Gå til innhold

IKM UKE 39


nimmelim

Anbefalte innlegg

Da er endelig TR over, og vi har fått øvd oss litt! Wee. Gleder meg til å være DPO :) Det er så spennende. Tester etter EL hver dag denne syklusen..

 

Så kjekt at sexlysten har økt og man føler seg nyforelsket.. Har alltid hatt en "sunn" lyst, og det har ikke endret seg når jeg sluttet med p-piller. Så da har det ikke gått feil vei ihverfall..

Det er jo så spennende å prøve å lage et lite menneske :D <3 Har så lyst å være gravid og få baby, at jeg har glemt alt som heter fødsel og våkenetter..

 

Nå skal ihvertfall jeg se "Fødeavdelingen" ! :) Lykke til med herlige prøvedager alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pp betyr prøveperiode. Ikm betyr ikke kommende mens. ;-) skal finnes en tråd som forklarer alle begrepene. Se øverst på infotråden her :-)

Tusen takk! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er endelig TR over, og vi har fått øvd oss litt! Wee. Gleder meg til å være DPO :) Det er så spennende. Tester etter EL hver dag denne syklusen..

 

Så kjekt at sexlysten har økt og man føler seg nyforelsket.. Har alltid hatt en "sunn" lyst, og det har ikke endret seg når jeg sluttet med p-piller. Så da har det ikke gått feil vei ihverfall..

Det er jo så spennende å prøve å lage et lite menneske :D <3 Har så lyst å være gravid og få baby, at jeg har glemt alt som heter fødsel og våkenetter..

 

Nå skal ihvertfall jeg se "Fødeavdelingen" ! :) Lykke til med herlige prøvedager alle sammen :)

Gleder du deg til dpo? Jeg hater det!! :P tenker så intenst på alt av symptomer, og jeg bare lurer meg selv :P er litt deilig at jeg er på tur når jeg har ikm.. Så må jeg vente med å teste til jeg kommer hjem ;) men dumme meg må sikkert teste før jeg drar, og det er det ikke noe vits å gjøre. Har egentlig en dårlig følelse denne mnd, så håper jeg ikke stresser så fælt så jeg ikke blir så innmari skuffa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig klar for at det skal klaffe denne mnd. Forrige pp ble bare halvhjerta forsøk, vi fikk ikke klint til den helga jeg hadde el. Av praktiske grunner (skole, lånekasse, foreldrepenger) er det ganske viktig å skyte blink denne eller senest neste pp... Vil helst få junibaby, slik at den kan være litt over året før barnehagestart. Forrige kom på første forsøk, så jeg forventer vel halvveis inni meg at det skal skje nå også. Men jeg er 35, så ting kan jo ha skjedd på de 2,5 år siden sist jeg ble gravid. Og det er jo alltid en sjans for å miste tidlig. Det har jeg gjort to ganger før, som jeg allerede har nevnt. Det var lang tids mellomrom mellom de to gangene, men det gjør meg jo veldig klar over risikoen.. Men man får jo bare kline til og håpe på det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei krumelur! Jeg er også på din alder. Førstemann satt på første PP for nesten 2 år siden. Jeg skal nå igang med pp2 for en evt andremann. Spent på om det går like lett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så klar for klaff denne mnd! :-P men kom til å tenke på noe. Kjente plutselig i dag at el kanskje er på gang snart, men samtidig har det vært helt tørt, altså nesten ikke utflod, de siste dagene. Syns dette er litt rart! Men nå har jeg ikke forstått meg på noen av syklusene mine ennå da. Har hatt på dagen 28 dagers sykluser siden jeg sluttet på pillene i mai :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke tester eller noe denne mnd og det kjenner jeg er rart! Hehe. Men syklusene har vært stabile de siste to periodene så regner med at el kommer til vanlig tid denne mnd også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig klar for at det skal klaffe denne mnd. Forrige pp ble bare halvhjerta forsøk, vi fikk ikke klint til den helga jeg hadde el. Av praktiske grunner (skole, lånekasse, foreldrepenger) er det ganske viktig å skyte blink denne eller senest neste pp... Vil helst få junibaby, slik at den kan være litt over året før barnehagestart. Forrige kom på første forsøk, så jeg forventer vel halvveis inni meg at det skal skje nå også. Men jeg er 35, så ting kan jo ha skjedd på de 2,5 år siden sist jeg ble gravid. Og det er jo alltid en sjans for å miste tidlig. Det har jeg gjort to ganger før, som jeg allerede har nevnt. Det var lang tids mellomrom mellom de to gangene, men det gjør meg jo veldig klar over risikoen.. Men man får jo bare kline til og håpe på det beste :)

Hvorfor har det noe å si om når du får barn på året med tanke på penger etc i forhold til Lånekassen og foreldrepenger?

Endret av Fillibobba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg prøver meg ut med el tester. .. igåt oh idag. Svaaaaaaak. . Så.. får bare fortsette å vente. Sex hver dag.. to ganger idag. Kan jo ikke skade. ..da har j iallfall mange rumpetroll inni der at all times. Eller hva???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ha noe å si når på året man får barn i forhold til Lånekassen etc. Men i forhold til studiene er sommeren veldig grei. Da får man fullført et helt år og slipper å ta permisjon midt i noe ;-) men jeg bryr meg ikke. Vil bare bli gravid jeg! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det er siste året mitt med støtte fra lånekassen. Og hvis jeg ikke har hatt rett på støtte de siste seks mnd før fødselen har jeg ikke krav på fødselsstipend. Og da må jeg egentlig vente til jeg har jobba meg opp nok fødselspenger, jobber bare deltid nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også et studieår igjen, men dette er siste året jeg har krav på støtte. Ha brukt opp kvota mi ;-)

 

Men er det ikke sånn at man kan få utvidet tid i lånekassa om man får barn? Leste noe om det en gang! ;) Sjekk det opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg tilbake fra en helg med myyye sex. Håper det klaffet. Har brukt eggløsningstester for første gang og den ble positiv tidligere enn forventet. Kjente faktisk også at det stemte med symptomene jeg har kjent tidligere så da har jeg nok truffet ganske bra tidligere også, men mulig jeg skulle begynt en dag før. Vi har hatt veldig mye morro i helgen og håper nesten det skal ta litt tid nå for vi har så mye morro med å prøve. Har nå til og med oppfylt et par av fantasiene våre =P Må jo bli litt kreativ når det blir så mye.

Nå er det bare ventetiden igjen.. vente, kjenne, føle, drømme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei prøvere! Hvor ofte har dere sex i el- perioden? Holder det med 1 g per dag, eller kan det faktisk være for lite??

Har bare annen hver dag, så får vi se om det er nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på annenhver dag. Lurer på om jeg har el tidligere enn forventet, har noe som ligner på slim liksom.. Den pleier å være rimelig stabil ta men får vel hive oss rundt for sikkerhets skyld ;) Her er vi ganske slitne om kveldene som det kommer ikke helt av seg sjøl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver eneste dag. Men i dag var mannen for sliten så imorgen er det pån igjen! El test biiiiiittelitt sterkere enn igår. Ig d var tørt frem til nå ikveld. Satser på a4 det er bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver dag i noen dager før eggløsning, noen ganger flere ganger daglig.. Men de ekstra er bare for gøy da, er nok ikke nødvendig.  Har nå forstått at jeg blir ekstra våryr akkurat når jeg har eggløsning så da er det full rulle =P Men da kan det være for sent da, men det er jo gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...