Gå til innhold

Oktober 2014


Sokkedyret

Anbefalte innlegg

Hahaha, jeg sipper mye selv. Er jo sykemeldt og da blir det en del daytime-tv. Ser på Fødeklinikken og tårene triller like mye hver gang, hahahaha. Gleder meg til det er min tur ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi må vente i 4 uker ;o hvis du skal ha emmaljunga må du bestille nå, ellers kan det bli vanskelig :) Hvis du skal ha annet merke så går det nok fortere. 

Så stas å få vite kjønn! Her er det 11 dager igjen til OUL, men var hos jordmor i går og alt så fint ut :)

Vet dere hvor lang tid man må vente etter man har bestilt vogn i butikk? Har de av og til på lager? Vi skal ha Baby Jogger City Elite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Så koselig bamsemums! :)

 

I dag skal en venninne av meg dra innom Risarosa og bestille den nydelige vognposen til meg! De har 20% avslag idag pga markedsdag og da sparer man 600,- ! Så nå gleder jeg meg bare til at den kommer på døra mi om 3 ukers tid! :D

Åååh, gled deg! Har RisaRosa posen i off white og lyseblå. Den er heeeelt nydelig! Lyst på en til jeg, men holder sikkert med en ;)

Jeg bestilte en i grå med blå inni, en oppbevaringsbag og strømper :P Gleder meg så syykt til den kommer! Har siklet etter den siden jeg så den for første gang og mannen likte den også, så da ble det kjøp gitt! :D Om det blir en jente neste gang, får jeg bestille ny (og ta vare på den andre) :)
Ååh, har du bestilt strømper til gutt? Jeg har bare sett de på nettsiden deres men synes de har lagt ut så få bilder. Hvordan ser strømpene ut da? Jeg har så lyst på også :)

Det er lite bilder på hjemmesiden, men på Facebook har de masse bilder :) Det er strømper med blått silkebånd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har opplevd at samboeren ikke vil ha sex når dere er gravide? Føler det er meg han ikke har lyst på, men han sier det bare føles rart å ha sex når jeg er gravid.. Nå var ikke graviditeten helt planlagt, og han er ikke så kjempebegeistret over det enda, så lurer på om det også kan ha noen sammenheng.. Føler meg hvertfall ikke spesielt tiltrekkende :/



Anonymous poster hash: 4883b...297
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Flere som har opplevd at samboeren ikke vil ha sex når dere er gravide? Føler det er meg han ikke har lyst på, men han sier det bare føles rart å ha sex når jeg er gravid.. Nå var ikke graviditeten helt planlagt, og han er ikke så kjempebegeistret over det enda, så lurer på om det også kan ha noen sammenheng.. Føler meg hvertfall ikke spesielt tiltrekkende :/

 

Anonymous poster hash: 4883b...297

Mannfolk er rare. Det er alt jeg har å si om den saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Flere som har opplevd at samboeren ikke vil ha sex når dere er gravide? Føler det er meg han ikke har lyst på, men han sier det bare føles rart å ha sex når jeg er gravid.. Nå var ikke graviditeten helt planlagt, og han er ikke så kjempebegeistret over det enda, så lurer på om det også kan ha noen sammenheng.. Føler meg hvertfall ikke spesielt tiltrekkende :/

 

Anonymous poster hash: 4883b...297

 

Jeg har flere venninner som har opplevd det samme. Det pleier å gå over når barnet kommer, men det kan føles ganske ensomt mens det står på... Føler med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Flere som har opplevd at samboeren ikke vil ha sex når dere er gravide? Føler det er meg han ikke har lyst på, men han sier det bare føles rart å ha sex når jeg er gravid.. Nå var ikke graviditeten helt planlagt, og han er ikke så kjempebegeistret over det enda, så lurer på om det også kan ha noen sammenheng.. Føler meg hvertfall ikke spesielt tiltrekkende :/

 

Anonymous poster hash: 4883b...297

 

Her er det heller det motsatte. Mannen synes jeg blir mer deilig når jeg får større "former" her og der. Til vanlig er jeg liten og nett, men nå som de ekstra kiloene sniker seg på så har jeg gått opp fra 75A til 80B, og rumpen passer ikke inn i en eneste bukse med glidelås.

Tror kanskje han tenker litt "jo mer å ta i, dess mer å være glad i" hehehe.

