Gå til innhold

NOVEMBER 2014 baby ❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

 

 

 

Åh.. Sitter på forelesning, og ble nødt til å kneppe opp buksa i smug her. Har faktisk fått en liten kul, selv om jeg bare har gått opp halvannen kilo. Begynne å tenke på mammabukser snart kanskje? Har sett litt på sånt på H&M, men de butikkene jeg har vært i har dårlig utvalg. På nett har de derimot masse fint. Noen erfaringer rundt slikt? Er litt skeptisk til å handle klær på nett, og mammabukser har jeg jo aldri prøvd før.. Kan jeg bestille samme str som jeg vanligvis bruker, eller bør jeg gå opp?

Sukk.. I-landsproblem ;)

jeg har brukt mammabukser i 2 uker nå. Ikke fordi jeg har gått noe opp i vekt (kanskje 1 kg nå), men fordi jeg mot kvelden er så oppblåst at jeg helt seriøst ser 6-7 mnd gravid ut. Mammabukser er digg! ;-) Jeg bestilte 2 stk fra zalando. Vanligvis bruker jeg, avhengig av modell, 28 - 30 i livet. I de buksene jeg likte på nett hadde de kun 30 igjen, så bestilte det. Skulle nok helst ha hatt 28 eller 29. Men skiter i det;-) Alt for å slippe at det strammer over magen!!  

 

Hmmm, det høres veldig deilig ut! Kanskje jeg må revurdere det ;)

 

Ja, jeg tror nok jeg skal ta en liten nettrunde gitt. Jeg orker ikke ting som strammer over magen lenger jeg heller. Er veldig glad i tights, men de jeg har kan jeg bare glemme - føles som ståltråd! Og på meg synes det også på dagtid nå, i tillegg til den obligatoriske "så-oppblåst-at-jeg-ser-ut-som-jeg-sprekker-hvert-øyeblikk" hver ettermiddag og kveld.. Fikk faktisk kommentar på magen i dag på skolen. Jeg er ganske liten sånn ellers, så den lille bulken stikker vel litt fram da :)

Går for H&M, der er det en del fint, og så er ikke prisene så ille. Passet selvfølgelig på å bli gravid nå når jeg driver med etterutdanning og har gått ned i 50% stilling på jobb. Passer jo så bra sånn økonomisk sett :P Huff. Hehe.

 

Er også veldig oppblåst etter måltid og om kveldene. Var på et senter i dag for å kikke på mammaklær men fant ingen jeg likte. Så da ble det heller vanlige klær i større størrelser :P Gleder meg til det er tydelig at jeg ser gravid ut og alle vet det. Nå ser jeg jo bare konstant oppblåst og litt lubben ut :P Men ja, skikkelig I-lands problem dette her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12+0 i dag! Hurra! Så da hopper jeg over i andre trimester. :)

grattis ! :-) Jeg joiner i morgen ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 12+0 i dag i følge appen på mobilen 👍🎈😀 Når har du termin? Jeg trodde jeg hadde 20., men jordmor regnet det til 22. 😋 Sjukt å være ferdig med første trimester allerede 😱 UL om en uke her! Utrolig spent og litt nervøs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå er det jeg som surrer!😋 Er 11+0 i dag, altså såvidt inne i min 12. uke! 😋 12 fullgåtte neste torsdag! Oppdater oss når du har vært på UL da, Ulvemamma! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert på ul å sett lille minimum:) <3

Vert på to ul pga blødninger. Men de kommer bare fra rundt livmortappen. Er i overgangsfasen, derfor blødninger, ikkeno farlig men litt ekkelt lell. Lille minimum sprekker til oss, herlig<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så stas! 👍☺️☺️ Har du noe følelse på om det er gutt eller jente, da? Jeg skal være sååå glad neste torsdag! Tror det går litt mer opp for pappaen også, da👍😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkelt med blødninger, men bra det ikke er noe farlig👍 Veldig mange som opplever det og får friske, fine barn. Heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å se hva det er så tidlig ja, da både klitoris og penis på fostret er akkurat like stort i dette stadiet . Så blir spennende å se på ordinær ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå er det jeg som surrer! Er 11+0 i dag, altså såvidt inne i min 12. uke! 12 fullgåtte neste torsdag! Oppdater oss når du har vært på UL da, Ulvemamma!

