Gå til innhold

IKM uke 52


Kjøttmeis

Anbefalte innlegg

Her er min tempkurve, kan være interessant for noen :)

 

01. 36.35 (TR)

02. 36.31 (TR)

03. 36,28 (TR)

04. 36.32 (TR)

05. 36.33 (TR)

06. 36.07

07. 36.09

08. 36.17

09. 36.24 (sex)

10 .35.80 (EL smerter)

11. 35.97 (EL smerter) (sex)

12. 36.16 (Murring)

13. 36.07 (EL smerter) (Teori, eggslipp i går)

14. 35.31 (mindre el smerter i dag. Forventer ytterligere tempstigning i morgen.

 

Blir spennende å se om det klaffer. IKM 2.juledag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja da kom endelig eggløsningstestene og måtte jo prøv en ;), selv om jeg er ganske sikker på at el var rundt tirsdag.

Og testen var negativ, så da regner jeg med det stemmer at el var tirsdag.

 

Vinterblomst - det er akkurat slik EL er hos meg. Kanskje den kom tidlig denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får satse på det Prinsesse Fiona  :jepp:

var oppe halv5 imorges fordi lille hadde revet av smokkelenken! testet el før jeg la meg igjen og negativ som ventet egentlig.. tror ikke jeg gidder å teste imorgen tidlig ;-) 

da blir det å vente på mens (eller ikke  :smilorange: ) alt fra 19.-25. tenker jeg.... uh.. liker ikke å ikke vite når den skal komme! men ok, sånn blir det denne måneden  :rolleyes:

Endret av Vinterblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *HappyGoLucky*

Vært syk i en uke og ventet ikke EL før søndag jeg da, så når jeg i dag var frisk igjen og plutselig kom på å teste etter EL så fikk jeg et lite sjokk da den var superpositiv!

 

Ikke lagt inn aksjer på en uke, hoppet rett til sengs i stad da men er vel dagene før positiv test som er størst sjangse så ikke så store håp nå 😞

 

Ikke har jeg tatt noe vitaminer, bidronninggele eller noe som jeg pleier pga sykdom denne runden da så litt overrasket over at EL da kommer flere dager tidligere enn vanlig 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hatt el igår men bare blanke tester... Tok en nå og da var det en svak strek der så håper den blir sterke! Har ingen el symptomer enda og det er litt rart... Mulig jeg bare har el annenhver måned..... :-(

Får vente å se:-) legger inn aksjer uansett..

Håper dere som har hatt el har truffet blink:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk Vinterblomst og april2011mamma. Positiv EL-test  og murringer i går og negativ test i dag, samt ganske sterke mensenaktige smerter, så da var kanskje eggløsning i dag da. Får prøve å lure mannen til sengs i kveld også sånn for sikkerhets skyld, og så er det bare å krysse fingrene og håpe... Lykke til til resten av gjengen :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juhuuu! Idag fikk jeg en tynn skyggestrek på GT og en svak strek på EL testen :) Nå er snart alt ute :) Gleder meg til å få en normal syklus som jeg faktisk kan følge med på. Men syns det er så rart, for i de siste dagene så har jeg hatt vanlige eggløsnings symptomer.. Men litt rart det da siden jeg mest sannsynlig ikke har kunnet hatt det pga hcg hormoner som henger igjen etter SAen..

Fikk masse småkviser, urolig mage, veldig følsom, stikk i livmorsregionen,varm og økt sexlyst.

Og nå som EL testen viser svakere så har og symptomene forsvunnet.

