Gå til innhold

NOVEMBER 2014 baby ❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

 

Nå trenger jeg å få klage litt :(

Har jo som tidligere fortalt hyperemesis, og nå er det like før jeg krabber inn til legen og krever abort. JEG ORKER IKKE MER!!!!!!

Det gjør vondt overalt, vær minste lille rumling i magen (som det forøvrig er ganske mye av) kjennes ut som kniver i et betent sår, halsen min er rød og hoven, mellomgulvet mitt orker ikke ta i sikkelig lenger når jeg må kaste opp, spyttet mitt er like seigt og ekkelt som snørr. Jeg har ikke vært på dass på 2,5 uke(!!!!)

Går på Ondansetron piller (akkurat det samme som Zofran) og det er akkurat som om kroppen min har blitt immun.

Et annet problem er at jeg fikk en ekstra jobb noen uker før jeg ble gravid. Og i starten av mai er det et kurs jeg må ta for å kunne jobbe selvstendig der. Tar jeg det ikke nå er det over et år til neste gang det holdes. Planen min var jo å jobbe meg opp mer i fht svangerskapspenger. Men uten det kurset er jeg jo ikke spesielt attraktiv, for jeg må alltid ha andre med meg som kan gjør det jeg ikke har lov til uten det kurset.

Har lyst til å grine.. Dagene snegler seg av gårde, er "bare" 10+2 i dag.

Samboeren begynner å bli mektig lei av at alt faller på han, jeg ser han er sliten.

Beklager damer. Trengte en utblåsning.

Vi er faktisk i samme båt foruten jobbsituasjon , så jeg føler med deg. Jeg har vært innlagt på sykehus i litt over ei uke og har det fortsatt helt jævli. Jeg har to barn som min samboer må ta seg helt av, jeg ligger bare i fosterstilling i sengen hele dagen. Jeg har og tenkt på abort og luftet det for legen at jeg ikke klarer dette, men jeg kommer til å angre hvis jeg gjennomfører det. Ble anbefalt å prøve akupunktur, så har time der på tirsdag. Har du prøvd det? Miljøsifte mente han og kunne være bra. Han mente at å være sammen med mann å barn ville gjøre det verre, er noe med sensorer i hjernen eller noe, noe forskning han pratet om. Så jeg skal flykte til min mor for noen dager å se om det hjelper. Håper virkelig det blir bedre for deg/ oss snart.

 

Forstår godt behovet for utblåsing damer! Vi får bruke hverandre til slikt, så blir belastningen mindre på familie og venner. Håper inderlig dere blir bedre snart! Og håper dere holder ut! Store klemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første svangerskapskontroll hos lege i dag, (11+2). Ble en fin opplevelse, men fikk ikke tilbud om å høre hjertelyden, noe jeg gjerne hadde ønsket. Tidlig ul på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Nå trenger jeg å få klage litt :(

Har jo som tidligere fortalt hyperemesis, og nå er det like før jeg krabber inn til legen og krever abort. JEG ORKER IKKE MER!!!!!!

Det gjør vondt overalt, vær minste lille rumling i magen (som det forøvrig er ganske mye av) kjennes ut som kniver i et betent sår, halsen min er rød og hoven, mellomgulvet mitt orker ikke ta i sikkelig lenger når jeg må kaste opp, spyttet mitt er like seigt og ekkelt som snørr. Jeg har ikke vært på dass på 2,5 uke(!!!!)

Går på Ondansetron piller (akkurat det samme som Zofran) og det er akkurat som om kroppen min har blitt immun.

Et annet problem er at jeg fikk en ekstra jobb noen uker før jeg ble gravid. Og i starten av mai er det et kurs jeg må ta for å kunne jobbe selvstendig der. Tar jeg det ikke nå er det over et år til neste gang det holdes. Planen min var jo å jobbe meg opp mer i fht svangerskapspenger. Men uten det kurset er jeg jo ikke spesielt attraktiv, for jeg må alltid ha andre med meg som kan gjør det jeg ikke har lov til uten det kurset.

Har lyst til å grine.. Dagene snegler seg av gårde, er "bare" 10+2 i dag.

Samboeren begynner å bli mektig lei av at alt faller på han, jeg ser han er sliten.

Beklager damer. Trengte en utblåsning.

