Gå til innhold

Oktober 2014


Sokkedyret

Anbefalte innlegg

 

Ultralyd er unnagjort og det var ei FANTASTISK oppleving!!Den vesle i magen har vore veldig aktiv i heile dag, og vi såg den fekta med både armar og bein. På eit bilde kunne vi faktisk telle fem tær på den eine foten, heilt utruleg når ein tenkjer på at han/ho berre er 20 cm. Vi bevarar spenninga og veit ikkje kjønn,storesøskna var litt irritert på oss der, men det går nok fort over :fnise: Terminen vart flytta fram to dagar til 8.oktober så eg er 19 veker idag. Alle prøvar var fine,ikkje eingong sukker i urinen!!!Trur eg må "forhandle"med jordmor for å sleppe glukosebelastninga...Det er det værste eg veit!!!Nokon andre som har tatt/skal ta glukosebeastning?

Gleder meg til i morgen - da jeg vi på ultralyd :) Tok du med et sånn uringlass? Jeg har ikke lest noe sted at det skal være med?

 

Jeg må også ta glukose test, pga høy bmi.. Er ikke kallt inn på den enda da, men vil helst slippe :/

 

Ja,eg hadde med urinprøve. Det er standard her,iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor tar dere glukose-test?

 

Anonymous poster hash: dd2fd...bf1

Eg har som oftast hatt sukker i urinen. Hadde det i mine tre føregåande svangerskap(då var eg mellom 19 og 25 år),og har totalt testa 6 gongar...Blodprøvane har alltid vore fine og eg har aldri fått påvist svangerskapsdiabetes. Du tar ei blodprøve før du drikk eit krus med ei VELDIG søt væske (druesukker?). Er dei litt snille på laben får du kanskje litt vatn å skylle etterpå.Det er veldig kvalmande!!! Så må du sitte og vente før du tar ei ny blodprøve etter 1 time og en etter 2 timar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OUL i går viste en frisk og flott gutt som vokste som han skulle. Målinger viste termin to dager før, men ble ikke flyttet pga prøverør. Vi gleder oss, såå stolt hihi :D han lå å gjemte seg og med ryggen opp mot min mage, så fikk ingen bilder med meg hjem, så bestiller nok en privat ul ettehvert for å hilse på ansiket hans :-)
 

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul
1.Oslomama,

   Ocean TM

   *Lykke**                              gutt
2. shari_z

    anonym                              gutt
3.
4.
5.
6.
7. Cici83                                 gutt
8. inger79
9. Caliope                               gutt

    "KlaraKu"                            jente
10. Kristin92
11. Solstråle:)                         gutt

      stineTh                             gutt
12.
13. FrøkenUgla
14.
15. Embla93                            jente
16.
17. Tclykkeli
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24. Mamsen vil ha nr2!

      tanina_
25. tromsøjenta
26.
27. Bearplace

      Bamsemams74

      Jossa1986
28. Sørlandskjerringa

      trixi83
29. Chrissymamma
30.
31.

Endret av Solstråle:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk vi treffe lillegutt! Han var en aktiv liten krabat som var vanskelig å ta bilde av! Så aktiv at vi slapp å betale for bildene! :P Alt så bra ut ellers :) Han ville absloutt hele tiden vise ansiktet mot apparatet, så det var vanskelig å ta bilde av han i profil. Og fikk streng beskjed å kutte ut alt av sukker (fra snop, frukt, brus (og lightbrus), juice etc) og å gå tur hver dag - så får prøve så godt jeg kan! Til og med fun light var bare ok av og til..

 

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul

1.Oslomama,

Ocean TM

*Lykke** gutt

2. shari_z

anonym gutt

3.

4.

5.

6.

7. Cici83 gutt

8. inger79

9. Caliope gutt

"KlaraKu" jente

10. Kristin92

11. Solstråle:) gutt

stineTh gutt

12.

13. FrøkenUgla Gutt

14.

15. Embla93 jente

16.

17. Tclykkeli

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24. Mamsen vil ha nr2!

tanina_

25. tromsøjenta

26.

27. Bearplace

Bamsemams74

Jossa1986

28. Sørlandskjerringa

trixi83

29. Chrissymamma

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk vi treffe lillegutt! Han var en aktiv liten krabat som var vanskelig å ta bilde av! Så aktiv at vi slapp å betale for bildene! :P Alt så bra ut ellers :) Han ville absloutt hele tiden vise ansiktet mot apparatet, så det var vanskelig å ta bilde av han i profil. Og fikk streng beskjed å kutte ut alt av sukker (fra snop, frukt, brus (og lightbrus), juice etc) og å gå tur hver dag - så får prøve så godt jeg kan! Til og med fun light var bare ok av og til..

