Gå til innhold

NOVEMBER 2014 baby ❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sliter litt med manglende "gravidfølelse" jeg også :) symptomene forsvant liksom når jeg kom til uke 10... Var på ul samme uke og da så jo alt bra ut og ingen blødninger eller spesielle smerter så satser på at det er i orden :)

 

Reagerer på enkelte lukter da... Pinnekjøtt som jeg heller ikke spiser og enkelte type krydder.

Har også slitt med kviser de siste ukene....begynte på haka og er nå over hele brystet...lekkert :) så da er det iallefall noen symptomer og det felles med andre :D

 

Hadde super panikk i helgen da jeg måtte finne noe å ha på meg til kommende helgs komf og ikke følte for å se feit og gravid ut forann alle hvis det ikke lenger er liv :/ Aleine hjemme å greier så ble det litt for mye snoking på nettet. Kikka etter sånne dopplere da jeg husket at det var noen her som hadde nevnt det før, men det sto så mye for og imot så kom vel frem til at jeg sikkert bare hadde blitt hekta og fått panikk for alt mulig tull :) Min første så aner ingen ting....

 

Har klart å roe an litt og skal til lege for første gang på mandag og jordmor på onsdag så det blir vell kanskje mye info på en gang da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og DER var det en januartråd i gang :D

Jeg skal på ul neste onsdag, herreGUD det er lenge til!! Mannen er fortsatt overbevist om at det er to inni der, jeg holder en knapp (og håper) på en. Gutt. Har guttefølelse selv om jeg ikke aner hvordan en guttefølelse er. Hehe.

Fler som sliter med kviser? Har fått masse på haka, føler meg som en skikkelig fjortis. En av ungene på jobb i dag (er førskolelærer) spurte meg om jeg har fått vannkopper. Nice..

Novembertråd vel...?! Vi holder en knapp på gutt vi å. Litt fordi vi allerede har ti jenter, så hadde vært koselig med en gutt. Har litt kviser rundt hakeområdet jeg å! Irriterende, men de er bare sånne små nupper nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sikter nok til at det har kommet en januar-tråd på forumet, hvilket betyr at her går det fremover for oss, siden det allerede er to nye måneder på forumet etter oss. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og DER var det en januartråd i gang :D

Jeg skal på ul neste onsdag, herreGUD det er lenge til!! Mannen er fortsatt overbevist om at det er to inni der, jeg holder en knapp (og håper) på en. Gutt. Har guttefølelse selv om jeg ikke aner hvordan en guttefølelse er. Hehe.

Fler som sliter med kviser? Har fått masse på haka, føler meg som en skikkelig fjortis. En av ungene på jobb i dag (er førskolelærer) spurte meg om jeg har fått vannkopper. Nice..

Novembertråd vel...?! Vi holder en knapp på gutt vi å. Litt fordi vi allerede har ti jenter, så hadde vært koselig med en gutt. Har litt kviser rundt hakeområdet jeg å! Irriterende, men de er bare sånne små nupper nesten.

Neida, januartråd - det betyr jo at det går fremover med oss novemberbabyer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp sms med påminnelse om timen til UL på fredag! Er så spent jeg!!!

Og bare to dager igjen til de magiske 12!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Og DER var det en januartråd i gang :D

Jeg skal på ul neste onsdag, herreGUD det er lenge til!! Mannen er fortsatt overbevist om at det er to inni der, jeg holder en knapp (og håper) på en. Gutt. Har guttefølelse selv om jeg ikke aner hvordan en guttefølelse er. Hehe.

Fler som sliter med kviser? Har fått masse på haka, føler meg som en skikkelig fjortis. En av ungene på jobb i dag (er førskolelærer) spurte meg om jeg har fått vannkopper. Nice..

Novembertråd vel...?! Vi holder en knapp på gutt vi å. Litt fordi vi allerede har ti jenter, så hadde vært koselig med en gutt. Har litt kviser rundt hakeområdet jeg å! Irriterende, men de er bare sånne små nupper nesten.

Neida, januartråd - det betyr jo at det går fremover med oss novemberbabyer ;)

 

hehe, ja da er jeg med! trodde du hadde valgt feil tråd, eller no :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh!!! (les videre om du ikke vil lese syting!)

