Gå til innhold

NOVEMBER 2014 baby ❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

 

Da har jeg vært på duotesten:) Vet ikke resultatet av blodprøvene selvsagt, men ul så veldig fin ut. En sprell levende liten krabat som var 6cm fra rompe til toppen av hodet. Alle kroppsdeler riktig plassert og et bankende hjerte:) Han/hun var travelt opptatt, så det tok en god stund før vi fikk tatt de riktige målene. Fantastisk rart å tenke på at den lever sitt eget hemmelige liv der inne;) Fikk flyttet terminen en ukes tid frem til 27. oktober, men den kan jo like godt bli flyttet tilbake på oul, så jeg kommer til følge med på novembertråden fremover uansett!

 

Jordmora sa forresten at det ikke er lovlig å oppgi kjønn i Norge før uke 13, så det fikk vi ikke vite. Hun sa også at det uansett var veldig usikkert om man fikk oppgitt et kjønn så tidlig i svangerskapet. Så jeg aner ikke hva som befinner seg der inne...har ingen magefølelse for det heller;)

Så bra å høre:)

Tok du ikke blodprøver på forhånd slik at de hadde svarene på de når du kom til ul? Det fikk jeg beskjed om å gjøre.

 

Nei, jeg har lang reiseveg, så de gjør alt på samme dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen andre som er tett i nesen??

Dei, ække dett jeg dei :-P ikke dyser jeg heller ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det noen andre som er tett i nesen??

Dei, ække dett jeg dei :-P ikke dyser jeg heller ;-)

 

haha. Kjenner meg igjen. spesielt om morgenen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 10+4 og den siste uken har jeg virkelig begynt å få mage, men jeg kjenner fortsatt ikke livmoren ved skambenet (tror jeg?). Når gjør man det? Er det flere som har begynt å få mage?

Det er jo bare tarmer som har flyttet seg opp og hormoner som gjør at magen vokser nå, men jeg er glad for at dette fysiske tegnet på graviditet har begynt å vise seg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også prøvd å kjenne etter, flere ganger, men skjønner liksom ikke helt hvordan det er meningen at det skal kjennes ut. :P

Har lest flere plasser her på forum om både kant og pølse, men kan ikke si at jeg har kjent hverken eller tydelig nok til at jeg er sikker på at det er noen av delene. :P

 

Hvordan er humørsvingningene på dere andre? Tror ikke jeg er så galt opp og ned, men tårene kommer mye lettere for tiden, merker jeg. Gjør ikke saken noe lettere at jeg og bf ikke bor sammen ennå (vi har hvert vårt hus og mitt skal selges, men flytting skjer ikke før skolen er slutt for i år) og jeg da er mye hjemme alene.

 

Har ikke fått mage ennå, hadde en kveld hvor jeg var skikkelig oppblåst og så litt gravid ut, men har ikke lagt på meg noe ennå. Gått ned en kg kanskje.

Men puppene har vokst da. ;) *glise*

Endret av Ulvemamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kant eller pølse ja.. vet ikke hva jeg har kjent helt, vet jo ikke hvordan det kjennes ut der når man ikke er gravid, hehe. Jeg tørr liksom ikke kjenne så godt etter heller, er redd for å trykke for hardt eller noe..

 

Jeg er heller ikke så humørsyk, ikke noe pms eller noe, men tårene kommer litt lettere ja.

 

Bra dere skal flytte sammen snart da, det er ikke mange ukene igjen nå til skolen er over. Men forstår godt at tiden går sakte når man er hjemme alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt for mye tid her inne. Mange som har gått skeis for i forhold o.l., spesielt nå i påsken, samt utrolig mange som skriver stygge ting til hverandre her! Også mange som nærmest aplauderer utroskap osv, merker at det går litt innpå meg til tider. Jeg kommer i allefall aldri til å tørre å starte noen tråd her inne...

