Gå til innhold

Desembermagene i 3. trimester <3


♥ Ninja87 ♥

Anbefalte innlegg

Prinsessa mi kom på termin natt til lørdag kl 03.11 :) Smertene er allerede glemt og koser meg med nydeligheten min! Hun var 4310 gram og 53 cm lang. Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prinsessa mi kom på termin natt til lørdag kl 03.11 :) Smertene er allerede glemt og koser meg med nydeligheten min! Hun var 4310 gram og 53 cm lang. Lykke til alle sammen :)

Gratulerer så mye TheLady! :) Så gøy hun kom nøyaktig på terminen. Misunner deg nå altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Går det bra med dere jenter? I natt kjente jeg et godt tak i magen som gikk nedover låra, men det ga seg etterhvert.. Termin til tirs, og førstemann kom en dag før. Håper jeg slipper å gå overtid.. Flere som sitter og venter, og bare kjenner etter sympt på fødsel snart? :)

 

Jupp, bare venting her og:) 38+6. Ingen tegn på at noe er på gang heller.. var på ultralyd på fredag og da lå ha  fortsatt langt opp, så ingen tegn til at hodet fester seg med det første heller... Er førstegangs, så trodde hodet nesten alltid festet seg, men er kanskje mer vanlig enn man tror?

Hm ingen anelse hvordan det er, men jordmor sa hvertfall at det er vanlig at det kan ta litt lenger tid før hodet fester seg som annengangsfødende.. Har termin nesten på julaften du da. Blir spennende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Prinsessa mi kom på termin natt til lørdag kl 03.11 :) Smertene er allerede glemt og koser meg med nydeligheten min! Hun var 4310 gram og 53 cm lang. Lykke til alle sammen :)

Gratulerer så mye :) kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lilla tjej har fyllt en vecka. =) Kryper över till Din baby forum.

Tittat in såklart för  att se hur det går för er resten som fortfarande väntar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde legetime i dag, blir satt igang på lørdag 21. des  hvis ikke noe har skjedd før den tid. Vil da være 8 dager på overtid så det er vel innenfor. Fullmåne i morgen, kanskje det kan sette i gang noe?!!! :flekke:

 

Det "morsomme" er at familien kommer for jula på 22. des. og tanken på at huset er fullt når vi kommer hjem med mini er ikke morsom, ser for meg at vi trenger fred og ro da. Uff, blir litt stresset av tanken men har sagt til mamma at de muligens må overnatte på hotell i en natt eller to og heller komme innom noen timer om dagen. Koselig med julebaby, men ikke praktisk!!!! :nissegutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde legetime i dag, blir satt igang på lørdag 21. des  hvis ikke noe har skjedd før den tid. Vil da være 8 dager på overtid så det er vel innenfor. Fullmåne i morgen, kanskje det kan sette i gang noe?!!! :flekke:

 

Det "morsomme" er at familien kommer for jula på 22. des. og tanken på at huset er fullt når vi kommer hjem med mini er ikke morsom, ser for meg at vi trenger fred og ro da. Uff, blir litt stresset av tanken men har sagt til mamma at de muligens må overnatte på hotell i en natt eller to og heller komme innom noen timer om dagen. Koselig med julebaby, men ikke praktisk!!!! :nissegutt:

Lykke til, håper det skjer noe før 21. da:) Men hørtes veldig fornuftig ut å få de til å bo på hotell et par dager om det skulle trenges, det er tross alt hensynet til dere og den lille som bør gå først når h*n er så nyankommet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hadde legetime i dag, blir satt igang på lørdag 21. des  hvis ikke noe har skjedd før den tid. Vil da være 8 dager på overtid så det er vel innenfor. Fullmåne i morgen, kanskje det kan sette i gang noe?!!! :flekke:

 

Det "morsomme" er at familien kommer for jula på 22. des. og tanken på at huset er fullt når vi kommer hjem med mini er ikke morsom, ser for meg at vi trenger fred og ro da. Uff, blir litt stresset av tanken men har sagt til mamma at de muligens må overnatte på hotell i en natt eller to og heller komme innom noen timer om dagen. Koselig med julebaby, men ikke praktisk!!!! :nissegutt:

