Gå til innhold

NOVEMBER 2014 baby ❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

 

Herregud, ikke rart du er gåen! Men superdeilig at det ikke var noe galt da! Får du slapphet litt av i dag og hentet deg inn eller?

Nja, slitsom dag på jobb. Sjefen kom inn til meg på slutten av dagen, og ville vite hvordan det hadde gått i dag, siden jeg var syk før påske. Da jeg ble sykemeldt før påske så sendte hun melding og spurte hva jeg var sykemeldt for, noe jeg ikke ville fortelle henne (hun har ikke rett på å få vite det, og det er hun klar over) og under dagens samtale slenger hun ut "du er ikke gravid vell?" Jeg fikk stotret frem at det var jeg ikke så vidt jeg viste osv, men syntes det var vemmelig å måtte lyve.

Ingen vet om graviditeten ennå, og hun er ikke den første jeg ønsker å dele det med.

Syntes det var litt drøyt å spørre om det når hun strengt tatt ikke har lov å spørre, samt at jeg allerede ikke har villet fortelle henne hva jeg var sykemeldt for.

 

Finn melding av den kommende farmoren om at det nå hadde kommet et nytt lam, så kom nettopp derifra en tur.

Det var dagens opptur. Gøy med dyr, og familien til kjæresten er kjempekoselige.

Men tror hun har sine mistanker... Hun ser så utrolig lur ut, og smiler veldig til oss for tiden...

 

Men blir tidlig seng i dag, så blir jeg nok mer uthvilt til i morgen. :)

 

Håper dere andre har en super dag? :)

 

Så stas med noen nye, Challe! Alltid plass, og alle er mer enn velkomne! :)

Mange flotte og fornuftige damer her, så krysser fingrene for at du føler deg velkommen. :)

Herregud for en frekk sjef!!:-0 såklart du ikke har lyst til at hun skal være den første som får vite det. Ble skikkelig irritert på den sjefen din nå.. hehe huff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en frekk sjef!!:-0 såklart du ikke har lyst til at hun skal være den første som får vite det. Ble skikkelig irritert på den sjefen din nå.. hehe huff..

Kjæresten ble skikkelig irritert. Ikke første gangen den dama trår over enkelte grenser.

Da jeg var sykemeldt før påske så var hun tilogmed så frekk at hun skyldte på meg ovenfor noen andre i konsernet når hun hadde gjort en feil... Snakker om uproff sjef! Vanskelig å få gjort noe med, for hun har gjort seg selv så uunnværlig i alle avdelinger i konsernet.

Hadde egentlig tenkt å finne ny jobb før vi skulle begynne på barn, men da har jeg noe ekstra å sysle med under fødselspermisjonen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Herregud for en frekk sjef!!:-0 såklart du ikke har lyst til at hun skal være den første som får vite det. Ble skikkelig irritert på den sjefen din nå.. hehe huff..

Kjæresten ble skikkelig irritert. Ikke første gangen den dama trår over enkelte grenser.

Da jeg var sykemeldt før påske så var hun tilogmed så frekk at hun skyldte på meg ovenfor noen andre i konsernet når hun hadde gjort en feil... Snakker om uproff sjef! Vanskelig å få gjort noe med, for hun har gjort seg selv så uunnværlig i alle avdelinger i konsernet.

Hadde egentlig tenkt å finne ny jobb før vi skulle begynne på barn, men da har jeg noe ekstra å sysle med under fødselspermisjonen. :P

Ja det skjønner jeg godt! jeg haaateer å si dette altså men det er så mange dårlige kvinnelige sjefer! Utrolig irriterende. .
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan legge meg til på terminlista? Får det ikke til fra nettbrettet :P Har termin 28. November :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper denne stemmer? 💚

 

1. Sunnisol, mipmipmip

2. Nummer2.2014, Bamsemams74, spire.nr.2<3

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5.

6. Tuppen85

7.

