Gå til innhold

Oktober 2014


Sokkedyret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

 

 

Flere her som føler seg veldig "full" i magen? Og at det presser på i bekkenet. 

Rett etter mat og en stund etterpå så føles det som jeg skal sprenge!

Magen blir veldig spent og det er maks ubehagelig. Det gjør slik at jeg aldri klarer eller tør å spise masse om gangen :(

 

jeg har det også slik.. veldig belastende ;(

 

jeg tror forresten jeg i tillegg tar til meg veldig mye veske i løpe av dagen.. bilr sår og øm i hele kroppen .. om morgenen er eg straks my bedre.. det synes også da magen blir gigantisk i løpe av dagen:( sover det av meg.. om jeg sover n time i løpe av dagen blir det bedre da også..rart og slitsomt ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått melk/råmelk i brystene? Er i uke 25 og har ikke merket noe. Vil ha et tegn på at alt er som det skal.



Anonymous poster hash: 77a33...7e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har dere fått melk/råmelk i brystene? Er i uke 25 og har ikke merket noe. Vil ha et tegn på at alt er som det skal.

 

Anonymous poster hash: 77a33...7e5

 

Jeg fikk 2 mini dråper ut av hvert bryst for noen uker siden, men har ikke sett noe til det siden. Med første kom det vel ikke før rundt uke 30 tror jeg. Vil tro at det er like normalt å få råmelk som å ikke få råmelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå begynner det å bli stille i leiren .. håper det er fordri det går bra med alle :) jeg er iallefall stort sett i god form men begynner å bli stor, lurer på hvor det skal ende … tungt for kropp og sinn.. spesielt bein og rygg.. merker jeg har begynt ta inn vann og syns det er litt tidlig.. uke 26 i dag :) yohoo 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå begynner det å bli stille i leiren .. håper det er fordri det går bra med alle :) jeg er iallefall stort sett i god form men begynner å bli stor, lurer på hvor det skal ende … tungt for kropp og sinn.. spesielt bein og rygg.. merker jeg har begynt ta inn vann og syns det er litt tidlig.. uke 26 i dag :) yohoo

Hoff. Ja for min del har det vært en slitsom uke, har vært fult sykemeldt av legen for å komme meg igjen. Det blei rett og slett for mye en periode her nå. Skal jobbe 50% fra og med nå til ferien i allefall. Begynner å bli stor her og og ser godt sokkesøkk rundt anklene på kvelden. Så er nok litt vann her og, men med 12 kg opp må nok noen henskrives til inaktivitet og dårligere matvalg:-) Forhåpentligvis blir det litt bedre med kortere dager på jobb, har faktisk klart å trene to ganger denne uken.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

nå begynner det å bli stille i leiren .. håper det er fordri det går bra med alle :) jeg er iallefall stort sett i god form men begynner å bli stor, lurer på hvor det skal ende … tungt for kropp og sinn.. spesielt bein og rygg.. merker jeg har begynt ta inn vann og syns det er litt tidlig.. uke 26 i dag :) yohoo

Hoff. Ja for min del har det vært en slitsom uke, har vært fult sykemeldt av legen for å komme meg igjen. Det blei rett og slett for mye en periode her nå. Skal jobbe 50% fra og med nå til ferien i allefall. Begynner å bli stor her og og ser godt sokkesøkk rundt anklene på kvelden. Så er nok litt vann her og, men med 12 kg opp må nok noen henskrives til inaktivitet og dårligere matvalg:-) Forhåpentligvis blir det litt bedre med kortere dager på jobb, har faktisk klart å trene to ganger denne uken.

 

så utrolig flink du er som har fått til å trene :) hurra :) jeg er også blitt sykemeldt.. klarer å gå tur hver dag og gjør noen styrkeøvelser hver dg.. men ikke noe mer.. prøver å være flink med kosthold og håpe på det beste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært i full gang med flytting, og i dag var siste innspurten. Graviditeten har rett og slett ikke vært i hovedfokus, men i dag flytta vi og kan endelig snart begynne med barnerommet :) Da skal lillegutt få all oppmerksomheten han fortjener ❤️ Formen er ganske fin, til tross for sykemelding. Sliter en del med både halsbrann og forkjølelse, men ellers tipp-topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt ei tung uke. Vært skikkelig trøtt og kvalm. Men det er visst ingenting galt med meg, til og med glukosebelastningen var fin. Har fått beskjed av jordmor om å drikke godt og ta det med ro, så da prøver jeg på det. Humøret er faktisk bra på tross av formen :) Koser meg med veslegutt på 2 år nå som vi har ferie. Var en tur på stranda i dag med han, så han fikk vasse og leke med steiner og skjell. Han er bare til å spise opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :) Jeg har vært litt stille i det siste, kun vært innom og sett av og til, men jeg er her fremdeles :)