Fikk brev i går om at jeg er blitt tildelt ny fastlege. Det trer i kraft dagen ETTER første svangerskapskontroll om 14 dager, som jeg har hos min nåværende fastlege, 14+0. Sent nok, så jeg måtte ringe og spørre hva jeg nå skulle gjøre, få ny time hos den nye legen, og risikere å vente enda ettpar mnd til det var ledig hos henne? Men neida, første kontroll skal jeg ha hos "gamle" legen, resten hos den nye. Greit nok det, men jeg føler det er SÅ feil. Babyen er resultat av IVF etter en nokså innviklet årsakssammenheng som det har tatt min nåværende lege to år å forstå. Jeg går på flere støttemedisiner. Jeg har gjennomgått tarmslyng og brokk-operasjoner i forkant av IVF, og bare det øker risikoen ved svangerskapet. Jeg er på svangerskapspenger og pga en annen tilstand skal jeg ha ekstra oppfølging i forhold til vektkontroll og div ultralyder for å utelukke blødninger hos fosteret. Og nå må en helt ny lege sette seg inn i alt, og det er ikke lite. Som eksempel: jeg går på albyl-e, for å øke blodgjennomstrømningen i livmor/morkake. MEN jeg må i tillegg ta en medisin som styrker mageslimhinnen mens jeg går på albyl-e, fordi jeg er ekstra utsatt for magesår og albyl-e (eller NSAID-preparater) kan forårsake magesår. Dette er noe jeg vet, og som jeg må passe på og forklare legene jeg møter på min veg, for de ser det ikke av seg selv. Og det er bare et, av mange, eksempler. Legen kan være fantastisk, men med min historie gruer jeg for å måtte bytte, rett og slett. 

 

Sånn, nok syt. I dag fikk jeg min første mammabukse i posten, det var litt stas da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som blir kvalm av spesielle lukter? Jeg blir så kvalm av lukta hjemme og i bilen,de plassene jeg er mest. Brekker meg med en gang jeg kommer inn gangen,er så slitsomt. Her jeg bor var det fullt på tidlig ultralyd,og jeg vil så gjerne få ett svar på att det er noe der. Noen som bruker doppler,lurer på og skaffe meg en sånn?

Jrg har blitt bedre på lukter nå, men sliter med "parfymelukter". Å vaske håret er grusomt, blir så kvalm... Er ellers veldig heldig og ikke kvalm, så skal ikke klage :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh!!! (les videre om du ikke vil lese syting!)

Fikk brev i går om at jeg er blitt tildelt ny fastlege. Det trer i kraft dagen ETTER første svangerskapskontroll om 14 dager, som jeg har hos min nåværende fastlege, 14+0. Sent nok, så jeg måtte ringe og spørre hva jeg nå skulle gjøre, få ny time hos den nye legen, og risikere å vente enda ettpar mnd til det var ledig hos henne? Men neida, første kontroll skal jeg ha hos "gamle" legen, resten hos den nye. Greit nok det, men jeg føler det er SÅ feil. Babyen er resultat av IVF etter en nokså innviklet årsakssammenheng som det har tatt min nåværende lege to år å forstå. Jeg går på flere støttemedisiner. Jeg har gjennomgått tarmslyng og brokk-operasjoner i forkant av IVF, og bare det øker risikoen ved svangerskapet. Jeg er på svangerskapspenger og pga en annen tilstand skal jeg ha ekstra oppfølging i forhold til vektkontroll og div ultralyder for å utelukke blødninger hos fosteret. Og nå må en helt ny lege sette seg inn i alt, og det er ikke lite. Som eksempel: jeg går på albyl-e, for å øke blodgjennomstrømningen i livmor/morkake. MEN jeg må i tillegg ta en medisin som styrker mageslimhinnen mens jeg går på albyl-e, fordi jeg er ekstra utsatt for magesår og albyl-e (eller NSAID-preparater) kan forårsake magesår. Dette er noe jeg vet, og som jeg må passe på og forklare legene jeg møter på min veg, for de ser det ikke av seg selv. Og det er bare et, av mange, eksempler. Legen kan være fantastisk, men med min historie gruer jeg for å måtte bytte, rett og slett. 

