Gå til innhold

Oktober 2014


Sokkedyret

Anbefalte innlegg

Så gøy Mamsen vil ha nr2! Så fantastisk å få se en aktiv liten krabat! Med forrige spire fikk vi med et bilde av snurrebassen ;) Ganske morsomt å ha nå i ettertid.

 

I morgen er det min tur! Er veldig spent. Jeg har tre gutter fra før og dette blir sistemann uansett kjønn :) Jeg kjenner at graviditet har jeg fått min del av etter dette... Alle de kroppslige forandringene, farene for nye åreknuter, vektoppgang... ush! No more etter dette! Men så er dette mitt andre svangerskap på relativt kort tid da, så det er kanskje ikke så rart at jeg er fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk med et ganske bra bilde i profil av tuten hans hehe. Ja skjønner at du føler det er nok nå, er nok sikkert en befriende følelse også tenker jeg :)

Lykke til imorgen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :) Da har jeg vært på UL idag og fått vita at vi venter en liten guttebass til :)

Jeg så selv hva det var før hun i det hele tatt hadde tenkt å spørre oss om vi ville vite kjønnet, en godt synlig "tut" hehe. Alle rundt meg trodde at det ble en jente, men innerts inne så visste jeg at det ble en gutt.

Han var helt perfekt, frisk og fin. Og mannfolket har fått beskjed om at jeg IKKE stopper før jeg har fått en jente hihi. Terminen min ble ikke forandret.

Morkaken er plassert foran da, så det er derfor jeg ikke kjenner spark hele tiden :( Men småen turnet og snurret inni magen under ultralyden, så vi vet at han er veeeldig aktiv :)

 

Gratulerer med gutten! Så gøy med to gutter, de vil sikkert få mye glede av hverandre! Og så praktisk økonomisk sett da den nye kan arve klær fra eldstemann. 

Skjønner det med morkaka foran, veldig irriterende å ikke kunne kjenne spark så lett, men vi får trøste oss med at de vokser og blir sterkere, og da vil vi kjenne spark!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at de kommer til å bli nabolagets rakkerunger hehe :) Økonomisk blir det veldig mye letter ja, nå er det nesten sånn at jeg lurer på om jeg i det hele tatt trenger å kjøpe inn noe!

Det eneste jeg absolutt vil ha nytt er barnevogn. Brukte en nedarvet Emmaljunga (aner ikke modell) til første, så nå skal det bli ny!

Det jeg kjenner mest er all snurringen han holder på med der nede, kjennes nesten ut som kynnere, men er ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi bestilt vogn, og jeg er så glad. Fikk litt panikk når jeg fikk vite at Emmaljunga stenger fabrikken for sommeren. Heldigvis fant damen i butikken vognen vi skulle ha :) Puuh, lettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stas å få vite kjønn! Her er det 11 dager igjen til OUL, men var hos jordmor i går og alt så fint ut :)

 

Vet dere hvor lang tid man må vente etter man har bestilt vogn i butikk? Har de av og til på lager? Vi skal ha Baby Jogger City Elite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen! Det gikk superfint! Vi er så glade og lettet nå :) Alt var vel med den vesle prinsessa som hadde en travel dag der inne. Og tenk at jeg skulle få bli jentemamma til slutt! Mannen min ble også veldig glad, for han hadde vært så redd for at jeg skulle bli skuffet om det var en gutt...! Alt de mannfolka går og tenker på uten å si noe...Rare folk ;)

 

Nå feirer vi en betryggende ul med fruktsalat og is, mens navnedebatten raser i søskenflokken :) Storesøster vil ha Vanessa, men det blir for voldsomt for trauste meg ;)

 

Terminen ble forresten flyttet tilbake tre dager til 30.10. Ja, ja.

Endret av Bamsemams74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Må være gøy å endelig få oppleve ei jente også, spesielt siden det blir siste for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :) Da har jeg vært på UL idag og fått vita at vi venter en liten guttebass til :)

Jeg så selv hva det var før hun i det hele tatt hadde tenkt å spørre oss om vi ville vite kjønnet, en godt synlig "tut" hehe. Alle rundt meg trodde at det ble en jente, men innerts inne så visste jeg at det ble en gutt.

Han var helt perfekt, frisk og fin. Og mannfolket har fått beskjed om at jeg IKKE stopper før jeg har fått en jente hihi. Terminen min ble ikke forandret.

Morkaken er plassert foran da, så det er derfor jeg ikke kjenner spark hele tiden :( Men småen turnet og snurret inni magen under ultralyden, så vi vet at han er veeeldig aktiv :)

 

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul

1.Oslomama,

   Ocean TM

    *Lykke**            gutt

2. shari_z

    minx 83

3.

4. hellomynameis... jente

5.

6.