Fort gjort å gå litt i surr. :)

Er veldig spent på morgendagen. Har fortalt storesøster at vi skal til fotografen, og hun fortalte nettopp de kommende farforeldrene det. :P De skal til oss på kaffe og kaker på lørdagskvelden, så da tenkte vi at de skulle få se bildene... ;)

Håper og tror at det hele blir mer virkelig for både meg og den kommende pappaen når vi får se lillemann. (Tror virkelig det er gutt altså!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk opplevelse! Verdt hver en krone!

Det var en særdeles aktiv liten krabat, og når hun målte fra hode til rumpe så tilsa lengden 12+1, så det matchet jo bra med mine beregninger. :)

Knerten var jaggu fotogen også, så vi fikk med oss flere flotte bilder!

Hun målte også lengden på livmorhalsen, og _endelig_ var det noen som tok seg tid til å høre på mine bekymringer mtp koniseringen jeg fikk utført i fjor høst og rissikoen for sa, eller for tidlig fødsel.

Jeg har fortsatt en lang og fin livmorhals, så der var det ingen grunn til bekynring. :D Lettelse!

Ellers kunne hun se at alt så kjempefint ut, så nå er det bare å fortelle det til alle som gidder høre på, for her ligger alt til rette for en frisk og fin ramp i november! :D

 

Sist men ikke minst så var det jo en veldig stolt kar som skal bli pappa for første gang, som synes det var helt ubeskrivelig å få se sitt lille knøtt for første gang (og mor gråt kanskje en bitteliten skvett også, da hun fikk se at det faktisk var noe der inne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, kjempe lenge siden eg har vore innom nå. Vore så travel å en del syk :/  har sett gjennom så og si alle komentarene deres siden sist (og det er mange). Spennende med dere som skal på ul snart! Lykke til :)

 

Her var vi på UL for 1,5 uker siden og alt såg bra ut:) en liten "snømann". Tror det er en gutt altså, men vi får vente å se i juni kva det blir. Fortalte det til storesøster på mandag og hun ble hoppende glad! (er 6,5 år).

Her er det ute på bygda, ei på 6 år klarer ikkje heilt å holde tett ;) men det går fint, på ul sa dei at sjangsen er utrolig liten når man har sett hjerte slå i uke 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk opplevelse! Verdt hver en krone!

Det var en særdeles aktiv liten krabat, og når hun målte fra hode til rumpe så tilsa lengden 12+1, så det matchet jo bra med mine beregninger. :)

Knerten var jaggu fotogen også, så vi fikk med oss flere flotte bilder!

Hun målte også lengden på livmorhalsen, og _endelig_ var det noen som tok seg tid til å høre på mine bekymringer mtp koniseringen jeg fikk utført i fjor høst og rissikoen for sa, eller for tidlig fødsel.

Jeg har fortsatt en lang og fin livmorhals, så der var det ingen grunn til bekynring. :D Lettelse!

Ellers kunne hun se at alt så kjempefint ut, så nå er det bare å fortelle det til alle som gidder høre på, for her ligger alt til rette for en frisk og fin ramp i november! :D

 

Sist men ikke minst så var det jo en veldig stolt kar som skal bli pappa for første gang, som synes det var helt ubeskrivelig å få se sitt lille knøtt for første gang (og mor gråt kanskje en bitteliten skvett også, da hun fikk se at det faktisk var noe der inne).

Så utrolig hyggelig og koselig, lesning! :D 

 

Nå gleder jeg meg enda mer til torsdag når jeg og samboern skal avgårde for å se hva som befinner seg i min mage. Det er nok verdt pengene :) Hvor mye betalte du? 

 

Det er så rart at de kan være så aktive når vi ikke merker noe som helst enda!

 

Håper virkelig jeg får like gode nyheter som du gjorde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 1100,- og da tok hun celleprøve av meg siden jeg først var der, og det ikke var tatt ny etter kolonoseringen i fjor høst. Dette uten tillegg i prisen.

Da sjekket hun at det var åpent mellom mage og svelg, at nyrene så ut til å fungere som de skulle, generelt at alt var utviklet som forventet. Nakkefolden og alt så fint ut.

For meg som ikke har følt meg så veldig sett eller hørt av legen min mtp enkelte bekymringervså var det helt uvurdelig å endelig oppleve noen som vet hva de snakket om, og tok bekymringen min på alvor, og svarte ordentlig på det og ikke bare avfeide meg.

Veldig betryggende!

 

Og så det å kunne få se hvordan den lille rampen turnet og snudde seg inni der var helt utrolig.