 

Sånn, nok syt. I dag fikk jeg min første mammabukse i posten, det var litt stas da :)

Jeg vil bare ønske deg masse lykke til, håper det løser seg på beste mulige måte! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og sett verdens fineste baby på UL og går dermed videre til 2 trimester <3 Ses snart der inne  jenter <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og sett verdens fineste baby på UL og går dermed videre til 2 trimester <3 Ses snart der inne  jenter <3

Åååh, heldiggrisen :)

Sees om 6 dager!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh!!! (les videre om du ikke vil lese syting!)

Fikk brev i går om at jeg er blitt tildelt ny fastlege. Det trer i kraft dagen ETTER første svangerskapskontroll om 14 dager, som jeg har hos min nåværende fastlege, 14+0. Sent nok, så jeg måtte ringe og spørre hva jeg nå skulle gjøre, få ny time hos den nye legen, og risikere å vente enda ettpar mnd til det var ledig hos henne? Men neida, første kontroll skal jeg ha hos "gamle" legen, resten hos den nye. Greit nok det, men jeg føler det er SÅ feil. Babyen er resultat av IVF etter en nokså innviklet årsakssammenheng som det har tatt min nåværende lege to år å forstå. Jeg går på flere støttemedisiner. Jeg har gjennomgått tarmslyng og brokk-operasjoner i forkant av IVF, og bare det øker risikoen ved svangerskapet. Jeg er på svangerskapspenger og pga en annen tilstand skal jeg ha ekstra oppfølging i forhold til vektkontroll og div ultralyder for å utelukke blødninger hos fosteret. Og nå må en helt ny lege sette seg inn i alt, og det er ikke lite. Som eksempel: jeg går på albyl-e, for å øke blodgjennomstrømningen i livmor/morkake. MEN jeg må i tillegg ta en medisin som styrker mageslimhinnen mens jeg går på albyl-e, fordi jeg er ekstra utsatt for magesår og albyl-e (eller NSAID-preparater) kan forårsake magesår. Dette er noe jeg vet, og som jeg må passe på og forklare legene jeg møter på min veg, for de ser det ikke av seg selv. Og det er bare et, av mange, eksempler. Legen kan være fantastisk, men med min historie gruer jeg for å måtte bytte, rett og slett. 

 

Sånn, nok syt. I dag fikk jeg min første mammabukse i posten, det var litt stas da :)

Uffa meg! Håper den nye legen er flink...Lykke til med alt:) Jeg har akkurat bestilt min første mammabukse fra happymum. Venter i spenning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh.. Sitter på forelesning, og ble nødt til å kneppe opp buksa i smug her. Har faktisk fått en liten kul, selv om jeg bare har gått opp halvannen kilo. Begynne å tenke på mammabukser snart kanskje? Har sett litt på sånt på H&M, men de butikkene jeg har vært i har dårlig utvalg. På nett har de derimot masse fint. Noen erfaringer rundt slikt? Er litt skeptisk til å handle klær på nett, og mammabukser har jeg jo aldri prøvd før.. Kan jeg bestille samme str som jeg vanligvis bruker, eller bør jeg gå opp?

Sukk.. I-landsproblem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bestille mammabukser snart jeg også. Alle buksene er trange og ubehaglige, og gir meg rett og slett vondt i magen. Men jeg synes også det er vanskelig å finne noe fint i butikkene.

Blir nok å bestille på nett...

Men usikker mtp størrelser, sist så brukte jeg mye joggebukser osv så da ble det ikke kjøpt noe særlig nytt.

Nå jobber jeg på kontor, så da er det liksom ikke helt innafor å komme i joggebukser. :P

+At denne gangen har jeg faktisk lyst til å føle meg litt fin selv når jeg blir synlig gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. Sitter på forelesning, og ble nødt til å kneppe opp buksa i smug her. Har faktisk fått en liten kul, selv om jeg bare har gått opp halvannen kilo. Begynne å tenke på mammabukser snart kanskje? Har sett litt på sånt på H&M, men de butikkene jeg har vært i har dårlig utvalg. På nett har de derimot masse fint. Noen erfaringer rundt slikt? Er litt skeptisk til å handle klær på nett, og mammabukser har jeg jo aldri prøvd før.. Kan jeg bestille samme str som jeg vanligvis bruker, eller bør jeg gå opp?

