Gå til innhold

Juni 2014 babyer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

huff var vist kjemisk eller noe jeg hadde :/ men prøver ijen. venter ikm neste lørdag såp vist de klaffer denne gangen er forventet termin 30 juni:) (så klarer da kanskje med liten margin å få juni baby alikevel) men er velkomment når den kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjælp, som dere skravler!  :lol: Her er man borte fra forumet én dag, og så har det kommet minst 100 nye innlegg på tråder jeg har svart i. Haha.

 

Jeg er 5+0 i dag, og har bestilt UL! Uke 10 denne gangen, gleder og gruer meg. Håper sånn på at alt står bra til der inne, og merker at det er litt lenge til altså. 5 uker igjen! Og mellom da og OUL, 8 uker?! 

Nei, jeg eier ikke tålmodighet  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte først at jeg skulle vente til uke 12 med ul, men det er så lenge til. Og da må jeg ordne meg fri fra jobb, mens om to uker har jeg en fridag. Har ikke lyst til å si noe på jobb før jeg har sett at det er noe der:-) så da ble det når jeg er 7+2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg fikk bekreftet igår at jeg er gravid:): Jippi!!!! Tror termin er rundt 17.juni. Har ei jente fra før som blir 3 i slutten av juni, så juni er vår måned håper jeg! Vi har allerede sagt det til foreldre, søsken og beste venner, vi er helt elendig til å holde ting hemmelig..:/ Men jeg tenker hvis det skulle gå galt, så gjør det ikke noe om de vet det. Men kommer til å bli hardt å vente med å fortelle resten av verden:b Kjenner litt murring og har fått utrolig mye kviser på haka, men ellers ingen symptomer. Jeg er super lykkelig, men klarer heller ikke helt å slippe gleden helt løst. Det hjelper å ha vært på første legesjekk og fått ORDENTLIG bekreftet at jeg er gravid ;) Lykke til alle sammen, spennende tid vi går i møte:):)

Gratulerer:)

Takk!:):) Det er velidig spennende!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere som har vært gravide før, hva tenker dere om jordmor vs lege? Jeg gikk ikke til jordmor sist for det ble noen misforståelser og jeg fikk aldri kommer igang. Det gikk jo helt greit, så nå lurer jeg på om jeg kun skal gå til legen denne gangen også eller om jeg bør gå til jordmor også???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang begynte jeg med å gå annen hver gang, men likte ikke jordmora så då ble det kun legen etterhvert. Denne gang har jeg tenkt å spørre om en annen jordmor... Egentlig kunne jeg tenkt meg å kun gå til legen, men føler at legen alltid har det så travelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er det noen som har erfaring med test hos lege? Den viste svak positiv i dag,men dama som jobbet der var stresset å sa at ho visste ikke om det hadde gått 3min før ho hadde sett på den. Men regnte med jeg var gravid siden den slo ut svak positiv,ho mente heller ikke at det hadde noe å bety om man testet i morgenurinen ( noe ikke dette var)

Og jeg har tatt 3 CB tester hjemme, (tok 2 på fredag som var og en i går) der det viser tydelig gravid på alle 3. Ble veldig skuffet over at ikke den slo ut positiv noe den burde gjort,IKM var for 1 uke side.

 

Noen som har vært ute for det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har vært gravide før, hva tenker dere om jordmor vs lege? Jeg gikk ikke til jordmor sist for det ble noen misforståelser og jeg fikk aldri kommer igang. Det gikk jo helt greit, så nå lurer jeg på om jeg kun skal gå til legen denne gangen også eller om jeg bør gå til jordmor også???

Jeg har gått annenhver gang i begge svangerskapene, men kunne helst ha tenkt meg å kun gått til jordmor denne gangen. Føler liksom at hun har mye bedre tid og det er jo faktisk dette som er jobben hennes tenker jeg! Fastlegen har jeg inntrykk av at vil ha meg ut døra fortest mulig når jeg har vært der på svangerskapskontroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er det noen som har erfaring med test hos lege? Den viste svak positiv i dag,men dama som jobbet der var stresset å sa at ho visste ikke om det hadde gått 3min før ho hadde sett på den. Men regnte med jeg var gravid siden den slo ut svak positiv,ho mente heller ikke at det hadde noe å bety om man testet i morgenurinen ( noe ikke dette var)

Og jeg har tatt 3 CB tester hjemme, (tok 2 på fredag som var og en i går) der det viser tydelig gravid på alle 3. Ble veldig skuffet over at ikke den slo ut positiv noe den burde gjort,IKM var for 1 uke side.

 

Noen som har vært ute for det samme?

