Gå til innhold

NOVEMBER 2014 baby ❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Skrev noe om en veldig lett "blødning" for noen dager siden. Fikk beskjed om at det var helt normalt pga tørre og såre slimhinner og alt var flott med bøllefrøet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrev noe om en veldig lett "blødning" for noen dager siden. Fikk beskjed om at det var helt normalt pga tørre og såre slimhinner og alt var flott med bøllefrøet :-)

Så godt å høre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg funnet tynt rosa blod på papiret etter et lite do besøk! :/ Har opplevd dette to ganger før å da har det endt i MA begge gangene! :( Så får krysse fingrene på at d gir seg.. og at lille gull i magen har d fint <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvilken jobb har du da?

Jeg er butikksjef. Og jobber hele dagen desverre aleine.

Eneste muligheten jeg har å komme meg på toalett er å ringe vektere og det er veldig sjeldent de har tid til å komme å passe på butikken. En gang ventet jeg i 4.5 time før vekter hadde tid å komme å være vakt :(

Når man jobber på senter har man ikke lov å stenge ned porten heller.

 

 

En venninne av meg hadde samme problemet i sitt svangerskap, og hun endte rett og slett med å bli sykemeldt. Hun hadde ekstremkvalme i tillegg, men er uansett ikke enkelt å ikke kunne gå på do når man må. Hun var også butikksjef i en butikk på et kjøpesenter, og det er ikke bare å ansette noen osv.

De har som regel folk over seg som kontrollerer den biten der, og det er ikke lett å få slike ting gjennom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Hvilken jobb har du da?

Jeg er butikksjef. Og jobber hele dagen desverre aleine.

Eneste muligheten jeg har å komme meg på toalett er å ringe vektere og det er veldig sjeldent de har tid til å komme å passe på butikken. En gang ventet jeg i 4.5 time før vekter hadde tid å komme å være vakt :(

Når man jobber på senter har man ikke lov å stenge ned porten heller.

omg! da hadde jeg tisset på meg flee ganger om dagen, det er jeg sikker på :-0 huff.. men hva med de i nabo butikken osv? ingen av de som er flere på jobb å kan hjelpe til da?

 

Hvilken jobb har du da?

Jeg er butikksjef. Og jobber hele dagen desverre aleine.

Eneste muligheten jeg har å komme meg på toalett er å ringe vektere og det er veldig sjeldent de har tid til å komme å passe på butikken. En gang ventet jeg i 4.5 time før vekter hadde tid å komme å være vakt :(

Når man jobber på senter har man ikke lov å stenge ned porten heller.

Butikken har 2 åpninger og veldig vanskelig for andre butikker å føle med på 3 åpninger.

Men ja ( tissemegut) derfor tørr jeg nesten ikke å drikke noe, jeg må MYE på do...

 

Hva med å ansette noen til å hjelpe deg litt noen timer på dagen da?

Det er jo veldig viktig å få i seg nok væske og mat når man er gravid.

Det må jo finnes en mulighet til å få løst dette på et vis, du kan ikke gå slik stakkar.

Hvis ikke må du ordne deg med, hm, potte?! Hihihih :P

 

Hadde det vært opp til meg hadde jeg HELT klart ansatt noen. Men jobber i en kjede og da er det ikke meg som bestemmer.

Får jo bare holde ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvilken jobb har du da?

Jeg er butikksjef. Og jobber hele dagen desverre aleine.

Eneste muligheten jeg har å komme meg på toalett er å ringe vektere og det er veldig sjeldent de har tid til å komme å passe på butikken. En gang ventet jeg i 4.5 time før vekter hadde tid å komme å være vakt :(

Når man jobber på senter har man ikke lov å stenge ned porten heller.

 

 

En venninne av meg hadde samme problemet i sitt svangerskap, og hun endte rett og slett med å bli sykemeldt. Hun hadde ekstremkvalme i tillegg, men er uansett ikke enkelt å ikke kunne gå på do når man må. Hun var også butikksjef i en butikk på et kjøpesenter, og det er ikke bare å ansette noen osv.

De har som regel folk over seg som kontrollerer den biten der, og det er ikke lett å få slike ting gjennom...

 

Var sykemeldt i i 2 mnd men formen er ganske fin nå, så håper jo på å holde ut lengst mulig.

Selv om jeg er ganske sliten når jeg kommer hjem.

