Gå til innhold

Andre som venter på å starte prøving?


Wiiga

Anbefalte innlegg

Ooh. Hadde samboer vært klar nå denne perioden/syklusen ville termin blitt på sønnen vår sin bursdag. Av erfaring hadde jeg nok blitt satt tilbake ca 1 uke, så mulighet for en bror/søster på dagen hans er stor :P 

 

Beste hadde vært om lille hadde kommet dagene etter dagen hans :) 

 

Kjenner jeg er litt lei meg, men samtidig et håp som i grunn ikke skulle ha vært der i det hele tatt :/ :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Netti82: Hva ble svaret av samboeren din? :)

 

Vi har startet prøvinga sånn smått - les ikke prevangsjon lenger. :fnise:  Venter på at min første ''vanlige'' mens skal komme. Etter gammel plan skal den komme neste onsdag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så posetivt som jeg hadde håpet på.. Han har plutselig begynt å tenke på økonomien og alt av utgifter en unge til fører med seg:(((.. Så må nok mekle litt til her i gården:(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Jeg er midt i en sa men håper det går fort til neste mens sånn at jeg kan prøve igjen.

 

Så spennende frøken B. 👍

Netti82. Nå kjenner ikke jeg din situasjon, men erfaring tilsier at det ordner seg. Man må ikke ha alt utstyr nytt og fancy. Arve, kjøpe på finn mm. Det viktigste er jo babyen, med mindre dere er i en situasjon som ikke er forenelig med barn? Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så posetivt som jeg hadde håpet på.. Han har plutselig begynt å tenke på økonomien og alt av utgifter en unge til fører med seg:(((.. Så må nok mekle litt til her i gården:(.

Er sånn her. Derfor min stopper. Riktig nok 3 unger her, men vi har masse arvetøy, vogn (rosa, må vel kjøpe ny om de blir gutt :P MEN den tid den sorg) Ja, bleier koster, men er vel egentlig bare å se på som en videre utgift fra forrige. (her i huset altså) Senga har jeg kastet men den kan sikker mamma eller søstern hjelpe til å kjøpe. Ikke all verden ca 2000 kr på ikea da med madrass. Stoler har vi. både tripp trapp og baby sete til bilen. Må nok ha ny bil :P Ser den får ikke 6 stk inni der, men det ordner seg etterhvert. Vi kjører ikke SÅ mye sammen at det er hastverk. Plass, ja hadde vært greit med et rom til. 4 romsleilighet er trangt, men ikke umulig.

 

Gjelder å se mulighetene og ikke hva som ikke går. babyen kommer etter ni mnd. kan sikkert legge på noen mnd ekstra, om ikke et år. For det er jo ikke noen garanti at spira sitter med en gang. Kjøpe på salg. Være mer bevisst på hva man kjøper. Ebay <3 må elske det. Kjøpte nettopp en kjole til vesla til 18 kr med free frakt. Bare for å et eksempel.

 

Det er også veldig viktig å være nøye med regninger og økonomien. Spare der det kan spares. Og ønske seg mye av de heller myke pakkene til jul og bursdager ;) 

 

Nei nå sklir jeg ut. :P Men jeg skjønner hva du gjennom går ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips, og det er slik jeg også tenker. Vi har seng, å stol, og tenker at det andre store vil jeg se om er på salg eller fint brukt på finn e.l. Jeg er på AAP, pga omskulering så derfor han er litt opphengt i økonomien. Men jeg vil jo få permisjonspenger på lik linje som andre. Eneste er at jeg ikke har fast jobb å gå tilbake til.... Lykke til dere som er i gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å bli deprimert av å ikke kunne få barn når man er 20 år? Jeg føler meg så dum. Jeg gjør ikke annet enn å vente på at mannen skal si ja til å begynne prøvingen. Jeg føler at jeg bare eksisterer for å bli mamma, for å ta vare på noen som trenger og oppleve alt det som et lite barn bringer med seg. Jeg klarer ikke kaste vekk tanken og bare vente noen år til. Føles skikkelig håpløst. Flere som har det sånn? 



