Gå til innhold

Desembermagene i 3. trimester <3


♥ Ninja87 ♥

Anbefalte innlegg

ååååh, nå er jeg sååå spent. hvordan skal jeg få sove i natt da?? :)

Du bør nok prøve ditt ytterste på å få sove, men skjønner at det ikke blir lett. Men viktig å samle opp krefter til nært forestående!! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ååååh, nå er jeg sååå spent. hvordan skal jeg få sove i natt da?? :)

hihi, samme her! KS i morgen, oppmøte kl 08.00 (pga seteleie). superduperspent. Har vekslet mellom å flire som en tulling og sippe som en unge i hele dag fordi jeg gleder meg sånn :) Massemasse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

ååååh, nå er jeg sååå spent. hvordan skal jeg få sove i natt da?? :)

hihi, samme her! KS i morgen, oppmøte kl 08.00 (pga seteleie). superduperspent. Har vekslet mellom å flire som en tulling og sippe som en unge i hele dag fordi jeg gleder meg sånn :) Massemasse lykke til!!

Hehe.. masse lykke til til deg også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja fullt. Ikke store fødeavdelingen dette sikkert. :-) hun strippet meg og det var modent med 1 cm åpning. Hun tøyde til 2 og det kom blod. Så fikk vi dra hjem å se om det kanskje startet av seg selv. Haff... skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal egentlig den strippinga hjelpe? Jeg tenker at om det ikke skjer noe med en gang, hvorfor har den en effekt utover kvelden? Kjenner foreløpig ingenting :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke egentlig greia med stripping i det hele tatt jeg ,...? =/

men det må jo ha en hensikt hvis de gidder å gjøre det tenker jeg ! får bare krysse fingra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble strippet på mandag og det fungerte ikke på meg, men det skal visst fungere på en del. Da løsner man på en fosterhinne og av dette frigjøres det en del hormoner som kan starte fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har lest at de løsner på hinnen rundt hodet slik at kroppen frigjør hormoner som setter i gang rier. Det murrer bare her da. Mannen skal reise hjem til ungene å starte på jobben med å organisere på nytt barnevakt til i morgen. Jeg føder veldig raskt, så håper han rekker å komme om det starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende :) Håper det tar seg opp! Jeg leste litt om dette når jeg ble strippet og det virket som en stor del gikk i fødsel etter en kort stund. Jeg fikk masse murringer i mage og rygg men ga seg desverre iløpet av natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ingenting nå i allefall :-( skuffelsen har begynt å gi seg nå. Men du djevlor om jeg kommer dit i morgen og får samme beskjed.

 

Ikke hadde jeg god kjemi med jm heller. Hun hadde helt tydelig ikke lest journalen min, og hilste ikke på mannen en gang. Håper jeg ikke får henne i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så utålmooooooooooooodig!!!!! Løper snart på veggen her! Prøvde meg på litt snømåking og husvask i dag for å få fartpå sakene- resulterte kun i vondt bekken og en rolig gutt i magen- ingen murringer eller nevneverdige kynnere :/

 

Termin i morgen, og siste kontroll hos fastlegen. Hun er ikke noe jordmor for å si det sånn- går kun gjennom punkt for punkt på helsekortet og så er vi ferdig med det. Sist gang lette hun etter hjertelyden ovenfor navlen- selv om lillegutt har vært plantet godt ned med hode siden uke 30 :P tok sin tid før hu fant hjertelyden for å si det sånn!

Regner med at det ikke blir noe spennende nytt i morgen..

 

Vet dereom man selv ringer sykehuset og setter opp overtidskontroll, eller hvordan dette er? Skal føde på lhmr og så vidt jeg har forstått så er det overtidskontroll først 7 dager etter termin, og igangsettelse senest 11 dager over. Noen andre som skal på lhmr eller kjenner til rutinene der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på siste kontroll i dag, fort gjort her og :P

Har termin i morgen så fikk time til overtidskontroll tirsdag 17 om en uke !

 

Min fastlege ringte sykehuset mens jeg satt der og fikk ordna timen til meg. Seneste dato for igangsettelse på Ahus er iallfall 11 dager, så 21 desember da.. vi har termin samme dag så tror det samme skal gjelde for deg ?

 

Håper nå vi slipper å gå SÅ lenge :P blæ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på siste kontroll i dag, fort gjort her og :P

Har termin i morgen så fikk time til overtidskontroll tirsdag 17 om en uke !

 

Min fastlege ringte sykehuset mens jeg satt der og fikk ordna timen til meg. Seneste dato for igangsettelse på Ahus er iallfall 11 dager, så 21 desember da.. vi har termin samme dag så tror det samme skal gjelde for deg ?

 

Håper nå vi slipper å gå SÅ lenge :P blæ...

Da stemmer nok det da ja :/ nei får håpe vi er ferdig før den tid- kan bli litt trist og feire jul på barselavdelingen :/

Har ikke antydninger til noe som helst her, så ser ikke for meg at noe skjer innen i morgen heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

var på siste kontroll i dag, fort gjort her og :P

Har termin i morgen så fikk time til overtidskontroll tirsdag 17 om en uke !

 

Min fastlege ringte sykehuset mens jeg satt der og fikk ordna timen til meg. Seneste dato for igangsettelse på Ahus er iallfall 11 dager, så 21 desember da.. vi har termin samme dag så tror det samme skal gjelde for deg ?

 

Håper nå vi slipper å gå SÅ lenge :P blæ...

Da stemmer nok det da ja :/ nei får håpe vi er ferdig før den tid- kan bli litt trist og feire jul på barselavdelingen :/

Har ikke antydninger til noe som helst her, så ser ikke for meg at noe skjer innen i morgen heller :P

 

nei, da er vi 2 !!!

Har selv bursdag 22 så hadde vært fint å ikke få på samme dag, pluss å feire jula der ... småstusselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man be om en annen jordmor? Hva skal jeg si da? Blir ikke det litt ubehagelig?

Jeg ba om å få en annen jordmor. Hun jeg fikk først snakket dansk, og jeg skjønte ikke et kvekk. Jeg hadde ikke tålmodighet til å prøve å forstå henne. "Jeg vil ha en norsktalende jm!"

 

Anonymous poster hash: 5a9c3...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan man be om en annen jordmor? Hva skal jeg si da? Blir ikke det litt ubehagelig?

Jeg ba om å få en annen jordmor. Hun jeg fikk først snakket dansk, og jeg skjønte ikke et kvekk. Jeg hadde ikke tålmodighet til å prøve å forstå henne. "Jeg vil ha en norsktalende jm!"

 

Anonymous poster hash: 5a9c3...acd

Men da er det jo forståelig at du ville bytte. Men å be om en annen fordi man ikke liker den man har fått blir noe annet. Føler jeg da. Vet ikke om jeg tør å be om en annen. Desverre fikk jeg inntrykk av at det var hun som hadde vakt i morgen tidlig også :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...