Gå til innhold

Juni 2014 babyer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja det er helt vanlig! Livmora som strekker seg. Har hatt det sjøl de siste dagene, kjennes helt ut som mensen.

Takk, da skal jeg roe meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt ekkelt, er sånn at man må gå og sjekke at ikke mensen har kommet! Forrige gang fikk jeg det før mensen skulle ha kommet, denne gangen begynte det ikke før jeg var ca 5 uker. Det er jo leeeenge siden, er 5+3 i dag, he he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja det var kjeeeempe lenge siden krumelur :):) hatt det slik i noen uker nå.. men har ikke såå mye stikking da.. hmm rart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt ekkelt ja.. Hadde IKM på søndag, så er ikke blitt så vant med dette:b Hvis det fortsetter i noen uker så venner jeg meg vel til det;) Hvor langt er du på vei nimmelim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 5+5 idag og visst det siden 3+4 så fy søren tiden står stille!!:( men verre er det at magen eser ut. Hvis det blir som med forrige så kommer gravid magen for fult i uke 10 hehe så kan bare belage meg på hoven mage ;) er bare 158 høy så kanskje derfor den kommer så raskt også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som har veldig murringer i magen? Føler mensen er rett rundt hjørnet, men det kan den jo ikke være for jeg tok clear blu med ukeindikator igår som sa Gravid 1-2 uker... Håper flere har det som meg!!

 

Hei! Jeg har det på samme måte som deg, smertene kommer å går litt,også litt vondt i korsryggen. Men har hørt det er helt normalt.

Jeg har jo ingen andre symtoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er vi samme båt mange av oss:) Dagene går veldig seint ja, spesielt nå i begynnelsen frem til 12 uker. Har ei jente på 2, men husker ikke helt hvordan en finner ut hvor mange uker og dager en er på vei. Her inne står det at jeg er i uke 5, med 36 uker og null dager igjen til termin. Vil det si jeg er 4+0 idag da, eller er det 4+2 (er det ikke 2 dager ekstra..??)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også slike murringer, har hatt det ganske konstant siden eggløsning.. nå som jeg er 4+2 har det faktisk avtatt litt. Får litt svimmelbyer av og til og er litt kvalm no og da, men ellers veldig lite plaget. :) Skal vi ikke egentlig bare være glad om vi ikke går rundt og har vondt hele tiden...? :-) Har inntrykk av at mange blir så engstelig da, og da blir jeg også det. Jeg har liksom alltid tenkt at så lenge en ikke blør (nå er jo det å blø også ofte ufarlig) så er alt ok. Tar jeg feil eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som har rett fr. Fjong! Er bare tull å gå og bekymre seg sånn. Men noen av oss klarer ikke å la være. . Jeg begynner faktisk å roe meg litt nå da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er at har man opplevd ma eller blighted ovum ( som jeg har) kan kroppen oppføre seg fin i mange mnd. Det er dessverre derfor jeg syns det er lett å bekymre seg. Men det er derfor jeg skal på ul nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som har rett fr. Fjong! Er bare tull å gå og bekymre seg sånn. Men noen av oss klarer ikke å la være. . Jeg begynner faktisk å roe meg litt nå da:-)

Godt å høre Krumelur. Blir liksom mer bekymret av å lese om alle bekymringene til andre gravide, hvis du skjønner hva jeg mener? Og ofte er det ting som ikke har streifet meg en gang.. jeg elsker å være gravid allerede, og som alle andre så krysser jeg alt jeg har å krysse for at det skal gå bra. Men jeg tror vi har godt av å senke skuldrene og tenke at det går kun fint. Vi har MYE å se frem til. Jeg har bestilt UL i 7+4 og gleder meg til det. Er spennende å bare få konstatert ett (eller flere?) bankende hjerte® :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det går bra for oss alle sammen:):) gleder meg til å vokse ( selv om magen er stor nå hahahahaha) .. og verdens deiligste ting, å kjenne liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det går bra for oss alle sammen:) :) gleder meg til å vokse ( selv om magen er stor nå hahahahaha) .. og verdens deiligste ting, å kjenne liv

Jeg forstår selvsagt det kjempegodt, nimmelim. Jeg syns det høres fryktelig ut, og har aldri opplevd det selv. Jeg håper også det går bra for oss alle. <3 Det beste i verden er å kjenne liv.. helt enig <3 Er magen din stor allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv aldri opplevd ma. Men bl. Og hadde jeg ikke gått på tidlig ul, hadde kroppen fortsatt å være gravid i mangw mnd til, uten baby vel og merke.