Vet liksom ikke om jeg skal håpe ordentlig på at det var EL eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at du har hatt el mamsen .. En venninne av meg opplevde det.. Og det var kort etter en sa i uke 5... Krysser for at du ertilbake i syklus straks, og krysser for at du har hatt el og at skuddet satt :-))

 

Så bra da vinterblomst, at du har hatt el... Nå begynner den laaaaaange ventetiden.., :-) tvi tvi!!! Satser på at el kommer for meg også straks! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at du har hatt el mamsen .. En venninne av meg opplevde det.. Og det var kort etter en sa i uke 5... Krysser for at du ertilbake i syklus straks, og krysser for at du har hatt el og at skuddet satt :-))

 

Så bra da vinterblomst, at du har hatt el... Nå begynner den laaaaaange ventetiden.., :-) tvi tvi!!! Satser på at el kommer for meg også straks! :-)

Mente snøleopard på den siste:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at du har hatt el mamsen .. En venninne av meg opplevde det.. Og det var kort etter en sa i uke 5... Krysser for at du ertilbake i syklus straks, og krysser for at du har hatt el og at skuddet satt :-))

 

Så bra da vinterblomst, at du har hatt el... Nå begynner den laaaaaange ventetiden.., :-) tvi tvi!!! Satser på at el kommer for meg også straks! :-)

Det hadde vært gøyt om den satt ja :) Fikk nesten litt sommerfugler i magen hihi :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, har en følelse av at det ble litt bom denne gangen. Får vente disse to ukene se, men til neste pp tror jeg at jeg skal kjøpe et bedre termometer og EL-tester. Har klar temp.stigning nå, men har hatt veldig taggete kurve i dagene før (sover så lett de siste timene før alarmen ringer), så den blir litt vanskelig å tolke. Fertility friend mener EL var tirsdag, jeg tror selv onsdag, men har jo så lite erfaring med dette. Blæ. Jeg er jo så klar! Dere kjenner vel alle følelsen. Skulle helst vært gravid i går. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh jeg syns det er så vanskelig dette med når tid man skal ha sex i forhold til EL... Jeg har to gutter og har lyst på ei jente. Da bør man ha sex 2-3-4 dager før EL har jeg skjønt. Men min EL er av og til på dag 14 og av og til på 17. De siste dagene har jeg kalkulert med 14-15 og vi har rett og slett ikke truffet EL tror jeg....

 

Jeg trodde egget slapp i går, men det gjorde det ikke. Fortsatt lav temp i dag. Men kan jo ikke ha sex igjen i dag, hvis EL er nå? Da er det større sjans for gutt..... Hmmm....

 

Noen her som har fått jente på EL dagen eller dagen før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sukk, har en følelse av at det ble litt bom denne gangen. Får vente disse to ukene se, men til neste pp tror jeg at jeg skal kjøpe et bedre termometer og EL-tester. Har klar temp.stigning nå, men har hatt veldig taggete kurve i dagene før (sover så lett de siste timene før alarmen ringer), så den blir litt vanskelig å tolke. Fertility friend mener EL var tirsdag, jeg tror selv onsdag, men har jo så lite erfaring med dette. Blæ. Jeg er jo så klar! Dere kjenner vel alle følelsen. Skulle helst vært gravid i går. :P

Kan eg se målingene dine? Gøy å se andres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg trodde egget slapp i går, men det gjorde det ikke. Fortsatt lav temp i dag. Men kan jo ikke ha sex igjen i dag, hvis EL er nå? Da er det større sjans for gutt..... Hmmm....

 

Så vidt jeg har skjønt trenger ikke tempen å stige umiddelbart. Både forrige pp og denne steg ikke tempen hos meg før hvert fall en dag etter EL, det er jeg ganske sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sukk, har en følelse av at det ble litt bom denne gangen. Får vente disse to ukene se, men til neste pp tror jeg at jeg skal kjøpe et bedre termometer og EL-tester. Har klar temp.stigning nå, men har hatt veldig taggete kurve i dagene før (sover så lett de siste timene før alarmen ringer), så den blir litt vanskelig å tolke. Fertility friend mener EL var tirsdag, jeg tror selv onsdag, men har jo så lite erfaring med dette. Blæ. Jeg er jo så klar! Dere kjenner vel alle følelsen. Skulle helst vært gravid i går. :P

Kan eg se målingene dine? Gøy å se andres :)

 

Ja, skal prøve. :)

thumb.png

My Ovulation Chart

 