 

Tror ikke man kan trykke noe i stykker, da skal det nok mye kraft til. Men kjæresten liker ikke å se på at jeg kjenner etter. Han blir nesten redd for at jeg skal mose babyen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen ligger godt beskytta, så man kan ikke skade den ved å klemme /trykke på magen. Jeg husker fra sist, og begynner å merke det nå også: når jeg våkner om morgenen og blæra er full kjenner jeg kanten på en måte parallelt med blæra. Vanskelig å forklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i dag 10+6, og jeg har en muskelknute på størrelse med en appelsin oppe på livmoren. For en uke siden kunne jeg tydelig kjenne en hard kul på vei opp nederst i magen og nå virker det som om den har lagt seg der fast. Sklir lengre opp i løpet av natta, men kan nå stort sett kjenne noe hardt nederst der hele dagen. Noen ganger er kulen på en av sidene så driver tydeligvis å flyter rundt inni her -merkelige greier altså ;-)) Gleder meg til tidlig ultralyd 13+2 for å vite om der er knøttet eller knuta jeg går å kjenner på ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kjenner ingenting 'uvanlig' når eg knepper fra skambenet og opp mot navel, men er vell litt tidlig kanskje. Er 8+6.

 

Merker veldig lite av svangerskapet, gått ned ca 4 kg eneste og litt dårlig matlyst av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er vanskelig å kjenne noe over skambeinet, spesielt for oss som ikke vet hva vi skal kjenne etter:-) Jeg kjenner vertfall ingenting. Har ikke hatt så mange symptomer i det siste, så gleder meg til ul 26.04. Håper å føle meg litt mer gravid etter det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh... Endelig er påsken over for mitt vedkommede. Helt utslitt av besøk hos andre, besøk hos oss selv, middager, frokoster, kaffeslaberas, turer, aktiviteter og masse folk, andres unger, krangling og "morro" (for alle andre enn meg). Greit nok bare nærmeste familie og jeg kunne fint ha overlatt ansvaret til noen andre, men får meg ikke til å gjøre det heller. Har gått greit der og da, men det er jo stakkars mannen som har måttet ta støyten når kvelden har kommet og hormonene har fått fritt spillerom... Et under hvis han holder ut med meg de neste 6 mnd ;)

 

Hvordan er det med dere, hatt en fin påske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om jeg har fått baby mage eller feit mage :( har lagt på meg 4kg og jeg hadde øagt på meg før jeg ble gravid også så føler meg ikke så super fresh akkurat:-/ også har kjæresten min disputas den 24 og jeg må ha på kjole og prøve å se fresh ut. Har kjøpt meg wn kjole. Bare håper den passer den 24 også:-$ ja hormonene kjennes. Men blir ikke irritert eller noe. Begynner bare å grine når jeg er glad og trist:p hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh... Endelig er påsken over for mitt vedkommede. Helt utslitt av besøk hos andre, besøk hos oss selv, middager, frokoster, kaffeslaberas, turer, aktiviteter og masse folk, andres unger, krangling og "morro" (for alle andre enn meg). Greit nok bare nærmeste familie og jeg kunne fint ha overlatt ansvaret til noen andre, men får meg ikke til å gjøre det heller. Har gått greit der og da, men det er jo stakkars mannen som har måttet ta støyten når kvelden har kommet og hormonene har fått fritt spillerom... Et under hvis han holder ut med meg de neste 6 mnd ;)

Hvordan er det med dere, hatt en fin påske?

Mannen din holder nok fint ut med deg ;) dei må jobbe litt for det dei og :)

 

Her har først jenta vore sjuk, mye feber si mandag til torsdag, så begynte eg, tett nese og feber.. så mye sofatid her i påsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kjenner ingenting 'uvanlig' når eg knepper fra skambenet og opp mot navel, men er vell litt tidlig kanskje. Er 8+6.

 

Merker veldig lite av svangerskapet, gått ned ca 4 kg eneste og litt dårlig matlyst av og til.

Den kryper ikke opp over skambenet før rundt uke 10,så du har enda litt igjen. Sist var jeg 13 uker når jeg kjente noe, men ante jo ikke hva jeg skulle kjenne etter da. Nå er jeg 10+4 og har kjent en endring de siste par dagene. Men er nok enda en stund før magen blir til noe annet enn litt oppblåst bolledeig :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hmm, kjenner ingenting 'uvanlig' når eg knepper fra skambenet og opp mot navel, men er vell litt tidlig kanskje. Er 8+6.