8. illyheart, tikl

9. Bonusmamma, Love my kidz, Silhouette, MammaMia

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth

12. AKO91, frø-i-magen, Optatium

13. Snurrballong, Limona, Gi89

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78

15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen

16. Malv, Pixxi, Ulvemamma, sminth, Ina-83

17. VurdererBaby

18.Solstråle86

19. Milli, Coccobahhia

20. Sirimalen, prøvestadiet, Bifrost, RosaParasoll

21.

22.Yasmin❤️hvor er du lille spire❤️, Eliamali

23. lykkeligravid2, Mrs meg, Abcsilje

24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89

25. To små troll

26.

27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone

28. NovemberLykke<3

29. Ponkepenk, bellina

30. Frupedersen

Endret av DrømmeSofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Sunnisol, mipmipmip
2. Nummer2.2014, Bamsemams74, spire.nr.2<3
3. DrømmeSofie, Toolose
4. JeanetteMarie
5.
6. Tuppen85
7.
8. illyheart, tikl
9. Bonusmamma, Love my kidz, Silhouette, MammaMia
10. Håpet om nr 3 :-)
11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth
12. AKO91, frø-i-magen, Optatium
13. Snurrballong, Limona, Gi89
14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78
15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen, Ulvemamma
16. Malv, Pixxi, sminth, Ina-83
17. VurdererBaby
18.Solstråle86
19. Milli, Coccobahhia
20. Sirimalen, prøvestadiet, Bifrost, RosaParasoll
21.
22.Yasmin❤️hvor er du lille spire❤️, Eliamali
23. lykkeligravid2, Mrs meg, Abcsilje
24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89
25. To små troll
26.
27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone
28. Novemberlykke
29. Ponkepenk, bellina
30. Frupedersen, Challe
 

 

Challe manglet, og jeg ble flyttet til 15. av legen, har bare glemt å korrigere. :)

 

 

 

Sjefen er på kurs i Oslo i dag og i morgen. Så utrolig deilig! Kan jobbe uten å ha skuldrene under ørene, og uten å føle seg overvåket :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er på Gran Canaria og har litt småblødninger.. Er straks i min 13. Ukr, og prøver å google info som kan roe meg ned. Kan jo f.eks bare være morkaken som tar over eller ligger foran. Sant? Føler bekymringen ødelegger litt av feriegleden, tenkte å ta med seksåringen på et stort badeanlegg i dag, men bør jeg heller ta det med ro?

 

Reiser hjem i morgen, har både legetime og tidlig ul på mandag. Men mandag føles som en EVIGHET akkurat nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er på Gran Canaria og har litt småblødninger.. Er straks i min 13. Ukr, og prøver å google info som kan roe meg ned. Kan jo f.eks bare være morkaken som tar over eller ligger foran. Sant? Føler bekymringen ødelegger litt av feriegleden, tenkte å ta med seksåringen på et stort badeanlegg i dag, men bør jeg heller ta det med ro?

 

Reiser hjem i morgen, har både legetime og tidlig ul på mandag. Men mandag føles som en EVIGHET akkurat nå :(

Det kan være hva som helst, så det er umulig for oss å svare på. Men jeg hadde valgt å unngå bading, i telfelle det dreier seg om en infeksjon eller noe som kan utvikle seg i den retning. Jeg (som har mistet flere ganger) hadde nok også tatt det litt med ro frem til blødningen stopper opp, eller det er avklart hva det dreier seg om. Kjipt å oppleve, spesielt når man er på ferie og skal kose seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sunnisol, mipmipmip

2. Nummer2.2014, Bamsemams74, spire.nr.2<3

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5.

6. Tuppen85

7.

8. illyheart, tikl

9. Bonusmamma, Love my kidz, Silhouette, MammaMia

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth

12. AKO91, frø-i-magen, Optatium

13. Snurrballong, Limona, Gi89

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78

15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen, Ulvemamma

16. Malv, Pixxi, sminth, Ina-83

17. VurdererBaby

18.Solstråle86

19. Milli, Coccobahhia

20. Sirimalen, prøvestadiet, Bifrost, RosaParasoll

21.

22.Yasmin❤️hvor er du lille spire❤️, Eliamali

23. lykkeligravid2, Mrs meg, Abcsilje

24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89

25. To små troll

26.