Har det veldig greit egentlig, litt trøtt da så på kvelden ligger jeg som et slakt på sofaen. Har ferie nå og er selvfølgelig blitt super forkjølet :( På toppen av dette har jeg pollenallergi så er rimelig tett i systemet.

 

Lille frø i magen har det kjempe fint :) Sparker og koser seg døgnet rundt. Prøver å se om jeg finner noe søvnmønster, men er vel litt tidlig enda. Pappaen klarte å kjenne spark utenifra for første gang igår, da var jeg 23+3.

Kjenner dere og partneren deres spark utenifra enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og pappaen har kjent spark utenifra fra ca uke 18, er nå 24+6 uker og hele magen buldrer som bare det! Veldig gøy :)

Endret av Embla93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og pappaen har kjent spark utenifra fra ca uke 18, er nå 24+6 uker og hele magen buldrer som bare det! Veldig gøy :)

Så koselig :) Jeg har jo kjent sparene både innenifra og utenifra en god stund, men hver gang han skulle kjenne så ble det stille. Så typisk hehe men til slutt fikk han kjenne et realt dunk :)

Da han kjente det fikk han et stort smil om munnen og trippet litt rundt for seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Har dere fått melk/råmelk i brystene? Er i uke 25 og har ikke merket noe. Vil ha et tegn på at alt er som det skal.

 

Anonymous poster hash: 77a33...7e5

 

Å jadda, hatt det i mange uker allerede. Men ikke hver dag det er "ille". Det kommer alltid når jeg klemmer på dem;) Men det kommer av seg selv kun når jeg driver husarbeid som regel eller er i kontakt med vann som når jeg vasker opp.

Så om jeg ikke har bh på meg så blir det flekker :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått melk/råmelk i brystene? Er i uke 25 og har ikke merket noe. Vil ha et tegn på at alt er som det skal.

 

Anonymous poster hash: 77a33...7e5

Jeg har ikke det, er i uke 25 med min første. Kjenner ikke det gjør så mye. Det har neppe så mye å si for utfallet om hvorvidt ammingen blir vellykket eller ikke ;-)

 

SELVFØLGELIG blir ammingen vellykket. Jeg har trua!

Endret av bambusdrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt stille fra meg også, men ting går greit her. Jeg går til en muskelterapaut for å tøye ut musklene mine, spesielt hofteleddsbøyeren, sånn at jeg unngår bekkenlåsning i etterkant av fødsel.

 

Ellers så sparker mini veldig fra seg til tider, er helt sykt med liv i perioder og Pappan kjenner bevegelser titt og ofte :)

 

Nå er det under 2 uker til ferie i syden! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har dere fått melk/råmelk i brystene? Er i uke 25 og har ikke merket noe. Vil ha et tegn på at alt er som det skal.

 

Anonymous poster hash: 77a33...7e5

Jeg har ikke det, er i uke 25 med min første. Kjenner ikke det gjør så mye. Det har neppe så mye å si for utfallet om hvorvidt ammingen blir vellykket eller ikke ;-)

 

SELVFØLGELIG blir ammingen vellykket. Jeg har trua!

 

jeg lekker heller ikke melk.. gjorde ikke det med nr en heller .. og jeg hadde så mye melk at det nesten var litt for mye.. jordmødrene var helt sjokka over hvor mye melk jeg pumpa på barsel … så har ikke noen sammenheng..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mye liv og røre i magen mange ganger om dagen. Mannen kjenner det meget tydelig og har gjort det siden ca uke 17. Er nå i uke 23.

 

Er blitt 50% sykemeldt fordi jeg er så innmari sliten og kjenner at det trenger jeg. Har vært på jobb i dag og er helt utslitt. Ligger bare på sofaen...