Er nok heller meg som ikke blir så lysten på sex pga mitt økte volum :)

Men er veldig glad for at han elsker meg uansett hvordan jeg ser ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle med termin i Oktober.

 

Jeg har termin 20 Oktober i følge UL termin. Jeg selv har tre dager før. Er altså 19+3 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle med termin i Oktober.

 

Jeg har termin 20 Oktober i følge UL termin. Jeg selv har tre dager før. Er altså 19+3 i dag.

Velkommen i gjengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Flere som har opplevd at samboeren ikke vil ha sex når dere er gravide? Føler det er meg han ikke har lyst på, men han sier det bare føles rart å ha sex når jeg er gravid.. Nå var ikke graviditeten helt planlagt, og han er ikke så kjempebegeistret over det enda, så lurer på om det også kan ha noen sammenheng.. Føler meg hvertfall ikke spesielt tiltrekkende :/

 

Anonymous poster hash: 4883b...297

 

Her er det heller det motsatte. Mannen synes jeg blir mer deilig når jeg får større "former" her og der. Til vanlig er jeg liten og nett, men nå som de ekstra kiloene sniker seg på så har jeg gått opp fra 75A til 80B, og rumpen passer ikke inn i en eneste bukse med glidelås.

Tror kanskje han tenker litt "jo mer å ta i, dess mer å være glad i" hehehe.

Er nok heller meg som ikke blir så lysten på sex pga mitt økte volum :)

Men er veldig glad for at han elsker meg uansett hvordan jeg ser ut :)

Hehe, sånn er min også. Har ikke blitt så stor ellers enda, men puppene har vokst en god del. Han har hatt mye oftere lyst enn vanlig, jeg sier ikke nei ;) Her om dagen klarte han til og med å bli gira av at jeg lagde vaniljesaus, var så vidt jeg rakk å trekke gryta bort fra stekeplata før det var fullt kjør, hehe. De er merkelige skapninger de mannfolka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Flere som har opplevd at samboeren ikke vil ha sex når dere er gravide? Føler det er meg han ikke har lyst på, men han sier det bare føles rart å ha sex når jeg er gravid.. Nå var ikke graviditeten helt planlagt, og han er ikke så kjempebegeistret over det enda, så lurer på om det også kan ha noen sammenheng.. Føler meg hvertfall ikke spesielt tiltrekkende :/

 

Anonymous poster hash: 4883b...297

Her er det heller det motsatte. Mannen synes jeg blir mer deilig når jeg får større "former" her og der. Til vanlig er jeg liten og nett, men nå som de ekstra kiloene sniker seg på så har jeg gått opp fra 75A til 80B, og rumpen passer ikke inn i en eneste bukse med glidelås.

Tror kanskje han tenker litt "jo mer å ta i, dess mer å være glad i" hehehe.

Er nok heller meg som ikke blir så lysten på sex pga mitt økte volum :)

Men er veldig glad for at han elsker meg uansett hvordan jeg ser ut :)

Hehe, sånn er min også. Har ikke blitt så stor ellers enda, men puppene har vokst en god del. Han har hatt mye oftere lyst enn vanlig, jeg sier ikke nei ;) Her om dagen klarte han til og med å bli gira av at jeg lagde vaniljesaus, var så vidt jeg rakk å trekke gryta bort fra stekeplata før det var fullt kjør, hehe. De er merkelige skapninger de mannfolka.

 

hahaha de mannfolka altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Oslomama,
Ocean TM
*Lykke** gutt
2. shari_z
anonym gutt
3.
4.
5.
6.
7. Cici83 gutt
8. inger79
9. Caliope gutt
"KlaraKu" jente
10. Kristin92 jente
11. Solstråle:) gutt
stineTh gutt
12. Lise05 jente
Aquarel gutt
13. FrøkenUgla Gutt
14.
15. Embla93 jente
16. MillaMol jente
17. Tclykkeli jente
18.
19.
20. Bambusdrops, snart 6 barnsmor
21.
22.
23.
24. Mamsen vil ha nr2!
tanina_
25. tromsøjenta
26.
27. Bearplace

Jossa1986
28. Sørlandskjerringa
trixi83
29. Chrissymamma, Meret´n (jente)
30. Bamsemams74 (jente)
31.

