Gå til innhold

IKM uke 43


kjerringa-mot-straumen

Anbefalte innlegg

Takk for svar Kitebaby.. Har lest litt om tidlig bekkenløsning og at det kanskje kan være det.. Håper jo at det er et symptom på at spiren sitter :) får bare vente tålmodig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det vanlig at det murrer i magen mellom el og mens? Her murrer det daglig, men ikke like mye hver dag og hele tiden..:-p

Det er nok ganske vanlig ja ;) tror ikke at murring alene er et tegn på at spiren sitter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det vanlig at det murrer i magen mellom el og mens? Her murrer det daglig, men ikke like mye hver dag og hele tiden..:-p

Det er nok ganske vanlig ja ;) tror ikke at murring alene er et tegn på at spiren sitter..

regnet med det:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri mensmurringer i dagesvis før mens, de kommer, og så kommer mens noen timer etter. De gangene jeg har hatt det slik som nå med nærmest kontinuerlige murringer inntil en uke før ikm har det vært noe på gang... Som har endt i velskapt liten gutt/SA/SA og en gang var det rett og slett manglende EL og mens som kom for tidlig med rare symptomer først. Når det er sagt er vi alle forskjellige ;) men kjenner at skuffelsen blir STOR om testen er negativ nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IKM på onsdag 23/10 (til uken). 9. dpo i dag. Testet igår for klarte ikke la være og den var selvsagt negativ. På jobben idag ble jeg akutt kvalm i 5 minutter-sånn at jeg gikk til wc i tilfelle jeg måtte kaste opp. Akkurat slik har jeg hatt det ca 1 uke etter eggløsning med de andre to også, så krysser fingre og tær for at det kanskje er noe på gang. Har også "knivstikk" ned bak symfysen og mensmurringer med jevne mellomrom, men tør ikke overtolke. De andre to har kommet på første forsøk så litt uvant å være testegal.

 

Lykke til alle sammen og gratulerer til de som allerede har fått det bekreftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner masse murringer og stikkinger.. Føler veldig at det har klaffet. Blir litt ekstra skuffa denne mnd om det ikke går veien..

Også begynner jeg allerede å få teste-abstinenser :P har allerede begynt å planlegge å teste på mandag. Prøver å la vær å tenke på det, men jeg er blitt avhengig :P veldig dumt siden jeg har oppdaget to kjemisk.. Og må uansett vente til etter ikm med å faktisk tro jeg er gravid. Jaja.. Spørs om ikke det blir en test på mandag allikevel asså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Jeg tenker å teste i mårra tidlig.. Da er jeg 11 dpo og 3 dager før ikm.. Synes jeg har vært flink som har klart å vente så lenge.. Jeg har også hatt stikking rundt symfysen, men også kraftige smerter i korsryggen.. Skjønner virkelig ikke hva disse smertene kommer av dersom jeg ikke er gravid.. Merker at jeg blir veldig skuffet viss jeg ikke får to streker ;(

Endret av Lilleprikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse murringer her og! Kjennes ut som mensen kan komme når som helst, men den skal ikke komme før onsdag (hvis den gjør d....)

 

Tester ikke før ikm. Men kan noen si meg va kjemisk betyr? Ser mange skriver om det :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemisk graviditet er når du aborterer omtrent ved vanlig tid for mens.. Egget fester seg med andre ord ikke skikkelig, men kroppen rekker noen ganger likevel å produsere hcg.. Det er i alle fall slik jeg har forstått det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig en tidlig SA - spontan abort. Hcg produseres først når det har festet seg, men det skjer en tidlig abort antagelig fordi det skjer større feil som ikke er forenlig med liv. Grunnen til begrepet kjemisk tror jeg kommer av at man har testet før ikm, det er altså kun en kjemisk verifisert graviditet... Omlag 70% av alle befruktede egg ender i abort, mange av disse fester seg aldri og gir ingen hcg stigning, mange festes en liten stund før de aborteres og ved ikm tidspunkt er oddsene snudd slik at 70% overlever og ca 30 % aborteres. Deretter synker risikoen for abort drastisk til uke 8 og enda litt mer frem til slutten av første trimester. Vi som tester tidlig har derfor "dårligere" odds da risikoen for abort er mye høyere... Det er riktignok mange kjemiske å høre om her inne blandt oss testegale, men det virker jo som om det stort sett ender i frisk baby etter positiv test selv før ikm ;)

 

Virker som det er mange Camilla'er her nå ;) hihi, er Vanilla også en camilla montro? ;)

 

Hadde vært så gøy med maaaaasse positive tester :) selv før ikm ;) tror jeg svir av en i morgen - selv om det er for tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet akkurat.. Det var bare en strek ;( det kan jo være at jeg har testet for tidlig, men ble litt lei meg nå.. Hadde virkelig sett for meg at det skulle bli en litt annerledes morgen i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig, lilleprikken :( skjønner godt at du er lei deg. Men jeg ville ikke gitt opp håpet enda siden det er 3 dager til ikm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir ikke opp håpet helt nei.. Var faktisk nede og så på testen en gang til nå, og da tror jeg at der var en veldig svak andre strek også.. Det stod at man måtte lese av innen en halvtime, og det har ikke gått en halvtime enda.. Skal nok teste igjen om et par dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei er bare inne og kikker siden jeg var i samme IKM gruppe som noen av dere forrige mnd. Vil bare si at jeg testet negativt tre dager før IKM. Venta et par dager og da var den positiv:-) så ikke gi opp håpet enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ligger jeg nede for telling, hadde feber i går kveld, og føler meg helt elendig i dag med vond hals og diare, snodig kombinasjon. Men jeg er også kvalm igjen! Men aner ikke om det er symptom på gravidet eller på sykdom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke dy meg og testet i dat morges selv om det bare er 9-10 dpo. Negativ, men jeg syntes på et eller annet vis det liksom "syntes" hvor bånd to skulle være om dere skjønner... Tok den opp av søpla nå i stad - flere timer senere er det en helt tydelig strek der :) den blir ikke sånn om det ikke er noe, så jeg får teste igjen senere og krysse fingre for stadig sterkere test denne gangen :) murringene har roet seg litt i dag, de kommer og går, men er ikke kontinuerlige som de siste to dagene. Håper ikke det er negativt! Nervepirrende dager og forhåpentligvis uker fremover nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i samme situasjon camillok.. Det var en svaaaaakt rosa strek der etterpå.. Hvilken test bruker du? Jeg brukte rfsu sin.. Har tenkt å ta en i morgen tidlig også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da er svak strek til venstre for kontrollstreken er da.. Eller er det bare jeg som ser den.. Det ble et litt dårlig bilde da men..

post-857187-1559498_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...