7.  Cici83               gutt

8.  inger79

9.  Caliope            gutt

     "KlaraKu"          jente

10. Kristin92       jente

11. Solstråle:)     gutt

      stineTh         gutt

12. Lise05          jente

      Aquarel         gutt

13. FrøkenUgla  Gutt

14.

15. Embla93       jente

16. MillaMol        jente

17. Tclykkeli      jente

18.

19.

20. bambusdrops

21.

22.

23.

24. Mamsen vil ha nr2!  gutt

      tanina_

25. tromsøjenta

26.

27. Bearplace

     

      Jossa1986

28. Sørlandskjerringa

      trixi83

29. Chrissymamma

      Meret`n          jente

30.Bamsemams74: jente

31.

Da har jeg flytta meg til 30.10, hvor jeg mest sannsynlig blir liggende om ikke noe uforutsett skulle skje ;) men der var det jo ledig også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld var jeg ute i hagen og luftet hunden når naboen roper på meg, som er 21+5 på vei, Er du gravid? Ble litt paff, da jeg ikke synes magen synes noe særlig - men så kjenner denne damen meg ganske godt OG hun tør å spørre det andre kanskje ikke gjør.  ;)  Nå lurer jeg på om andre ser det like godt, men tør ikke spørre, eller om det bare var flaks. Nabodamen har en datter som er også er gravid og har termin noen uker før meg, hvis jeg har forstått det riktig. Uff, og jeg som VIL skjule dette i bare 2 uker til! Jaja, kan ikke vente i en evighet å si det, men bare føles så rart ut at andre vet om "hemmeligheten" min.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Det gikk superfint! Vi er så glade og lettet nå :) Alt var vel med den vesle prinsessa som hadde en travel dag der inne. Og tenk at jeg skulle få bli jentemamma til slutt! Mannen min ble også veldig glad, for han hadde vært så redd for at jeg skulle bli skuffet om det var en gutt...! Alt de mannfolka går og tenker på uten å si noe...Rare folk ;)

 

Nå feirer vi en betryggende ul med fruktsalat og is, mens navnedebatten raser i søskenflokken :) Storesøster vil ha Vanessa, men det blir for voldsomt for trauste meg ;)

 

Terminen ble forresten flyttet tilbake tre dager til 30.10. Ja, ja.

Gratulerer så masse Bamsemams :) Håper at jeg også får en jente til slutt hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld var jeg ute i hagen og luftet hunden når naboen roper på meg, som er 21+5 på vei, Er du gravid? Ble litt paff, da jeg ikke synes magen synes noe særlig - men så kjenner denne damen meg ganske godt OG hun tør å spørre det andre kanskje ikke gjør.  ;)  Nå lurer jeg på om andre ser det like godt, men tør ikke spørre, eller om det bare var flaks. Nabodamen har en datter som er også er gravid og har termin noen uker før meg, hvis jeg har forstått det riktig. Uff, og jeg som VIL skjule dette i bare 2 uker til! Jaja, kan ikke vente i en evighet å si det, men bare føles så rart ut at andre vet om "hemmeligheten" min.  ;)

Sånn var det med meg også når hun ene kollegaen spurte meg :) Da var det plutselig ikke min hemmelighet lenger. Men men, en gang må det jo komme ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hei alle sammen! Det gikk superfint! Vi er så glade og lettet nå :) Alt var vel med den vesle prinsessa som hadde en travel dag der inne. Og tenk at jeg skulle få bli jentemamma til slutt! Mannen min ble også veldig glad, for han hadde vært så redd for at jeg skulle bli skuffet om det var en gutt...! Alt de mannfolka går og tenker på uten å si noe...Rare folk ;)

 

Nå feirer vi en betryggende ul med fruktsalat og is, mens navnedebatten raser i søskenflokken :) Storesøster vil ha Vanessa, men det blir for voldsomt for trauste meg ;)

 

Terminen ble forresten flyttet tilbake tre dager til 30.10. Ja, ja.

Gratulerer så masse Bamsemams :) Håper at jeg også får en jente til slutt hehe :)

 

Det er bare å holde ut lenge nok..hi, hi:) Men det føles litt "ment to be" dette. Vi hadde jo ikke planlagt en til, og ingen av oss forstår helt hvordan vi fikk det til. Så denne tutta her har tydeligvis bare bestemt seg for å komme til oss... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig bamsemums! :)

 

I dag skal en venninne av meg dra innom Risarosa og bestille den nydelige vognposen til meg! De har 20% avslag idag pga markedsdag og da sparer man 600,- ! Så nå gleder jeg meg bare til at den kommer på døra mi om 3 ukers tid! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

Så koselig bamsemums! :)

 