27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone

28. Novemberlykke

29. Ponkepenk, bellina

30. Frupedersen, Challe

 

 

Challe manglet, og jeg ble flyttet til 15. av legen, har bare glemt å korrigere. :)

 

 

 

Sjefen er på kurs i Oslo i dag og i morgen. Så utrolig deilig! Kan jobbe uten å ha skuldrene under ørene, og uten å føle seg overvåket :D

Den sjefen der høres ikke helt god ut, spør du meg! For en dust! "Du er vel ikke gravid?". For det første har hun ikke lov til å spørre og for det andre er det jo en vanvittig negativ måte å spørre på? Underforstått ligger liksom at; for det hadde jo ikke vært bra...Jeezez! Kjenner at jeg blir forbanna på dine vegne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ringte de fra legekontoret, har fått time til første kontroll 14 mai, da er jeg akkurat 14 uker på vei. Har selv ønsket så sen kontroll, av ulike årsaker, pluss at neste UL er 5 dager tidligere. Så da blir det kanskje mer ekte og virkelig etter den uka er gått :-)

Endret av PrinsesseHengepupp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Den sjefen der høres ikke helt god ut, spør du meg! For en dust! "Du er vel ikke gravid?". For det første har hun ikke lov til å spørre og for det andre er det jo en vanvittig negativ måte å spørre på? Underforstått ligger liksom at; for det hadde jo ikke vært bra...Jeezez! Kjenner at jeg blir forbanna på dine vegne!

 

 

Hun er ikke riktig god heller. Har flere ganger kommer med negative kommentarer om folk som er mye borte pga syke barn, og ser rett og slett ned på de som har flere unger. Selv har hun en "perfekt" unge, og kunne visst aaaaaaaaaaldri i verden tenkt seg å ha flere.

Hun er generelt ei skikkelig sladrekjærring, og kan komme med spydige og negative kommentarer om hvem som helst. Regner med det er meg som blir baksnakket når jeg har vært syk...

Ikke et spesielt trivelig arbeidsmiljø kan du si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trenger jeg å få klage litt :(

 

Har jo som tidligere fortalt hyperemesis, og nå er det like før jeg krabber inn til legen og krever abort. JEG ORKER IKKE MER!!!!!!

Det gjør vondt overalt, vær minste lille rumling i magen (som det forøvrig er ganske mye av) kjennes ut som kniver i et betent sår, halsen min er rød og hoven, mellomgulvet mitt orker ikke ta i sikkelig lenger når jeg må kaste opp, spyttet mitt er like seigt og ekkelt som snørr. Jeg har ikke vært på dass på 2,5 uke(!!!!)

 

Går på Ondansetron piller (akkurat det samme som Zofran) og det er akkurat som om kroppen min har blitt immun.

 

Et annet problem er at jeg fikk en ekstra jobb noen uker før jeg ble gravid. Og i starten av mai er det et kurs jeg må ta for å kunne jobbe selvstendig der. Tar jeg det ikke nå er det over et år til neste gang det holdes. Planen min var jo å jobbe meg opp mer i fht svangerskapspenger. Men uten det kurset er jeg jo ikke spesielt attraktiv, for jeg må alltid ha andre med meg som kan gjør det jeg ikke har lov til uten det kurset.

 

Har lyst til å grine.. Dagene snegler seg av gårde, er "bare" 10+2 i dag.

Samboeren begynner å bli mektig lei av at alt faller på han, jeg ser han er sliten.

 

 

Beklager damer. Trengte en utblåsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå trenger jeg å få klage litt :(

Har jo som tidligere fortalt hyperemesis, og nå er det like før jeg krabber inn til legen og krever abort. JEG ORKER IKKE MER!!!!!!

Det gjør vondt overalt, vær minste lille rumling i magen (som det forøvrig er ganske mye av) kjennes ut som kniver i et betent sår, halsen min er rød og hoven, mellomgulvet mitt orker ikke ta i sikkelig lenger når jeg må kaste opp, spyttet mitt er like seigt og ekkelt som snørr. Jeg har ikke vært på dass på 2,5 uke(!!!!)

