Gå til innhold

Oktober 2014


Sokkedyret

Anbefalte innlegg

Gjest StineTh

 

 

Åååh, dere... i dag har jeg vært på ultralyd med blodstrømningsmålinger og alt så helt tipp topp ut! Legene er veldig fornøyde og optimistiske om at dette skal gå bra og at faren for svangerskapsforgiftning er liten, samme med morkakesvikt! Godt å høre at noen er positive!

 

Fikk også spikret dato for ks akkurat den datoen jeg ville ha, og lagt plan for oppfølging fremover. Ultralyd annenhver uke og jordmorkontroll annenhver uke. Så i praksis blir det en kontroll hver uke. Akkurat som jeg ville ha det! St.Olavs innfrir så langt! ☺☺☺

 

Vi har også bestemt navn forresten. ☺☺

så bra :) deilig med positive nyheter.. kan jeg spørre hvorfor du har vært så redd for svangerskapsforgiftning??

Jeg fikk det med førstemann.. (går nå gravid med andremann). har diabetes så er i risiko gruppe… tar blodfortynnende og er nå sykemeldt for å forebygge mest mulig.. men likevel ikke fått noe inntrykk av at det er større risiko for å få det igjen fordi jeg har hatt det før ?? ble veldig usikker nå ,/

Hadde svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap som ikke ble tatt alvorlig av sykehuset. Babyen min døde på grunn av det, like før termindatoen 😢 Er derfor livredd for å få det igjen, i tillegg til at morkakesvikt også kan forekomme igjen. Får derfor veldig tett oppfølging på sykehuset denne gangen.

 

Edit: jeg går også på blodfortynnende forresten. De kjører på med alt som kan virke positivt og forebyggende nå!

Endret av StineTh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Åååh, dere... i dag har jeg vært på ultralyd med blodstrømningsmålinger og alt så helt tipp topp ut! Legene er veldig fornøyde og optimistiske om at dette skal gå bra og at faren for svangerskapsforgiftning er liten, samme med morkakesvikt! Godt å høre at noen er positive!

 

Fikk også spikret dato for ks akkurat den datoen jeg ville ha, og lagt plan for oppfølging fremover. Ultralyd annenhver uke og jordmorkontroll annenhver uke. Så i praksis blir det en kontroll hver uke. Akkurat som jeg ville ha det! St.Olavs innfrir så langt! ☺☺☺

 

Vi har også bestemt navn forresten. ☺☺

så bra :) deilig med positive nyheter.. kan jeg spørre hvorfor du har vært så redd for svangerskapsforgiftning??

Jeg fikk det med førstemann.. (går nå gravid med andremann). har diabetes så er i risiko gruppe… tar blodfortynnende og er nå sykemeldt for å forebygge mest mulig.. men likevel ikke fått noe inntrykk av at det er større risiko for å få det igjen fordi jeg har hatt det før ?? ble veldig usikker nå ,/

Hadde svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap som ikke ble tatt alvorlig av sykehuset. Babyen min døde på grunn av det, like før termindatoen Er derfor livredd for å få det igjen, i tillegg til at morkakesvikt også kan forekomme igjen. Får derfor veldig tett oppfølging på sykehuset denne gangen.

 

Edit: jeg går også på blodfortynnende forresten. De kjører på med alt som kan virke positivt og forebyggende nå!

 

det var veldig trist å høre at lille gullet ikke kom til veden levende ;( godt du tar hensyn nå og passer på ..  jeg går jo til kontroll hver 14 dg på sykehuset og de siste 5 ukene tror jeg det er en gang i uka ..så de passer jo på..  håper jeg ikke får det igjen da det var veldig tøft for meg og lillegutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil dele magebilde som jeg kan sammenligne med..? Lurer på om jeg er unormalt stor... Føles sånn

uff det er ikke noe gøy å føle … men vi vokser jo litt forskjellig og mgen er veldig avhengig av høyde(spes hvor langt mageparti du har).. høye mennesker får ofte mindre mage og korte ofte større… samt at hvordan babyen ligger og vokser har mye og si .. noen babyer vokser på en måte innover mer enn utover (rart )… samt at vi vokser litt i rykk og napp.. jeg hadde  lagt  på meg 10 kg i uke 18… ikke gått opp noe mer og er nå straks 24 uker på vei… plutselig går jeg sikkert opp mer igjen… og det siste jeg kan si for å prøve å oppmuntre er at vi ikke vet hvor mye av det vi går opp som er vann… med første mann gikk jeg opp 18 kg .. følte meg som en hval.. 3 dager etter fødsel hadde jeg gått ned 21 kg .. helt merkelig men sant… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

 

 

