Gå til innhold

Oktober 2014


Sokkedyret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul
1.Oslomama,
   Ocean TM
    *Lykke**            gutt
2. shari_z
anonym                gutt
3.
4.
5.
6.
7. Cici83               gutt
8. inger79
9. Caliope            gutt
    "KlaraKu"          jente
10. Kristin92       jente
11. Solstråle:)     gutt
       stineTh         gutt
12. Lise05          jente

     Aquarel         gutt
13. FrøkenUgla  Gutt
14.
15. Embla93       jente
16. MillaMol        jente
17. Tclykkeli      jente
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24. Mamsen vil ha nr2!
      tanina_
25. tromsøjenta
26.
27. Bearplace
Bamsemams74
Jossa1986
28. Sørlandskjerringa
trixi83
29. Chrissymamma
30.
31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går dagene langsomt. Har snart vært 100% sykemeldt i to uker og har ikke OUL før 3. juni :( Er 16+6 og mener jeg kjente en del dult i går da jeg lå på magen <3 Har gått tre ganger til manuellterapaut nå og det ser ut til at jeg blir sykemeldt hele svangerskapet. Han sa at så fort magen min kommer blir ryggen min helt ødelagt, trist, men greit å være forberedt på det. Får prøve å nyte dagene jeg har nå, til tross for bekkenløsning, hoftebetennelse, vond rygg og knær. Moro :) Vi skal flytte om en måned også, så dette blir en utfordring.

Uff :( Har fått alt på en gang du :( Får håpe at det hjelper med manuellterapaut til slutt da for kan ikke være godt å gå slik i 24+ uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på OUL i forrige uke og vi skal ha ei jente!! Vi har tre gutter så dette blir veldig spennendes! Termin 4.oktober

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Her går dagene langsomt. Har snart vært 100% sykemeldt i to uker og har ikke OUL før 3. juni :( Er 16+6 og mener jeg kjente en del dult i går da jeg lå på magen <3 Har gått tre ganger til manuellterapaut nå og det ser ut til at jeg blir sykemeldt hele svangerskapet. Han sa at så fort magen min kommer blir ryggen min helt ødelagt, trist, men greit å være forberedt på det. Får prøve å nyte dagene jeg har nå, til tross for bekkenløsning, hoftebetennelse, vond rygg og knær. Moro :) Vi skal flytte om en måned også, så dette blir en utfordring.

Jøss, skal si du har fått i "pose og sekk"! Dagene går utrolig sakte når man bare må ligge der... Får du gjort noe i forhold til flyttinga da? Pakket og sånn, eller er du for dårlig til det?

Legen har bedt meg ta det veldig med ro, men det blir nok mye pakking på meg fremover. Det er begrensa hvor lenge man orker å være hjemme uten å gjøre noe. Tenkte jeg kunne begynne med noe lett, som å sortere tøy. Skal gi bort en del og pakke bort alt det jeg ikke passer lenger med magen :) Føler dette blir en laaang graviditet, men prøver å trøste meg med at det blir bedre når vi har flytta. Da får jeg truffet familien min igjen, kan begynne med innkjøp til babyen og starte på barnerommet. Krysser fingrene for at jeg har energi til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til hva jeg kan spise/drikke for at lille gutten skal sparke? Saft og sjokoladekake har funket bra tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StineTh

Tips til hva jeg kan spise/drikke for at lille gutten skal sparke? Saft og sjokoladekake har funket bra tidligere.

Cola zero drikker jeg noen ganger. Da blir det litt liv. Samme med decaf latte, da sparker han mye :)

 

Nå spiste jeg nettopp en del jordbær, merkes det og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

Fikk en mail om at LilleLam skal ha lagersalg 21-23 mai og i starten av juni på showroom'et sitt i Oslo! I tillegg er det lagt ut en del slagsvarer på nettsiden deres!