Anonymous poster hash: 72dc2...c7c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Da kom TR fire dager før den var forventet. Så vips er vi i gang med aller første prøvemåned om toppen en uke, gleder meg veldig ! :)

 

Håper det snart blir deres tur til å starte prøvingen jenter, heier på dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Miffa!😁

 

Anonym: jeg har vært sånn siden jeg var 20 jeg også, er 22 nå, og skal starte prøving i april/mai! Må si tiden faktisk har gått fort, selvom der og da var jeg ofte lei meg og kjæresten ante ikke når han ville (sa "kanskje om 4-5 år"). Det som hjalp for meg, var å få et tidspunkt å se fram til. Fikk ikke det før i april i fjor, men da hadde jeg liksom ett tidspunkt da. Og ble heldigvis ikke 4-5 år!☺️

 

Jula gikk så fort! Og 4 mars drar vi til USA i nesten 3 uker. Etter det skal jeg slutte på pilla og da er det like før!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, dere som skal starte prøvingen! Jeg er misunnelig på dere som har det meste klart! Her venter jeg fremdeles, har fått beskjed med mannen at vi iallefall må vente til etter han er ferdig med utdannelsen. Det vil si to år. Veldig lenge å vente synes jeg, men jeg satser på at det går raskt. Har vært babysyk i et år nå, og det vil jo si at jeg har sonet ferdig 1/3 av ventetiden;) Julen var vanskelig, da alle mine veninner hjemme har fått eller venter barn. Men det var kjempekoselig å få låne de litt, da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Lykke til, dere som skal starte prøvingen! Jeg er misunnelig på dere som har det meste klart! Her venter jeg fremdeles, har fått beskjed med mannen at vi iallefall må vente til etter han er ferdig med utdannelsen. Det vil si to år. Veldig lenge å vente synes jeg, men jeg satser på at det går raskt. Har vært babysyk i et år nå, og det vil jo si at jeg har sonet ferdig 1/3 av ventetiden;) Julen var vanskelig, da alle mine veninner hjemme har fått eller venter barn. Men det var kjempekoselig å få låne de litt, da:)

Det kan funke å argumentere og ressonere litt sammen. Som feks: det er to år til han er ferdig med utdannelsen, men en graviditet tar jo ni måneder, i tilegg kan det ta tid å bli gravid, kan han da evt vurdere å starte prøvingen feks ett halvår før han er ferdig med utdanningen? Da er han jo likevel ferdig med utdanningen innen baby kommer :D

 

Var i allefall med slike innfallsvinkler slik jeg klarte å overtale kjæresten til å endre mening. Vi skulle begynne prøvingen desember 2014, istedet blir det prøving allerede nå i januar :)

 

Forsøket verdt i allefall ;) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg nok skal du se Miffa :) Vi kommer til å finne ut av det, men jeg orker ikke å mase nå, når jeg vet han har et poeng.  Uansett er jeg lykkelig for at jeg iallefall har en mann som ønsker seg barn, ikke alle er like heldige! Så kan jo jeg følge med her inne, se at andre blir gravide og være lykkelige på deres vegne. Vi er heldige vi har en plass vi kan dele meninger og følesler her inne! 

 

 

Ønsker deg lykke til på veien, min tid kommer når den kommer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Da er man i gang, har ikke eggeløsning før rundt 25 januar. Men siden vi ikke vil drive å teste for å vite når eggeløsning er så bare humper vi i vei sånn ca daglig hehe :P Dette er så spennende, å tenke på at kanskje vil det være en baby i magen snart, å høre kjæresten snakke om babyen vår, når vi får baby, hva han gleder seg til osv. Selv om jeg har en sønn og har vært gravid to ganger etter det, så er dette første gang en mann faktisk VIL ha barn med meg, så dette er helt nytt for meg :D

 

Men siden vi nå er prøvere har jeg hoppet over til vi i tyveårene som prøver :) Håper alle her inne som venter på å starte prøvingen snart får ønskene sine oppfylt :) Lykke til jenter ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Føler det er en del av oss som har startet å prøve nå? Er det fortsatt noen som venter her? hehe.. 

Jeg prøvde meg idag. "Skal ikke vi bare få oss en baby?" Mannen: "Nei, vi må vente så lenge uansett før den kommer" Jeg: "ja, men da er det bare å starte å prøve da!!" Mannen: Nei, jeg tror vi venter litt til jeg;)" 

 

Jeg har startet å samle på ting for å glemme baby-syken. Fælt så rotete det har blitt hjemme! Overbevist på at jeg ikke kommer til å få han med på laget før om et par år.. Nesten uutholdelig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei dere!

 

Jeg er helt ny her inne og føler jeg passer under denne tråden :P

Jeg og kjæresten venter med å starte prøvingen til mai-juni, da jeg er ferdig utdannet og forhåpentligvis jobber jeg slik at jeg når å opptjene permisjonspenger før vi får en liten en! Sluttet på p pillene i begynnelsen av januar, av erfaring vet jeg at det går laang tid før jeg får TR, men krysser fingre og tær for at det skjer kjappt! Er sikkelig babysjuk så håper tiden går fort..