 

Da har jeg lagt deg ti snart 6 barnsmor! Håper lista er korrekt. Flytta meg selv til den 30. med det samme. Terminen ble jo justert på oul. Kommer til å bli en lang oktober for meg, mens alle dere andre føder på rekke og rad...! Håper jeg får litt før termin ;) Min første kom en dag før, nr. 2 ti dager før og sistemann tre dager før. Hvordan har det vært for dere andre som er flergangsfødende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StineTh

I dag har jeg vært på en liten spontan kontroll på sykehuset. Ble plutselig veldig engstelig for at noe skulle være galt. Har vært helt utslitt siden fredag selv om jeg har gjort veldig lite. Heldigvis var alt bra med både meg og lillegutt!

 

I denne uken har vi sett gjennom klærne til første gutten vår. Han hadde så utrolig mye og fine klær! Utrolig rart å se gjennom det og tenke at det er en annen liten babygutt som skal bruke det... de er jo kjøpt med tanke på vår første lillegutt.

 

Spørs om jeg må kjøpe noe som bare er lillebror sine klær også. Og legge bort noe som bare er storebror sine :( Utrolig og uvirkelig alt man skal gå gjennom og tenke på :( Aldri sett for meg at det skulle bli sånn.

 

Nå har jeg heldigvis fått time til samtale på angstteamet på St.Olavs. Tror det vil være veldig nyttig i forhold til alle de skumle tankene som kommer.

 

Håper alle får noen gode finværsdager fremover <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på en liten spontan kontroll på sykehuset. Ble plutselig veldig engstelig for at noe skulle være galt. Har vært helt utslitt siden fredag selv om jeg har gjort veldig lite. Heldigvis var alt bra med både meg og lillegutt!

 

I denne uken har vi sett gjennom klærne til første gutten vår. Han hadde så utrolig mye og fine klær! Utrolig rart å se gjennom det og tenke at det er en annen liten babygutt som skal bruke det... de er jo kjøpt med tanke på vår første lillegutt.

 

Spørs om jeg må kjøpe noe som bare er lillebror sine klær også. Og legge bort noe som bare er storebror sine :( Utrolig og uvirkelig alt man skal gå gjennom og tenke på :( Aldri sett for meg at det skulle bli sånn.

 

Nå har jeg heldigvis fått time til samtale på angstteamet på St.Olavs. Tror det vil være veldig nyttig i forhold til alle de skumle tankene som kommer.

 

Håper alle får noen gode finværsdager fremover <3

Jeg har født stort sett over termin, kun en som kom på termin dagen. Aldri født før tiden. Tror ikke jeg gjør det nå heller siden kroppen min er slik. Men de vingler litt på terminen min men tar utgangspunkt i ul termin er mest korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Oslomama,

Ocean TM

*Lykke** gutt

2. shari_z

anonym gutt

3.

4.

5.

6.

7. Cici83 gutt

8. inger79

9. Caliope gutt

"KlaraKu" jente

10. Kristin92 jente

11. Solstråle:) gutt

stineTh gutt

12. Lise05 jente

Aquarel gutt

13. FrøkenUgla Gutt

14.

15. Embla93 jente

16. MillaMol jente

17. Tclykkeli jente

18.

19.

20. Bambusdrops, snart 6 barnsmor

21.

22.

23.

24. Mamsen vil ha nr2!

tanina_

25. tromsøjenta

26.

27. Bearplace

 

Jossa1986

28. Sørlandskjerringa

trixi83

29. Chrissymamma, Meret´n (jente)

30. Bamsemams74 (jente)

31.

 

Da har jeg lagt deg ti snart 6 barnsmor! Håper lista er korrekt. Flytta meg selv til den 30. med det samme. Terminen ble jo justert på oul. Kommer til å bli en lang oktober for meg, mens alle dere andre føder på rekke og rad...! Håper jeg får litt før termin ;) Min første kom en dag før, nr. 2 ti dager før og sistemann tre dager før. Hvordan har det vært for dere andre som er flergangsfødende?

Glemte og skrive at jeg venter gutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Oslomama,

Ocean TM

*Lykke** gutt

2. shari_z

anonym gutt

3.

4.

5.

6.