 

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul

1.Oslomama,

Ocean TM

*Lykke** gutt

2. shari_z

anonym gutt

3.

4.

5.

6.

7. Cici83 gutt

8. inger79

9. Caliope gutt

"KlaraKu" jente

10. Kristin92

11. Solstråle:) gutt

stineTh gutt

12.

13. FrøkenUgla Gutt

14.

15. Embla93 jente

16.

17. Tclykkeli

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24. Mamsen vil ha nr2!

tanina_

25. tromsøjenta

26.

27. Bearplace

Bamsemams74

Jossa1986

28. Sørlandskjerringa

trixi83

29. Chrissymamma

30.

31.

Gratulerer med guttespira! Jeg kommer også til å ville vite kjønn. Hvorfor får du ikke drikke lightprodukter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir produsert masse gutter til oktober ser jeg hehehe :)

Men gratulerer så masse :)

8 dager til min ul og jeg grugleder meg noe helt vilt!

 

Blir så bekymret av og til når lille frø ikke vil gi lyd fra seg på en hel dag! Men nettopp isted fikk jeg kjenne 3 sterke dult, og da var dagen reddet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

I dag fikk vi treffe lillegutt! Han var en aktiv liten krabat som var vanskelig å ta bilde av! Så aktiv at vi slapp å betale for bildene! :P Alt så bra ut ellers :) Han ville absloutt hele tiden vise ansiktet mot apparatet, så det var vanskelig å ta bilde av han i profil. Og fikk streng beskjed å kutte ut alt av sukker (fra snop, frukt, brus (og lightbrus), juice etc) og å gå tur hver dag - så får prøve så godt jeg kan! Til og med fun light var bare ok av og til..

 

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul

1.Oslomama,

Ocean TM

*Lykke** gutt

2. shari_z

anonym gutt

3.

4.

5.

6.

7. Cici83 gutt

8. inger79

9. Caliope gutt

"KlaraKu" jente

10. Kristin92

11. Solstråle:) gutt

stineTh gutt

12.

13. FrøkenUgla Gutt

14.

15. Embla93 jente

16.

17. Tclykkeli

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24. Mamsen vil ha nr2!

tanina_

25. tromsøjenta

26.

27. Bearplace

Bamsemams74

Jossa1986

28. Sørlandskjerringa

trixi83

29. Chrissymamma

30.

31.

Gratulerer med guttespira! Jeg kommer også til å ville vite kjønn. Hvorfor får du ikke drikke lightprodukter da?

Takk! Nei, light brus var ikke bra for det var så mye ulike tilsettningsstoffer i det, og det gjaldt også fun light saft.. så får bare prøve å holde meg unna! Kan jo være at hun syns babyen var litt "tjukk" selv om hun sa at de ikke så så mye på vekt nå.. I dont know...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul
1.Oslomama,
Ocean TM
*Lykke** gutt
2. shari_z
anonym gutt
3.
4.
5.
6.
7. Cici83 gutt
8. inger79
9. Caliope gutt
"KlaraKu" jente
10. Kristin92 jente
11. Solstråle:) gutt
stineTh gutt
12.
13. FrøkenUgla Gutt
14.
15. Embla93 jente
16.
17. Tclykkeli
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24. Mamsen vil ha nr2!
tanina_
25. tromsøjenta
26.
27. Bearplace
Bamsemams74
Jossa1986
28. Sørlandskjerringa
trixi83
29. Chrissymamma
30.
31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Da har vi vært på ultralyd :-) der lå det ei lita jente. Fikk beholde termin 12 oktober . Kan noen legge meg inn i terminlisten ? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul
1.Oslomama,
Ocean TM
*Lykke** gutt
2. shari_z
anonym gutt
3.
4.
5.
6.
7. Cici83 gutt
8. inger79
9. Caliope gutt
"KlaraKu" jente
10. Kristin92 jente
11. Solstråle:) gutt
stineTh gutt
12. Lise05 jente
13. FrøkenUgla Gutt
14.
15. Embla93 jente
16.
17. Tclykkeli
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24. Mamsen vil ha nr2!
tanina_
25. tromsøjenta
26.
27. Bearplace
Bamsemams74
Jossa1986
28. Sørlandskjerringa
trixi83
29. Chrissymamma
30.
31.

 

Gratulerer med jenter Lise og Kristin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm., kanskje verdt å prøve h&m en gang til da Sørlandskjerringa, viss ikke anmeldelsen fra Ellos er bra:-) Har kjøpt bukser på Ellos før men kjenner jeg erusikker på str nå..