 

Jeg elsker LilleLam og gikk litt amok på fredagen siden jeg ikke kommer meg til showroom'et deres! Hihihi, gleder meg til det kommer på døren! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Her går dagene langsomt. Har snart vært 100% sykemeldt i to uker og har ikke OUL før 3. juni :( Er 16+6 og mener jeg kjente en del dult i går da jeg lå på magen <3 Har gått tre ganger til manuellterapaut nå og det ser ut til at jeg blir sykemeldt hele svangerskapet. Han sa at så fort magen min kommer blir ryggen min helt ødelagt, trist, men greit å være forberedt på det. Får prøve å nyte dagene jeg har nå, til tross for bekkenløsning, hoftebetennelse, vond rygg og knær. Moro :) Vi skal flytte om en måned også, så dette blir en utfordring.

Jøss, skal si du har fått i "pose og sekk"! Dagene går utrolig sakte når man bare må ligge der... Får du gjort noe i forhold til flyttinga da? Pakket og sånn, eller er du for dårlig til det?

Legen har bedt meg ta det veldig med ro, men det blir nok mye pakking på meg fremover. Det er begrensa hvor lenge man orker å være hjemme uten å gjøre noe. Tenkte jeg kunne begynne med noe lett, som å sortere tøy. Skal gi bort en del og pakke bort alt det jeg ikke passer lenger med magen :) Føler dette blir en laaang graviditet, men prøver å trøste meg med at det blir bedre når vi har flytta. Da får jeg truffet familien min igjen, kan begynne med innkjøp til babyen og starte på barnerommet. Krysser fingrene for at jeg har energi til det :)

 

 

Håper energien stiger :) Jeg lå under teppet de første månedene og det var vanvittig frustrerende! Tida går så sakte, sakte;) Håper energien din blir såpass at du klarer å aktivisere deg litt! Hva med strikking og sånn? Det er jo koselig når man venter. Jeg har ikke klart det til nå, for jeg har så mye vondt i hodet at jeg ikke klarer å konsentrere meg. Håper jeg kan komme igang etter fredag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en mail om at LilleLam skal ha lagersalg 21-23 mai og i starten av juni på showroom'et sitt i Oslo! I tillegg er det lagt ut en del slagsvarer på nettsiden deres!

 

Jeg elsker LilleLam og gikk litt amok på fredagen siden jeg ikke kommer meg til showroom'et deres! Hihihi, gleder meg til det kommer på døren!

 

Ser at de har mye fint ja! Hvordan må tøyet vaskes? Krever det håndvask...syns det er litt tungvint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

 

 

Fikk en mail om at LilleLam skal ha lagersalg 21-23 mai og i starten av juni på showroom'et sitt i Oslo! I tillegg er det lagt ut en del slagsvarer på nettsiden deres!

 

Jeg elsker LilleLam og gikk litt amok på fredagen siden jeg ikke kommer meg til showroom'et deres! Hihihi, gleder meg til det kommer på døren!

Ser at de har mye fint ja! Hvordan må tøyet vaskes? Krever det håndvask...syns det er litt tungvint ;)

Av det jeg har vasket så har jeg brukt ullprogram med milo og tørket det flatt. Nå fikk vi ikke brukt de klærne vi kjøpte til første gutten vår, så langtidsbruk og kvalitet vet jeg ikke så mye om. Men har flere venninner som er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Fikk en mail om at LilleLam skal ha lagersalg 21-23 mai og i starten av juni på showroom'et sitt i Oslo! I tillegg er det lagt ut en del slagsvarer på nettsiden deres!

 

Jeg elsker LilleLam og gikk litt amok på fredagen siden jeg ikke kommer meg til showroom'et deres! Hihihi, gleder meg til det kommer på døren!

Ser at de har mye fint ja! Hvordan må tøyet vaskes? Krever det håndvask...syns det er litt tungvint ;)

Av det jeg har vasket så har jeg brukt ullprogram med milo og tørket det flatt. Nå fikk vi ikke brukt de klærne vi kjøpte til første gutten vår, så langtidsbruk og kvalitet vet jeg ikke så mye om. Men har flere venninner som er veldig fornøyd.