Går på Ondansetron piller (akkurat det samme som Zofran) og det er akkurat som om kroppen min har blitt immun.

Et annet problem er at jeg fikk en ekstra jobb noen uker før jeg ble gravid. Og i starten av mai er det et kurs jeg må ta for å kunne jobbe selvstendig der. Tar jeg det ikke nå er det over et år til neste gang det holdes. Planen min var jo å jobbe meg opp mer i fht svangerskapspenger. Men uten det kurset er jeg jo ikke spesielt attraktiv, for jeg må alltid ha andre med meg som kan gjør det jeg ikke har lov til uten det kurset.

Har lyst til å grine.. Dagene snegler seg av gårde, er "bare" 10+2 i dag.

Samboeren begynner å bli mektig lei av at alt faller på han, jeg ser han er sliten.

Beklager damer. Trengte en utblåsning.

Vi er faktisk i samme båt foruten jobbsituasjon , så jeg føler med deg. Jeg har vært innlagt på sykehus i litt over ei uke og har det fortsatt helt jævli. Jeg har to barn som min samboer må ta seg helt av, jeg ligger bare i fosterstilling i sengen hele dagen. Jeg har og tenkt på abort og luftet det for legen at jeg ikke klarer dette, men jeg kommer til å angre hvis jeg gjennomfører det. Ble anbefalt å prøve akupunktur, så har time der på tirsdag. Har du prøvd det? Miljøsifte mente han og kunne være bra. Han mente at å være sammen med mann å barn ville gjøre det verre, er noe med sensorer i hjernen eller noe, noe forskning han pratet om. Så jeg skal flykte til min mor for noen dager å se om det hjelper. Håper virkelig det blir bedre for deg/ oss snart.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffamei RosaParasoll og to små troll! Det der hørtes rett og slett grusomt ut! Kan ikke engang sette meg inn i hvordan dere har d :-( sender masse klemmer og gode tanker til dere fantastiske og sterke damer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Uff føler virkelig med dere som sliter med alle mulige symptomer og smerter! Hold ut!

 

Jeg er nå 11+5 og føler alle symptomer er sågodt som borte....blir jo litt urolig, men satser på at jeg bare er av de heldige som ikke opplever masse plager... :/ Har i mange år slitt med smerter i kroppen og bekkenet ( kjenner det litt nå ogs, men ikke mer enn jeg er vandt til) så er jo ganske overbevist at jeg får på ett eller annet tidspunkt får bekkenbroblemer :(:)

 

Ulvemamma, som trur vordende bestemor kan se det på henne... Det gjør hun sikkert :) svigermor så det på annsikte til dama til svogeren lenge før hun var 12 uker (hun har termin i slutten av oktober så det er jo kjempe gøy). Noe som resulterte i at jeg ikke turte å reise inn å hjelpe til under lemminga i frykt for å bli avslørt...hehe I følge veninne/familiemedlem så hun det på trynet mitt også.. :)

 

Familien fikk vite det i påsken samt noen venner som vet, går det galt nå ville disse uansett fått visst det så det er like greit :) Har lagt påmeg over 10 kg siden des så det er godt å ha noe å skylde på...hehe....men det er søren meg ikke lett å føle seg som en elefant! Spesielt ikke når en tenker at en faktisk kommer til å bli større...har nesten ikke klær å ha på meg så i dag bar det på shopping etter eeenorme klær...blæ det er ikke bare bare :(

 

Ellers savner jeg SPEKEMAT no helt syyyyyykt!!! Husker det var noen andre her som også elsker spekemat :)

 

Ellers vil jeg si at jeg er svært imponert over dere her. Dere er så flinke til å dele! Noe som er nyttig for oss som kanskje ikke er så vandt til nettprat/forum å sånn :D

Ikke helt med på alt dere diskuterer til tider, men blir sikkert bedre når jeg har vært til fastlegen :) (bare vært på ul hos gyn).

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda! Dere har all min sympati! Forhåpentligvis slipper det taket snart? Unner ikke noen å ha det sånn. :(

 

Jeg også elsker spekemat! Foreldrene mine hadde med masse da de var på besøk i påsken, og jeg måtte se på kjæresten og frøken Fryd storkose seg med det. :(

Men skjønner at jeg ikke skal klage så lenge jeg faktisk både får i meg og klarer holde på maten.