 

Vi er faktisk i samme båt foruten jobbsituasjon , så jeg føler med deg. Jeg har vært innlagt på sykehus i litt over ei uke og har det fortsatt helt jævli. Jeg har to barn som min samboer må ta seg helt av, jeg ligger bare i fosterstilling i sengen hele dagen. Jeg har og tenkt på abort og luftet det for legen at jeg ikke klarer dette, men jeg kommer til å angre hvis jeg gjennomfører det. Ble anbefalt å prøve akupunktur, så har time der på tirsdag. Har du prøvd det? Miljøsifte mente han og kunne være bra. Han mente at å være sammen med mann å barn ville gjøre det verre, er noe med sensorer i hjernen eller noe, noe forskning han pratet om. Så jeg skal flykte til min mor for noen dager å se om det hjelper. Håper virkelig det blir bedre for deg/ oss snart.

Forstår godt behovet for utblåsing damer! Vi får bruke hverandre til slikt, så blir belastningen mindre på familie og venner. Håper inderlig dere blir bedre snart! Og håper dere holder ut! Store klemmer!

 

Tusen takk! I dag har heldigvis vært en god dag. Har fått i meg halvannen fiskekake, WOHO!! :P

Det er superbra at så mange av dere slipper unna dette her, og tusen takk for støttende ord og for at jeg får spre min eder og galle utover dere. Det gir seg for håpentligvis om ikke så altfor mange uker. Da skal jeg sprudle litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi endelig vært på ul :-D Og fikk se en sprellende liten baby :-D Nå kan jeg endelig begynne å glede meg og se frem. Var så heldig og var hos en kjempe koselig kvinnelig lege(siden det var innvendig ul). Vi satt og snakket lenge og hun viste på skjermen og forklarte kjempe fint til mannen hva alt var. Hun kjente oss faktisk igjen fra forrige gang vi fødte også :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd på onsdag og var klar for å slippe nyheten til alle. Men selv om ting såg mye bedre ut denne gang (stor nakkefold i uke 10), så var den fremdeles 3mm.. Så på mandag blir det nytt sykehusbesøk.. Håper så inderlig at alt viser seg å være ok, for nå er jeg lei av å gå å være ekstrembekymra konstant 😔 Psyken har fått seg en real knekk og på jobb i går brast jeg ut i gråt flere ganger.. Noen her som har opplevd en litt stor nakkefold hos babyen som det har gått helt fint med? Trenger virkelig noen positive erfaringer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, Tuppen85, fælt å gå å være så bekymret! Krysser alt jeg har for deg og håper alt viser seg å være i orden!!

 

Ei venninne av meg var på tidlig ul i Danmark for noen år siden, for de sjekker visstnok enda nøyere enn i Norge etter ting man ser etter rundt uke 12, og hun fikk beskjed om at nakkefolden var stor, og de trodde noe var galt. De var jo helt fra seg stakkars, men på sykehuset i Norge fikk de beskjed om at alt så bra ut etter å ha tatt prøver osv, og de har i dag verdens skjønneste og friskeste lille tass! Så det kan absolutt skje at nakkefolden ser stor ut på ul, men at det viser seg å ikke være noe allikevel! Masse masse lykke til -tenker på deg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy, Gosseklumpen! Gratulerer med første "babybildet". ;)

 

Skjønner det er tungt Tuppen84! Har ikke erfaring fra det selv, men har jo lest flere plasser på forum at folk som har fått samme beskjed på UL, men så har det gått kjempefint og de har fått friske unger likevel. =)

Krysser fingrene for deg, og sender en god klem din vei!

Vi skal på tidlig UL om en uke, og jeg ville jugd om jeg sa at jeg ikke var bittegrann nervøs...

Man ønsker seg jo alltid friske barn, slik at de får de beste forutsetninger her i livet...

Prøv å slappe av så godt du ka i helgen, selv om det er vanskelig. Det så jo tross alt bedre ut nå enn sist, kanskje det ser heøt bra ut på mandag??

Håper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd på onsdag og var klar for å slippe nyheten til alle. Men selv om ting såg mye bedre ut denne gang (stor nakkefold i uke 10), så var den fremdeles 3mm.. Så på mandag blir det nytt sykehusbesøk.. Håper så inderlig at alt viser seg å være ok, for nå er jeg lei av å gå å være ekstrembekymra konstant Psyken har fått seg en real knekk og på jobb i går brast jeg ut i gråt flere ganger.. Noen her som har opplevd en litt stor nakkefold hos babyen som det har gått helt fint med? Trenger virkelig noen positive erfaringer..

