Gå til innhold

Desembermagene i 3. trimester <3


♥ Ninja87 ♥

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi får prøve denne jenter!

 

Fødepizza

 

Pizzadeig, nok til en langpanne:

9 dl hvetemel

1 pk gjær (tørr/fersk)

1 ts salt

3 ss olivenolje

3 dl vann

 

 

Pizzafyll:

2 ss margarin

1 stor løk

500g kjøttdeig

1 boks tomater + 2-3 ss tomatpurè eller

1 boks tomatpurè

2-3 hvitløksfedd

1 ts salt

½ ts pepper

½ ts oregano

½ ts basilikum

ca. 2 dl vann

ost

 

Lag først deigen og la den heve til dobbel størrelse. Mens den hever lager du fyllet i en stekepanne eller gryte. Stek kjøttdeigen først med okje og hvitløk. Så tilsetter du de andre ingrediensene og lar dette surre på middelsvarme til deigene er ferdig hevet.

Stekes på 225oC i ca.20 min til osten er gyllen og skorpen sprø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom frøkna til verden i går etter igangsettelse på onsdag. Er så lettet, lykkelig og sliten. Alt står bra til:) masse lykke til damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Jaba :) håper du forærer oss med en fødehistorie når du har kommet deg til hektene igjen :) gleder meg såååå til det er min tur på mandag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Jaba :) håper du forærer oss med en fødehistorie når du har kommet deg til hektene igjen :) gleder meg såååå til det er min tur på mandag =)

Blir du satt i gang til mand..? Skjønner at du gleder deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gratulerer Jaba :) håper du forærer oss med en fødehistorie når du har kommet deg til hektene igjen :) gleder meg såååå til det er min tur på mandag =)

Blir du satt i gang til mand..? Skjønner at du gleder deg :)

Ja. En uke over termin og kraftig bekkenløsning. Men likevel har jeg et håp om at i natt skjer det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Gratulerer Jaba :) håper du forærer oss med en fødehistorie når du har kommet deg til hektene igjen :) gleder meg såååå til det er min tur på mandag =)

Blir du satt i gang til mand..? Skjønner at du gleder deg :)

Ja. En uke over termin og kraftig bekkenløsning. Men likevel har jeg et håp om at i natt skjer det :-)

Så spennende da! Men krysser fingrene for deg at den kommer i natt ;) Vet du forresten hva det blir? :) jeg har termin den 17des og ingen anelse om kjønnet.. Er veldig spennende å ikke vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en jente :-) har 2 jenter og en gutt fra før av også :-) ja, det er spennende å ikke vite, men jeg er så nysgjerrig. Hehe.. kjennes ikke ut som noe er på gang så får vel bare nyte siste dagen før en ny hverdag starter :-) lykke til du også..det kan jo skje når som helst hos deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig da! Er veldig spennende å ikke vite, om jeg er ganske så nysgjerrig av meg selv hehe.. Var på ultralyd på ahus om tirs for å sjekke at den ikke lå i sete, og jeg turte nesten ikke se på skjermen.. Har vi klart å vente så lenge med å ikke vite kjønnet, så kan vi vente litt til ;)

Tusentakk, jeg håper og kjenner etter hver dag, men er nå ennå noen dager igjen til terminen. Ønsker deg masse lykke til, og uansett så kommer hun på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nerver på gang! Jeg har vært inne på riksen hver dag nå siden tirsdag og blitt strippet, bare masse masrier, blir mer og mer moden hver gang og har mistet mer og mer av slimproppen hver gang, men det starter ikke skikkelig.

Vi skal inn i dag kl 12 å få satt inn ballong... Gruer meg skikkelig, er så redd for at ikke den heller skal funke og at vi må på hormoner!! :(

Jeg hadde katastrofesnitt på førstemann så det er en ganske stor risk for nytt snitt ved igangsetting med hormoner...

 

Men, nå skjer det ihvertfall!! Spennende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til dere som skal settes igang!

Vær obs på at det kan ta litt tid. Jeg ble igangsatt mandag for 14 dager siden, men gutten kom ikke før natt til torsdag. Får håpe det går raskere for dere da.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere! :)

Jeg ombestemte meg... :o Vil jo ikke igangsettes med hormoner eller medisiner så gikk for en stripping til.

De kom skikkelig godt til denne gangen og jeg blør som en sil. :) Masse murringer har jeg fått og kynnerne/masriene har endret karakter, nå må de bare ta seg opp!!

 

Krysser alt jeg eier og har for at dette får dette i gang nå! Lykke til alle dere andre også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til uansett Myrsnipa =) du er jo i allefall ikke langt unna nå som du blør og har masse kynnere. =)

 

Tror det er en del som har født av seg selv også ja, men vi er jo ikke kommet så langt ute i desember enda, så det hagler vel på etterhvert. Hadde gått for en spontan fødsel jeg også hadde det ikke vært for dette bekkenet mitt som plager meg så mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kynnere en gang.. Så nå er d bare til å tenke på andre ting sånn at riene kanskje kommer..;) Gratulerer til alle dere heldige som har født :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Oioi! Har hatt en todagers pause fra Internett og BIM, men det er tydeligvis full rulle på desembergruppa ;) Gratulerer til alle som har født! Og lykke til dere som skal settes i gang: Venterpåfar og Myrsnipa. Flere? Jeg har termin til lørdag. Kjente masse "tegn" på fødsel forrige uke, nå merker jeg ikke noe :P Belager meg på overtid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempe vanskelig å ikke tenke på fødsel og fødselstegn nå om dagene!! Det får jo ikke dagene til å gå noe fortere akkurat.. ;-p

Har ikke termin før 28.12, så merker at tiden mot jul kommer til å gå tregt men samtidig være spennende. Prøver psykisk å forberede meg på at det kan bli 2014 baby, selv om jeg har hatt følelsen på desemberbaby i flere mnd. Jeg får vel bare vente å se som alle andre! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i samme båt flykræsj.. Har termin på lørdag men kjenner ikke noe tegn.. Blir lange dager og umulig å ikke tenke på d å kjenne etter de minste tegn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Da er vi i samme båt flykræsj.. Har termin på lørdag men kjenner ikke noe tegn.. Blir lange dager og umulig å ikke tenke på d å kjenne etter de minste tegn :P

Alt tolkes helt klart som tegn på mulig fødsel ;) Men, har som sagt en sterk følelse av at jeg går over tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...