 

Når starter egentlig 3. trimester? Har sett etter en oversiktstråd jeg har lest tidligere, men fant den ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mye liv og røre i magen mange ganger om dagen. Mannen kjenner det meget tydelig og har gjort det siden ca uke 17. Er nå i uke 23.

 

Er blitt 50% sykemeldt fordi jeg er så innmari sliten og kjenner at det trenger jeg. Har vært på jobb i dag og er helt utslitt. Ligger bare på sofaen...

 

Når starter egentlig 3. trimester? Har sett etter en oversiktstråd jeg har lest tidligere, men fant den ikke.

 

Fra uke 28 starter 3. trimester, står det inne på forumet deres. Det betyr vel fra 27 fullgåtte uker det da?

 

Det er mye sofaligging her også. Må fordele det som skal gjøres utover dagen, for energien tar fort slutt... Har heldigvis ferie, men tror ikke jeg kan gå tilbake i fullt rett etter ferien akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her er det mye liv og røre i magen mange ganger om dagen. Mannen kjenner det meget tydelig og har gjort det siden ca uke 17. Er nå i uke 23.

Er blitt 50% sykemeldt fordi jeg er så innmari sliten og kjenner at det trenger jeg. Har vært på jobb i dag og er helt utslitt. Ligger bare på sofaen...

Når starter egentlig 3. trimester? Har sett etter en oversiktstråd jeg har lest tidligere, men fant den ikke.

 

 

Fra uke 28 starter 3. trimester, står det inne på forumet deres. Det betyr vel fra 27 fullgåtte uker det da?

 

Det er mye sofaligging her også. Må fordele det som skal gjøres utover dagen, for energien tar fort slutt... Har heldigvis ferie, men tror ikke jeg kan gå tilbake i fullt rett etter ferien akkurat...

Hehe, jeg er visst ikke så flink å leite ;-)

Men jeg leita etter en tråd i ett av forumene med diverse info, blant annet når det er trimesterskifte.

 

Kjenner meg igjen i at gjøremål må fordeles utover dagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer!  :)

Var aktiv på forumet her i prøveperioden men det dabbet av etter at jeg ble gravid. Tar opp tråden nå og hiver meg med her. Er 30 år, førstegangsgravid og har en liten jente i magen, termin er satt til 30.10. Formen er i grunn fin, den eneste plagen jeg kan vise til gjennom svangerskapet er trøtthet. Føles som jeg alltid er trøtt! Spesielt kjipt på jobb da jeg sitter på kontor foran en PC, hender seg stadig at jeg holder på å duppe av.  :tongue: Men så lenge alt ellers fysisk er bra er jeg blid og fornøyd.

 

Har kjent tydelig liv i noen uker nå, kanskje for alvor fra uke 19-20. Samboer kjente spark første gang her om dagen, det syns han var stor stas.  :wink:

 

Skriver meg opp på terminlisten samtidig  :)

 

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul
1.Oslomama,
Ocean TM
*Lykke** gutt
2. shari_z
minx 83
3.
4. hellomynameis... jente
5.
6.
7. Cici83 gutt
8. inger79
9. Caliope gutt
"KlaraKu" jente
10. Kristin92 jente
11. Solstråle:) gutt
stineTh gutt
12. Lise05 jente
Aquarel gutt
13. FrøkenUgla Gutt
14.
15. Embla93 jente
16. MillaMol jente
17. Tclykkeli jente
18.
19.
20. bambusdrops
snart 6 barnsmor gutt
21.
22.
23.
24. Mamsen vil ha nr2! gutt
tanina_
Chrissymamma gutt
25. tromsøjenta
26.
27.Jossa1986
28. Sørlandskjerringa gutt
trixi83
29. Bearplace, Gutt
Meret`n jente
30. Bamsemams74: jente

Bifrost: jente
31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

Huff&huff, glukosebelastningstest i dag! Jeg er så utrolig sulten allerede men må faste! Vil ha maaaat! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff&huff, glukosebelastningstest i dag! Jeg er så utrolig sulten allerede men må faste! Vil ha maaaat! ;)

hvordan gikk det ?? sikkert kjedelig å ikke spise og har fått med meg at testen er litt kvalmene.. men bra det oppdages og at vi kan få hjelp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...