Lykke til, håper det skjer noe før 21. da:) Men hørtes veldig fornuftig ut å få de til å bo på hotell et par dager om det skulle trenges, det er tross alt hensynet til dere og den lille som bør gå først når h*n er så nyankommet:)

 

Takk for det, krysser fingre og tær her! Ser for meg at vi trenger et par dager bare oss tre, er nok veldig overveldende i seg selv om ikke man har besøk i tillegg. Men uansett spennende å vite at vi skal treffe jenta vår innen en ukes tid :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørketreet

Termin i dag! Aaargh dette er tortur!!

Det er jo vanlig å gå litt over tiden når man er førstegangs, men av en eller grunn tenker jeg nå at jeg blir vel sittende her til de må sette meg i gang på nyttårsaften eller noe :P Det føles ikke som om kroppen min har tenkt å føde! Har hatt mye kynnere, mensmurringer, og nedpress siste ukene nå, men ingenting har skjedd. Litt tidlig å begynne å miste motet, og bli helt sutrete, men det er noen hormoner som driver å herjer også da, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også termin i dag! Andregangs, men sta liten frøkjen som ikke vil vise seg foreløpig.. Ikke en kynner, ikke nedpress, fremdeles ganske høy mage.. Yes, dette kan ta sin tid.. Vi får bare nyte friheten til å sove når vi vil, og sove uten bh og ammeinnlegg enn så lenge… ;) Freeedoooom! Wooop.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 uke på overtid i dag! Blæææææææ! Skal på overtidskontroll om et par timer... Har pakket baggen og håper de går med på å sette meg i gang, for nå må jeg bli ferdig! Nesten ikke sovet siste 4 døgna, bekkenet skriker og magen er så stor, tung og sår for den henger så langt ned nå!!!!! Kryss fingre og tær for meg folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Lykke til Tilith! Jeg er definitivt med i klubben av "gretne damer over termin". Er lei og sur og frykter jeg ikke blir satt igang før julaften :( Skal på kontroll til torsdag og har planer om å lage rabalder og klage maks på legekontoret :P Kynnere, nedpress og "tak" i magen har jeg hatt masse av i nesten to måneder, så de "tegnene" tar jeg med en klype salt... Argh!!! Kom da baby!!! Alt er jo klart jo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørketreet

Krysser fingre for deg da Tilith ;)

Magen KLØR! Er dette vanlig, eller? Hele nederste del av magen svir og klør dagen lang! :P

I morgen skal jeg på kontroll hos jordmor, og skal strippes, er spent på om det vil hjelpe. Høres ikke mye behagelig ut uansett....

 

Edit: Kan kløen være strekkmerker kanskje? Yey! :bolledeig:

Endret av Bjørketreet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja magen min har å klødd en del siste 14 dagene... I natt føler jeg magen har doblet i str siden i går.... Kjennes sånn ut... Bare venter på at den skal revne fullstendig !

 

Takk takk... Her skal det klages også ja :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også termin i dag, men ingen symptomer på noen baby akkurat... Skal til jordmor senere i dag da, så blir spennende å se om den har festet seg.. Den hadde ikke festet seg for 2 uker siden, men den lå med hodet ganske langt ned. Hadde nå vært greit om den kom FØR jul hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det ikke bare er jeg som er lei, hormonell og føler for å klage litt! ;)

Nevnte forslaget om skiltet "vokt deg for den gravide" til sambo, han flirte før han spurte om han skulle henge opp en lappe på ytterdøra med det på.

Koselig å få bekreftet det man selv merker. :P haha!

Fikk en positiv beskjed i går når jeg var på kontroll, jeg får ikke gå så langt over termin pga risiko svangerskap. Har fått time til kontroll 2 dager etter termin, men blir å spørre om de ikke kan vente i 2 dager til hvis de prater om å sette meg i gang. Har jeg ikke født til kontrollen den 30.12, da skal jeg klare å vagge/pine meg til 01.01.14! Så fremt babyen har det bra i magen.