Merker veldig lite av svangerskapet, gått ned ca 4 kg eneste og litt dårlig matlyst av og til.

Den kryper ikke opp over skambenet før rundt uke 10,så du har enda litt igjen. Sist var jeg 13 uker når jeg kjente noe, men ante jo ikke hva jeg skulle kjenne etter da. Nå er jeg 10+4 og har kjent en endring de siste par dagene. Men er nok enda en stund før magen blir til noe annet enn litt oppblåst bolledeig :-P

Nei, sant det. Aner ikkje kva eg skal kjenne etter.. får bare vente ;) ul om 3 dager! Spent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente ingenting lenge, før jeg plutselig innså at kanten gikk tre cm under navlen... Legen min sa at livmora mi lå litt bakover inni der, så det kan jo ha med det å gjøre? Jeg kjenner den bet om morgenen når blæra er full, og den buler mest på den ene sida. Aner ikke hvorfor...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært inne og sniki litt på desember, og nå begynner jentene der å få termin rundt nyttårsaften. Det betyr at det snart vil være en januargruppe på gang. Ergo - det går framover med oss!! :)

Ellers er det topp med påskeferie. Er hjemme hos mamma og pappa oppe i nord, og spiser hele tiden. Hehe. Var på besøk hos ei venninne i dag og så på baby! Hun fødte for tre uker siden, og han var sååå liten og fin!! Og rolig. Hun bare lempa ham opp i fanget mitt, og der sov han i over to timer under et pledd. Skikkelig liten fining :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute på tur med frøken fryd tidligeree i dag, og da var det like før høyrebeinet mitt bare sviktet under meg. Det skjedde helt uten forvarsel når jeg gikk på flatt underlag. Tror jeg må stikke fingeren i jorden på mandag, og ringe legen. Tipper fortsatt på bekkenlåsning, nå må jeg bare se å få gjort noe med det.

Ellers skikkelig kjipe dager med bare tull og tøy, jeg skyr drama.

Oooog det var kvelden lille utblåsning. :P

 

Ja, det går virkelig fremover nå! Snart passerer vi de magiske 12 hele gjengen! Da skal det jubles! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker i dag 😃❤️❤️ Da er det bare å vente til ul er unnagjort på torsdag, så skal endelig storesøster få nyheten❤️ Dette har hun ventet på i 5 år, så vi har ventet med å si det til alt er sikkert, slik at hun kan få si det til de hun vil med en gang😍❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er så lenge til de magiske 12! 12 mai er eg der, tia går saakte..

Første mai er min magiske grense. :)

Har tidlig UL den andre, og straks vi har vært på den så kan vi fortelle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Syns det er så lenge til de magiske 12! 12 mai er eg der, tia går saakte..

Første mai er min magiske grense. :)

Har tidlig UL den andre, og straks vi har vært på den så kan vi fortelle. :)

Her er det ul på onsdag. Men skal vente en uke før storesøster får vite noe, å når hun veit, så får nok resten av bygda vite det rimelig kjapt. Er da litt over 11 uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Syns det er så lenge til de magiske 12! 12 mai er eg der, tia går saakte..

Første mai er min magiske grense. :)

Har tidlig UL den andre, og straks vi har vært på den så kan vi fortelle. :)

Her er det ul på onsdag. Men skal vente en uke før storesøster får vite noe, å når hun veit, så får nok resten av bygda vite det rimelig kjapt. Er da litt over 11 uker..

Storesøster vet ikke noe ennå, skal ta henne med på ul. Hun er såpass stor, og kan å holde tett. ;)

Da pappaen hennes skulle ha barn med sin samboer sa hun ikke noe til noen (ikke engang meg :) ) før de begynte fortelle selv. :)

 

Er dere andre slik at dere skal fortelle alle med en gang grensen er nådd, eller skal dere ta det gradvis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...