 

Ok :) jeg er så fæl til å krympe ulltøy... Men har ullprogram, så det bør jo la seg gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper energien stiger :) Jeg lå under teppet de første månedene og det var vanvittig frustrerende! Tida går så sakte, sakte;) Håper energien din blir såpass at du klarer å aktivisere deg litt! Hva med strikking og sånn? Det er jo koselig når man venter. Jeg har ikke klart det til nå, for jeg har så mye vondt i hodet at jeg ikke klarer å konsentrere meg. Håper jeg kan komme igang etter fredag ;)

Jeg blir fort gåen i fingerledda av repetative bevegelser, så strikking er litt problematisk. Føler meg som ei skikkelig klagekjerring nå, haha. Tenkte jeg kaaaaanskje skulle tørre å prøve meg på å sy babyrede da :) Det er jo en utfordring! Ellers har energien vært litt bedre i dag, orket til og med å lage både middag og dessert til gubben, samt å vaske litt på kjøkkenet. Mer enn jeg har fått til på lenge :) I morgen skal jeg ut og kjøpe silkepapir, bobleplast og esker sånn at jeg kanskje får begynt med litt pakking snart. Nå sparker også babyen mer og mer, det er en sann glede! 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Håper energien stiger :) Jeg lå under teppet de første månedene og det var vanvittig frustrerende! Tida går så sakte, sakte;) Håper energien din blir såpass at du klarer å aktivisere deg litt! Hva med strikking og sånn? Det er jo koselig når man venter. Jeg har ikke klart det til nå, for jeg har så mye vondt i hodet at jeg ikke klarer å konsentrere meg. Håper jeg kan komme igang etter fredag ;)

Jeg blir fort gåen i fingerledda av repetative bevegelser, så strikking er litt problematisk. Føler meg som ei skikkelig klagekjerring nå, haha. Tenkte jeg kaaaaanskje skulle tørre å prøve meg på å sy babyrede da :) Det er jo en utfordring! Ellers har energien vært litt bedre i dag, orket til og med å lage både middag og dessert til gubben, samt å vaske litt på kjøkkenet. Mer enn jeg har fått til på lenge :) I morgen skal jeg ut og kjøpe silkepapir, bobleplast og esker sånn at jeg kanskje får begynt med litt pakking snart. Nå sparker også babyen mer og mer, det er en sann glede!

 

Herlig med litt bedring :) Og så fantastisk med sparking! Gleder meg sånn til å kjenne mer av det. Nå er det så små bevegelser at jeg lurer på om jeg kjente rett...;) Gleder meg til den kontakten!

 

For meg har de to siste dagen vært skikkelig hektiske! Jobb og møter på kvelden..Men i morgen skal jeg ha fri og da blir det bytur med minsten og en god venninne. Gleder meg til kafebesøk og litt shopping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvordan går det alle sammen? :-)

Jeg var på UL i forrige uke, vi valgte å ikke vite kjønn. Termin 20 oktober. Før meg gjerne opp på listen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul

1.Oslomama,

   Ocean TM

    *Lykke**            gutt

2. shari_z

anonym                gutt

3.

4.

5.

6.

7. Cici83               gutt

8. inger79

9. Caliope            gutt

    "KlaraKu"          jente

10. Kristin92       jente

11. Solstråle:)     gutt

       stineTh         gutt

12. Lise05          jente

     Aquarel         gutt

13. FrøkenUgla  Gutt

14.

15. Embla93       jente

16. MillaMol        jente

17. Tclykkeli      jente

18.

19.

20. Bambusdrops

21.

22.

23.

24. Mamsen vil ha nr2!

      tanina_

25. tromsøjenta

26.

27. Bearplace

Bamsemams74

Jossa1986

28. Sørlandskjerringa

trixi83

29. Chrissymamma

30.

31.

Velkommen Bambusdrops! Jeg har det veldig fint om dagen, men går bare og teller ned til oul på fredag. Jeg vil vite kjønn! Har tre gutter fra før, så her gjelder det å være forberedt...;) Hvordan er formen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen deres damer? :) Jeg er i uke 20 og har hatt en del kynnere i det siste. Vertfall det jeg tror det er. Står på nett at kynnere skal vare i 10-15 min, men jeg har hard mage og litt små vondt hele dagen. Ellers er formen topp  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul

1.Oslomama,

Ocean TM

*Lykke** gutt

2. shari_z

anonym gutt

3.