Men kjenner at jeg må drikke noe i løpet av dagen og da må jeg ganske mye på do hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bestille mammabukser snart jeg også. Alle buksene er trange og ubehaglige, og gir meg rett og slett vondt i magen. Men jeg synes også det er vanskelig å finne noe fint i butikkene.

Blir nok å bestille på nett...

Men usikker mtp størrelser, sist så brukte jeg mye joggebukser osv så da ble det ikke kjøpt noe særlig nytt.

Nå jobber jeg på kontor, så da er det liksom ikke helt innafor å komme i joggebukser. :P

+At denne gangen har jeg faktisk lyst til å føle meg litt fin selv når jeg blir synlig gravid...

Jeg søkte opp på finn jeg, og kjøpte en hel bag med mammaklær/gravidklær. Jeg kjøpte også en pakke med belly-belt! De har vært kjempe fine, og gjør at jeg kan bruke mine bukser. Kiloene mine kommer gjerne rundt magen/hoftene, så buksene passer (enda i alle fall...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Og DER var det en januartråd i gang :D

Jeg skal på ul neste onsdag, herreGUD det er lenge til!! Mannen er fortsatt overbevist om at det er to inni der, jeg holder en knapp (og håper) på en. Gutt. Har guttefølelse selv om jeg ikke aner hvordan en guttefølelse er. Hehe.

Fler som sliter med kviser? Har fått masse på haka, føler meg som en skikkelig fjortis. En av ungene på jobb i dag (er førskolelærer) spurte meg om jeg har fått vannkopper. Nice..

Novembertråd vel...?! Vi holder en knapp på gutt vi å. Litt fordi vi allerede har ti jenter, så hadde vært koselig med en gutt. Har litt kviser rundt hakeområdet jeg å! Irriterende, men de er bare sånne små nupper nesten.

Neida, januartråd - det betyr jo at det går fremover med oss novemberbabyer ;)

 

hehe, ja da er jeg med! trodde du hadde valgt feil tråd, eller no :P

 

Haha, leser nå at jeg har skrevet at vi har ti jenter!! TO jenter har vi!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Må bestille mammabukser snart jeg også. Alle buksene er trange og ubehaglige, og gir meg rett og slett vondt i magen. Men jeg synes også det er vanskelig å finne noe fint i butikkene.

Blir nok å bestille på nett...

Men usikker mtp størrelser, sist så brukte jeg mye joggebukser osv så da ble det ikke kjøpt noe særlig nytt.

Nå jobber jeg på kontor, så da er det liksom ikke helt innafor å komme i joggebukser. :P

+At denne gangen har jeg faktisk lyst til å føle meg litt fin selv når jeg blir synlig gravid...

Jeg søkte opp på finn jeg, og kjøpte en hel bag med mammaklær/gravidklær. Jeg kjøpte også en pakke med belly-belt! De har vært kjempe fine, og gjør at jeg kan bruke mine bukser. Kiloene mine kommer gjerne rundt magen/hoftene, så buksene passer (enda i alle fall...).

 

 

Jeg har allerede begynt å bruke lange gensere og strikk mellom kanpp/knappehull. Få bukser jeg får igjen nå. :P

 

Men flere enn meg som har kontorjobb og sliter med å sitte etter lunsj?

Jeg er ikke akkurat en storspiser, men etter lunsj så føler jeg meg som et overstappa kosedyr...

Veldig ubehaglig å sitte, og det gjør meg veldig uvel.

Føles som det er alt for trant til mellomgulvet, og jeg sliter veldig med å finne noen behaglig stilling.

 

Har ikke fortalt på jobb at jeg er gravid, men lurer på om jeg burde det slik at jeg kanskje kunne fått noen pauser på ettermiddagen til å gå litt rundt (Sjefen er ikke noe begeistret for at folk er for mye borte fra pulten), eventuelt en heve/senke-pult slik at jeg kanskje kunne stå litt?