 

Som du ser er det ganske mye opp og ned ... Men det generelle mønsteret er nokså likt forrige syklus, med en slags dipp omtrent samtidig med at eggehviteslimet dukker opp, deretter litt høyere temp igjen, og så en real dipp (antakelig) dagen før EL. Jeg er ikke enig i at EL var tirsdag, er nesten helt sikker på at det var onsdag, ettersom den reelle stigningen først var i dag. Men jeg sover som sagt veldig lett og urolig om morgenen, og jeg har bare brukt et vanlig febertermometer., så mulig det påvirker målingene ... Temper for øvrig vaginalt. Ganske gøy egentlig, da! Jeg ante ingen ting om dette for tre måneder siden. :)

Endret av Kjøttmeis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, denne tiden mellom el og ikm går jo så SEINT!!! Andre som har det sånn ? Tenker bare hvor sent året kommer til å gå, det kan jo ta en stund før det klaffer ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, denne tiden mellom el og ikm går jo så SEINT!!! Andre som har det sånn ? Tenker bare hvor sent året kommer til å gå, det kan jo ta en stund før det klaffer ! 

Ja huff :( dette går alt for sent. Hadde jeg vært rik så hadde jeg sikkert kjøpt meg mitt eget ultralydapparat hahaha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Åhh, denne tiden mellom el og ikm går jo så SEINT!!! Andre som har det sånn ? Tenker bare hvor sent året kommer til å gå, det kan jo ta en stund før det klaffer ! 

Ja huff :( dette går alt for sent. Hadde jeg vært rik så hadde jeg sikkert kjøpt meg mitt eget ultralydapparat hahaha.

 

 

Ja, hehe! Får bare prøve å ikke tenke så mye på det, i venteperiodene, MEN lettere sagt enn gjort! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo svak økning på el test i forgårs, men så hadde heg ingen tester igjen og det var jo ung for da kunne jeg ikke vite med sikkerhet at jeg hadde el...

Men mannen fant en igår kveld som hadde falt på gulvet så da tok jeg den nå istad... Og den var klart positiv!!! Hurra!

Da har jeg ihvertfall hatt el selv om jeg ikke har hatt så mange av tegnene på det, bare murringer i magen..

 

Da er det bare å legge inn enda flere aksjer og vente på å teste om 10-14 dager ca... :-)

 

Heldigvis er det nok å fylle desemberdagene med frem til jul så det burde gå raskere enn ellers...

 

Ha en fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, denne tiden mellom el og ikm går jo så SEINT!!! Andre som har det sånn ? Tenker bare hvor sent året kommer til å gå, det kan jo ta en stund før det klaffer !

Jeg hadde det veldig sånn sist, denne gangen tenker jeg (foreløpig) ikke så mye på det. Men spør igjen om en uke, så får vi se hvordan tålmodigheten har det da, hehe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Åhh, denne tiden mellom el og ikm går jo så SEINT!!! Andre som har det sånn ? Tenker bare hvor sent året kommer til å gå, det kan jo ta en stund før det klaffer !

Jeg hadde det veldig sånn sist, denne gangen tenker jeg (foreløpig) ikke så mye på det. Men spør igjen om en uke, så får vi se hvordan tålmodigheten har det da, hehe.

 

 

Hehe, jo nermere ikm, jo mer spennende! Sist hadde jeg det ikke slik i det hele tatt, da jeg ble gravid på p-piller, og plutselig ikke fikk mensen, testet, og vips så var jeg gravid. Det er noe HELT annet når man planlegger! 

 

Men til gjengjeld så er jo det mye koseligere også da! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor dum går det an å bli?! Jeg starta en krangel med mannen(som jeg fint kunne ventet med noen dager) og nå sitter jeg her med el og en sur mann! Blir lite baby av sånt :( Nesten så jeg vurderer å kaste bensin på bålet, i håpet om at det ender opp i heftig makeupsex :-p

God lørdagskos til dere som ikke har sur mann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...