 

Sender store klemmer til dere alle som har plager nå. Det koster å bære fem små mirakler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, vi var ute og spiste på søndag, og jeg bestilte tapas. Og kom selvsagt på at jeg er graviiiiid først når jeg hadde mumsa i meg ettpar skiver spekeskinke. Men får gjort fint lite med det nå da, så får bare satse på at det går greit. Damene ved Middelhavet får jo også friske barn og jeg er sannelig usikker på hvor nøye de er på å unngå sorten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Huff, jeg er på Gran Canaria og har litt småblødninger.. Er straks i min 13. Ukr, og prøver å google info som kan roe meg ned. Kan jo f.eks bare være morkaken som tar over eller ligger foran. Sant? Føler bekymringen ødelegger litt av feriegleden, tenkte å ta med seksåringen på et stort badeanlegg i dag, men bør jeg heller ta det med ro?

 

Reiser hjem i morgen, har både legetime og tidlig ul på mandag. Men mandag føles som en EVIGHET akkurat nå :(

Det kan være hva som helst, så det er umulig for oss å svare på. Men jeg hadde valgt å unngå bading, i telfelle det dreier seg om en infeksjon eller noe som kan utvikle seg i den retning. Jeg (som har mistet flere ganger) hadde nok også tatt det litt med ro frem til blødningen stopper opp, eller det er avklart hva det dreier seg om. Kjipt å oppleve, spesielt når man er på ferie og skal kose seg.

Takk for svar :) Ble så jeg valgte å droppe stressende badeland og tok rolig dag ved hotellbassenget. Har ikke badet selv i dag. Gleder meg til jeg kommer hjem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg nettopp vært på første svangerskapskontroll hos jordmor!

Etter masse spørsmål, skjemaer og blodtrykksmåling spurte ho om jeg ville at ho skulle prøve å finne hjertelyden! Jeg er bare 10+1, så jeg måtte love å ikke bli veldig skuffa hvis ho ikke fant den!

 

MEN ho fant den med en gang  :jepp: Først min puls, så babyens som dunka ca dobbelt så raskt!

Det var magisk og kjenner at jeg slapper av litt mer nå! UL om 2 uker  :rolleyes:

 

Nå går det fremover, jenter!!! Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp vært hos legen, _endelig_ fikk jeg henvisning til fysioterapi! Så nå kanskje jeg får fiksa bekkenet mitt! :D

 

Eneste skåret i gleden er jo at jeg da må bort fra jobb en liten time på onsdag...

 

Ringte til jordmor for å bestille time (Legen min hadde sendt henvisning, men siden jeg skal flytte meg litt i svangerskapet og jeg da bytter kommune så ville jeg helst gå til samme hele svangerskapet), men fikk ikke time før 22 mai..

Det var ikke vanlig å gå til jordmor før uke 15 mente hun. Selv om jeg gjerne ville ha en time før fordi jeg så langt ikke synes svangerskapet har vært så veldig greit så hadde de visst ikke noe ledig før, så da måtte jeg i såtilfelle ringe jordmor der jeg bodde nå. Kjenner at jeg ble dritskuffa.

Er så glad jeg har bestilt tidlig UL i det minste.

 

Kjenner at det er utrolig tunge dager for tiden, mye tull som tærer. Sitter på jobb med gråten i halsen og tårene i øyekroken. Samtidig som jeg får dårlig samvittighet for å klage, for jeg har strengt tatt ikke større plager i forbindelse med svangerskapet enn at jeg kan fungere i jobb osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gikk gravid forrige gang, fikk jeg beskjed om at det ikke var noe problem å spise spekemat, siden det er så gode å strenge regler på det i Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann var jeg veldig nøye på hva jeg spiste, og holdt meg langt unna spekemat. Denne gangen har har jeg glemt meg bort mer en en gang og spist masse spekeskinke :P opps! Så lenge pakken er nyåpnet og god på dato skal det være trygt å spise spekemat i Norge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...