 

Hvordan er det med dere jenter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til er det godt med en utblåsning, brødskorpa;)

 

Selv om jeg tenkter på det hele tiden er det ikke noe jeg heller snakker om, så da blir det liksom litt behov for å lufte det andre steder :) Det er ikke så lenge som et år til vi starter prøvingen, men føles veldig lenge til likevel.. Saken blir ikke noe bedre av at flere i nærmeste omgangskrets venter barn, kjenner jeg er misunnerlig ja :/

 

Får vel bare smøre oss med tålmodighet dere, og satse på at prøvingen ikke tar lang tid, når vi kommer dit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det er en del av oss som har startet å prøve nå? Er det fortsatt noen som venter her? hehe.. 

Jeg prøvde meg idag. "Skal ikke vi bare få oss en baby?" Mannen: "Nei, vi må vente så lenge uansett før den kommer" Jeg: "ja, men da er det bare å starte å prøve da!!" Mannen: Nei, jeg tror vi venter litt til jeg;)" 

 

Jeg har startet å samle på ting for å glemme baby-syken. Fælt så rotete det har blitt hjemme! Overbevist på at jeg ikke kommer til å få han med på laget før om et par år.. Nesten uutholdelig :)

 

 

Føler det er en del av oss som har startet å prøve nå? Er det fortsatt noen som venter her? hehe.. 

Jeg prøvde meg idag. "Skal ikke vi bare få oss en baby?" Mannen: "Nei, vi må vente så lenge uansett før den kommer" Jeg: "ja, men da er det bare å starte å prøve da!!" Mannen: Nei, jeg tror vi venter litt til jeg;)" 

 

Jeg har startet å samle på ting for å glemme baby-syken. Fælt så rotete det har blitt hjemme! Overbevist på at jeg ikke kommer til å få han med på laget før om et par år.. Nesten uutholdelig :)

 

Ser vi er i litt lignende situasjon inemora, selv om du kankje må vente et år mer enn meg. Jeg kjenner meg veldig igjen i det med at det nesten uutholdelig å vente. Hva er det du har begynt å samle på siden det er blitt så rotete?  :fnise:

Jeg prøver å glemme babytankene med studering og andre aktiviteter, men det er neimen ikke lett, kan sitte en hel dag på nettet å lese om babyer og utstyr, i stedet for å lese... :blush:

 

 

Venter her nå enda jeg :( Ikke kommet meg noe nærmere :( Han her mener jeg leter etter ting som har med baby å gjøre. Ikke lett når du ser det daglig  omtrent :/ Håper jo hver med mnd da :P Blir like knust. Her har jeg ikke fått noen tid eller noe da :/  

 

Litt frustrert :(:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Føler det er en del av oss som har startet å prøve nå? Er det fortsatt noen som venter her? hehe.. 

Jeg prøvde meg idag. "Skal ikke vi bare få oss en baby?" Mannen: "Nei, vi må vente så lenge uansett før den kommer" Jeg: "ja, men da er det bare å starte å prøve da!!" Mannen: Nei, jeg tror vi venter litt til jeg;)" 

 

Jeg har startet å samle på ting for å glemme baby-syken. Fælt så rotete det har blitt hjemme! Overbevist på at jeg ikke kommer til å få han med på laget før om et par år.. Nesten uutholdelig :)

 

 

Føler det er en del av oss som har startet å prøve nå? Er det fortsatt noen som venter her? hehe.. 

Jeg prøvde meg idag. "Skal ikke vi bare få oss en baby?" Mannen: "Nei, vi må vente så lenge uansett før den kommer" Jeg: "ja, men da er det bare å starte å prøve da!!" Mannen: Nei, jeg tror vi venter litt til jeg;)" 

 

Jeg har startet å samle på ting for å glemme baby-syken. Fælt så rotete det har blitt hjemme! Overbevist på at jeg ikke kommer til å få han med på laget før om et par år.. Nesten uutholdelig :)

 

Ser vi er i litt lignende situasjon inemora, selv om du kankje må vente et år mer enn meg. Jeg kjenner meg veldig igjen i det med at det nesten uutholdelig å vente. Hva er det du har begynt å samle på siden det er blitt så rotete?  :fnise:

Jeg prøver å glemme babytankene med studering og andre aktiviteter, men det er neimen ikke lett, kan sitte en hel dag på nettet å lese om babyer og utstyr, i stedet for å lese... :blush:

 

 

Venter her nå enda jeg :( Ikke kommet meg noe nærmere :( Han her mener jeg leter etter ting som har med baby å gjøre. Ikke lett når du ser det daglig  omtrent :/ Håper jo hver med mnd da :P Blir like knust. Her har jeg ikke fått noen tid eller noe da :/  

 

Litt frustrert :(:P

 

Figgjo og Stavanger flint, så har du det evige samleprosjektet med tråder og stoffer i forskjellige farger, osv ;P Jeg studerer på fritiden, men det har gått litt i glemmeboken nå på grunn av en veldig krevende fulltidsjobb, jeg vet ikke om jeg klarer å fullføre.