7. Cici83 gutt

8. inger79

9. Caliope gutt

"KlaraKu" jente

10. Kristin92 jente

11. Solstråle:) gutt

stineTh gutt

12. Lise05 jente

Aquarel gutt

13. FrøkenUgla Gutt

14.

15. Embla93 jente

16. MillaMol jente

17. Tclykkeli jente

18.

19.

20. Bambusdrops, snart 6 barnsmor (gutt)

21.

22.

23.

24. Mamsen vil ha nr2!

tanina_

25. tromsøjenta

26.

27. Bearplace

 

Jossa1986

28. Sørlandskjerringa

trixi83

29. Chrissymamma, Meret´n (jente)

30. Bamsemams74 (jente)

31.

 

Da har jeg lagt deg ti snart 6 barnsmor! Håper lista er korrekt. Flytta meg selv til den 30. med det samme. Terminen ble jo justert på oul. Kommer til å bli en lang oktober for meg, mens alle dere andre føder på rekke og rad...! Håper jeg får litt før termin ;) Min første kom en dag før, nr. 2 ti dager før og sistemann tre dager før. Hvordan har det vært for dere andre som er flergangsfødende?

Gutten er på plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på en liten spontan kontroll på sykehuset. Ble plutselig veldig engstelig for at noe skulle være galt. Har vært helt utslitt siden fredag selv om jeg har gjort veldig lite. Heldigvis var alt bra med både meg og lillegutt!

 

I denne uken har vi sett gjennom klærne til første gutten vår. Han hadde så utrolig mye og fine klær! Utrolig rart å se gjennom det og tenke at det er en annen liten babygutt som skal bruke det... de er jo kjøpt med tanke på vår første lillegutt.

 

Spørs om jeg må kjøpe noe som bare er lillebror sine klær også. Og legge bort noe som bare er storebror sine :( Utrolig og uvirkelig alt man skal gå gjennom og tenke på :( Aldri sett for meg at det skulle bli sånn.

 

Nå har jeg heldigvis fått time til samtale på angstteamet på St.Olavs. Tror det vil være veldig nyttig i forhold til alle de skumle tankene som kommer.

 

Håper alle får noen gode finværsdager fremover <3

 

Ja, det er en del ting her i livet som man aldri hadde trodd man skulle måtte tenke og gjøre. Jeg syns det høres ut som om du er flink til å bearbeide det som har skjedd. Håper du får et problemfritt svangerskap, så godt det lar seg gjøre :) Så du slipper for mange bekymringer.

 

Her er det nok en vakker sommerdag i dag! For en fantastisk vår det har vært så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul
1.Oslomama,
   Ocean TM
    *Lykke**            gutt
2. shari_z

    minx 83
3.
4. hellomynameis... jente
5.
6.
7.  Cici83               gutt
8.  inger79
9.  Caliope            gutt
     "KlaraKu"          jente
10. Kristin92       jente
11. Solstråle:)     gutt
      stineTh         gutt
12. Lise05          jente

      Aquarel         gutt
13. FrøkenUgla  Gutt
14.
15. Embla93       jente
16. MillaMol        jente
17. Tclykkeli      jente
18.
19.
20. bambusdrops

      snart 6 barnsmor gutt
21.
22.
23.
24. Mamsen vil ha nr2!  gutt
      tanina_
25. tromsøjenta
26.
27. Bearplace
     
      Jossa1986
28. Sørlandskjerringa
      trixi83
29. Chrissymamma

      Meret`n          jente
30.Bamsemams74: jente
31.

 

Det forsvant fra meg at jeg ventet gutt :) men fikset nå.

 

Hvordan har dere det idag jenter?

Vi har hatt en deilig varm dag med masse sol, vannmelon, deilig middag og masse kos :)

Og det beste er at både idag og igår kjente jeg masse liv! Hadde ikke kjent det på et par dager så begynte å bli litt bekymret. Å kjenne spark er rett og slett utrolig gøyt og beroligende.

Tenkte å kanskje handle inn bittelitt babytøy på lørdag, ikke masse altså, men bare litt for å dempe lysten til å kjøpe MASSE hehehe. Nå som jeg vet at det blir en gutt så vet jeg hva jeg skal se etter i det minste, og ikke bare nøytralt :)

 

Har dere kjøpt inn noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul

1.Oslomama,

   Ocean TM

    *Lykke**            gutt

2. shari_z

    minx 83

3.