Det betyr sikkert ikke noe! Du har jo tatt 3 CB som alle har vært positive! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått mast meg til legetime 29/10. Vil da være 7+4. Fikk egentlig vite at første time skulle være i uke 12, men sa jeg er bekymret med tanke på alder og de to tidligere svangerskap. Så får vi se om legen er enig i at jeg bør få tidlig ul! Tviler litt da han er ganske streng/sær :P Uansett så booker jeg privat time i uke 12 så er jeg i alle fall helt sikker. Er leeeeeenge igjen til uke 12 enda assa!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei! Er det noen som har erfaring med test hos lege? Den viste svak positiv i dag,men dama som jobbet der var stresset å sa at ho visste ikke om det hadde gått 3min før ho hadde sett på den. Men regnte med jeg var gravid siden den slo ut svak positiv,ho mente heller ikke at det hadde noe å bety om man testet i morgenurinen ( noe ikke dette var)

Og jeg har tatt 3 CB tester hjemme, (tok 2 på fredag som var og en i går) der det viser tydelig gravid på alle 3. Ble veldig skuffet over at ikke den slo ut positiv noe den burde gjort,IKM var for 1 uke side.

Noen som har vært ute for det samme?

 

Det betyr sikkert ikke noe! Du har jo tatt 3 CB som alle har vært positive! ;)

 

Takk for svar! Jeg tok også en test på fredag med sånn uke ,der viste det 1-2. Tok en ny igjen i dag, og det står forsatt 1-2. Burde vel stått 2-3 nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Hei! Er det noen som har erfaring med test hos lege? Den viste svak positiv i dag,men dama som jobbet der var stresset å sa at ho visste ikke om det hadde gått 3min før ho hadde sett på den. Men regnte med jeg var gravid siden den slo ut svak positiv,ho mente heller ikke at det hadde noe å bety om man testet i morgenurinen ( noe ikke dette var)

Og jeg har tatt 3 CB tester hjemme, (tok 2 på fredag som var og en i går) der det viser tydelig gravid på alle 3. Ble veldig skuffet over at ikke den slo ut positiv noe den burde gjort,IKM var for 1 uke side.

Noen som har vært ute for det samme?

Det betyr sikkert ikke noe! Du har jo tatt 3 CB som alle har vært positive! ;)

 

Takk for svar! Jeg tok også en test på fredag med sånn uke ,der viste det 1-2. Tok en ny igjen i dag, og det står forsatt 1-2. Burde vel stått 2-3 nå?

 

 

Er du helt sikker på at du hadde EL akkurat når du trodde den skulle være? Hvis den har blitt forsinket, kan det jo hende at du ikke er like langt på vei som du tror.. 

For ja, det er jo litt rart om det fremdeles står 1-2 om du er 5 (?) uker på vei? 

 

Kan det forresten hende at urinen har vært mindre konsentrert når du testet i dag? 

Endret av supermjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 20. juni. Testet positivt i går, svakt men dog positivt svar. :)

Tar ny test i morgen for å dobbeltsjekke og se om det er tydeligere positivt nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hei! Er det noen som har erfaring med test hos lege? Den viste svak positiv i dag,men dama som jobbet der var stresset å sa at ho visste ikke om det hadde gått 3min før ho hadde sett på den. Men regnte med jeg var gravid siden den slo ut svak positiv,ho mente heller ikke at det hadde noe å bety om man testet i morgenurinen ( noe ikke dette var)

Og jeg har tatt 3 CB tester hjemme, (tok 2 på fredag som var og en i går) der det viser tydelig gravid på alle 3. Ble veldig skuffet over at ikke den slo ut positiv noe den burde gjort,IKM var for 1 uke side.

Noen som har vært ute for det samme?

 

Det betyr sikkert ikke noe! Du har jo tatt 3 CB som alle har vært positive! ;)

Takk for svar! Jeg tok også en test på fredag med sånn uke ,der viste det 1-2. Tok en ny igjen i dag, og det står forsatt 1-2. Burde vel stått 2-3 nå?

 

Er du helt sikker på at du hadde EL akkurat når du trodde den skulle være? Hvis den har blitt forsinket, kan det jo hende at du ikke er like langt på vei som du tror.. 

For ja, det er jo litt rart om det fremdeles står 1-2 om du er 5 (?) uker på vei? 

 

Kan det forresten hende at urinen har vært mindre konsentrert når du testet i dag?

 

Det kan selfølgelig være at ikke eggløsning fant sted noe senere ja. Tok også testen i ettermiddag, skulle bare venta til i morgen tidlig. Men klarte ikke la vær. Så da endte jeg opp litt skuffet over en svak positiv hos legen før i dag + en cb med uke som jeg hadde håpet på var flere uker på en 1-2..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos første legesjekk i dag, rett og slett fordi jeg er litt usikker på hvor langt jeg er på vei.. Blodprøver, blodtrykk og urinprøver var fine :) Som jeg har nevnt tidligere så har jeg flere symptomer som tretthet, kvalme, mensmurring og ryggvondt.