I dag skal en venninne av meg dra innom Risarosa og bestille den nydelige vognposen til meg! De har 20% avslag idag pga markedsdag og da sparer man 600,- ! Så nå gleder jeg meg bare til at den kommer på døra mi om 3 ukers tid! :D

Åååh, gled deg! Har RisaRosa posen i off white og lyseblå. Den er heeeelt nydelig! Lyst på en til jeg, men holder sikkert med en ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jenten bamsemams! Og gratulerer til Mamsen vil ha nr 2 med gutten:-)

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så koselig bamsemums! :)

 

I dag skal en venninne av meg dra innom Risarosa og bestille den nydelige vognposen til meg! De har 20% avslag idag pga markedsdag og da sparer man 600,- ! Så nå gleder jeg meg bare til at den kommer på døra mi om 3 ukers tid! :D

Åååh, gled deg! Har RisaRosa posen i off white og lyseblå. Den er heeeelt nydelig! Lyst på en til jeg, men holder sikkert med en ;)

 

Jeg bestilte en i grå med blå inni, en oppbevaringsbag og strømper :P Gleder meg så syykt til den kommer! Har siklet etter den siden jeg så den for første gang og mannen likte den også, så da ble det kjøp gitt! :D Om det blir en jente neste gang, får jeg bestille ny (og ta vare på den andre) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gratulerer med jenten bamsemams! Og gratulerer til Mamsen vil ha nr 2 med gutten:-)

Tusen takk :)

 

Tusen takk fra meg også :) Nyter å leite etter jenteklær og tenke på jentenavn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Må være gøy å endelig få oppleve ei jente også, spesielt siden det blir siste for dere :)

 

Ja, det tror jeg det blir. Jeg ble veldig glad, men så fikk jeg dårlig samvittighet for at jeg ble det! Merkelig følelse. Som om jeg fikk dårlig samvittighet overfor den gutten det kunne ha vært liksom! Men det må jo være lov å ønske seg ei jente etter tre gutter vel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gratulerer så mye! Må være gøy å endelig få oppleve ei jente også, spesielt siden det blir siste for dere :)

 

Ja, det tror jeg det blir. Jeg ble veldig glad, men så fikk jeg dårlig samvittighet for at jeg ble det! Merkelig følelse. Som om jeg fikk dårlig samvittighet overfor den gutten det kunne ha vært liksom! Men det må jo være lov å ønske seg ei jente etter tre gutter vel ;)

 

Selvfølgelig får du lov til å ønske deg akkurat det du vil :)

 

Nå har jeg begynt å bli et sippemonster :( Se på TLC på noe bryllups greier, det er masse romantiske greier og da kommer selvfølgelig tårene.. Ikke triste tårer, men glade tårer på vegne av dem hehe. Lurer på hvordan dette kommer til å gå når det nærmer seg fødsel og jeg allerede er slik. iiik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

 

 

 

Så koselig bamsemums! :)

 

I dag skal en venninne av meg dra innom Risarosa og bestille den nydelige vognposen til meg! De har 20% avslag idag pga markedsdag og da sparer man 600,- ! Så nå gleder jeg meg bare til at den kommer på døra mi om 3 ukers tid! :D

Åååh, gled deg! Har RisaRosa posen i off white og lyseblå. Den er heeeelt nydelig! Lyst på en til jeg, men holder sikkert med en ;)

Jeg bestilte en i grå med blå inni, en oppbevaringsbag og strømper :P Gleder meg så syykt til den kommer! Har siklet etter den siden jeg så den for første gang og mannen likte den også, så da ble det kjøp gitt! :D Om det blir en jente neste gang, får jeg bestille ny (og ta vare på den andre) :)

Ååh, har du bestilt strømper til gutt? Jeg har bare sett de på nettsiden deres men synes de har lagt ut så få bilder. Hvordan ser strømpene ut da? Jeg har så lyst på også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Gratulerer så mye! Må være gøy å endelig få oppleve ei jente også, spesielt siden det blir siste for dere :)

 

Ja, det tror jeg det blir. Jeg ble veldig glad, men så fikk jeg dårlig samvittighet for at jeg ble det! Merkelig følelse. Som om jeg fikk dårlig samvittighet overfor den gutten det kunne ha vært liksom! Men det må jo være lov å ønske seg ei jente etter tre gutter vel ;)

 

Selvfølgelig får du lov til å ønske deg akkurat det du vil :)

 

Nå har jeg begynt å bli et sippemonster :( Se på TLC på noe bryllups greier, det er masse romantiske greier og da kommer selvfølgelig tårene.. Ikke triste tårer, men glade tårer på vegne av dem hehe. Lurer på hvordan dette kommer til å gå når det nærmer seg fødsel og jeg allerede er slik. iiik

 

Jeg begynte å grine da seg fikk se en skole som øvde seg på å gå i 17.mai tog... Er det mulig..;) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...