Huff, vanskelig å gå slik å vente. Håper du får gode nyheter på mandag da. Har desverre ingen erfaringer å dele, skal selv på duotest om halvannen uke, så kjenner redselen på for om noe er galt og klarer ikke å glede meg riktig enda. Masse lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, Tuppen85, fælt å gå å være så bekymret! Krysser alt jeg har for deg og håper alt viser seg å være i orden!!

 

Ei venninne av meg var på tidlig ul i Danmark for noen år siden, for de sjekker visstnok enda nøyere enn i Norge etter ting man ser etter rundt uke 12, og hun fikk beskjed om at nakkefolden var stor, og de trodde noe var galt. De var jo helt fra seg stakkars, men på sykehuset i Norge fikk de beskjed om at alt så bra ut etter å ha tatt prøver osv, og de har i dag verdens skjønneste og friskeste lille tass! Så det kan absolutt skje at nakkefolden ser stor ut på ul, men at det viser seg å ikke være noe allikevel! Masse masse lykke til -tenker på deg! :-)

Takk for beroligende svar :) Gynekologen min mente at alt nok var helt fint, men at siden jeg har vært såpass bekymret hele tiden (SA i romjulen), så er hun supernøyen. Det er på godt og vondt kjenner jeg, men krysser alt vi har nå ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne å sniker fra desember gruppa :-) Hvor stor skal nakkefolden være? Og hvor langt var du på vei på onsdag?

Min baby sin nakkefold var på 3 mm når jeg var 12+2. Var også i uke 10, da var den mye større, så det såg heldigvis mye bedre ut nå ❤️ Vet ikke hva den bør være på, men min er litt over normalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg var på ultralyd på onsdag og var klar for å slippe nyheten til alle. Men selv om ting såg mye bedre ut denne gang (stor nakkefold i uke 10), så var den fremdeles 3mm.. Så på mandag blir det nytt sykehusbesøk.. Håper så inderlig at alt viser seg å være ok, for nå er jeg lei av å gå å være ekstrembekymra konstant Psyken har fått seg en real knekk og på jobb i går brast jeg ut i gråt flere ganger.. Noen her som har opplevd en litt stor nakkefold hos babyen som det har gått helt fint med? Trenger virkelig noen positive erfaringer..

Huff, vanskelig å gå slik å vente. Håper du får gode nyheter på mandag da. Har desverre ingen erfaringer å dele, skal selv på duotest om halvannen uke, så kjenner redselen på for om noe er galt og klarer ikke å glede meg riktig enda. Masse lykke til:)

Takk og lykke til deg og 😊❤️ Krysser fingrene for at begge har noen friske babyer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, Gosseklumpen! Gratulerer med første "babybildet". ;)

 

Skjønner det er tungt Tuppen84! Har ikke erfaring fra det selv, men har jo lest flere plasser på forum at folk som har fått samme beskjed på UL, men så har det gått kjempefint og de har fått friske unger likevel. =)

Krysser fingrene for deg, og sender en god klem din vei!

Vi skal på tidlig UL om en uke, og jeg ville jugd om jeg sa at jeg ikke var bittegrann nervøs...

Man ønsker seg jo alltid friske barn, slik at de får de beste forutsetninger her i livet...

Prøv å slappe av så godt du ka i helgen, selv om det er vanskelig. Det så jo tross alt bedre ut nå enn sist, kanskje det ser heøt bra ut på mandag??

Håper det!

Takk ❤️ Ja, vi vil jo kun det beste for de nydelige nurkene våre😊 Krysser fingrene for at ting ser helt fint ut på mandag og at jeg slipper flere tester❤️ Har ei datter på 7,5 som fikk nyheten på onsdag og hun holder på å sprekke for hun har såå lyst å rope det ut til alle 😊 Satser på at hun kan det etter mandag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner du er nervøs, men man får håpe det lille nurket har det bra! Med nakkefold på 3 mm burde gynekologen henvise dere videre til Rikshospitalet uansett, det har du krav på.

 

Fant en lignende historie med en baby med nakkefold på 3

Mm her, og alt endte fint:) men hun tok morkakeprøve for å være sikker!

http://www.mammanett.no/din_historie/10_dager_i_helvete

 

Anonymous poster hash: 2013d...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme fra Gran Canaria og har ringt legekontoret mitt. Så lenge jeg ikke har VONDT i magen er det ingen grunn til å sjekke nærmere. Blææ, men får jeg vondt så skal jeg ringe legevakta.