 

Og ellers; har vært på oul i dag og alt sto bra til med minien, som en dog ikke var så fotogen:-P Snudde rumpa til hele tiden, og selvom ALLLE rundt har vært sikker på jente så blir det en liten gutt til:-D Fikk en liten tåre i øyekroken for håpet innerst inne på det, så da er både mor og storebror fornøyd:-)

 

Da har jeg endelig fått mammabuksene mine! Den fra Ellos bestilte jeg i str 42, etter å ha målt meg og sjekket størrelsestabellen deres. Jeg er vanligvis en 38, så jeg syns det var rart, men turde ikke annet. Den viste seg å være et nr for stor, men den blir sikkert bra om noen måneder... Kommer til å beholde den med tanke på at jeg sikkert vil vokse inn i den etterhvert. Ellers er fargen fin og buksen føles som en standard chinos, og den er uten stretch... Prisen var ca 350 kr.

 

Buksa fra Happymum kostet nesten 600 kr og er av merket Rodos. Jeg kjøpte den i medium og størrelsen er perfekt. Buksa er i tillegg med stretch, så jeg tror jeg vil kunne bruke den en god stund. Fantastisk å ha på seg! Og veldig fin over rumpa:) Tenker den blir fin når man skal være litt småpynta om man bruker litt hæler og en spicy topp:)) Anbefaler den på det varmeste. Stoffet har helt smale striper med hvitt og grått. Det kommer ikke skikkelig fram på bildet på nettsida, men det står i beskrivelsen.

 

Prisen på buksene er jo ganske ulik, så det kommer jo an på hvor mye man vil bruke på klær i graviditeten. Jeg kjenner at jeg trenger å føle meg litt bra for tida, med denne graviditeten så tett på den forrige...Så jeg kommer til å prioritere å bruke litt på klær ;) Jeg kommer også til å gå til hudpleie og litt sånt...

 

Herlig å endelig ha noe å ha på seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ryddet og vasket litt i huset, pluss klippet plenen for å gjøre ting litt pent til 17. mai. Det er mye tyngre enn jeg trodde med denne magen! Jeg er jo overvektig fra før, og har gått ned 6 kg, men magen er kjempetung! Ikke alt er gjort, men det får holde. Minsten på 5 år fjernet mandlene i dag, noe som gikk overraskende bra, så vi blir hjemme alle sammen i morgen i solidaritet med henne.  ;)

 

Håper alle sammen har en riktig fin 17. mai!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde vel også ha ryddet litt her hjemme, men heldigvis så skal vi på besøk wohooo.

Har ikke så masse energi igjen etter 3 ekstremt hektiske dager på jobb. Kjenner at det har begynt å bli tyngre ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg ryddet og vasket litt i huset, pluss klippet plenen for å gjøre ting litt pent til 17. mai. Det er mye tyngre enn jeg trodde med denne magen! Jeg er jo overvektig fra før, og har gått ned 6 kg, men magen er kjempetung! Ikke alt er gjort, men det får holde. Minsten på 5 år fjernet mandlene i dag, noe som gikk overraskende bra, så vi blir hjemme alle sammen i morgen i solidaritet med henne.  ;)

 

Håper alle sammen har en riktig fin 17. mai!

 

Klem!

Så flink du har vært i dag! Her har det skjedd veldig lite, men skal stryke skjorter før jeg tar kvelden... God bedring til minsten! Håper hun ikke får alt for vondt:)

 

Eg god 17. mai ønskes deg og dine! Pluss alle dere andre her inne:) Hipp, hipp, hurra!

:duskedame::strix::skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært på oul, og der viser det seg en jente :-) Passer bra det, ettersom vi fikk en jente for snart 3 år siden,og da har vi allerede det meste av utstyr ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul
1.Oslomama,
   Ocean TM
    *Lykke**            gutt
2. shari_z
anonym                gutt
3.
4.
5.
6.
7. Cici83               gutt
8. inger79
9. Caliope            gutt
    "KlaraKu"          jente
10. Kristin92       jente
11. Solstråle:)     gutt
       stineTh         gutt
12. Lise05          jente
13. FrøkenUgla  Gutt
14.
15. Embla93       jente
16.
17. Tclykkeli      jente
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24. Mamsen vil ha nr2!
      tanina_
25. tromsøjenta
26.
27. Bearplace
Bamsemams74
Jossa1986
28. Sørlandskjerringa
trixi83
29. Chrissymamma
30.
31.