Sukk.. I-landsproblem ;)

Lurer på det samme!:) har dog kjøpt en bukse fra h&m som jeg virkelig hater.. bortsett fra at den er behagelig å gå med da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Åh.. Sitter på forelesning, og ble nødt til å kneppe opp buksa i smug her. Har faktisk fått en liten kul, selv om jeg bare har gått opp halvannen kilo. Begynne å tenke på mammabukser snart kanskje? Har sett litt på sånt på H&M, men de butikkene jeg har vært i har dårlig utvalg. På nett har de derimot masse fint. Noen erfaringer rundt slikt? Er litt skeptisk til å handle klær på nett, og mammabukser har jeg jo aldri prøvd før.. Kan jeg bestille samme str som jeg vanligvis bruker, eller bør jeg gå opp?

Sukk.. I-landsproblem ;)

Lurer på det samme! :) har dog kjøpt en bukse fra h&m som jeg virkelig hater.. bortsett fra at den er behagelig å gå med da.

 

Jeg er 10+6 og har allerede begynt å gå med knappen åpen når jeg bruker de trangeste olabuksene mine! Når jeg har noe lengre over, altså :P  Har bare gått opp en kg, men tror jeg har mistet muskelmasse pga mindre trening. Musklene har blitt erstattet med en liten klump nederst på magen. MAmmbukser hører deiilg ut, men synes det er litt tidlig å kjøpe allerede nå  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt mammabukse fra hm, kjøpte samme størrelse som vanlig, og det er en drøm å gå med! Ingen grunn til å nøle, det er bare deilig!

 

I de siste dagene har jeg slitt med smerter nederst i ryggen, rett over rompa, særlig etter gåing og ståing. Slo meg brått i dag at dette muligens er det folk omtaler som bekkenet?! Ikke aner jeg hvor det sitter og hvordan det føles, noen som har noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på tidlig UL, å alt er kjempe fint med lille gull i magen <3 10+3 i dag, så da ble terminen på 27november <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10+6 og har allerede begynt å gå med knappen åpen når jeg bruker de trangeste olabuksene mine! Når jeg har noe lengre over, altså :P  Har bare gått opp en kg, men tror jeg har mistet muskelmasse pga mindre trening. Musklene har blitt erstattet med en liten klump nederst på magen. MAmmbukser hører deiilg ut, men synes det er litt tidlig å kjøpe allerede nå  :fnise:

Samme her. Trente kampsport flere ganger i uka, men pga vondt i bekkenet og at kampsport ikke er helt ideelt under graviditet så har det blitt lite aktivitet her.

Vekta står på samme sted, men puppene har vokst, og magen har fått en bump...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. Sitter på forelesning, og ble nødt til å kneppe opp buksa i smug her. Har faktisk fått en liten kul, selv om jeg bare har gått opp halvannen kilo. Begynne å tenke på mammabukser snart kanskje? Har sett litt på sånt på H&M, men de butikkene jeg har vært i har dårlig utvalg. På nett har de derimot masse fint. Noen erfaringer rundt slikt? Er litt skeptisk til å handle klær på nett, og mammabukser har jeg jo aldri prøvd før.. Kan jeg bestille samme str som jeg vanligvis bruker, eller bør jeg gå opp?

Sukk.. I-landsproblem ;)

jeg har brukt mammabukser i 2 uker nå. Ikke fordi jeg har gått noe opp i vekt (kanskje 1 kg nå), men fordi jeg mot kvelden er så oppblåst at jeg helt seriøst ser 6-7 mnd gravid ut. Mammabukser er digg! ;-) Jeg bestilte 2 stk fra zalando. Vanligvis bruker jeg, avhengig av modell, 28 - 30 i livet. I de buksene jeg likte på nett hadde de kun 30 igjen, så bestilte det. Skulle nok helst ha hatt 28 eller 29. Men skiter i det;-) Alt for å slippe at det strammer over magen!!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Åh.. Sitter på forelesning, og ble nødt til å kneppe opp buksa i smug her. Har faktisk fått en liten kul, selv om jeg bare har gått opp halvannen kilo. Begynne å tenke på mammabukser snart kanskje? Har sett litt på sånt på H&M, men de butikkene jeg har vært i har dårlig utvalg. På nett har de derimot masse fint. Noen erfaringer rundt slikt? Er litt skeptisk til å handle klær på nett, og mammabukser har jeg jo aldri prøvd før.. Kan jeg bestille samme str som jeg vanligvis bruker, eller bør jeg gå opp?