 

Synes ikke denne avvisningen var så betryggende akkurat, men kan jo ikke lyve på meg smerter bare for å komme inn heller. Så her må jeg ta det med ro i helgen og vente til mandag når jeg har legetime og time for tidlig ul etterpå. Blir laaaaang helg :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme fra Gran Canaria og har ringt legekontoret mitt. Så lenge jeg ikke har VONDT i magen er det ingen grunn til å sjekke nærmere. Blææ, men får jeg vondt så skal jeg ringe legevakta.

 

Synes ikke denne avvisningen var så betryggende akkurat, men kan jo ikke lyve på meg smerter bare for å komme inn heller. Så her må jeg ta det med ro i helgen og vente til mandag når jeg har legetime og time for tidlig ul etterpå. Blir laaaaang helg :S

Det er nok helt fint!! :) bare slapp av, det er som de sier. så lenge det ikke er smerter bør det ikke være noen fare. Satser på at alt ser greit ut på mandag. Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har erfaring med å fly når man er gravid? Skal ut å fly i uke 20-23, er det trygt? Og hvordan er det å være i syden, da? Veldig varmt og alt det der. Har fått en tur i gave, men er litt bekymret om jeg bør tørre å dra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 trimester er da det er "best" å fly i svangerskapet:) Kos deg! Bare ha støttestrømper og en tissepause i ny og ne så blodsirkulasjonen får jobbe litt:)

 

Anonymous poster hash: 2013d...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 trimester er da det er "best" å fly i svangerskapet:) Kos deg! Bare ha støttestrømper og en tissepause i ny og ne så blodsirkulasjonen får jobbe litt:)

 

Anonymous poster hash: 2013d...327

Å så bra! Takk :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært til min første tidlige ultralyd! Var utrolig nervøs på forhånd, var nesten litt redd jeg hadde innbilt meg hele graviditeten :P Men fikk se verdens herligste lille sprellende vesen <3 Trodde jeg var 9+6, men etter gynekologens mål var jeg 9+4:) Han/hun lignet mye mer på en baby enn en "reke" med armer og ben. For en opplevelse!  Selve undersøkelsen tok bare 5 minutter og kostet 1000 kr, men det var SÅ verdt det :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd på onsdag og var klar for å slippe nyheten til alle. Men selv om ting såg mye bedre ut denne gang (stor nakkefold i uke 10), så var den fremdeles 3mm.. Så på mandag blir det nytt sykehusbesøk.. Håper så inderlig at alt viser seg å være ok, for nå er jeg lei av å gå å være ekstrembekymra konstant Psyken har fått seg en real knekk og på jobb i går brast jeg ut i gråt flere ganger.. Noen her som har opplevd en litt stor nakkefold hos babyen som det har gått helt fint med? Trenger virkelig noen positive erfaringer..

Forstår veldig godt at du er bekymret, men det går jo bra i det aller fleste tilfeller:) Til meg sa de at jo større nakkefold, jo større grunn til bekymring. Og denne her er jo bare rett på grensa for hva som er ok, om ikke jeg har misforstått. Så det trenger jo ikke å være noe galt! Håper dere får bedre nyheter på mandag, slik at du slipper å slite med bekymringer! Stor fredagsklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd på onsdag og var klar for å slippe nyheten til alle. Men selv om ting såg mye bedre ut denne gang (stor nakkefold i uke 10), så var den fremdeles 3mm.. Så på mandag blir det nytt sykehusbesøk.. Håper så inderlig at alt viser seg å være ok, for nå er jeg lei av å gå å være ekstrembekymra konstant Psyken har fått seg en real knekk og på jobb i går brast jeg ut i gråt flere ganger.. Noen her som har opplevd en litt stor nakkefold hos babyen som det har gått helt fint med? Trenger virkelig noen positive erfaringer..

Jeg føler med deg!!! Var nettopp i utlandet, og ble innlagt på sykehus pga smerter i magen. Smertene fant de ingen forklaring på, men når de sjekket på ultralyd, var nakkefolden 3,1 mm (Jeg var 9 uker, 3 dager). De sa at dette var altfor stort. Nå skal jeg til lege i Norge for å få dette sjekket. Er helt knust. :(  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Har jeg vært på min første tidlige ul! Etter å ha sett verdens herligste sprellende knøtt der inne føler jeg at j kan slappe mer av... Er veldig fornøgd med jordmora som tok ultralyden. Hun forklarte oss alt svært nøye og hele undersøkelsen tok ca 30 minutt. Fikk med oss bilder både i 2d og 3d. Gleder meg til å vise besteforeldrene <3. svever på skyer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...