Ja magen er stor. Den este ut plutselig. Ser ut som 4 mnd eller noe og får den ikke inn. Skjedde med 1 og 2 også. Baby magen kommer rundt uke 10. Haha.. men er som sagt ikke så høy så bærer alt veldig frem ( går heldigvis ikke mye opp i vekt men magen blir stor hihi) men sånn blubbete jeg ser ut nå, ikke kult.. ble spurt om jeg var gravid.. øh.. joa.. men så flaut å si at det er snaue 6 uker. Ikke 15 haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bekreftet igår at jeg er gravid:): Jippi!!!! Tror termin er rundt 17.juni. Har ei jente fra før som blir 3 i slutten av juni, så juni er vår måned håper jeg! Vi har allerede sagt det til foreldre, søsken og beste venner, vi er helt elendig til å holde ting hemmelig..:/ Men jeg tenker hvis det skulle gå galt, så gjør det ikke noe om de vet det. Men kommer til å bli hardt å vente med å fortelle resten av verden:b Kjenner litt murring og har fått utrolig mye kviser på haka, men ellers ingen symptomer. Jeg er super lykkelig, men klarer heller ikke helt å slippe gleden helt løst. Det hjelper å ha vært på første legesjekk og fått ORDENTLIG bekreftet at jeg er gravid ;) Lykke til alle sammen, spennende tid vi går i møte:):)

Gratulerer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da joiner jeg også denne gruppen etter positiv test i dag :)

har satt inn 2 egg ved IVF, og har termin midten av juni :) litt usikker på mellom 17 og 19 juni pga IVF.

så får man bare håpe at de søte små holder seg der inne :)

Gratulerer:)) så spennende at det kanskje er to:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har det ikke noe med lengden på syklusen også? Eller surrer jeg nå?

Jeg teller i hvert fall ut fra første dag i siste mens, tror det er mest riktig. Men terminkalkulatorene sier litt forskjellig...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv aldri opplevd ma. Men bl. Og hadde jeg ikke gått på tidlig ul, hadde kroppen fortsatt å være gravid i mangw mnd til, uten baby vel og merke.

Ja magen er stor. Den este ut plutselig. Ser ut som 4 mnd eller noe og får den ikke inn. Skjedde med 1 og 2 også. Baby magen kommer rundt uke 10. Haha.. men er som sagt ikke så høy så bærer alt veldig frem ( går heldigvis ikke mye opp i vekt men magen blir stor hihi) men sånn blubbete jeg ser ut nå, ikke kult.. ble spurt om jeg var gravid.. øh.. joa.. men så flaut å si at det er snaue 6 uker. Ikke 15 haha

Hvor tidlig fant du ut bl nimmelim? Tidlig ul? Betyr det tom fostersekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant det ut i uke 6 . Slutten av uke 6. Hcg steg som normalt, alle symptomer. Ingen blødning. Ingen smerte. Magen var oppblåst. Var på ul privat. Tomt.. sendt til sykehuset for mer ul. Tomt. Kunne gått i MÅNEDER uten å merke noe da alt vokste normalt. Det var skummelt for hadde aldri hørt at kroppen kunne "unngå"å merke at fosteret gikk tilgrunne. Tør ikke tenke tanken hvia jeg fant ut senere. Ble sendt rett til utskraping.

Ble gravid noen mnd etter med en fantastisk gutt :):)

 

Forresten.. skrev et innlegg ang ringtesten. Og fyy så mange den har stemt oå, inkl meg. Syns det er litt spennende. Isåfall om det stemmer får jeg ei jente til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mensmurringer/menssmerter - å jaaaa daaaa, vi er flere i den klubben, hehe :) INGEN fare :) men skal være enig i at det er litt stressende, føler det er mensen som kommer, sjekker papiret febrilsk når man har vært på do. har mistet en gang før, så det sitter veldig friskt i minne....men da hadde jeg ikke mensmurringene. kanskje det er håp om at begge 2 er der inne :)

 

men ser det er flere som ligger ganske likt her da, er selv 4+0 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos første legesjekk i dag, rett og slett fordi jeg er litt usikker på hvor langt jeg er på vei.. Blodprøver, blodtrykk og urinprøver var fine :) Som jeg har nevnt tidligere så har jeg flere symptomer som tretthet, kvalme, mensmurring og ryggvondt.

 

Men det er altså godt å komme i gang med oppfølgingen. Dette blir jo vår første så ALT er nytt. Ble henvist til tidlig UL om 3 uker.. (Håpet egentlig på før, men kan hende det noen avlyser..). Jeg er enten 4+2 eller 8+2, må ta UL for å fastsette termin :/ men da går jeg hvertfall sjekket at alt er bra, og det gleder jeg meg til :) da skal også kjæresten få være med. Tror det kan være årleit, for han virker ikke helt klar for å bli pappa for øyeblikket.. Jeg ble jo gravid nokså fort, så han trenger kanskje litt tid?? Noen som har samme erfaring med litt nervøse og tvilende fedre?

 

Gratulerer til alle dere andre nye med graviditeten oxo <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...