vel rullet bergen-oslo tur retur i all slags føre:-) skal undersøke mulighetene for å bare kjøpe nytt understell til den nå, begynner å skrangle litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og liten utblåsning; sliten i kroppen og trøtt i hodet! Verket overalt i kroppen når jeg skulle sove i går, sikkert fordi jeg hadde en "aktiv" dag. Resultat fikk ikke sove før klokken to og er trøtt som bare det i dag, og har IKKE lyst til å være på jobb! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguud jeg har ultralyd i morgen og gruer meg som en unge D: Er redd for avvik og slike ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

Puh! Ordinær ultralyd overstått og alt bra så langt! Og herregud for en fantastisk oppfølging jeg kommer til å få fremover! Får alt jeg ønsker, keisersnitt akkurat på datoen jeg ville ha og innleggelse før ks hvis jeg vil. Får komme på ultralyd når jeg måtte ønske det, skulle det være helg, kveld eller helligdag og.

 

Jeg er helt på gråten her bare jeg tenker på hvor seriøst de tar meg.

 

Terminen ble flyttet noen dager tilbake da. Noen som kan endre terminlisten til 11.10 på meg? Sitter bare på mobilen her jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Ordinær ultralyd overstått og alt bra så langt! Og herregud for en fantastisk oppfølging jeg kommer til å få fremover! Får alt jeg ønsker, keisersnitt akkurat på datoen jeg ville ha og innleggelse før ks hvis jeg vil. Får komme på ultralyd når jeg måtte ønske det, skulle det være helg, kveld eller helligdag og.

 

Jeg er helt på gråten her bare jeg tenker på hvor seriøst de tar meg.

 

Terminen ble flyttet noen dager tilbake da. Noen som kan endre terminlisten til 11.10 på meg? Sitter bare på mobilen her jeg...

så bra :) det var godt å høre ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Ordinær ultralyd overstått og alt bra så langt! Og herregud for en fantastisk oppfølging jeg kommer til å få fremover! Får alt jeg ønsker, keisersnitt akkurat på datoen jeg ville ha og innleggelse før ks hvis jeg vil. Får komme på ultralyd når jeg måtte ønske det, skulle det være helg, kveld eller helligdag og.

 

Jeg er helt på gråten her bare jeg tenker på hvor seriøst de tar meg.

 

Terminen ble flyttet noen dager tilbake da. Noen som kan endre terminlisten til 11.10 på meg? Sitter bare på mobilen her jeg...

kjempeflott att du får god oppgølging:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...