 

Men det er altså godt å komme i gang med oppfølgingen. Dette blir jo vår første så ALT er nytt. Ble henvist til tidlig UL om 3 uker.. (Håpet egentlig på før, men kan hende det noen avlyser..). Jeg er enten 4+2 eller 8+2, må ta UL for å fastsette termin :/ men da går jeg hvertfall sjekket at alt er bra, og det gleder jeg meg til :) da skal også kjæresten få være med. Tror det kan være årleit, for han virker ikke helt klar for å bli pappa for øyeblikket.. Jeg ble jo gravid nokså fort, så han trenger kanskje litt tid?? Noen som har samme erfaring med litt nervøse og tvilende fedre?

 

Gratulerer til alle dere andre nye med graviditeten oxo <3

Den første gangen er de fleste menn ganske uforstående til alt som egentlig foregår med kroppen til dne gravide. Ordinær UL var en øyeåpner for mannen min med førstemann. Selv når babyen var født lot han meg ha det meste ansvaret. Babyen kjente igjen melkelukt fra meg og jeg fullammet veldig lenge også så han var ikke så interessert i noen andre før han var nærmere 9 mnd! Men nå er han og pappaen veldig tett :-) OG nå er det jeg som føler jeg står litt utenfor forholdet og båndet mellom dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som kjenner at det jobbes så mye nede i bekkenet at det går ut over fordøyelsen? Vet at det er vanlig med treg mage, men dette er litt motsatt... Føler meg helt elendig der nede... :b Klager egentlig ikke, men er bare så bekymret for om det kan være SA, for kjennes veldig ut som mens... Åssen kjennes SA ut? Er alt greit så lenge det ikke er noe blod?? Hvis alt er normalt skal jeg tåle litt ubehag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn i forhold til lege vs jordmor så har jo legen tilgang til litt flere type tester enn JM, slik jeg ser det. Kan ta blodprøve, om nødvendig, og kan sykemeldt om nødvendig. Det kunne ikke JM jeg gikk til i forrige svangerskap. Og når hun da sa at jeg måtte jobbe mindre og stresse ned, når jeg satt på jobb og gråt, med hjertebank, så var det ikke noe hun fikk gjort. Legen min er mye strengere og bestemmer for meg. Det må til hvis jeg skal ta fri fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madde86: Krysser fingrene for at alt er bra med spira! Du får prøve å teste igjen om noen dager. Tok du noen andre prøver hos legen? Det går vel an å ta en sånn HCG-prøve?

 

Gorine: Kjennes ut som om mensen er på vei her og, men det er visst ganske normalt. Livmoren vokser jo og strekker på seg, må jo ha plass til en baby etterhvert  ;) Så her murrer det og stikker det i et sett.

Så lenge smertene ikke kjennes ut som kramper/rier og kommer i kombinasjon med friskt blod, så er det sikkert ingenting å bekymre seg over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madde86: Krysser fingrene for at alt er bra med spira! Du får prøve å teste igjen om noen dager. Tok du noen andre prøver hos legen? Det går vel an å ta en sånn HCG-prøve?

 

Gorine: Kjennes ut som om mensen er på vei her og, men det er visst ganske normalt. Livmoren vokser jo og strekker på seg, må jo ha plass til en baby etterhvert ;) Så her murrer det og stikker det i et sett.

Så lenge smertene ikke kjennes ut som kramper/rier og kommer i kombinasjon med friskt blod, så er det sikkert ingenting å bekymre seg over!

Godt å høre:) Ble bedre da jeg fikk lagt meg på sofaen med et ullteppe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gorine:  så lenge det kun er som mensmurringer/menssmerter, så er det tydeligvis helt normalt!! :) har det selv fortiden, hatt det i halvannen uke nå. og etter å ha hatt en SA selv, så er det ikke noe i nærheten av sånn som det opplevdes. så tror du kan puste lettet ut :) så lenge du ikke har store "vanlige" smerter (altså ikke mensen-lignende), så er alt bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har vært gravide før, hva tenker dere om jordmor vs lege? Jeg gikk ikke til jordmor sist for det ble noen misforståelser og jeg fikk aldri kommer igang. Det gikk jo helt greit, så nå lurer jeg på om jeg kun skal gå til legen denne gangen også eller om jeg bør gå til jordmor også???

Jeg kommer garantert til å gå til jordmor også denne gang. Følte det uhyre betryggende å gå til en med spisskompetanse på graviditet. Legen min hadde liten interesse og alltid dårlig tid. Har en ny fastlege nå som er mye bedre, men merker likevel at det å gå til jordmor gir meg noe mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen, er veldig godt å ha dere å spør om alt mulig:):) I går kveld hadde jeg ordentlig menssmerter i mage, rygg og lår, i tillegg til å være kvalm. Nå er jeg bare litt kvalm.. Men sånn er det vel;) Så lenge spiren vokser som den skal så er jeg lykkelig!:):)

 

Jeg har bestilt time hos jordmor også nå, så det blir nok annenhver gang hos jordmor og lege denne gangen. Jeg er egentlig fornøyd med legen min, men nå har jeg jo ikke vært hos jordmor før så kanskje jeg synes det er mye bedre;b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...