Sukk.. I-landsproblem ;)

jeg har brukt mammabukser i 2 uker nå. Ikke fordi jeg har gått noe opp i vekt (kanskje 1 kg nå), men fordi jeg mot kvelden er så oppblåst at jeg helt seriøst ser 6-7 mnd gravid ut. Mammabukser er digg! ;-) Jeg bestilte 2 stk fra zalando. Vanligvis bruker jeg, avhengig av modell, 28 - 30 i livet. I de buksene jeg likte på nett hadde de kun 30 igjen, så bestilte det. Skulle nok helst ha hatt 28 eller 29. Men skiter i det;-) Alt for å slippe at det strammer over magen!!  

 

Hmmm, det høres veldig deilig ut! Kanskje jeg må revurdere det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Åh.. Sitter på forelesning, og ble nødt til å kneppe opp buksa i smug her. Har faktisk fått en liten kul, selv om jeg bare har gått opp halvannen kilo. Begynne å tenke på mammabukser snart kanskje? Har sett litt på sånt på H&M, men de butikkene jeg har vært i har dårlig utvalg. På nett har de derimot masse fint. Noen erfaringer rundt slikt? Er litt skeptisk til å handle klær på nett, og mammabukser har jeg jo aldri prøvd før.. Kan jeg bestille samme str som jeg vanligvis bruker, eller bør jeg gå opp?

Sukk.. I-landsproblem ;)

jeg har brukt mammabukser i 2 uker nå. Ikke fordi jeg har gått noe opp i vekt (kanskje 1 kg nå), men fordi jeg mot kvelden er så oppblåst at jeg helt seriøst ser 6-7 mnd gravid ut. Mammabukser er digg! ;-) Jeg bestilte 2 stk fra zalando. Vanligvis bruker jeg, avhengig av modell, 28 - 30 i livet. I de buksene jeg likte på nett hadde de kun 30 igjen, så bestilte det. Skulle nok helst ha hatt 28 eller 29. Men skiter i det;-) Alt for å slippe at det strammer over magen!!  

 

Hmmm, det høres veldig deilig ut! Kanskje jeg må revurdere det ;)

 

Ja, jeg tror nok jeg skal ta en liten nettrunde gitt. Jeg orker ikke ting som strammer over magen lenger jeg heller. Er veldig glad i tights, men de jeg har kan jeg bare glemme - føles som ståltråd! Og på meg synes det også på dagtid nå, i tillegg til den obligatoriske "så-oppblåst-at-jeg-ser-ut-som-jeg-sprekker-hvert-øyeblikk" hver ettermiddag og kveld.. Fikk faktisk kommentar på magen i dag på skolen. Jeg er ganske liten sånn ellers, så den lille bulken stikker vel litt fram da :)

Går for H&M, der er det en del fint, og så er ikke prisene så ille. Passet selvfølgelig på å bli gravid nå når jeg driver med etterutdanning og har gått ned i 50% stilling på jobb. Passer jo så bra sånn økonomisk sett :P Huff. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt mammabukse fra hm, kjøpte samme størrelse som vanlig, og det er en drøm å gå med! Ingen grunn til å nøle, det er bare deilig!

 

I de siste dagene har jeg slitt med smerter nederst i ryggen, rett over rompa, særlig etter gåing og ståing. Slo meg brått i dag at dette muligens er det folk omtaler som bekkenet?! Ikke aner jeg hvor det sitter og hvordan det føles, noen som har noen erfaringer?

Jeg også har merket at jeg noen ganger får en gnagende smerte i halebenet, spesielt etter lengre gåturer eller husarbeid! Værst er den klassiske "støvsugerstillingen"....🙈 Ser ut som den pensjonisten!😄 Så lenge jeg ikke går over en mil på asfalt eller holder på for mye inne, så går det ganske greit! Krysser fingre for at vi slipper bekkenløsningsplager!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...