 

Jeg håper jeg ikke blir gravid ved et uhell, jeg kommer nok til å føle at alle rundt meg (ikke kjæresten heldigvis) vil tro jeg gjorde det med vilje.. Men overtroisk som jeg er, har jeg blitt spådd at jeg kommer til å bli gravid i februar av to stykker.. Litt angst egentlig, for jeg vil jo gjøre det på den "riktige" måten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Klikk123 :-) Har vært på jobb og hatt det travelt i dag så har ikke fått svart før nå.

Ja, det er deilig med en utblåsning avogtil, kan jo ikke mase på mannen hele tiden heller, da blir han jo sprø  :fnise:

Samme her med alle som blir gravide i omgangskretsen, synes jeg får vite om en ny en hver uke  :P

 

Ser dere skal strate prøvingen i mai/juni, det er jo bare 4 mnd til :duskedame: Men jeg forstår at det virker lenge altså, som sagt føles et år som uutholdlig lenge for meg, så kan godt forstå at 4-5 mnd også virkel lenge  :fnise:

 

Hva utdanner du deg som? :-)

Vi må vel bare vente og imellomtiden får jeg være her inne for å få dekt litt babyprat behov ;) Ser den at et år er lenge å vente, men hvis du både studerer og jobber får vi håpe tiden går fort:)

 

Jeg skal bli sykepleier og gleder meg masse til å bli ferdig! Hva med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette gikk ikke så bra, nå har vi dessverre(?) bestemt oss for å gå fra hverandre. Han har plutselig bestemt seg for at han ikke vil ha barn likevel, og det er helt uaktuelt for meg å leve et helt liv uten å få en til. Jeg er så lei meg, og så bitter - for han har nå kastet bort så mye tid av livet mitt. Og nå vet jeg ikke helt hva som skjer. Hvor lenge må jeg vente før jeg får bli mor igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Føler det er en del av oss som har startet å prøve nå? Er det fortsatt noen som venter her? hehe.. 

Jeg prøvde meg idag. "Skal ikke vi bare få oss en baby?" Mannen: "Nei, vi må vente så lenge uansett før den kommer" Jeg: "ja, men da er det bare å starte å prøve da!!" Mannen: Nei, jeg tror vi venter litt til jeg;)" 

 

Jeg har startet å samle på ting for å glemme baby-syken. Fælt så rotete det har blitt hjemme! Overbevist på at jeg ikke kommer til å få han med på laget før om et par år.. Nesten uutholdelig :)

 

 

Føler det er en del av oss som har startet å prøve nå? Er det fortsatt noen som venter her? hehe.. 

Jeg prøvde meg idag. "Skal ikke vi bare få oss en baby?" Mannen: "Nei, vi må vente så lenge uansett før den kommer" Jeg: "ja, men da er det bare å starte å prøve da!!" Mannen: Nei, jeg tror vi venter litt til jeg;)" 

 

Jeg har startet å samle på ting for å glemme baby-syken. Fælt så rotete det har blitt hjemme! Overbevist på at jeg ikke kommer til å få han med på laget før om et par år.. Nesten uutholdelig :)

 

Ser vi er i litt lignende situasjon inemora, selv om du kankje må vente et år mer enn meg. Jeg kjenner meg veldig igjen i det med at det nesten uutholdelig å vente. Hva er det du har begynt å samle på siden det er blitt så rotete?  :fnise:

Jeg prøver å glemme babytankene med studering og andre aktiviteter, men det er neimen ikke lett, kan sitte en hel dag på nettet å lese om babyer og utstyr, i stedet for å lese... :blush:

 

 

Venter her nå enda jeg :( Ikke kommet meg noe nærmere :( Han her mener jeg leter etter ting som har med baby å gjøre. Ikke lett når du ser det daglig  omtrent :/ Håper jo hver med mnd da :P Blir like knust. Her har jeg ikke fått noen tid eller noe da :/  

 

Litt frustrert :(:P

 

Figgjo og Stavanger flint, så har du det evige samleprosjektet med tråder og stoffer i forskjellige farger, osv ;P Jeg studerer på fritiden, men det har gått litt i glemmeboken nå på grunn av en veldig krevende fulltidsjobb, jeg vet ikke om jeg klarer å fullføre.