Noen som vil dele magebilde som jeg kan sammenligne med..? Lurer på om jeg er unormalt stor... Føles sånn

uff det er ikke noe gøy å føle … men vi vokser jo litt forskjellig og mgen er veldig avhengig av høyde(spes hvor langt mageparti du har).. høye mennesker får ofte mindre mage og korte ofte større… samt at hvordan babyen ligger og vokser har mye og si .. noen babyer vokser på en måte innover mer enn utover (rart )… samt at vi vokser litt i rykk og napp.. jeg hadde lagt på meg 10 kg i uke 18… ikke gått opp noe mer og er nå straks 24 uker på vei… plutselig går jeg sikkert opp mer igjen… og det siste jeg kan si for å prøve å oppmuntre er at vi ikke vet hvor mye av det vi går opp som er vann… med første mann gikk jeg opp 18 kg .. følte meg som en hval.. 3 dager etter fødsel hadde jeg gått ned 21 kg .. helt merkelig men sant…

Stor mage her i gården ja. Har ikke gått opp noe i vekt enda pga mye nedgang i starten siden jeg var så kvalm. Men magen er stor uansett. Tror ikke folk tror helt på meg når jeg sier termin er i oktober. Men føler jeg er et litt annerledes case siden min forrige graviditet var over for 9 måneder siden og jeg alt er 23 uker på vei med nr 2. Ikke fikk jeg trent noen ting mellom graviditetene heller, og ikke mens jeg går gravid pga bekkenet. Føler meg litt trist mtp alt det magefokuset som er for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

Er det flere som har en skikkelig turner i magen på kveldstid? :)

 

Her er det en liten krabat som tydeligvis liker å være aktiv på kvelden, og jeg elsker det. Ligger å kjenner og stryker på magen og kjenner at kanskje, kanskje kan jeg tro på drømmen om å ha med lillegutt hjem ♡ Litt optimistisk innimellom og ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det flere som har en skikkelig turner i magen på kveldstid? :)

 

Her er det en liten krabat som tydeligvis liker å være aktiv på kvelden, og jeg elsker det. Ligger å kjenner og stryker på magen og kjenner at kanskje, kanskje kan jeg tro på drømmen om å ha med lillegutt hjem ♡ Litt optimistisk innimellom og ♡

 

Ja, stor aktivitet på kveldene nå. Dagene er så travle at jenta nok bare humper og skumper rundt der inne :) Når kvelden endelig kommer er det endelig hennes tur til å få turnet litt. Begynner å kjenne litt forskjell på bevegelsene også nå. Av og til er det en liten fot eller arm, mens andre ganger hele kroppen, kjennes det som :) Veldig koselig! Lurer på hvem det er som ligger der inne!

 

Du kan nok slappe av så godt du klarer. Ikke mye galt som kan skje uten at de oppdager det når du skal inn hver uke :) Prøv å kjenne på gleden om du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Noen som vil dele magebilde som jeg kan sammenligne med..? Lurer på om jeg er unormalt stor... Føles sånn

uff det er ikke noe gøy å føle … men vi vokser jo litt forskjellig og mgen er veldig avhengig av høyde(spes hvor langt mageparti du har).. høye mennesker får ofte mindre mage og korte ofte større… samt at hvordan babyen ligger og vokser har mye og si .. noen babyer vokser på en måte innover mer enn utover (rart )… samt at vi vokser litt i rykk og napp.. jeg hadde lagt på meg 10 kg i uke 18… ikke gått opp noe mer og er nå straks 24 uker på vei… plutselig går jeg sikkert opp mer igjen… og det siste jeg kan si for å prøve å oppmuntre er at vi ikke vet hvor mye av det vi går opp som er vann… med første mann gikk jeg opp 18 kg .. følte meg som en hval.. 3 dager etter fødsel hadde jeg gått ned 21 kg .. helt merkelig men sant…

Stor mage her i gården ja. Har ikke gått opp noe i vekt enda pga mye nedgang i starten siden jeg var så kvalm. Men magen er stor uansett. Tror ikke folk tror helt på meg når jeg sier termin er i oktober. Men føler jeg er et litt annerledes case siden min forrige graviditet var over for 9 måneder siden og jeg alt er 23 uker på vei med nr 2. Ikke fikk jeg trent noen ting mellom graviditetene heller, og ikke mens jeg går gravid pga bekkenet. Føler meg litt trist mtp alt det magefokuset som er for tiden.

 

ja det er ikke noe gøy å føle på slikt… og det er ikke så lenge siden du sist gikk gravid nei.. det har jo mye og si… jegfølte meg ganske stor og fæl(uff sory) for en mnd siden men siden det har stagnert litt føler jeg meg litt finere :) men jeg prøver å tenke at jeg skal komme meg tilbake i toppform.. må bare være mamma og gravid litt først:) egentig glad jeg ikke skal ha en nyfødt i sommer… er iallefall en god grunn til at vi har mage og lår til sommeren .. med nyfødt store melkepupper, slappemuskler og fotballfruer som sprader med perfekte kropper rett etter fødsel hade vært litt verre … gleder meg til å sitte i vannkanten og forsøke å ikke tenke så mye på vekta i sommer:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det flere som har en skikkelig turner i magen på kveldstid? :)

 

Her er det en liten krabat som tydeligvis liker å være aktiv på kvelden, og jeg elsker det. Ligger å kjenner og stryker på magen og kjenner at kanskje, kanskje kan jeg tro på drømmen om å ha med lillegutt hjem ♡ Litt optimistisk innimellom og ♡

 

Ja, stor aktivitet på kveldene nå. Dagene er så travle at jenta nok bare humper og skumper rundt der inne :) Når kvelden endelig kommer er det endelig hennes tur til å få turnet litt. Begynner å kjenne litt forskjell på bevegelsene også nå. Av og til er det en liten fot eller arm, mens andre ganger hele kroppen, kjennes det som :) Veldig koselig! Lurer på hvem det er som ligger der inne!