Ideelt skulle jeg gjerne fått lagt litt nedpå på ettermiddagen for å få "strekt" meg 10 minutter innimellom, men tror det er litt drøyt å håpe på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg funnet tynt rosa blod på papiret etter et lite do besøk! :/ Har opplevd dette to ganger før å da har det endt i MA begge gangene! :( Så får krysse fingrene på at d gir seg.. og at lille gull i magen har d fint <3

Hei! Hvordan har det gått med deg i dag? Go klem💚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei preggiser! Da har vi vært på tidlig UL og sett et bankende hjerte med fire kamre, samt to hjernehalvdeler, fingre og tær  :laugh: For en førstegangsgravid var det veldig rart og fint <3 Fosteret målte lenger enn det som var normalt for uke 12, så legen mente at jeg var en uke lenger på vei enn jeg har gått ut ifra... I såfall er jeg 13 fullgåtte i dag og tar turen over til 2. semester  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå har jeg funnet tynt rosa blod på papiret etter et lite do besøk! :/ Har opplevd dette to ganger før å da har det endt i MA begge gangene! :( Så får krysse fingrene på at d gir seg.. og at lille gull i magen har d fint <3

Hei! Hvordan har det gått med deg i dag? Go klem

Hei! :) Det gikk fint :D Var hos legen, men der fant ho ikke hjertelyden, så ho sendte oss videre til UL og der fikk vi se et nydelig lite hjerte som slo og en liten kropp som bevegde på seg Han kunne ikke se hvor blødningen kom ifra, men vi trengte ikke å bekymre oss :) 12uker i morgen, endelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er jeg så dårlig :( har bare lyst å legge meg ned på jobb :fnise:

Skikkelig hodepine og virkelig kvalm, har ikke vært det på en god stund nå så håper ikke eg får en ny periode med kvalme nå.

Legen sa til meg at jeg helst ikke burde bruke paracet heller.

Hva bruker dere om dere har så vondt i hode at dere ikke får gjort noen ting?

Har jo ikke lyst å bruke paracet om man helst ikke bør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paracet går helt fint i moderate mengder. Er fint lite hensiktsmessig å gå rundt med ekstrem hodepine (andre smerter). Men hold deg til anbefalte mengder. Det er forøvrig ibux (asetylsalisylsyre) som er nei-nei for oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo veldig oppblåst! Jeg jobber I bhg så fortalte det tidlig mtp hjelp og hensyn ved løft ol.jeg kjenner jeg blir ganske stinn etter maten ;p.

 

 

 

 

Må bestille mammabukser snart jeg også. Alle buksene er trange og ubehaglige, og gir meg rett og slett vondt i magen. Men jeg synes også det er vanskelig å finne noe fint i butikkene.

Blir nok å bestille på nett...

Men usikker mtp størrelser, sist så brukte jeg mye joggebukser osv så da ble det ikke kjøpt noe særlig nytt.

Nå jobber jeg på kontor, så da er det liksom ikke helt innafor å komme i joggebukser. :P

+At denne gangen har jeg faktisk lyst til å føle meg litt fin selv når jeg blir synlig gravid...

Jeg søkte opp på finn jeg, og kjøpte en hel bag med mammaklær/gravidklær. Jeg kjøpte også en pakke med belly-belt! De har vært kjempe fine, og gjør at jeg kan bruke mine bukser. Kiloene mine kommer gjerne rundt magen/hoftene, så buksene passer (enda i alle fall...).

Jeg har allerede begynt å bruke lange gensere og strikk mellom kanpp/knappehull. Få bukser jeg får igjen nå. :P

 

Men flere enn meg som har kontorjobb og sliter med å sitte etter lunsj?

Jeg er ikke akkurat en storspiser, men etter lunsj så føler jeg meg som et overstappa kosedyr...

Veldig ubehaglig å sitte, og det gjør meg veldig uvel.

Føles som det er alt for trant til mellomgulvet, og jeg sliter veldig med å finne noen behaglig stilling.

 

Har ikke fortalt på jobb at jeg er gravid, men lurer på om jeg burde det slik at jeg kanskje kunne fått noen pauser på ettermiddagen til å gå litt rundt (Sjefen er ikke noe begeistret for at folk er for mye borte fra pulten), eventuelt en heve/senke-pult slik at jeg kanskje kunne stå litt?

Ideelt skulle jeg gjerne fått lagt litt nedpå på ettermiddagen for å få "strekt" meg 10 minutter innimellom, men tror det er litt drøyt å håpe på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gikk gravid forrige gang, fikk jeg beskjed om at det ikke var noe problem å spise spekemat, siden det er så gode å strenge regler på det i Norge :)

Dette er rett og slett uriktig jenter. Det kan være listeria i all speket mat. Inkludert salami, spekeskinker, serrano og Parma, speket pølser som chirizo og morr mm. Det går som regel bra. Men det er absolutt ingen garanti. Skjønner ikke at dere vil ta risken. Sjekk mattilsynets sider for mat og gravide om dere vil ha mer info. Krysser fingre for dere.

 

Anonymous poster hash: 9a336...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...