4. hellomynameis... jente

5.

6.

7.  Cici83               gutt

8.  inger79

9.  Caliope            gutt

     "KlaraKu"          jente

10. Kristin92       jente

11. Solstråle:)     gutt

      stineTh         gutt

12. Lise05          jente

      Aquarel         gutt

13. FrøkenUgla  Gutt

14.

15. Embla93       jente

16. MillaMol        jente

17. Tclykkeli      jente

18.

19.

20. bambusdrops

      snart 6 barnsmor gutt

21.

22.

23.

24. Mamsen vil ha nr2!  gutt

      tanina_

25. tromsøjenta

26.

27. Bearplace

     

      Jossa1986

28. Sørlandskjerringa

      trixi83

29. Chrissymamma

      Meret`n          jente

30.Bamsemams74: jente

31.

 

Det forsvant fra meg at jeg ventet gutt :) men fikset nå.

 

Hvordan har dere det idag jenter?

Vi har hatt en deilig varm dag med masse sol, vannmelon, deilig middag og masse kos :)

Og det beste er at både idag og igår kjente jeg masse liv! Hadde ikke kjent det på et par dager så begynte å bli litt bekymret. Å kjenne spark er rett og slett utrolig gøyt og beroligende.

Tenkte å kanskje handle inn bittelitt babytøy på lørdag, ikke masse altså, men bare litt for å dempe lysten til å kjøpe MASSE hehehe. Nå som jeg vet at det blir en gutt så vet jeg hva jeg skal se etter i det minste, og ikke bare nøytralt :)

 

Har dere kjøpt inn noe?

Har strålende vær her også, bare og nyte  :rolleyes: Har handlet inn litt klær,vogn og bilstol + base. måtte slå til pga gode tilbud på bilstol. Skal vente med resten til sommerferien i Sverige. Vanskelig og vente, hihi

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er muligens litt underlig, men jeg har ingen andre å spørre... Er det noen av dere andre som verker nedentil, eller hva jeg skal si? Jeg verker rett og slett rundt åpningen og et stykke utover. Kan ikke huske å ha opplevd dette før i slutten av de andre svangerskapene og da p.g.a. trykk og nedpress. Er dette normalt eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamsemams74: ..jeg har det også litt sånn innimellom. Jeg hadde ikke det i forrige sv.skap. Da lå babyen i seteleie så jeg hadde ingen trykk eller nedpress mot slutten.

Nå får jeg det jeg vil tro er nedpress. Rett og slett som om jeg blir sliten i det området. Spesielt etter å ha stått oppreist en stund. Verkende og trekkende følelse. Er ikke konstant, men kommer litt sånn innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då var eg på ordinær ul i går, den lille var frisk og fin inni der. Var en liten gutt te inni der. Flyttet og termin til 24.10. Noen som vil flytte meg og legge til gutt? Noen som har erfaring og har morkaken foran? Er 19+2 i dag og kjent lite med liv og spent på når eg evt kan kjenne liv. Er andregangs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamsemams74: Jeg har også det innimellom! Som oftest når jeg sitter eller har beina oppi sofaen. Kan gjøre veldig vondt, spesielt på den ene sida av åpningen. Nesten litt pulserende/dunkende smerte som kommer i tak. Veldig rart...

 

Gratulerer med gutten, Chrissymamma! Jeg skal ordne terminlista for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NY TERMINLISTE: For de som ønsker kan man også legge ved kjønn om man har vært på ul/oul

1.Oslomama,

Ocean TM

*Lykke** gutt

2. shari_z

minx 83

3.

4. hellomynameis... jente

5.

6.

7. Cici83 gutt

8. inger79

9. Caliope gutt

"KlaraKu" jente

10. Kristin92 jente

11. Solstråle:) gutt

stineTh gutt

12. Lise05 jente

Aquarel gutt

13. FrøkenUgla Gutt

14.

15. Embla93 jente

16. MillaMol jente

17. Tclykkeli jente

18.

19.

20. bambusdrops

snart 6 barnsmor gutt

21.

22.

23.

24. Mamsen vil ha nr2! gutt

tanina_

Chrissymamma gutt

25. tromsøjenta

26.

27. Bearplace

 

Jossa1986

28. Sørlandskjerringa

trixi83

29. Meret`n jente

30. Bamsemams74: jente

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...