 

Jeg håper jeg ikke blir gravid ved et uhell, jeg kommer nok til å føle at alle rundt meg (ikke kjæresten heldigvis) vil tro jeg gjorde det med vilje.. Men overtroisk som jeg er, har jeg blitt spådd at jeg kommer til å bli gravid i februar av to stykker.. Litt angst egentlig, for jeg vil jo gjøre det på den "riktige" måten :)

 

 

Like overtroisk som deg :P Eller, tar det med en klype salt da, og ser dårlig ut denne gangen :/ 

 

Ble spådd to tette eller twins i slutten av dette året. Må jo bli nov eller des da :P Håper det ikke blir twins, ikke vondt ment eller noe, men er mer det at jeg vet jo hvor mye et lite barn krever og ha to stk på en gang... Off sier jeg :P Er sikker veldig koselig også :)

 

Har selv lagt opp en plan nå. Nå skal jeg ta opp noen fag, starter med matte og engelsk, så skal jeg starte med norsk etter sommer. Så jeg kan få generell studiekompetanse og søke meg inn på sykepleien. Videre har jeg tenkt å ta jordmor, kanskje, godt mulig jeg blir barsel-barnepleier. Har en sykdom som gjør at det kanskje ikke er det beste yrke, men jeg vil  ikke la det påvirke mitt liv. Vil ikke la det hemme meg. 

 

Har også tenkt litt slikt at det beste er å få lillemann nå pga permisjon og bhg start. For min permisjon er over etter sommer og passer fin til skolestart neste år (hvis jeg kommer inn da :P ) og at mannen kan ta sin permisjon da, om ikke 100 % men noe. Og få barn midt i en slik studie ser jeg for meg at kan bli vanskelig og at jeg da mister piffen litt. 

 

Tenker ikke mindre på dette etter at jeg nå har startet. bare mer :P 

 

Skjønner at man ønsker et lite uhell, men det er ikke noe særlig det. Første vår var et uhell :P glad i han for det da :) Kunne ikke vært uten han :) 

 

Har 2 mnd nå på å få liten en til ellers blir det ikke noe på 4 år, minst. Så blir det å jobbe 1 år, skole og jobb i 2 år. Etter det jobbe minst 1 år for å få opparbeidet til permisjon og penger. Da er jeg 40-41 år og det er ikke aktuelt å få et barn til da. For min del. Men som sagt ikke sikkert jeg kommer inn neste år, men igjen. :/ 

 

Så føler jeg stresser litt nå ja :P Jeg og mine planer :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Takk for svar Klikk123 :-) Har vært på jobb og hatt det travelt i dag så har ikke fått svart før nå.

Ja, det er deilig med en utblåsning avogtil, kan jo ikke mase på mannen hele tiden heller, da blir han jo sprø  :fnise:

Samme her med alle som blir gravide i omgangskretsen, synes jeg får vite om en ny en hver uke  :P

 

Ser dere skal strate prøvingen i mai/juni, det er jo bare 4 mnd til :duskedame: Men jeg forstår at det virker lenge altså, som sagt føles et år som uutholdlig lenge for meg, så kan godt forstå at 4-5 mnd også virkel lenge  :fnise:

 

Hva utdanner du deg som? :-)

 

Vi må vel bare vente og imellomtiden får jeg være her inne for å få dekt litt babyprat behov ;) Ser den at et år er lenge å vente, men hvis du både studerer og jobber får vi håpe tiden går fort:)

Jeg skal bli sykepleier og gleder meg masse til å bli ferdig! Hva med deg? :)

Så spennende :) Jeg formulerte meg kanskje litt feil, jeg er ambulanselærling, så når jeg sa at jeg brukte tid på studering så mente jeg å lese stoffet jeg må kunne i følge læreplanen ;) Men uansett går det enn del tid med til jobbing og lesing, så håper tiden går fort ja. Når jeg tenker meg om har det første halvåret av læretiden gått utrolig fort, så håper resten av tiden går like fort :)

Ja, deilig å ha et sted å få utløp for noe av babyprat behovet ;)

 

Ambulanselærling, det er nok interessant og aldri en dag som er lik :) Siden lærlingtiden har gått fort til nå regner jeg med du trives, men kan jo spørre om det likevel? ;) Har du gått rett fra videregående til lærlingtiden eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter fordi jeg er under utredning for habituell abort, og så ønsker jeg å gå ned i vekt og slutte å røyke før vi prøver igjen, pluss at vi er midt i totalrennovering av hus... 

Selv om kroppen min skriker etter å bli gravid, så jeg er vel litt sånn at skjer det så skjer det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...