4.

5.

6.

7. Cici83 gutt

8. inger79

9. Caliope gutt

"KlaraKu" jente

10. Kristin92 jente

11. Solstråle:) gutt

stineTh gutt

12. Lise05 jente

Aquarel gutt

13. FrøkenUgla Gutt

14.

15. Embla93 jente

16. MillaMol jente

17. Tclykkeli jente

18.

19.

20. Bambusdrops

21.

22.

23.

24. Mamsen vil ha nr2!

tanina_

25. tromsøjenta

26.

27. Bearplace

Bamsemams74

Jossa1986

28. Sørlandskjerringa

trixi83

29. Chrissymamma

30.

31.

Velkommen Bambusdrops! Jeg har det veldig fint om dagen, men går bare og teller ned til oul på fredag. Jeg vil vite kjønn! Har tre gutter fra før, så her gjelder det å være forberedt...;) Hvordan er formen din?

Takk takk!

Formen er ganske enkelt SYKT mye bedre enn den en gang var. Den totale utmattelsen ga seg etter uke 13. Var kvalm rundt påsketider, men det var absolutt overkommelig. Det verste er vel allerede glemt :o)

 

Har også mye kynnere. Håper og tror det er normalt, selv om det jo påstås å være mest vanlig i første og tredje trimester. Kjenner det ofte på jobb og tenker jeg må roe ned litt. Men er det ikke slik at det er livmoren som "trener" seg opp til fødsel? Da er det vel ikke noe man kan råde over selv?!

 

Kjenner liv i magen hver dag, noen dager mer enn andre selvfølgelig, men de blir bare sterkere og sterkere. Kjæresten kjente spark i går kveld, det var morsomt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå jeg lurer så på hvor det har blitt av trådstarter! Håper alt er bra med henne :/



Anonymous poster hash: f5357...54d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg blir gjerne med her :) termin 2 oktober! Har snoket og lest her inne en stund, men ikke fått meg bruker før nå. 

Vi vet ikke hva vi venter, så mini blir kalt både han og hun og den. Har hatt privat UL ved 12 uker, og OUL ved 19, alt er som det skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Her står alt bra til! Har vært mye dårlig den siste tiden med kvalme, oppkast og trøtthet! Var borte fra jobb en god stund! Men nå begynner heldigvis formen å komme seg, er mye bedre og har mye mer energi - er så deilig :) Og ikke minst å være tilbake i jobb! Var på UL i går og alt står bra til med den lille så langt! Vi ønsket å vite kjønnet og det blir en jente :) Termin 29.oktober! Før meg gjerne opp på listen!

Håper alt er bra med dere her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul

1.Oslomama,

Ocean TM

*Lykke** gutt

2. shari_z

anonym gutt

3.

4.

5.

6.

7. Cici83 gutt

8. inger79

9. Caliope gutt

"KlaraKu" jente

10. Kristin92 jente

11. Solstråle:) gutt

stineTh gutt

12. Lise05 jente

Aquarel gutt

13. FrøkenUgla Gutt

14.

15. Embla93 jente

16. MillaMol jente

17. Tclykkeli jente

18.

19.

20. Bambusdrops

21.

22.

23.

24. Mamsen vil ha nr2!

tanina_

25. tromsøjenta

26.

27. Bearplace

Bamsemams74

Jossa1986

28. Sørlandskjerringa

trixi83

29. Chrissymamma, Meret´n (jente)

30.

31.

Da har jeg ført deg på Meret´n. Håper apostofen ble rett veg...! Veldig kjekt med nye folk :) Jeg teller ned til i morgen. Endelig oul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul

1.Oslomama,

Ocean TM

*Lykke** gutt

2. shari_z

anonym gutt

minx83

3.

4.

5.

6.

7. Cici83 gutt

8. inger79

9. Caliope gutt

"KlaraKu" jente

10. Kristin92 jente

11. Solstråle:) gutt

stineTh gutt

12. Lise05 jente

Aquarel gutt

13. FrøkenUgla Gutt

14.