 

Gratulerer med jente Tclykkeli :)

 

Iiiiiik nå er det jeg som er nestemann på listen!!! Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg gleder eller gruer meg mest. Er så redd for at noe skal være galt, eller at lille frø ikke lever lenger når vi kommer dit :(

Uff, masse dumme bekymringer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul

1.Oslomama,

   Ocean TM

    *Lykke**            gutt

2. shari_z

anonym                gutt

3.

4.

5.

6.

7. Cici83               gutt

8. inger79

9. Caliope            gutt

    "KlaraKu"          jente

10. Kristin92       jente

11. Solstråle:)     gutt

       stineTh         gutt

12. Lise05          jente

13. FrøkenUgla  Gutt

14.

15. Embla93       jente

16.

17. Tclykkeli      jente

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24. Mamsen vil ha nr2!

      tanina_

25. tromsøjenta

26.

27. Bearplace

Bamsemams74

Jossa1986

28. Sørlandskjerringa

trixi83

29. Chrissymamma

30.

31.

 

Gratulerer med jente Tclykkeli :)

 

Iiiiiik nå er det jeg som er nestemann på listen!!! Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg gleder eller gruer meg mest. Er så redd for at noe skal være galt, eller at lille frø ikke lever lenger når vi kommer dit :(

Uff, masse dumme bekymringer :(

Prøv å tenke positive tanker:) For i de aller fleste går det veldig bra! På fredag er det min tur. Veldig spent...Er det gutt nr. 4 mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul

1.Oslomama,

Ocean TM

*Lykke** gutt

2. shari_z

anonym gutt

3.

4.

5.

6.

7. Cici83 gutt

8. inger79

9. Caliope gutt

"KlaraKu" jente

10. Kristin92 jente

11. Solstråle:) gutt

stineTh gutt

12. Lise05 jente

13. FrøkenUgla Gutt

14.

15. Embla93 jente

16.

17. Tclykkeli jente

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24. Mamsen vil ha nr2!

tanina_

25. tromsøjenta

26.

27. Bearplace

Bamsemams74

Jossa1986

28. Sørlandskjerringa

trixi83

29. Chrissymamma

30.

31.

 

Gratulerer med jente Tclykkeli :)

 

Iiiiiik nå er det jeg som er nestemann på listen!!! Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg gleder eller gruer meg mest. Er så redd for at noe skal være galt, eller at lille frø ikke lever lenger når vi kommer dit :(

Uff, masse dumme bekymringer :(

Prøv å tenke positive tanker:) For i de aller fleste går det veldig bra! På fredag er det min tur. Veldig spent...Er det gutt nr. 4 mon tro?
Spennende uke for dere begge:-) Det går jo helst bra, det er nesten sånn at det beste med oul er når den er ferdig og man kan legge lokk på bekymringene for en stund:-D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gud nå begynner puppene å bli så store og tunge ……HAT :( får så vondt i nakke og hode:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gud nå begynner puppene å bli så store og tunge ……HAT :( får så vondt i nakke og hode:(

 Ja, jeg vet! Her må det kjøpes nye bh-er pronto...Gleder meg til puppene blir mine igjen. Selv om det innebærer litt slitne mammapupper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle! Var på oul sist uke og der var det en frisk og aktiv lita jente,termin er fremdeles 16 oktober :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går dagene langsomt. Har snart vært 100% sykemeldt i to uker og har ikke OUL før 3. juni :( Er 16+6 og mener jeg kjente en del dult i går da jeg lå på magen <3 Har gått tre ganger til manuellterapaut nå og det ser ut til at jeg blir sykemeldt hele svangerskapet. Han sa at så fort magen min kommer blir ryggen min helt ødelagt, trist, men greit å være forberedt på det. Får prøve å nyte dagene jeg har nå, til tross for bekkenløsning, hoftebetennelse, vond rygg og knær. Moro :) Vi skal flytte om en måned også, så dette blir en utfordring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går dagene langsomt. Har snart vært 100% sykemeldt i to uker og har ikke OUL før 3. juni :( Er 16+6 og mener jeg kjente en del dult i går da jeg lå på magen <3 Har gått tre ganger til manuellterapaut nå og det ser ut til at jeg blir sykemeldt hele svangerskapet. Han sa at så fort magen min kommer blir ryggen min helt ødelagt, trist, men greit å være forberedt på det. Får prøve å nyte dagene jeg har nå, til tross for bekkenløsning, hoftebetennelse, vond rygg og knær. Moro :) Vi skal flytte om en måned også, så dette blir en utfordring.

 

Jøss, skal si du har fått i "pose og sekk"! Dagene går utrolig sakte når man bare må ligge der... Får du gjort noe i forhold til flyttinga da? Pakket og sånn, eller er du for dårlig til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...