Den kommende pappen var som tatt ut av big mac-reklamen etterpå. :P

 

Håper alle dere andre også får en slik opplevelse, og at alle få udelt gode nyheter på veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på tidlig UL på tirsdag og fikk sett et bitte litt nurk som sprella med armene <3 <3 *lykke*! Ettersom vi ikke ante hvor langt vi var på vei, var det (som jeg fikk med meg) bare det legen undersøkte. Var sånn ca 10 uker på vei, ikke mer nøyaktig enn som så! Måtte spørre når jeg da ville ha termin, og etter litt om og men ble han enig om 27 november foreløpig. Utrolig lykkefølelsen å få se lille nurket, men litt skuffa over at alt var over på 1-2-3, fikk time til OUL 25 juni da :D og du kan tro jeg gleder meg :D!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det lenge siden jeg har vært innom. Har tilbrakt to uker på sykehus for å få i meg næring. Både intravenøst og sondemat har blitt tatt i bruk. Nå er det bare å få i gang igjen magen. Virker som tarmen min har sovnet.

 

Var på tidlig UL nå på mandag og så et perfekt lite nurk på 3,6 cm. Sånn aktivitet da, skulle tro den var på disko der inne  :fnise:

 

Lykke til alle dere som alt er på 2. trimester. Joiner dere om litt over en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre alle som har vært på UL! Veldig gøy å følge utviklingen. Det er det som er litt kjedelig med å ha termindato helt i slutten av mnd for alle andre opplever alt først her inne. Det er så lenge til det blir min tur! Men da kan jeg jo dra lærdom av andre her inne også. Hva dere har fått ut av det, sett, fått svar på osv. Jeg venter i spenning for jeg er litt usikker på hvor langt jeg egentlig er på vei, hvis det var en tidlig blødninger og ikke menstruasjon jeg har beregnet fra. Må nok bare være tålmodig og vente til 27/5 på UL og håpe at jeg får litt flere svar da. Vil ikke ordne og shoppe så mye før jeg vet litt mer. Har følt at symptomene var kommet litt lengre enn ukene skulle tilsi, men jeg tror det har hatt mer med at jeg har vært så utrolig oppblåst! I dag skal jeg ut å handle mammabukser, for alt føles trangt og strammer veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg rømt hjemmefra! Våknet SUR i dag tidlig, spiste frokost med mann og bonusbarna, tok med meg en bok og kjørte avsted.. Helt til nærmeste kafé. Så nå sitter jeg her helt alene med en svær kaffe mocca, sjokoladekake og bok og er sur for meg sjøl. Herregud, humørsvingninger altså, jeg blir gal! Aner ikke hvorfor verden var på vranga i dag tidlig, men kan den uskyldige familien min skånes så er jo det til alles beste.

(Og jada, jeg drar hjem igjen etterpå. Må bare spise litt sjokoladekake først ;) )

(Dagens utblåsning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det lenge siden jeg har vært innom. Har tilbrakt to uker på sykehus for å få i meg næring. Både intravenøst og sondemat har blitt tatt i bruk. Nå er det bare å få i gang igjen magen. Virker som tarmen min har sovnet.

 

Var på tidlig UL nå på mandag og så et perfekt lite nurk på 3,6 cm. Sånn aktivitet da, skulle tro den var på disko der inne :fnise:

 

Lykke til alle dere som alt er på 2. trimester. Joiner dere om litt over en uke.

Huff, det hørtes slitsomt ut - lykke til med å vekke tarmen igjen. Stakkar, håper formen din kommer seg fort!

Men så GØY å se en liten discodanser på UL :) Jeg skal på onsdag, da er jeg 12+2, spent på hva vi får se! Håper det er party i magen min også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg rømt hjemmefra! Våknet SUR i dag tidlig, spiste frokost med mann og bonusbarna, tok med meg en bok og kjørte avsted.. Helt til nærmeste kafé. Så nå sitter jeg her helt alene med en svær kaffe mocca, sjokoladekake og bok og er sur for meg sjøl. Herregud, humørsvingninger altså, jeg blir gal! Aner ikke hvorfor verden var på vranga i dag tidlig, men kan den uskyldige familien min skånes så er jo det til alles beste.

(Og jada, jeg drar hjem igjen etterpå. Må bare spise litt sjokoladekake først ;) )

(Dagens utblåsning)

Ja, disse hormonene er ikke til å spøke med :P Veldig smart at du dro, det er jo faktisk det man burde gjøre, i steden for å spre masse eder og galle. Håper du blir på godt humør igjen snart :) Og kos deg, det høres helt herlig ut med et cafebesøk i mine øyne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...