 

Du kan nok slappe av så godt du klarer. Ikke mye galt som kan skje uten at de oppdager det når du skal inn hver uke :) Prøv å kjenne på gleden om du kan.

 

jeg også koser meg masse med en aktiv liten gutt :) førstemann sparket nesten ikke så dette er bare gøy og så utrolig rørende :) koser meg masse og er ganske stolt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :-) var i gruppe med dere, men mistet dessverre tidlig. Følger litt med på hvordan det går med dere likevel :-) tenkte jeg bare skulle nevne at sokkedyret svarte i en kvalme rråd på 1 trimester på onsdag. Virker der som hun fremdeles var gravid i allefall :-) bare ser mange av dere har etterlyst henne. Håper det går bra med dere alle sammen :-) jeg ble gravid på nytt etter 2 mnd, er nå 13 uker på vei med termin i desember :-D God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du ble fort gravid igjen Sienna85. Gratulerer så masse og du kommer jo straks til 2.trimester sammen med oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :-) var i gruppe med dere, men mistet dessverre tidlig. Følger litt med på hvordan det går med dere likevel :-) tenkte jeg bare skulle nevne at sokkedyret svarte i en kvalme rråd på 1 trimester på onsdag. Virker der som hun fremdeles var gravid i allefall :-) bare ser mange av dere har etterlyst henne. Håper det går bra med dere alle sammen :-) jeg ble gravid på nytt etter 2 mnd, er nå 13 uker på vei med termin i desember :-D God helg!!

så godt at du er gravid igjen :) stor klem:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

Hei jenter :-) var i gruppe med dere, men mistet dessverre tidlig. Følger litt med på hvordan det går med dere likevel :-) tenkte jeg bare skulle nevne at sokkedyret svarte i en kvalme rråd på 1 trimester på onsdag. Virker der som hun fremdeles var gravid i allefall :-) bare ser mange av dere har etterlyst henne. Håper det går bra med dere alle sammen :-) jeg ble gravid på nytt etter 2 mnd, er nå 13 uker på vei med termin i desember :-D God helg!!

Så trist å høre at du mistet :( da var det enda godt at du ble gravid igjen såpass fort! Lykke til videre i svangerskapet♡♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi bestilt oss Troll Bedside Crib seng til å ha inne på soverommet vårt den første tiden. Vi har ikke så stort soverom, så tror dette blir veldig bra =) Lekmer.no har den på tilbud nå, så om det er flere som har tenkt på denne, så bør dere handle nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hatt marginalt feste av navlesnor før??

 

Jeg fikk vite dette på den ordinære UL, jordmor som undersøkte, dette er ikke obligatorisk at dette gjøres men det vurderes om det skal bli det.

 

DVS at navlesnoren er ikke plassert senterert menn i kanten av morkaken. Jeg må ha ekstra vekstkontroller fra uke 28, men hvor ofte etter dette avhenger sikkert av om hvor stort evt ett veksavvik er. Men morkaken blir jo fortes sliten i kanten og kan derfor svikte og barnet får ikke den næringen den skal ha. I verste tilfelle så vet jeg at barn har død av dette, kalles vel noe slikt som perinatal død eller noe i den retning.

 

Jeg har ikke hatt dette med noen av de forrige 5 så vet egentlig ikke så mye om hvor mange kontroller man skal ha. Men tror det er først en så etter 14 dager og så kommer det an på vekstavviket evt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Lurer på hvor dere med oktober barn skal føde? Vi skal til Ahus, vi var der med nr 1 også.Anonymous poster hash: aebfa...e8d

 

Vi skal også til Ahus. Fødte der forrige gang også (2011) :)

 

Skal også føde på Ahus :) fødte der sist jeg og ;) (2012)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Lurer på hvor dere med oktober barn skal føde? Vi skal til Ahus, vi var der med nr 1 også.Anonymous poster hash: aebfa...e8d

 

Vi skal også til Ahus. Fødte der forrige gang også (2011) :)

 

Skal også føde på Ahus :) fødte der sist jeg og ;) (2012)

 

Skal føde på Drammen. :) Født to der fra før og 3 på Bærum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Sitter nå å skal kjøpe elektrisk brystpumpe. Noen som har noen erfaring på hvilket merke som er best å bruke ? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...