Lykke til alle sammen og spesielt dere som er på overtid! Får håpe noen reagerer på fullmånen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på overtidskontroll. Lille i magen hadde det så fint og flott og alle målinger var perfekte, så her ble a mor bare sendt hjem og bedt om å komme tilbake for igangsetting 11 dager over, altså lørdag, om ikke fullmånen gjør nytta si i dag *kryssefingra*. Her blir det uansett senest baby på julaften, men håper han kommer før det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for dere jenter! Håper det blir baby på dere snart :) Stakkars jenta mi fikk infeksjon siden de hadde tatt vannet mitt for tidlig så vi får ikke komme hjem før på lørdag :( En uke etter fødselen! Helt forferdelig at hun må ligge på barneklinikken og jeg hos tanten min som bor i nærheten.. Har en to åring hjemme som jeg savner sånn også så jeg har vondt i mamma hjertet mitt! Grunnen til at jeg ikke er hjemme er for lang reise hver dag! Noen som vet om d er normalt at d kommer store rester fra morkaken fire dager etter fødselen? Idag tidlig våknet jeg og hadde den store klumpen i trusa! Æsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida, tror det må være noe annet enn morkaken, for hele denne kommer ut, og jordmor fjerner evt rester rett etter fødsel, ellers ville du blødd masse og livmoren din ville ikke trukket seg sammen slik den skal. Kan bare være koagulert blod kanskje??

 

God bedring til lille jenta. Hun blir jo godt tatt vare på, men skjønner det er tungt og kjipt :( dere er hvertfall hjemme igjen til jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

God bedring til babyen din TheLady. Skjønner det er kjipt og ikke komme hjem når dere hadde tenkt!

 

Ellers kan jeg konstatere at fullmåne ikke funker :P 40+6 og like gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også en sånn blodklump dag 2 -skikkelig pudding som ramla ut av bindet og ned på gulvet på badet!! Haha så grusomt... Fikk ikke tak i den heller pga keisersnitt så kan jeg ikke bøye meg :( meeeen var visst normalt ! Bare størkna blod for hadde liggi samme stilling hele natta . Æsj :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til babyen din TheLady. Skjønner det er kjipt og ikke komme hjem når dere hadde tenkt!

Ellers kan jeg konstatere at fullmåne ikke funker :P 40+6 og like gravid...

Signerer på det! Fortsatt like gravid her å til tross fullmåne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for dere jenter! Håper det blir baby på dere snart :) Stakkars jenta mi fikk infeksjon siden de hadde tatt vannet mitt for tidlig så vi får ikke komme hjem før på lørdag :( En uke etter fødselen! Helt forferdelig at hun må ligge på barneklinikken og jeg hos tanten min som bor i nærheten.. Har en to åring hjemme som jeg savner sånn også så jeg har vondt i mamma hjertet mitt! Grunnen til at jeg ikke er hjemme er for lang reise hver dag! Noen som vet om d er normalt at d kommer store rester fra morkaken fire dager etter fødselen? Idag tidlig våknet jeg og hadde den store klumpen i trusa! Æsj!

 

Krysser fingrene for dere jenter! Håper det blir baby på dere snart :) Stakkars jenta mi fikk infeksjon siden de hadde tatt vannet mitt for tidlig så vi får ikke komme hjem før på lørdag :( En uke etter fødselen! Helt forferdelig at hun må ligge på barneklinikken og jeg hos tanten min som bor i nærheten.. Har en to åring hjemme som jeg savner sånn også så jeg har vondt i mamma hjertet mitt! Grunnen til at jeg ikke er hjemme er for lang reise hver dag! Noen som vet om d er normalt at d kommer store rester fra morkaken fire dager etter fødselen? Idag tidlig våknet jeg og hadde den store klumpen i trusa! Æsj!

Gratulerer med den lille :)) Uff, skjønner det gjør vondt i mammahjerte, men bra at det går bra med henne og at dere får reise hjem før jul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...