15. Embla93 jente

16. MillaMol jente

17. Tclykkeli jente

18.

19.

20. Bambusdrops

21.

22.

23.

24. Mamsen vil ha nr2!

tanina_

25. tromsøjenta

26.

27. Bearplace

Bamsemams74

Jossa1986

28. Sørlandskjerringa

trixi83

29. Chrissymamma, Meret´n (jente)

30.

31.

Og så deg minx83!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til kontroll hos jm i går 21+1, alt er bra så langt. Etter å ha gått ned noen få kilo i starten, har lagt på meg 1 kg nå, så ikke så ille så langt. ;) SF målet er øverst på det grønne området, men så sier hun at det er litt vanskelig å måle da jeg er overvektig. Skjønner jo det, og jeg er ikke bekymret for at livmoren er for stor, er jo innenfor normal.  :)

 

Ellers må jeg ta glukosebelastning neste uke, og det gruer jeg meg til. Matlysten har begynt å komme tilbake, men ikke for søtsaker! Ikke lyst på søte ting i det hele tatt, æsj! Er fortsatt kvalm hvis ikke jeg tar afipran, så hun sa jeg bør ta det før jeg kommer. Går det å ta testen, så er det bra. Går det ikke pga kvalmen og den drikken, ja, da har vi i hvert fall prøvd. Synes det er godt at hun er forståelsesful på det.

 

Ellers reiser jeg om 2,5 uker og blir borte i litt over 6 uker. JM ønsker jo at jeg tar en konroll mens jeg er i USA, og det skal jeg selvfølgelig. Har hatt lyst å ta 3D UL der borte så mamma, søstrene mine, barna mine og niesene mine kan hilse på den lille, men til min overraskelse, så må man ha henvisning fra fastlegen for å få gjort dette - og det er IKKE en del av sv.skapskontroll! Håper jeg finner en lege som ikke koster svindyrt (har jo ikke annet enn reiseforsikring som ikke dekker vanlige helsesjekk, og OB/GYN er dyrt i USA) og er villig til å skrive en henvisning så vi kan ta 3D UL. Gjorde det sist her i Tønsberg og det var jo så koselig, kjente igjen ansiktet da hun ble født!  :)

 

Kjenner fortsatt lite til liv, sikkert pga morkakeplasseringen og overvekt. Gleder meg til fosteret blir større og jeg kan kjenne mer!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :) Da har jeg vært på UL idag og fått vita at vi venter en liten guttebass til :)

Jeg så selv hva det var før hun i det hele tatt hadde tenkt å spørre oss om vi ville vite kjønnet, en godt synlig "tut" hehe. Alle rundt meg trodde at det ble en jente, men innerts inne så visste jeg at det ble en gutt.

Han var helt perfekt, frisk og fin. Og mannfolket har fått beskjed om at jeg IKKE stopper før jeg har fått en jente hihi. Terminen min ble ikke forandret.

Morkaken er plassert foran da, så det er derfor jeg ikke kjenner spark hele tiden :( Men småen turnet og snurret inni magen under ultralyden, så vi vet at han er veeeldig aktiv :)

 

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul
1.Oslomama,
   Ocean TM
    *Lykke**            gutt
2. shari_z

    minx 83
3.
4. hellomynameis... jente
5.
6.
7.  Cici83               gutt
8.  inger79
9.  Caliope            gutt
     "KlaraKu"          jente
10. Kristin92       jente
11. Solstråle:)     gutt
      stineTh         gutt
12. Lise05          jente

      Aquarel         gutt
13. FrøkenUgla  Gutt
14.
15. Embla93       jente
16. MillaMol        jente
17. Tclykkeli      jente
18.
19.
20. bambusdrops
21.
22.
23.
24. Mamsen vil ha nr2!  gutt
      tanina_
25. tromsøjenta
26.
27. Bearplace
      Bamsemams74
      Jossa1986
28. Sørlandskjerringa
      trixi83
29. Chrissymamma

      Meret`n          jente
30.
31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...